pawelrysak Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 Czy można samemu wymienić płyn hamulcowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdiKce Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > Czy można samemu wymienić płyn hamulcowy? moze najpierw kolega by sie przywitał.. i uzupełnił profilek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > Czy można samemu wymienić płyn hamulcowy? wymienic tak, ale odpowietrzyc juz nie bardzo GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > wymienic tak, ale odpowietrzyc juz nie bardzo > GP ja odpowietrzałem sam i odpowietrzyłem! wiec mozna!! tylko trzeba miec jako takie pojecie bo jesli sie nie ma to lepiej nie ruszac! no chyba ze ktos jest samobujca! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelrysak Napisano 7 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 czy mógłbyś mi coś podpowiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > czy mógłbyś mi coś podpowiedzieć jak tego nierobiles se nie poradzisz z odpowietrzenem jeszcze sam !! ja robilem to za porada mechaniora wylalem stary plyn zalalem nowy ! idziesz do kola najdalej poloznego od pomy odkrecasz odpowietrznik wezyk włozyłem do naczynka z plynem i poszedłem pod pomowac kilka razy powietrza mi nie zassało bo wezyk byl caly czas zanuzony poczekał troche jeszcze jak samo troche spłyneło i zakreciłem odppoiwetrznik tak zrobilem ze wszystkimi kolami i jest OK! trzeba pilnowac pozomu plynu w zbiorniczku! i miec 0,5litra! ale dac sie da samemu tylko dłuzej! jak juz wymieniasz plyn to i zaciski z przodu przeczysc i moze warto elastyczne przewody zmienic bo lubia sie pasuc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelrysak Napisano 7 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 dzięki, spróbuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piechu Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > jak tego nierobiles se nie poradzisz z odpowietrzenem jeszcze sam !! > ja robilem to za porada mechaniora wylalem stary plyn zalalem > nowy ! idziesz do kola najdalej poloznego od pomy odkrecasz > odpowietrznik wezyk włozyłem do naczynka z plynem i poszedłem > pod pomowac kilka razy powietrza mi nie zassało bo wezyk byl > caly czas zanuzony poczekał troche jeszcze jak samo troche > spłyneło i zakreciłem odppoiwetrznik tak zrobilem ze wszystkimi > kolami i jest OK! trzeba pilnowac pozomu plynu w zbiorniczku! i > miec 0,5litra! ale dac sie da samemu tylko dłuzej! jak juz > wymieniasz plyn to i zaciski z przodu przeczysc i moze warto > elastyczne przewody zmienic bo lubia sie pasuc Dokładnie, przewody trzeba co jakiś czas wymieniać. Sam niedawno się o tym przekonałem jak jechałem przez miacho mi autko przestało hamowac Naszczęście mam dobry ręczny i pusto było na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > Dokładnie, przewody trzeba co jakiś czas wymieniać. Sam niedawno się > o tym przekonałem jak jechałem przez miacho mi autko przestało > hamowac Naszczęście mam dobry ręczny i pusto było na drodze. to masz szczescie ja bym mial problem od 2 lat brak recznego a raczej jest ale taki słaby ze szkoda gadac! no ja zminiałem wszystkie przewody od pomy az do zaciskow bo nie mogłem odkrecic elastycznych! oraz zaciski od CC! i jest lepiej niz na seryjnych hamulcach! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ministrant Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > Czy można samemu wymienić płyn hamulcowy? Witam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mb104 Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > idziesz do kola najdalej poloznego od pomy odkrecasz > odpowietrznik wezyk włozyłem do naczynka z plynem a ten wezyk to jaka powinien miec srednice ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > to masz szczescie ja bym mial problem od 2 lat brak recznego a raczej > jest ale taki słaby ze szkoda gadac! no ja zminiałem wszystkie > przewody od pomy az do zaciskow bo nie mogłem odkrecic > elastycznych! oraz zaciski od CC! i jest lepiej niz na seryjnych > hamulcach! a mógłbyś ciutke więcej się na ten temat wypowiedzieć czy taki tiuning podejdzie pod standartową felge? i wszystko standartowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > a mógłbyś ciutke więcej się na ten temat wypowiedzieć czy taki > tiuning podejdzie pod standartową felge? i wszystko standartowe tego to nie wiem narazie mam felgi od SC tarcze od UNO diesel a zaciski od CC dzieki abarthowi 83 ktory dostarczył info!! bylo o tym niedawno na formum! mysle ze powinna wejsc falga standartowa od UNO!! w karzdym razie juz nie beda sie tak czesto blokowac hamulce a wszczegolnosci po zimie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 9 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2006 > a ten wezyk to jaka powinien miec srednice ? Ja używałem przewodów pneumatycznych FESTO o średnicy 8 lub 10mm. Dokładnie niestety nie pamiętam (ale przychylam się do 10). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 9 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2006 > to masz szczescie ja bym mial problem od 2 lat brak recznego a raczej > jest ale taki słaby ze szkoda gadac! No to jak kolega przechodzi przegląd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 9 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2006 > No to jak kolega przechodzi przegląd? a jakos tak sie udaje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamszew Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > ja odpowietrzałem sam i odpowietrzyłem! wiec mozna!! tylko trzeba > miec jako takie pojecie bo jesli sie nie ma to lepiej nie > ruszac! no chyba ze ktos jest samobujca! Z tego co wiem i pamietam jak to robilem to dobrze jest odpowietrzac na wsisnietym pedale hamulca... wiec nie wiem jak mozna jednoczenie pompowac, trzymac i jeszcze odpowietrzac przy kolach... moim zdaniem dwie osoby, wiecej wygody i szybsza praca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > ja odpowietrzałem sam i odpowietrzyłem! wiec mozna!! tylko trzeba > miec jako takie pojecie bo jesli sie nie ma to lepiej nie > ruszac! no chyba ze ktos jest samobujca! cegła czy może jakiś inny koperfild Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > Z tego co wiem i pamietam jak to robilem to dobrze jest odpowietrzac > na wsisnietym pedale hamulca... > wiec nie wiem jak mozna jednoczenie pompowac, trzymac i jeszcze > odpowietrzac przy kolach... > moim zdaniem dwie osoby, wiecej wygody i szybsza praca... a po co ma byc wcisniety? po to ze jak robisz to normalnie to zeby nie pociongnoł powietrza ale skoro rurka odpowietrzajaca jest w plynie to nie ma prawa zassac powietrza tylko wazne jest zeby pilnowac plyn w zbiorniczku i przy zacisku zeby rurka tez caly czas w plynie~! jakos sobie po 20 minutachh sam poradzilem hamulce sa zyleta wiec o co chodzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamszew Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > a po co ma byc wcisniety? poto zeby utrzymywac cisnienie w instalacji... Inaczej nie robilem, moze da sie to zrobic bez wcisnietego pedala (nie twierdze ze nie) mowie tylko ze duzo szybciej, sprawniej, pewniej i wygodniej jest robic to w dwie osoby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > poto zeby utrzymywac cisnienie w instalacji... > Inaczej nie robilem, moze da sie to zrobic bez wcisnietego pedala > (nie twierdze ze nie) mowie tylko ze duzo szybciej, sprawniej, > pewniej i wygodniej jest robic to w dwie osoby... wiem ale jak nie ma kto z robic z toba? a co do cisnienia to jakie jest skoro odpowietrznik popuszczony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamszew Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > a co do cisnienia to jakie jest skoro odpowietrznik popuszczony? no to teraz to ja juz nie wiem jak to robisz z calkowicie otawtym odpowietrznikiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > no to teraz to ja juz nie wiem jak to robisz z calkowicie otawtym > odpowietrznikiem... bosze nie calokowice odkreconym tylko chodzi mi o to ze jak popuscicsz odpowietrznik (nie bąka) to i cisnienia nie ma bo wszystko ucieka przes odpowietrznik! prawda?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > bosze nie calokowice odkreconym tylko chodzi mi o to ze jak > popuscicsz odpowietrznik (nie bąka) to i cisnienia nie ma bo > wszystko ucieka przes odpowietrznik! prawda?? Po pierwsze zasada jest taka, jeśli wciśniesz pedał odcinasz dopływ płyny ze zbiorniczka i zwiekszasz ciśnienie w przewodach aby wycisnąć tłok. Jeśli płyn ma swobodnie spływać pedał nie może być wciśnięty. Ja tak wymieniłem płyn i przepłukałem układ, przelałem przez układ najpierw jedną porcję, dzień przejeżdziłem i powtórnie przelałem układ. Efekt czysty płyn i zdecydowanie lepsze hamulce. Nasz płyn też niestety ulega starzeniu pod wpływem temperatury jaka wytwarza się podczas hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > Po pierwsze zasada jest taka, jeśli wciśniesz pedał odcinasz dopływ > płyny ze zbiorniczka i zwiekszasz ciśnienie w przewodach aby > wycisnąć tłok. Jeśli płyn ma swobodnie spływać pedał nie może > być wciśnięty. Ja tak wymieniłem płyn i przepłukałem układ, > przelałem przez układ najpierw jedną porcję, dzień przejeżdziłem > i powtórnie przelałem układ. Efekt czysty płyn i zdecydowanie > lepsze hamulce. Nasz płyn też niestety ulega starzeniu pod > wpływem temperatury jaka wytwarza się podczas hamowania. i da sie jednak zrobilem podobnie! z tym plukaniem! acz kolwiek tylko pompa byla plukana bo resztra funkiel nowka lub czyszczona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > i da sie jednak zrobilem podobnie! z tym plukaniem! acz kolwiek > tylko pompa byla plukana bo resztra funkiel nowka lub czyszczona O przepłukaniu pisałem bo nie wylewałem najpierw starego płynu, tylko wymieniałem więc: dolewłem nowy do układu i przelewałem przez układ i to jest wg mnie płukanie , stary płyn wylewjąc się przez rurke ciasno nałożona na odpowietrznik przy okazji odprowadzał wszystkie drobinki które mogły znajdować się w układzie. robiłem tak bo odpowietrzenie wymagałoby juz conajmniej dwóch osób, a tak kosztowało mnie to tylko butelke płynu DOT4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > O przepłukaniu pisałem bo nie wylewałem najpierw starego płynu, tylko > wymieniałem więc: dolewłem nowy do układu i przelewałem przez > układ i to jest wg mnie płukanie , stary płyn wylewjąc się przez > rurke ciasno nałożona na odpowietrznik przy okazji odprowadzał > wszystkie drobinki które mogły znajdować się w układzie. robiłem > tak bo odpowietrzenie wymagałoby juz conajmniej dwóch osób, a > tak kosztowało mnie to tylko butelke płynu OK nazwijmy to odpowietzanie przelewow płuczace układ hamulowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > OK nazwijmy to odpowietzanie przelewow płuczace układ hamulowy A najważniejsze aby bezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > A najważniejsze aby bezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 > Nasz płyn też niestety ulega starzeniu pod > wpływem temperatury jaka wytwarza się podczas hamowania. Plyn raczej nie psuje sie z powodu temperatury. Plyn hamulcowy ma silne wlasciwosci wchlanianai wody z powietrza. Jak wiadomo temperatura wrzenia wody jest zdecydowanie nizsza niz temperatura wrzenia plynu hamulcowego. Czym wiecej wody w plynie, tym zmniejsza sie jego temperatura wrzenia. Gdy podczas hamowania plyn "zagotuje sie", to w ukladzie pojawia sie babelki powietrza, ktore zdecydowanie oslabia sile hamowania (hamulce moga praktycznie przestac dzialac). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.