steyr Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 (edytowane) Cześć, jestem na etapie zakupu opon letnich w rozmiarze 225/45/17, fabryczne opony były w wersji XL a instrukcja podaje że mają być standardowe. Zastanawiam się czy kupować znów XL czy zwykłe 91/94 tak jak instrukcja podaje. Na tych fabrycznych XL miałem wrażenie że jest dość twardo. Auto to średnie kombi o masie ~1400kg, przeważnie jeżdżę sam rzadko doładowany nieraz potrzebuje pociągnąć przyczepę w sumie ~ 1-1,3t. Różnica w zużyciu paliwa pewnie będzie pomijalna? pozdrawiam Edytowane 11 Lutego 2021 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Też kiedyś wziąłem jakieś wzmocnione do osobówki - bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 54 minuty temu, steyr napisał: Cześć, jestem na etapie zakupu opon letnich w rozmiarze 225/45/17, fabryczne opony były w wersji XL a instrukcja podaje że mają być standardowe. Zastanawiam się czy kupować znów XL czy zwykłe 91/94 tak jak instrukcja podaje. Na tych fabrycznych XL miałem wrażenie że jest dość twardo. Auto to średnie kombi o masie ~1400kg, przeważnie jeżdżę sam rzadko doładowany nieraz potrzebuje pociągnąć przyczepę w sumie ~ 1-1,3t. Różnica w zużyciu paliwa pewnie będzie pomijalna? pozdrawiam Bierz takie, które są w instrukcji. Producent chyba wie co robi?:) 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 15 minutes ago, marekpol1 said: Bierz takie, które są w instrukcji. Producent chyba wie co robi?:) a co jak producent auta chce 94H a producent opon zaczal produkowac tylko 99V w interesujacej mnie oponie? Sie zastanawiam czy nie bedzie za twardo ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Bierz takie, które są w instrukcji. Producent chyba wie co robi? Teoretycznie tak, to dlaczego wypuścił auto z fabryki na komplecie XL? Różnica w cenie 5 pln na sztuce czyli zadna.Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 7 minut temu, steyr napisał: Teoretycznie tak, to dlaczego wypuścił auto z fabryki na komplecie XL? Bo może akurat takie mieli na składzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Bo może akurat takie mieli na składzie? Brat ma takie samo auto z listopada 2017r i te same opony, mój jest z lutego 2017r.Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Jak auto ma homologację na oponach zwykłych, to nie ma sensu specjalnie brać XL. Takie opony będą cięższe (większa masa nieresorowana). Za to prawdopodobnie wytrzymają większą dziurę czy krawężnik niż zwykłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.