kadu Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Zastanawiam się nad zabezpieczeniem nowego samochodu folią PPF. Po namyśle doszedłem do wniosku, że szkoda kasy na oklejanie całego, ponieważ przy sprzedaży i tak nie wpłynie to znacząco na wartość samochodu. Zwłaszcza, że chodzi tu o zwykłe auto użytkowe, nic co mogłoby z czasem mieć status kultowego/kolecjonerskiego (chociaż jest spalinowe, więc może ). W grę wchodzą więc dwie opcje: 1. Oklejenie całego przodu (reflektory, maska, zderzak, słupki A, lusterka, ewentualnie może też przednie błotniki) + słupki B (piano black). 2. Same reflektory + słupki B (piano black). Opcja 1 wydaje się sensowna w relacji koszt/efekt, ponieważ auto będzie jeździło 90% tras (ok. 40-50k km rocznie) - bez PPF odpryski w tych miejscach będą szybko przybywały. Zastanawia mnie jednak jeden fakt, który chyba często jest pomijany przez ludzi decydujących się na takie rozwiązanie. Otóż wg mnie lakier w miejscach gdzie jest folia PPF będzie starzał się inaczej ze względu na inną ekspozycję na promienie UV. Nawet w przypadku zabezpieczania pozostałej części elementów woskiem, przepuszczalność UV będzie inna niż folii. Czy po paru latach nie skończymy z samochodem, który będzie miał inny odcień lakieru na różnych elementach? Trochę mnie to skłania do opcji 2, ponieważ odpryski widoczne są tylko z bliska, natomiast różnica w odcieniach będzie widoczna nawet z daleka. Samochód będzie wyglądał jakby był kiepsko pomalowany po kolizji. Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Pytanie nr 2 - czy ktoś może interesował się tematem folii PPF na szybę czołową? Szyby są teraz bardzo delikatne i szybko się piaskują, co potem mocno irytuje jadąc pod słońce. Właściwie to przy obecnej jakości szyb i moich przebiegach musiałbym wymieniać je co roku... Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez kadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Daruj sobie. Jak to jeździ 40-50kkm rocznie to na wartość większy wpływ będzie miał przebieg niż odpryski na masce, którą ostatecznie zawsze możesz za 500-1000 pomalować. Dla mnie strata pieniędzy. Wysłane z mojego RMX3242 przy użyciu Tapatalka 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Też mocno myślałem nad PPF, ale tylko w opcji "bikini", czyli przód, plus lusterka, a na całej reszcie ceramika. Koszt jest do przeżycia, lecz z ceramiką robi się już całkiem spora suma, i sam mam wątpliwość czy gra jest warta świeczki. Może gdybym brał samochód w najem, to wtedy był się skusił. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Jeżeli chodzi o ceramikę, to moim zdaniem nie warto. Lepiej 2-3 razy w roku położyć twardy wosk. O ceramikę i tak trzeba dbać i co roku ją "odświeżać". Chyba faktycznie wybiorę opcję nr 2. Pytanie jak z szybą? Folia na szybę czołową to chyba dosyć świeży temat, ktoś już praktykował? Dla mnie to istotne, bo akurat mocno wpływa na jakość użytkowania auta. Nowe, oryginalne szyby mam już wypiaskowane po pół roku, a jeżdżę spokojnie i nie siedzę ludziom na zderzaku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirkdiggler Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Mam oklejony cały przód tj lampy, zderzak, lusterka, maska. Auto podobnie jak twoje jeździ praktycznie tylko trasy. Jest to mój pierwszy tak zabezpieczony wóz, a zdecydowałem się na to bo właśnie moje poprzednie 6 aut które miałem pomimo że dookoła były w super stanie, bez wgniotek, rys parkingowych itp miejskich szram, to przód zawsze był wypiaskowany. Można oczywiście to lakierować co jakiś czas ale tego chciałem uniknąć więc zdecydowałem się na folię. I teraz po roku i 60tys km na polskich ekspresówkach i drogach krajowych nie żałuję decyzji. Folia częściowo odbija ziarnka piasku i nie pozostaje na niej ślad. Inaczej niż lakier na którym zostają ślady od uderzenia komara Zabezpieczenie działa, a jak folia dostanie mocnych śladów zużycia to się ją wymieni na nową. Ważnym aspektem też są reflektory które w nowych autach są bardzo wartościowe i tyleż podatne na piaskowanie. Tu taka folia też spełni swoją robotę. Jak umyję auto to zrobię zdjęcia jak wygląda przód maski i reflektory po 60tys z oklejoną folią żebyś mógł sam ocenić. Jak dla mnie to super sprawa. Co do szyby czołowej. Masz rację żę tu sie też piaskuje. Natomiast mój detailer nie podchodził entuzjastycznie do pomysłu oklejenia jej folią (może brak doświadczenia, a może wprost przeciwnie). Mówił że taka folia dostaje szybko zarysowań od wycieraczek, ponadto wycieraczki smużą, przy słabej widoczności folia jest w jakis sposób widoczna i koniec końców ma to sporo minusów które trzeba zaakceptować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMajki Napisano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 Nie zrobiłem tego w Corolli i musiałem lakierować maskę, wyjmować szybę, robić zaprawki nad szybą i pod szybą i lakierować dach oraz słupki. Kupiłem Aurisa i ze swojej głupoty nie zrobiłem tego również w nim i znowu qr.a muszę naprawiać maskę, słupki i krawędź nad szybą bo ruda na odpryskach już weszła i żondzi. Odżałuj więc te parę złotych i będziesz miał święty spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 Godzinę temu, HerrMajki napisał(a): Nie zrobiłem tego w Corolli i musiałem lakierować maskę, wyjmować szybę, robić zaprawki nad szybą i pod szybą i lakierować dach oraz słupki. Kupiłem Aurisa i ze swojej głupoty nie zrobiłem tego również w nim i znowu qr.a muszę naprawiać maskę, słupki i krawędź nad szybą bo ruda na odpryskach już weszła i żondzi. Odżałuj więc te parę złotych i będziesz miał święty spokój. Ile lat Corolla i Auris że już musiałeś aż tak bardzo działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 (edytowane) My aplikujemy ppf i inne folie na auta i pojazdy, ale w większości są to samochodu droższe, lub kolekcjonerskie. Pamiętajcie, że foli na ceramikę się nie kładzie i że lakier pod ppf powinien być petarda. Polerowanie wymagane. Są nowe ppfy z warstwą ceramiczną i hydrofobową. Są też przyciemniane i kolorowe. Ostatnim hitem jest też oklejanie matowym ppfem wyświetlaczy wewnętrznych. Na szyby trochę szkoda zachodu, bo koszt wymiany szyby nie jest aż tak wysoki (albo ubezpieczenie) Jako alternatywa można zastosować folię do zmiany koloru. Jeśli auto ma fabryczny lakier to bardzo dobra opcja. Też zabezpiecza, a w razie "zużycia" przodu wymienia się taniej folię na samym przodzie. Aspekt uv przy dzisiejszych lakierach można pominąć. Tym bardziej, że ppfa na ogół nie trzyma się na aucie 20 lat Edytowane 5 Kwietnia 2023 przez zet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMajki Napisano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 18 minut temu, pejus1982 napisał(a): Ile lat Corolla i Auris że już musiałeś aż tak bardzo działać? Corolla zaczęła jak miała 6 lat. Auris tak samo a nawet chyb wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.