Marko33 Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Mam kosiarkę Al-Ko model 470 silver problem polega na działaniu napędu kosiarki Po jego załączeniu rusza, potem staje, za chwilę znów rusza. Wygląda jakby pasek napędu się ślizgał ale za chwilę znów ruszał. Bez obciążenia (kiedy podniosę tylne koła) problem nie występuje i koła obracają się cały czas. Kosiarka ma nieoryginalny pasek napędu ale to już kolejny identyczny i wcześniej wszystko z napędem było ok. Próbowałem regulować długość pancerza od linki załączaniu napędu ale to tylko zmienia moment kiedy dźwignia załącza napęd a nie ma wpływu na jego działanie - jak podkręciłem za bardzo to kosiarka ruszała zaraz po odpaleniu. Podregulowałem i załączanie jest ok tylko są te uślizgi. Zastanawiające jest to że ten uślizg nie jest przez cały czas tylko tak co chwilę. Myślę czy mogło się wytrzeć koło pasowe. Muszę zlać płyny (paliwo, olej) i przekręcić kosiarkę do góry nogami i to obejrzeć ale pomyślałem że najpierw zapytam bo może ktoś już taki temat ma za sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Napęd w kosiarkach to banalnie prosta sprawa. To ślizgający się pasek, który jest załączany przez naprężenie dźwignią załączania. Albo się wyciągnął pasek i po załączeniu nadal się ślizga, albo załączanie nie działa w pełnym zakresie (nie idzie do końca). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 7 minut temu, Tomo napisał(a): Napęd w kosiarkach to banalnie prosta sprawa. To ślizgający się pasek, który jest załączany przez naprężenie dźwignią załączania. Albo się wyciągnął pasek i po załączeniu nadal się ślizga, albo załączanie nie działa w pełnym zakresie (nie idzie do końca). Jeszcze jest opcja wytartej piasty na wale silnika, wytartego koła pasowego na osi napędu i diabli wiedzą jak to weryfikować bo pod kosiarkę się nie położę a uniesiona działa jak należy. Ta sprężyna mnie intryguje - ale ona powinna chyba odłączać napęd niż go załączać bo załączenie idzie dźwignią. Może deczko krótszy pasek zaryzykować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Z tego co widzę po komentarzach w ogłoszeniu to się lubi zepsuć https://allegro.pl/oferta/przekladnia-naped-kol-kosiarki-spalinowej-alko-46-470-520-br-orginal-al-ko-8951516649 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca 12 minut temu, Marko33 napisał(a): Jeszcze jest opcja wytartej piasty na wale silnika, wytartego koła pasowego na osi napędu i diabli wiedzą jak to weryfikować bo pod kosiarkę się nie położę a uniesiona działa jak należy. Ta sprężyna mnie intryguje - ale ona powinna chyba odłączać napęd niż go załączać bo załączenie idzie dźwignią. Może deczko krótszy pasek zaryzykować? Ja mam stareńką Hondę, która cały czas leci na oryginalnym pasku (już mocno wyciągniętym). Koła pasowe wypolerowane, ale pasek nie ślizga się mimo wszystko. Jeszcze w kwestii obracania - ja swoją bez problemu przewracam na bok (filtrem do góry) i nie się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Akurat naprawiłem kosiarkę to zobacz fotki jak u mnie jest Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdzich Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca A pod tą osłoną paska jest czysto czy zawalone starą trawą która dostaje się miedzy pasek a koło i blokuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Ja bym podniósł kosiarkę, załączył napęd i kręcił (ręcznie!!!!!!) nożem ALE blokując czymś lekko koła żeby sprowokować poślizg i sprawdzić gdzie jest problem. Może być faktycznie na pasku, w samej przekładni albo są jeszcze sprzęgiełka jednokierunkowe w kołach (nie wiem czy dawałyby taki efekt). Tu masz kompendium wiedzy o napędzie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2 godziny temu, zdzich napisał(a): A pod tą osłoną paska jest czysto czy zawalone starą trawą która dostaje się miedzy pasek a koło i blokuje. U mnie właśnie zawala się trawą i napęd fiksuje. Właśnie zbieram się do jednej kosiarki aby ją wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano Wtorek o 08:11 Udostępnij Napisano Wtorek o 08:11 21 godzin temu, Marko33 napisał(a): Mam kosiarkę Al-Ko model 470 silver Mam ten sam model kosiarki i muszę Cię zmartwić. Też wymieniałem pasek i nic to nie dało, myślałem o wymianie piasty, ale niestety, to wina napędu. Miałem identyczne objawy, regulacja dawała takie efekty, jak opisałeś. Z opisów w internecie wynikało, że trzeba w napędzie dołożyć jakieś podkładki, więc wyjąłem napęd i rozkręciłem. Okazało się, że przekładnia ślimakowa prawie nie miała zębów. Na 99%, a raczej na 100% masz przekładnię do wymiany, która niestety, tania nie jest. Koła pasowe są na klinach, więc nie wiem, jak może się oś silnika wytrzeć, jak niektórzy tu piszą. To fajna wytrzymała kosiarka, u mnie dostaje porządnie w dupę, bo koszę nią ok 50a nierównego terenu, ale niestety, przekładnia ślimakowa jest z tworzywa sztucznego, obudowa zresztą też, chociaż na pierwszy rzut oka, wygląda jak aluminiowa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano Wtorek o 10:24 Autor Udostępnij Napisano Wtorek o 10:24 2 godziny temu, Pieter2 napisał(a): Mam ten sam model kosiarki i muszę Cię zmartwić. Też wymieniałem pasek i nic to nie dało, myślałem o wymianie piasty, ale niestety, to wina napędu. Miałem identyczne objawy, regulacja dawała takie efekty, jak opisałeś. Z opisów w internecie wynikało, że trzeba w napędzie dołożyć jakieś podkładki, więc wyjąłem napęd i rozkręciłem. Okazało się, że przekładnia ślimakowa prawie nie miała zębów. Na 99%, a raczej na 100% masz przekładnię do wymiany, która niestety, tania nie jest. Koła pasowe są na klinach, więc nie wiem, jak może się oś silnika wytrzeć, jak niektórzy tu piszą. To fajna wytrzymała kosiarka, u mnie dostaje porządnie w dupę, bo koszę nią ok 50a nierównego terenu, ale niestety, przekładnia ślimakowa jest z tworzywa sztucznego, obudowa zresztą też, chociaż na pierwszy rzut oka, wygląda jak aluminiowa. Wczoraj kosiłem ponownie kosiarką i jakby pracowowała normalnie - może delikatne uślizgi a może mi się wydawało. Kiedy kosiłem ostatnim razem mogło być trochę wilgotno i może to powodowało uślizg paska. Będę obserwował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vlad1431 Napisano Wtorek o 11:23 Udostępnij Napisano Wtorek o 11:23 Proponuję kupić taką bez paska, po zapięciu napędu aż ją szarpie do przodu.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano Wtorek o 13:13 Udostępnij Napisano Wtorek o 13:13 2 godziny temu, Marko33 napisał(a): Wczoraj kosiłem ponownie kosiarką i jakby pracowowała normalnie - może delikatne uślizgi a może mi się wydawało. Kiedy kosiłem ostatnim razem mogło być trochę wilgotno i może to powodowało uślizg paska. Będę obserwował Takie są objawy, czasami napęd ciągnie normalnie, czasami nie chce ruszyć, czasami się ślizga, jak się kosiarka zagrzeje, to często jest ok. Obserwuj, ale nie obstawiał bym paska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano Środa o 07:39 Udostępnij Napisano Środa o 07:39 21 godzin temu, Marko33 napisał(a): Wczoraj kosiłem ponownie kosiarką i jakby pracowowała normalnie - może delikatne uślizgi a może mi się wydawało. Kiedy kosiłem ostatnim razem mogło być trochę wilgotno i może to powodowało uślizg paska. Będę obserwował To nie pasek to przekładania. Mam 520 BR. Przekładnia jest ta sama różni się długością osi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano Środa o 09:14 Autor Udostępnij Napisano Środa o 09:14 1 godzinę temu, Rudobrody napisał(a): To nie pasek to przekładania. Mam 520 BR. Przekładnia jest ta sama różni się długością osi. naprawialne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano Środa o 09:32 Udostępnij Napisano Środa o 09:32 12 minut temu, Marko33 napisał(a): naprawialne? Jak się wytrą zęby lub połamią to nie. Nie wiem czy dobierzesz z czegoś innego. AL-KO nie oferuje części zamiennych do przekładni w swoich oficjalnych katalogach a przynajmniej tak mi się wydaje. https://www.alko.sklep.pl/content/10-schematy-kosiarek-spalinowych Poszukaj swojej. Przekładni możesz poszukać na allegro lub olx taniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pieter2 Napisano Środa o 13:36 Udostępnij Napisano Środa o 13:36 4 godziny temu, Marko33 napisał(a): naprawialne? Alko wkłada uniwersalną przekładnię, która pasuje do wielu modeli kosiarek, nie znalazłem do niej części. Z ciekawości zerknąłem na allegro i widzę, że są jakieś przekładnie poniżej 300 złotych. Ja płaciłem 5 lat temu niecałe 400 zł. i zastanawiałem się wtedy, czy nie dołożyć i nie kupić nowej kosiarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano Środa o 13:41 Udostępnij Napisano Środa o 13:41 1 minutę temu, Pieter2 napisał(a): Alko wkłada uniwersalną przekładnię, która pasuje do wielu modeli kosiarek, nie znalazłem do niej części. Z ciekawości zerknąłem na allegro i widzę, że są jakieś przekładnie poniżej 300 złotych. Ja płaciłem 5 lat temu niecałe 400 zł. i zastanawiałem się wtedy, czy nie dołożyć i nie kupić nowej kosiarki. Kupiłem do swojej oryginalną przekładnię za 290 i działa. Starej jeszcze nie rozbierałem natomiast po 16 latach nieco się zużyła i to o dziwo wytarł się metalowy element a łożyska z tworzywa trzymają wymiary. Pękła sprężyna, która odpowiada za cofnięcie się linki. No i wytarły się zębatki w kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.