Chalek Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia (edytowane) Taki dziadek. M30 3,5 l 211 koniów. Różnie piszą o tych pająkach. Problematyczny silnik (pomijając jego wiek) ? @koNik Edytowane 24 Kwietnia przez Chalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 18 minut temu, Chalek napisał(a): Taki dziadek. M20 3,5 l 211 koniów. Różnie piszą o tych pająkach. Problematyczny silnik (pomijając jego wiek) ? @koNik Właściwie to m20b35. U mnie był spięty z automatem ZF 4HP22. Silnik bardzo fajny, z mechaniczną regulacją luzu zaworowego, na łańcuchu rozrządu który przy przebiegu ponad 400 tyś km. nie wymagał wymiany. Wałek rozrządu również nie kwalifikował się do wymiany. Kompresja w górnych granicach, olej dolewamy w ilości niecałego litra na 10 tyś. km i co tyle była robiona wymiana. Pilnować wiska to nie będzie się grzać, upierdliwy przy odpowietrzaniu układu chłodzenia. Bardzo dobrze wyważony układ korbowo-tłokowy, żadnych drgań podczas pracy. Najmniej ile mi spalił to 13 litrów, a potrafił i 19. Z wielkim sentymentem wspominam ten silnik i w ogóle 7 E32. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 57 minut temu, r1sender napisał(a): Właściwie to m20b35. U mnie był spięty z automatem ZF 4HP22. Silnik bardzo fajny, z mechaniczną regulacją luzu zaworowego, na łańcuchu rozrządu który przy przebiegu ponad 400 tyś km. nie wymagał wymiany. Wałek rozrządu również nie kwalifikował się do wymiany. Kompresja w górnych granicach, olej dolewamy w ilości niecałego litra na 10 tyś. km i co tyle była robiona wymiana. Pilnować wiska to nie będzie się grzać, upierdliwy przy odpowietrzaniu układu chłodzenia. Bardzo dobrze wyważony układ korbowo-tłokowy, żadnych drgań podczas pracy. Najmniej ile mi spalił to 13 litrów, a potrafił i 19. Z wielkim sentymentem wspominam ten silnik i w ogóle 7 E32. To jest już na wtrysku? 13l na bogato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 8 minut temu, Chalek napisał(a): To jest już na wtrysku? 13l na bogato Wtrysk Tyle samo żarło 2.5V6 w Alfie 156 i 2.5V6 w Fordzie. Błąd się mi wkradł kod silnika m30b35. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 7 minut temu, r1sender napisał(a): Wtrysk Tyle samo żarło 2.5V6 w Alfie 156 i 2.5V6 w Fordzie. Błąd się mi wkradł kod silnika m30b35. O to to m30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Najlepszy silnik BMW. Tzw duża 6. Mam ja jeszcze w E12 ale rzadko używam Poza układem smarowania walka rozrządu który trzeba kontrolować co jakiś czas silnik w zasadzie bez wad. Mocny, pięknie brzmi, skrajnie elastyczny. Od ucha do ucha usmiech w czasie jazdy. Najlepiej z manualem bo wtedy pokazuje pełny potencjał. Aaaa i z racji wieku numery wycinają już przeplywki klapowe ale to można dosc tanio załatwić ecumasterem i konwersja MAF2MAP Taka powinna być i do tego nawiązywać europejska motoryzacja to nie musiałaby się obawiać najazdu z azjii, jednak zamiast tego postanowiła konkurować z azjatami na ich poziomie kiczu i dziadostwa 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_szary Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia W dniu 24.04.2024 o 23:35, koNik napisał(a): Taka powinna być i do tego nawiązywać europejska motoryzacja to nie musiałaby się obawiać najazdu z azjii, jednak zamiast tego postanowiła konkurować z azjatami na ich poziomie kiczu i dziadostwa A sie nie zgadzam Japonia wniosła dużo do motoryzacji ......... bez Civiców z Vtec, wersji TypeR, S2000, Imprezy GT/STI, Priusa to nigdy ......... nie byłoby to. Tak samo jak bez prawdziwych amerykańców z V8. Takie M30B35 ani nie nadaje się do kompakta, ani do wielkiej limuzyny. Co nie znaczy, że nie jest to ZACNY silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 26 Kwietnia Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 9 godzin temu, marcin_szary napisał(a): A sie nie zgadzam Japonia wniosła dużo do motoryzacji ......... bez Civiców z Vtec, wersji TypeR, S2000, Imprezy GT/STI, Priusa to nigdy ......... nie byłoby to. Tak samo jak bez prawdziwych amerykańców z V8. Takie M30B35 ani nie nadaje się do kompakta, ani do wielkiej limuzyny. Co nie znaczy, że nie jest to ZACNY silnik. Jak E32 nie jest wielką limuzyną to czym jest? Imo jak najbardziej pasuje do takiego auta, duży moment, moc (jak na ówczesne czasy) i ponad 1,5 tonowe auto sprawnie się oddychało. Wszystkiego tyle, żeby w ciszy, bez wycia spod maski można z prędkościami autostradowymi połykać kilometry, wyprzedzać bez obawy, że dziurę w podłodze zrobisz albo obrotomierz zamkniesz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.