Igorek Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Mam taki problem, z którym już walczę jakiś czas. Samochód z przednim napędem i kolumną McPhersona. Wymieniłem przednie wahacze, amortyzatory i górne ich mocowania. Od tego czasu pojawił się problem, choć nie wydaje mi się aby to było powiązane. Rzecz w tym, że podczas ruszania, zwłaszcza na skręconych w prawo kołach, coś lubi głośno i bardzo metalicznie pierdyknąć i dzieje się to tylko raz. Po wrzuceniu wstecznego też strzeli ale nie zawsze i jeśli już to dużo słabiej. Ale po zmianie kierunku jazdy problem raczej powróci. To stuknięcie nie występuje natychmiast przy ruszaniu, jest z takim opóźnieniem, jakby elementy musiały się dobrze naciągnąć i dopiero wtedy coś przeskoczyło. Na ten moment podejrzewam już tylko połącznie przegub- piasta bądź przekładnię kierowniczą. Zarówno przekładnia jak i osadzenie przegubu w piaście są podejrzane ale nie chcę nic sugerować. Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i może pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 Sprawdź dokręcenie wszystkich śrub w zawieszeniu. Taki efekt najczęściej jest tulejka wahacza przesuwa się w zakresie luzu montażowego gdy jest za słabo dokręcona. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 Poduszka skrzyni?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 13 godzin temu, Igorek napisał(a): Rzecz w tym, że podczas ruszania, zwłaszcza na skręconych w prawo kołach, coś lubi głośno i bardzo metalicznie pierdyknąć i dzieje się to tylko raz. Jak na skręconych kołach to pewnie przegub. Być może wcześniej stukało ale nie słyszałeś. Dopiero jak naprawiłeś zawieszenie to się uciszyło i słychać go. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 Zerknij na zacisk hamulcowy i klocki, taki trop mi się nasuwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 9 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 9 godzin temu, pawel_78 napisał(a): Sprawdź dokręcenie wszystkich śrub w zawieszeniu. Taki efekt najczęściej jest tulejka wahacza przesuwa się w zakresie luzu montażowego gdy jest za słabo dokręcona. Ooo, dzięki! Były wymieniane wahacze, jak już wspomniałem. Jedna śruba miała nakrętkę, która obracała się wewnątrz sanek i był z tym problem ale ostatecznie udało mi się dobrze dokręcić. Ale sprawdzę raz jeszcze 4 godziny temu, TWENTIS napisał(a): Poduszka skrzyni? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wymieniona, bez zmian 4 godziny temu, marcindzieg napisał(a): Jak na skręconych kołach to pewnie przegub. Być może wcześniej stukało ale nie słyszałeś. Dopiero jak naprawiłeś zawieszenie to się uciszyło i słychać go. Żaden przegub nie terkocze typowo dla uszkodzonego przegubu. Jest tylko jedno głośne stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy 3 godziny temu, 4thelement napisał(a): Zerknij na zacisk hamulcowy i klocki, taki trop mi się nasuwa Robiłem hamulce ale nie wiem do czego można się czepić. Podejrzewałem nawet przesuwanie się tarczy hamulcowej i felgi względem piasty ale i to wykluczyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 10 minut temu, Igorek napisał(a): Robiłem hamulce ale nie wiem do czego można się czepić. Podejrzewałem nawet przesuwanie się tarczy hamulcowej i felgi względem piasty ale i to wykluczyłem Bardziej chodzi mi o zależność zacisk - jarzmo - klocki, czy tam nie ma niepotrzebnego luzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 9 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 1 godzinę temu, 4thelement napisał(a): Bardziej chodzi mi o zależność zacisk - jarzmo - klocki, czy tam nie ma niepotrzebnego luzu To nie będzie powiązane, nie trzeba użyć hamulca aby nastąpiło głośne i metaliczne stuknięcie. Bardziej mi właśnie pasuje przesuwająca się tulejka bądź śruba od wahacza i powstający w ten sposób rezonans na sankach. Poza tym hamulce były robione, wszystko jest tak jak trzeba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 2 godziny temu, Igorek napisał(a): Żaden przegub nie terkocze typowo dla uszkodzonego przegubu. Jest tylko jedno głośne stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy U mnie było dziwaczne stuknięcie/hałas przy ruszaniu. Terkotać zaczął później, I też nie zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 9 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 Godzinę temu, marcindzieg napisał(a): U mnie było dziwaczne stuknięcie/hałas przy ruszaniu. Terkotać zaczął później, I też nie zawsze. No też to biorę pod uwagę, bo jeśli temat występuje przy maksymalnie skręconych kołach to może akurat tylko wtedy jest jakiś luz pozwalający na przeskoczenie kulki czy po prostu jakieś inne zgięcie się przegubu. No ale jak zmieniać przegub to i piastę by wypadało a to już są koszty. I dlatego wolę najpierw dopytać. Czlowiek głupieje jak już tyle razy wszystko przegląda i nic złego nie widać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 10 Maja 2023 Udostępnij Napisano 10 Maja 2023 Magiel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 10 Maja 2023 Udostępnij Napisano 10 Maja 2023 W dniu 9.05.2023 o 00:54, Igorek napisał(a): Mam taki problem, z którym już walczę jakiś czas. Samochód z przednim napędem i kolumną McPhersona. Wymieniłem przednie wahacze, amortyzatory i górne ich mocowania. Od tego czasu pojawił się problem, choć nie wydaje mi się aby to było powiązane. Rzecz w tym, że podczas ruszania, zwłaszcza na skręconych w prawo kołach, coś lubi głośno i bardzo metalicznie pierdyknąć i dzieje się to tylko raz. Po wrzuceniu wstecznego też strzeli ale nie zawsze i jeśli już to dużo słabiej. Ale po zmianie kierunku jazdy problem raczej powróci. To stuknięcie nie występuje natychmiast przy ruszaniu, jest z takim opóźnieniem, jakby elementy musiały się dobrze naciągnąć i dopiero wtedy coś przeskoczyło. Na ten moment podejrzewam już tylko połącznie przegub- piasta bądź przekładnię kierowniczą. Zarówno przekładnia jak i osadzenie przegubu w piaście są podejrzane ale nie chcę nic sugerować. Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i może pomóc? Weź kogoś z dobrym uchem, podjedź na prostą opuszczoną drogę, otwórz maskę, wsadź mechanika na silnik niech obserwuje, nasłuchuje może chociaż namierzy, z którego miejsca to dochodzi Kiedyś tak testowałem dziwne stuki z zawieszenia w Audi... Finalnie się okazało, że był luz ....na klockach ale u Ciebie może być coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.