Artur S. Napisano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2021 Witam, jakieś 2 m-ce temu kupiłem od dealera samochodów komplet nowych kół zimowych (zestaw alufelgi+opony był w promocyjnej cenie). Przez miesiąc leżały u niego w magazynie po czym przyjechałem na ich wymianę. Do dzisiaj zrobiłem na nich 1000-1200km i w zasadzie od samego początku coś mi nie pasowało - czuć było drżenie nadwozia, ale nie na kolumnie kierownicy. Tym niemniej pojechałem na doważenie kół, co oczywiście nic nie dało. Z czasem drgania zaczęły być coraz bardziej odczuwalne, więc w ub. tygodniu podskoczyłem do zakładu wulkanizacyjnego. Tam zdjęli dwie tylne opony i stwierdzili minimalny guzek/wybrzuszenie na każdej z nich, co wygląda na wadę fabryczną i być może wadliwą serię opon. W poniedziałek jestem umówiony u dealera, wstępnie ustaliliśmy że tymczasowo założą mi oryginalne letnie koła które u nich przechowuję, a zimowe pójdą do reklamacji. I teraz mam pytania: - czy na czas rozpatrywania reklamacji dealer nie jest prawnie zobowiązany dostarczyć mi zastępczy komplet zimowych opon? W końcu jest zima... - jak radzicie reklamować opony: z tytułu gwarancji czy rękojmi? AFAIK w przypadku rękojmi gwarantem jest dealer, w przypadku gwarancji producent, zgadza się? Jeżeli tak - jakie to ma dla mnie znaczenie w praktyce...? - co jeżeli dealer stwierdzi, że według niego opony są OK? Coś w stylu "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?" Celowo pomijam nazwę dealera, markę samochodu czy np. nazwę opon bo raczej chodzi mi Wasze sugestie jak rozmawiać i co mi się ewentualnie prawnie należy. Mam nadzieję, że dealer u którego od wielu lat serwisuję auta podejdzie do tematu profesjonalnie, ale wolę być przygotowany gdyby tak się nie stało. Z góry THX i pzdr - Artur S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2021 1 godzinę temu, Artur S. napisał: Witam, jakieś 2 m-ce temu kupiłem od dealera samochodów komplet nowych kół zimowych (zestaw alufelgi+opony był w promocyjnej cenie). Przez miesiąc leżały u niego w magazynie po czym przyjechałem na ich wymianę. Do dzisiaj zrobiłem na nich 1000-1200km i w zasadzie od samego początku coś mi nie pasowało - czuć było drżenie nadwozia, ale nie na kolumnie kierownicy. Tym niemniej pojechałem na doważenie kół, co oczywiście nic nie dało. Z czasem drgania zaczęły być coraz bardziej odczuwalne, więc w ub. tygodniu podskoczyłem do zakładu wulkanizacyjnego. Tam zdjęli dwie tylne opony i stwierdzili minimalny guzek/wybrzuszenie na każdej z nich, co wygląda na wadę fabryczną i być może wadliwą serię opon. W poniedziałek jestem umówiony u dealera, wstępnie ustaliliśmy że tymczasowo założą mi oryginalne letnie koła które u nich przechowuję, a zimowe pójdą do reklamacji. I teraz mam pytania: - czy na czas rozpatrywania reklamacji dealer nie jest prawnie zobowiązany dostarczyć mi zastępczy komplet zimowych opon? W końcu jest zima... - jak radzicie reklamować opony: z tytułu gwarancji czy rękojmi? AFAIK w przypadku rękojmi gwarantem jest dealer, w przypadku gwarancji producent, zgadza się? Jeżeli tak - jakie to ma dla mnie znaczenie w praktyce...? - co jeżeli dealer stwierdzi, że według niego opony są OK? Coś w stylu "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?" Celowo pomijam nazwę dealera, markę samochodu czy np. nazwę opon bo raczej chodzi mi Wasze sugestie jak rozmawiać i co mi się ewentualnie prawnie należy. Mam nadzieję, że dealer u którego od wielu lat serwisuję auta podejdzie do tematu profesjonalnie, ale wolę być przygotowany gdyby tak się nie stało. Z góry THX i pzdr - Artur S. Reklamacja z tytułu rekojmi-masz większe możliwości niż gwarancja-szczególnie w takim przypadku. Zaraz może się zacząć wyliczana, ze to felgi itp. Co do zestawu zastępczego na czas naprawy się nie wypowiem-może ktos inny zaproponuje rozwiązanie prawne. W Polsce „zimówki” nie są obowiązkowe wiec pewnie będzie problem, jednak możesz zapytać, co w przypadku jeśli coś sie wydarzy, czy biorą na siebie odpowiedzialność sugerując jazdę na „letnich”? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2021 IMO domagaj Godzinę temu, kondziu napisał: Co do zestawu zastępczego na czas naprawy się nie wypowiem-może ktos inny zaproponuje rozwiązanie prawne. W Polsce „zimówki” nie są obowiązkowe wiec pewnie będzie problem, jednak możesz zapytać, co w przypadku jeśli coś sie wydarzy, czy biorą na siebie odpowiedzialność sugerując jazdę na „letnich”? O ile opony nie są objęte jakimś dodatkowym assistance producenta opon, nie ma szans żeby dostać zastępcze. Najszybsze rozwiązanie to kupno nowego kompletu oraz żądanie od dealera zwrot kasy po uznaniu reklamacji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur S. Napisano 12 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2021 Cytat Reklamacja z tytułu rekojmi-masz większe możliwości niż gwarancja-szczególnie w takim przypadku No tak, ale na czym dokładnie polegają te "większe możliwości"...? Cytat O ile opony nie są objęte jakimś dodatkowym assistance producenta opon, nie ma szans żeby dostać zastępcze. Tego się właśnie obawiam i to tym bardziej, że jak zauważył "kondziu" zimówki nie są u nas obowiązkowe... Pzdr - Artur S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2021 9 godzin temu, Artur S. napisał: No tak, ale na czym dokładnie polegają te "większe możliwości"...? Tego się właśnie obawiam i to tym bardziej, że jak zauważył "kondziu" zimówki nie są u nas obowiązkowe... Pzdr - Artur S. Za duzo do opisania; w skrócie-gwarancja to „Widzimisie” producenta i może tam wpisać co chce i setki wyłączeń. Rękojmia wynika z K.C. i chroni kupującego - to sprzedawca odpowiada za produkt i to on musi udowodnić, ze produkt nie jest wadliwy a nie a Ty. Imo zgłoszenie reklamacji do serwisu poprzez rękojmie - serwisowi będzie zależało aby temat załatwić aby nie zostać z problemem-ale wybór należy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2021 20 godzin temu, Artur S. napisał: Celowo pomijam nazwę dealera, markę samochodu czy np. nazwę opon bo raczej chodzi mi Wasze sugestie jak rozmawiać i co mi się ewentualnie prawnie należy. dealer i marka samochodu są mało ciekawe, ale markę i model opon mógłbyś podać, żeby ludzie wiedzieli czego unikać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2021 Hasło klucz: domniemanie niezgodności towaru z umową gdy wada ujawnia się w ciągu 6 miesięcy od dnia wydania. Cokolwiek stwierdzi rzeczoznawca dealera, i Twój pokaże (w razie czego) inną opinię, to sąd przyjmuje domniemanie winy ze strony sprzedającego. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2021 21 godzin temu, Artur S. napisał: W poniedziałek jestem umówiony u dealera, wstępnie ustaliliśmy że tymczasowo założą mi oryginalne letnie koła które u nich przechowuję, a zimowe pójdą do reklamacji. I teraz mam pytania: - czy na czas rozpatrywania reklamacji dealer nie jest prawnie zobowiązany dostarczyć mi zastępczy komplet zimowych opon? W końcu jest zima... - jak radzicie reklamować opony: z tytułu gwarancji czy rękojmi? AFAIK w przypadku rękojmi gwarantem jest dealer, w przypadku gwarancji producent, zgadza się? Jeżeli tak - jakie to ma dla mnie znaczenie w praktyce...? - co jeżeli dealer stwierdzi, że według niego opony są OK? Coś w stylu "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?" Tylko rękojmia, z gwarancją będziesz się długo bijać i pewnie tak gdzieś producent przeżuci winę na sprzedającego. Zastępcze opony? Ludzie mają problem żeby auto zastępcze otrzymać, nie żartuj Dealer może stwierdzić, że to nie jego wina a producenta, zwalanie na inny podmiot to najłatwiejsza metoda. Pisz pismo z rękojmią, weź dla siebie kopie z potwierdzeniem odbioru, masz wtedy termin rozpatrzenia Twojego wniosku, wszystko załatwiaj oficjalnie. Możesz od razu zasugerować, że drżenie może być spowodowane np. złym przechowywaniem opon i z tego powodu występujesz do sprzedającego z tytułu rękojmi. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2021 18 godzin temu, Artur S. napisał: No tak, ale na czym dokładnie polegają te "większe możliwości"...? A chociażby czas rozpatrzenia tego zgłoszenia. Jeśli zostanie przekroczony muszą uznać to o co wniosłeś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2021 27 minut temu, komor napisał: Możesz od razu zasugerować, że drżenie może być spowodowane np. złym przechowywaniem opon i z tego powodu występujesz do sprzedającego z tytułu rękojmi. Podstawą w takich pismach jest absolutne to aby nie sugerować przyczyny wady, bo sprzedający odpisze Ci że przechowuje opony w sterylnych warunkach, w magazynie klasy A, ułożone w jodełkę zgodnie z zaleceniami producenta i będziesz musiał pisać kolejne pismo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.