Skocz do zawartości

Jakiś wymiennik ciepła.


wojteq85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebny mi jest prostopadłościan z miedzi bądź też Alu o wymiarach 40mmx40mmx 150mm długi. 

Ewentualnie jakis wymiennik który po dłuższej stronie miałby wlot i wylot. Gdzie takie coś nabyć, szukać ? Ewentualnie jakis profil miedziany coś w stylu jak listwa na kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, wojteq85 napisał(a):

Witam potrzebny mi jest prostopadłościan z miedzi bądź też Alu o wymiarach 40mmx40mmx 150mm długi. 

Ewentualnie jakis wymiennik który po dłuższej stronie miałby wlot i wylot. Gdzie takie coś nabyć, szukać ? Ewentualnie jakis profil miedziany coś w stylu jak listwa na kable.

Chłodnica oleju od auta :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cinek napisał(a):

Albo intercooler ;)

Trochę za duży. Chodzi mi o to żeby ogrzewać się od silnika boksera. Miejsca prawie że zero na dodatkowe akcesoria więc interesuje mnie takie coś. Znajomy kiedyś miał takie cudo wykonane u jakiegoś kolesia co miał dostęp do metali kolorowych. Grzało to niesamowicie dobrze. Tylko ja nie wiem skąd wziąć taki profil. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wojteq85 napisał(a):

Trochę za duży. Chodzi mi o to żeby ogrzewać się od silnika boksera. Miejsca prawie że zero na dodatkowe akcesoria więc interesuje mnie takie coś. Znajomy kiedyś miał takie cudo wykonane u jakiegoś kolesia co miał dostęp do metali kolorowych. Grzało to niesamowicie dobrze. Tylko ja nie wiem skąd wziąć taki profil. 

Jak medium będzie płyn chłodniczy to moze jakaś nagrzewnica z auta?

Jest tego naprawdę dużo i jest w czym wybierać choć jeden wymiar podałeś dość dziwny:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał(a):

Jak medium będzie płyn chłodniczy to moze jakaś nagrzewnica z auta?

Jest tego naprawdę dużo i jest w czym wybierać choć jeden wymiar podałeś dość dziwny:phi:

Może źle mnie zrozumiałeś. Chodzi o to by ogrzać ta kryzę, wymiennik jak zwał tak zwał  od cieplego kolektora wydechowego żeliwnego. Znajomy miał to wykonane z miedzi. Miedź nagrzewała się od kolektora a powietrze przez nią przepływające odbierało ciepło od miedzi i do kabiny szło jako ogrzewanie. Zresztą zapożyczone od gościa co ma taki pakiet w c330. Dziś zrobiłem fotkę u niego jest ze stali i mówi że się wolno nagrzewa ale jest ciepło. Ja chcę takie coś samego tylko z miedzi bądź Alu. 

IMG_20231019_162650.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owiń rurką miedzianą wydech,w kabinie zamontuj małą nagrzewnicę, całość wypełnij płynem.

Możesz zastosować pompkę elektryczną wymuszająca obieg i wentylator na nagrzewnicy.

Tyle wystarczy,będzie ciepło 😁😁

 

Tak się robiło montując LPG w maluchu,grzało reduktor aż miło 😀😀😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, rbgarb1 napisał(a):

Nie rozumiem tylko jednej rzeczy,dlaczego kombinujesz ogrzewaniem,skoro masz klasyczny układ chłodzenia silnika??

Bo w moim przypadku nie  jest to  silnik chłodzony cieczą  (boxer ze starego VW). Gdybym miał chłodzonego cieczą to bym wstawił nagrzewnice samochodowa :)

Edytowane przez wojteq85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś znalazłem :)

17,74zł  28%OFF | Tłumik tłumika 24mm ogrzewanie postojowe na olej napędowy rura wydechowa ze stopu aluminium mały średni rozmiar do Camper samochodów ciężarowych
https://a.aliexpress.com/_mKp1fo8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, wojteq85 napisał(a):

Może źle mnie zrozumiałeś. Chodzi o to by ogrzać ta kryzę, wymiennik jak zwał tak zwał  od cieplego kolektora wydechowego żeliwnego. Znajomy miał to wykonane z miedzi. Miedź nagrzewała się od kolektora a powietrze przez nią przepływające odbierało ciepło od miedzi i do kabiny szło jako ogrzewanie. Zresztą zapożyczone od gościa co ma taki pakiet w c330. Dziś zrobiłem fotkę u niego jest ze stali i mówi że się wolno nagrzewa ale jest ciepło. Ja chcę takie coś samego tylko z miedzi bądź Alu. 

IMG_20231019_162650.jpg

A gdybyś w tej puszce zaznaczonej na focie zamontował dodatkowo 2-3 aluminiowe radiatory od peceta? Zdecydowanie powiększyło by to powierzchnię wymiany dla przepływajacego powietrza.

Ewentualnie zrobić coś w stylu puchy tłumika , tyle, że wewnątrz zrobic S z profila stalowego, na którym zmontować użebrowanie np właśnie zrobione z radiatorów od komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, karolchyla napisał(a):

A gdybyś w tej puszce zaznaczonej na focie zamontował dodatkowo 2-3 aluminiowe radiatory od peceta? Zdecydowanie powiększyło by to powierzchnię wymiany dla przepływajacego powietrza.

Ewentualnie zrobić coś w stylu puchy tłumika , tyle, że wewnątrz zrobic S z profila stalowego, na którym zmontować użebrowanie np właśnie zrobione z radiatorów od komputera.

W tej puszczę co gość ma ten patent w c330 tam są radiatory aluminiowe z jakiegos starego pc. Ja chcę krok dalej pójść i nie robić tak jak on tego że stali tylko dolna część z Alu ta co się styka z wydechem. U niego domyślam się że jest błędem sam fakt że do Alu ciepło trafia pokonując stal i stąd długi czas nagrzewania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób rurę wydechową z kawałka miedzianej rury instalacyjnej. Lub jeszcze lepiej z 2-3 cieńszych. Ale moim zdaniem zwykłe rury stalowe w systemie rura w rurze. Tylko różnica średnic nie powinna być zbyt duża. Tam potrafią być naprawdę duże temperatury, kolektor wydechowy nocą potrafi świecic lekko.

Pokaż twój konkretny wydech. To co w trzydziestce nie musi być dobre u ciebie. Może wystarczy puścić komin w innym miejscu zyskując didatkową długość / powierzchnię dla wymiennika ciepła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest stary boxer z VW. Nie masz kolektora 2 na 1 jak w ciapku. Tylko od jedne gara wychodzi tłumik i od drugiego. Chodzi o to by złapać trochę tego ciepła. Tłumik ciapka rozgrzewa się przy pracach lekkich do 200 stopni. Przy dużych obciążeniach to masz prawie 300. Nie liczę na takie temperatury jak w wysokoobrotowych hondach. Gdzie kolek potrafi świecić. Tutaj może być trochę więcej jak w starym wolnossącym dieslu z lat pięćdziesiątych. 

 

 

Edit

uspawalem takie pudełko ze zwykłego ceownika. W środku zainstalowałem dwa radiatory z jakiegoś starego Pentiuma. Obudowa po 10 minutach pracy robi się letnia. Radiatory nie wiem. Jednak czuć dość znacznie ciepło które wydobywa się z rurki wymiennika. Podejrzewam że Alu się też nagrzewa. Więc cel zamierzony został osiągnięty. 

Edytowane przez wojteq85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2023 o 10:20, wojteq85 napisał(a):

Witam potrzebny mi jest prostopadłościan z miedzi bądź też Alu o wymiarach 40mmx40mmx 150mm długi.

Pooglądaj na google chłodnice płynu wspomagania. One zazwyczaj są długie i wąskie, np.:

https://allegro.pl/oferta/150-chlodnica-wspomagania-bmw-e60-e61-11236721262

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2023 o 14:45, wojteq85 napisał(a):

To jest stary boxer z VW. Nie masz kolektora 2 na 1 jak w ciapku. Tylko od jedne gara wychodzi tłumik i od drugiego. Chodzi o to by złapać trochę tego ciepła. Tłumik ciapka rozgrzewa się przy pracach lekkich do 200 stopni. Przy dużych obciążeniach to masz prawie 300. Nie liczę na takie temperatury jak w wysokoobrotowych hondach. Gdzie kolek potrafi świecić. Tutaj może być trochę więcej jak w starym wolnossącym dieslu z lat pięćdziesiątych. 

 

 

Edit

uspawalem takie pudełko ze zwykłego ceownika. W środku zainstalowałem dwa radiatory z jakiegoś starego Pentiuma. Obudowa po 10 minutach pracy robi się letnia. Radiatory nie wiem. Jednak czuć dość znacznie ciepło które wydobywa się z rurki wymiennika. Podejrzewam że Alu się też nagrzewa. Więc cel zamierzony został osiągnięty. 

Pokaż fotkę. I tego pojazdu też. Ciekaw jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.