maczar Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 Witam, nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile widziane): Pyt. 1.: Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie kopcił z rury ? Pyt. 2.: Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale korbowym od strony skrzyni ? Zaobserwowane: - kolega za mną przez 50 km jechał i na rurke patrzył i nic ani dymka - a autka wtedy nie oszczędzałem - rano też nie kopci przy odpalaniu - plam na glebie po postoju nie ma czyli ewentualnie tylko pod obciążeniem simmering puszcza - podłużnica za silnikiem ze śladami oleju (ciemne plamy a nie spływający olej) - nie dmucha z bagnetu - nie czuć spalin w powietrzu wylatującym po odkręceniu korka oleju - UPG zrobiona (razem z planowaniem) - gumki zaworowe wymienione - prowadnice zawory wyszlifowane/dotarte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Witam, > nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile > widziane): > Pyt. 1.: > Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie > kopcił z rury ? > Pyt. 2.: > Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale > korbowym od strony skrzyni ? Jest możliwe. Jak postawisz auto na dłużej to powinna być plama. > Zaobserwowane: > - kolega za mną przez 50 km jechał i na rurke patrzył i nic ani dymka > - a autka wtedy nie oszczędzałem > - rano też nie kopci przy odpalaniu > - plam na glebie po postoju nie ma czyli ewentualnie tylko pod > obciążeniem simmering puszcza > - podłużnica za silnikiem ze śladami oleju (ciemne plamy a nie > spływający olej) > - nie dmucha z bagnetu > - nie czuć spalin w powietrzu wylatującym po odkręceniu korka oleju > - UPG zrobiona (razem z planowaniem) > - gumki zaworowe wymienione > - prowadnice zawory wyszlifowane/dotarte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Witam, > nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile > widziane): > Pyt. 1.: > Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie > kopcił z rury ? > Pyt. 2.: > Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale > korbowym od strony skrzyni ? > Zaobserwowane: > - kolega za mną przez 50 km jechał i na rurke patrzył i nic ani dymka > - a autka wtedy nie oszczędzałem > - rano też nie kopci przy odpalaniu > - plam na glebie po postoju nie ma czyli ewentualnie tylko pod > obciążeniem simmering puszcza > - podłużnica za silnikiem ze śladami oleju (ciemne plamy a nie > spływający olej) > - nie dmucha z bagnetu > - nie czuć spalin w powietrzu wylatującym po odkręceniu korka oleju > - UPG zrobiona (razem z planowaniem) > - gumki zaworowe wymienione > - prowadnice zawory wyszlifowane/dotarte Megane też "łyka" ok 1l oleju na 1.0 - 1.5 kkm. Wymieniałem uszczelniacze na zaworach - nic nie pomogło. Wymiana pierścieni to b. duży koszt. Lepiej raz na m-c dolać 1l oleju za 11 PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Witam, > nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile > widziane): > Pyt. 1.: > Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie > kopcił z rury ? tak > Pyt. 2.: > Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale > korbowym od strony skrzyni ? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 Jest możliwe, że nie kopci i jest możliwe, że to przez zimmering... szukaj przyczyny, bo rozbieranie silnika i wymiana pierścieni to ostateczność... a może to być coś tak głupiego, że aż śmiesznego w porównaniu do wymiany pierścieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Witam, > nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile > widziane): > Pyt. 1.: > Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie > kopcił z rury ? > Pyt. 2.: > Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale > korbowym od strony skrzyni ? > Zaobserwowane: > - kolega za mną przez 50 km jechał i na rurke patrzył i nic ani dymka > - a autka wtedy nie oszczędzałem > - rano też nie kopci przy odpalaniu > - plam na glebie po postoju nie ma czyli ewentualnie tylko pod > obciążeniem simmering puszcza > - podłużnica za silnikiem ze śladami oleju (ciemne plamy a nie > spływający olej) > - nie dmucha z bagnetu > - nie czuć spalin w powietrzu wylatującym po odkręceniu korka oleju > - UPG zrobiona (razem z planowaniem) > - gumki zaworowe wymienione > - prowadnice zawory wyszlifowane/dotarte Mam to samo. 1l /1500 -2000 km. i na pewno mi nie ciecze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Mam to samo. 1l /1500 -2000 km. > i na pewno mi nie ciecze. i też ci nie kopci ? no ale w sumie... mi uszczelka pod głowicą przy kanale olejowym poleciała... i silnik był w oleju a oleju ubywało ilości tak śladowe, że aż śmieszne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczar Napisano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > tak ale to jakieś inne objawy typu tłusta rura wydechowa powinny być tak sądze... zapomniałem dodać że byłem na analizatorze spalin i nie było podwyższonej zawartości oleju i diagnosta powiedział, że przegląd przeszedł by bez problemu > tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczar Napisano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Jest możliwe, że nie kopci i jest możliwe, że to przez zimmering... > szukaj przyczyny, bo rozbieranie silnika i wymiana pierścieni to > ostateczność... a może to być coś tak głupiego, że aż śmiesznego > w porównaniu do wymiany pierścieni. w poniedziałek jestem umówiony na wymiane zimmeringa - i koło 300-400 PLN pójdzie sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > ale to jakieś inne objawy typu tłusta rura wydechowa powinny być tak > sądze... > zapomniałem dodać że byłem na analizatorze spalin i nie było > podwyższonej zawartości oleju i diagnosta powiedział, że > przegląd przeszedł by bez problemu > > tak nie ma bata.. kat nie wypali tego oleju do reszty, byłoby czuć chyba... to musi być coś innego, musisz przetrzepać auto na podnośniku ze wszystkich możliwych stron, gdzieś ten olej musi chyba uciekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > w poniedziałek jestem umówiony na wymiane zimmeringa - i koło 300-400 > PLN pójdzie sie NAPEWNO kapie olejem ? jeśli tak to obstawiałbym ten zimmering.. i spał spokojnie i nie martwił się silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > ale to jakieś inne objawy typu tłusta rura wydechowa powinny być tak > sądze... tłusta rura to w 2-suwach była > zapomniałem dodać że byłem na analizatorze spalin i nie było > podwyższonej zawartości oleju i diagnosta powiedział, że > przegląd przeszedł by bez problemu a co to, diagnosta to mechanik? on ci sprawdza to co za katalizatorem, a to co przed to musisz sobie sprawdzić (jeśli jest) przez taką "fifkę" jak np. w VW-ejach się stosowało a myslisz,ze od czego zatykają się katalizatory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > tłusta rura to w 2-suwach była > a co to, diagnosta to mechanik? > on ci sprawdza to co za katalizatorem, a to co przed to musisz sobie > sprawdzić (jeśli jest) przez taką "fifkę" jak np. w VW-ejach się > stosowało > a myslisz,ze od czego zatykają się katalizatory? e no zatkać może i by się zatkał, ale capiło by z rury spalonym olejem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > i też ci nie kopci ? no ale w sumie... mi uszczelka pod głowicą przy > kanale olejowym poleciała... i silnik był w oleju a oleju > ubywało ilości tak śladowe, że aż śmieszne... Nie kopci, na analizatorze na jałowym nie ma śladu oleju w spalinach. Ale wiem, że to 3 cylinder, bo świeca jest w nagarze, a reszta czysta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > e no zatkać może i by się zatkał, ale capiło by z rury spalonym > olejem nie przy tym przepale - patrz np. Almery 1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > nie przy tym przepale - patrz np. Almery 1.5 ale astra to prawie lanos... łeba se dam uciąć, że zapodawałaby na niebiesko odby*em Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > ale astra to prawie lanos... łeba se dam uciąć, że zapodawałaby na > niebiesko odby*em prawie robi wielką różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczar Napisano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > ale astra to prawie lanos... łeba se dam uciąć, że zapodawałaby na > niebiesko odby*em tym bardziej że niektórzy inni astrowi kącikowicze mają niebieskie "bąki" nawet przy mniejszym zużyciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > tym bardziej że niektórzy inni astrowi kącikowicze mają niebieskie > "bąki" nawet przy mniejszym zużyciu dlatego mówię, że to musi być inna przyczyna, to raczej nie jest kłopot z pierścieniami, bo ten dym powinien być w tym aucie nie wierzę, że bierze tyle oleju i dopala go tak bez śladu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczar Napisano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > tłusta rura to w 2-suwach była > a co to, diagnosta to mechanik? > on ci sprawdza to co za katalizatorem, a to co przed to musisz sobie > sprawdzić (jeśli jest) przez taką "fifkę" jak np. w VW-ejach się > stosowało > a myslisz,ze od czego zatykają się katalizatory? Jakby kat był zapchany to jeszcze jajami by śmierdziało po ostrzejszej jeździe i mocy by stracił... a ani tego ani tego nie zauważyłem jajami śmierdziało przez chwile - ale po regulacji LPG przestało (za bogato było) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczar Napisano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > NAPEWNO kapie olejem ? jeśli tak to obstawiałbym ten zimmering.. i > spał spokojnie i nie martwił się silnikiem Właśnie kapać nie kapie, ale pół skrzyni, pół miski i podłużnica "zaolejona" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Jakby kat był zapchany to jeszcze jajami by śmierdziało po > ostrzejszej jeździe i mocy by stracił... a ani tego ani tego nie > zauważyłem > jajami śmierdziało przez chwile - ale po regulacji LPG przestało (za > bogato było) popatrz dokładnie na silnik (od tyłu też, nie tylko od przodu) na miskę olejową, filtr, sprawdź korek, uszczelniacze wałków, zaworów... hmmm... nie wiem czy astra ma po lewej tak pokopaną osłonę jak i lanos... ale jeśli tak to może być właśnie tam - mi się tak udało w takim miejscu mi uszczelka poleciałą, że się wierzyć nie chciało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Właśnie kapać nie kapie, ale pół skrzyni, pół miski i podłużnica > "zaolejona" no to chłopie.. to nad czym ty się zastanawiasz ? zanim wymienisz zimmering, to upewnij się, że to napewno z niego... umyj silnik ładnie i sprawdź skąd zapodaje ten olej, chyba, że masz 100% pewność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczar Napisano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > no to chłopie.. to nad czym ty się zastanawiasz ? zanim wymienisz > zimmering, to upewnij się, że to napewno z niego... umyj silnik > ładnie i sprawdź skąd zapodaje ten olej, chyba, że masz 100% > pewność 100% simmering bo uszczelka miski była zmieniana z 3 m-ce temu... a pozatym jak zdjąć taką małą osłonkę kocówki sprzęgła (taki półksiężyc na 3 śrubach) to od środka jast zababrany EDIT: ale zaolejone jest lekko - nie kapie ale widać, że odróżnia się pod względem brudzenia np. palca od 2-giej połówki czy skrzyni czy miski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2006 > 100% simmering bo uszczelka miski była zmieniana z 3 m-ce temu... a > pozatym jak zdjąć taką małą osłonkę kocówki sprzęgła (taki > półksiężyc na 3 śrubach) to od środka jast zababrany > EDIT: ale zaolejone jest lekko - nie kapie ale widać, że odróżnia się > pod względem brudzenia np. palca od 2-giej połówki czy skrzyni > czy miski mi kiedyś przez uszczelniacz wału przez 400km wyciekło litr oleju z silnika w CC700 ale auto pod spodem było nieźle zaolejone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2006 > nie przy tym przepale - patrz np. Almery 1.5 a co masz do almer 1.5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2006 > Megane też "łyka" ok 1l oleju na 1.0 - 1.5 kkm. > Wymieniałem uszczelniacze na zaworach - nic nie pomogło. > Wymiana pierścieni to b. duży koszt. > Lepiej raz na m-c dolać 1l oleju za 11 PLN. Silnik 1.4???? mój sąsiad miał Kangoo 1.4 8v..... od nowości, super dbany....100000 km stuknęło..... i potrafił 1l oleju na 500 km spalić..... po rozebraniu okazało sie że wszystkie gładzie idealne..jak w nowym niemal...a pierścieni niet Nie mogliśmy sie nadziwić..... nowe pierścionki sąsiad zapodał....i jak nowy...śladowe ilości spalał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczar Napisano 23 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2006 > Silnik 1.4???? mój sąsiad miał Kangoo 1.4 8v..... od nowości, super > dbany....100000 km stuknęło..... i potrafił 1l oleju na 500 km > spalić..... po rozebraniu okazało sie że wszystkie gładzie > idealne..jak w nowym niemal...a pierścieni niet Nie mogliśmy > sie nadziwić..... nowe pierścionki sąsiad zapodał....i jak > nowy...śladowe ilości spalał... ale zapewne sporo kopcił... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.