Skocz do zawartości

Kompendium wiedzy o napędach AWD, 4WD, 4MATIC, Quattro


Raku

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

@mokrii, oglądałem raz i co wyłapałem:

- dyfer koronowy nie jest własną konstrukcją Audi

- nie jest też sterowany elektronicznie

- haldex od ponad dwudziestu lat nie jest re-aktywny

- generacji haldexa jest 6, a nie 5

- generacji torsena jest w zasadzie 5, a nie 3

- moment nie jest marnowany czy tracony, tylko po prostu nie jest generowany

- w sprzęgle wiskotycznym nie zmienia się ciśnienie

- Audi nie stosuje torsena na tylnej osi, to zdarzyło się raz w historii w modelu V8

- ACD w Evo nie przekazuje mniej lub więcej na tył, tylko steruje spięciem centralnego dyfra

- AYC w Evo "nadpędza" jedno z tylnych kół

- xDrive nie ma centralnego dyfra.

Jakieś nieścisłości odnośnie S-AWD i 4Matic też były. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, vavoom napisał(a):

@mokrii, oglądałem raz i co wyłapałem:

- dyfer koronowy nie jest własną konstrukcją Audi

- nie jest też sterowany elektronicznie

- haldex od ponad dwudziestu lat nie jest re-aktywny

- generacji haldexa jest 6, a nie 5

- generacji torsena jest w zasadzie 5, a nie 3

- moment nie jest marnowany czy tracony, tylko po prostu nie jest generowany

- w sprzęgle wiskotycznym nie zmienia się ciśnienie

- Audi nie stosuje torsena na tylnej osi, to zdarzyło się raz w historii w modelu V8

- ACD w Evo nie przekazuje mniej lub więcej na tył, tylko steruje spięciem centralnego dyfra

- AYC w Evo "nadpędza" jedno z tylnych kół

- xDrive nie ma centralnego dyfra.

Jakieś nieścisłości odnośnie S-AWD i 4Matic też były. 

troszkę off-topowo, masz może jakieś zestawienie/listę samochodów które testowałeś tak żeby zobaczyć które przeszły wszystkie testowane kombinacje dla napędu a które nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, vavoom napisał(a):

@mokrii, oglądałem raz i co wyłapałem:

- dyfer koronowy nie jest własną konstrukcją Audi

- nie jest też sterowany elektronicznie

- haldex od ponad dwudziestu lat nie jest re-aktywny

- generacji haldexa jest 6, a nie 5

- generacji torsena jest w zasadzie 5, a nie 3

- moment nie jest marnowany czy tracony, tylko po prostu nie jest generowany

- w sprzęgle wiskotycznym nie zmienia się ciśnienie

- Audi nie stosuje torsena na tylnej osi, to zdarzyło się raz w historii w modelu V8

- ACD w Evo nie przekazuje mniej lub więcej na tył, tylko steruje spięciem centralnego dyfra

- AYC w Evo "nadpędza" jedno z tylnych kół

- xDrive nie ma centralnego dyfra.

Jakieś nieścisłości odnośnie S-AWD i 4Matic też były. 

prostuj nie tutaj tylko pod filmem ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mokrii napisał(a):

prostuj nie tutaj tylko pod filmem ;]

Jest i pod filmem. 

 

45 minut temu, lucash napisał(a):

tylko trzeba wszystko obejrzeć? ;) No ok

Tylko to, co Cię interesuje. Chyba, że interesuje Cię wszystko 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.