Skocz do zawartości

(F sedan ) zamek pokrywy bagażnika


Jacem

Rekomendowane odpowiedzi

Nie działa zamykanie/otwieranie centralnym zamkiem pokrywy bagażnika, zdjąłem pokrywkę mechanizmu – wszystko wygląda jak nowe, zapodałem sporo WD40 do samego zamka, nic nie zmieniło. Wysunięty pręt z silniczka nie zmienia swojej pozycji wraz z przekręcaniem centralnego zamka w drzwiach, ale można go delikatnie przesunąć ręcznie, słychać przy tym obroty silniczka serwomechanizmu.

Jakie macie sugestie co go dalszej diagnostyki, jak sprawdzić czy odpowiedni sygnał dochodzi do wtyczki, przy okazji jak ją zdjąć/wyciągnąć czy jest tam jakiś zaczep blokujący którego nie widać, oraz jaki sygnał podać na serwomechanizm by sprawdzić czy jest sprawny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłownik centralnego zamka klapy ma dwa styki. Podajesz na nie  napięcie z akumulatora i zmieniając plus z minusem raz będzie się wsuwał albo wysuwał. Tam jest tylko silniczek z przekładnią. Jeżeli zadziała, to zrobi się większy problem bo trzeba poszukać dalej. Jeżeli będzie słychać obroty silnika a nie będzie przesuwał się zamek to uszkodzona będzie przekładnia. Schemat układu centralnego zamka astry F jest w internetach. Zasilanie zamka można sprawdzić dwoma diodami led w różnych kolorach - jak na schemacie. Powinny się zapalać w momencie przełączania zamka - w jedną stronę np zielona a w drugą niebieska lub jaką tam wybierzesz. Ważny rezystor - 1k wystarczy.

 

Sławek

diody.jpg

Edytowane przez SAS44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki SAS44.

Czyli siłownik sterowany jest prądem rzędu 12mA na przemian +/- <=> -/+. Póki co zamykam/otwieram bagażnik kluczykiem. Jak zdemontuję i sprawdzę, dam znać, mam nadzieję, że wtyczka da się wywlec, przy jeszcze przykręconym siłowniku nie dała się ruszyć. Etzolt pokazuje na schemacie tylko podłączenie silniczka do układu sterującego, ale nic więcej nie znalazłem, opisu naprawy tego zamka też nie ma, są do drzwi..

 

Pozdrawiam,

 

P.S. U mnie też była "szestiorka" czyli 21061

 

***********************************************************

Jeszcze dwie fotki zamka przed demontażem.

739935963_Zamek-baganika-A(F)-1.jpg.676c667acda0a4f51e52e34286e0c6bd.jpg

 

83578558_Zamek-baganika-A(F)-2.jpg.5d2a722f68371d59913a54ec0700a7b7.jpg

 

Niełatwo zapodać prąd temu siłownikowi. Udało się mi „skonstruować” przyłącze i tak pomiar omomierzem pokazywał już jakąś wartość, a podając na przemian prąd kontrolowany amperomierzem od 8mA do 50mA, pręt nawet nie drgnął. Obudowa siłownika sklejona jest wzdłuż dwóch połówek,  czy warto pokusić się na ich rozłączenie? Jeśli na naprawę nie ma szans pozostaje szukać sprawnej części, przypuszczam, że w sklepach nówki nie dostanę, więc używka?

Pozdr.  

Edytowane przez Jacem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




... podając na przemian prąd kontrolowany amperomierzem od 8mA do 50mA, pręt nawet nie drgnął.
...


Hmm, chyba wyciągnąłeś zły wniosek: ten przyrząd na ledach działa jak woltomierz, sprawdza obecność napięcia wskazując biegunowość i pobiera pewnie te 10-20mA. Ten prąd led nie ma nic wspólnego z prądem pobieranym prze silnik zamka. Tu prąd jest duuużo większy, obstawiałbym dobrze ponad 0,5A.
Ponowiłbym pomiar z użyciem mocnego źródła i odpowiednio grubych przewodów, ewent. ograniczając prąd do np. 10A, to wystarczające zabezpieczenie przed zwarciem.
Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, master22221 napisał:

... ten przyrząd na ledach działa jak woltomierz

 

Dzięki za wskazówki, ja ten przyrząd nazwałbym testerem ciągłości obwodu, ale mniejsza o to. Z takimi ustrojstwami nie miałem dotąd do czynienia, za wyjątkiem samych silniczków DC 3V - 6V. Dysponuję źródłem 15V / 5A i odpowiednimi rezystorami do zabezpieczeń. Zapodać prąd ponad 0,1A będzie trudno, dojście jest fatalne, a samej wtyczki nie mam, chyba że ją odetnę.

 

Mam jednak zasadnicze pytanie, jak działa ta ruchoma zygzakowata dźwignia czy tylko na przesuw wzdłużny, czy też obraca się jak korbka. Rzecz w tym, że korbka ta obraca się tak swobodnie, że nie ma tam chyba żadnego przyłącza do wewnętrznej przekładni czy do czegoś takiego.

 

Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem - podajesz napięcie z akumulatora... Nie musisz kombinować z żadnymi prądami, rezystorami itd... W tym prawie kwadratowym otworze są dwa styki, podłączasz tam dwa przewody i tymi przewodami dotykasz do styków akumulatora lub do tego zasilacza o którym pisałeś. Dźwignia powinna się obracać po podaniu napięcia, raz w jedną raz w drugą po zmianie polaryzacji zasilania. Ten "przyrząd" z diodami działa tak jak woltomierz - tylko jest bardziej intuicyjny widać z daleka jak działa i można go wpiąć bezpośrednio we wtyczkę, która zasila siłownik - sprawdzisz nim czy dochodzi prąd do siłownika. Równie dobrze może to być woltomierz, też będzie pokazywał czy we wtyczce pojawi się napięcie - zmieniać się będzie tylko polaryzacja - otwieranie + -, a zamykanie zamków - + .

Siłownik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

 

I po kłopocie. Wstawiona używka z kombi, ale dla wszystkich Astr "1", F/Classic, te silniczki zdaje się są identyczne.

 

Próba podania 15V skończyła się zadziałaniem ogranicznika zasilacza na 3A, silnik ani drgnął, a z jego wnętrza wyczuć można było zapach spieczonego uzwojenia lub grafitu, o ile on tam jest wpięty w układ, chyba tak. Dzięki za wskazówki.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.