Skocz do zawartości

Wypadające zapłony Fiat 1,2 16v


Harp

Rekomendowane odpowiedzi

W Fiacie Stilo wystąpiła chyba druga awaria podczas jego długiego życia i jak w tytule - nagle zaczęły wypadać zapłony na cylindrze 1 i 3 podczas przyspieszania, mocniejszego obciążania. 

Stawiałbym na cewkę jakby nie były to dwa cylindry w tym samym czasie które uległy awarii. 

5 lat temu było nieco podobnie ale jednak objawy trochę inne i wtedy winny był zaworek zwrotny w pompie paliwa, który nie trzymał ciśnienia. Ale sprawdzę listwę czy trzyma ciśnienie. 

 

Czy ktoś jeszcze poda trop?

20240624_185919.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Harp napisał(a):

W Fiacie Stilo wystąpiła chyba druga awaria podczas jego długiego życia i jak w tytule - nagle zaczęły wypadać zapłony na cylindrze 1 i 3 podczas przyspieszania, mocniejszego obciążania. 

Stawiałbym na cewkę jakby nie były to dwa cylindry w tym samym czasie które uległy awarii. 

5 lat temu było nieco podobnie ale jednak objawy trochę inne i wtedy winny był zaworek zwrotny w pompie paliwa, który nie trzymał ciśnienia. Ale sprawdzę listwę czy trzyma ciśnienie. 

 

Czy ktoś jeszcze poda trop?

 

A możesz dla testów podmienić cewki albo cewkę?

Swego czasu miałem wypadające zapłony w Punto 1.4 16V - poleciały po kolei wszystkie cewki w okolicy 140-160 tysięcy kilometrów, przy czym dwie bardzo blisko siebie - dosłownie dzień po podmianie jednej problem wrócił i początkowo nawet myślałem że to ta nowa jest felerna. Także niedomaganie dwóch cewek jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Majkiel napisał(a):

 

A możesz dla testów podmienić cewki albo cewkę?

Swego czasu miałem wypadające zapłony w Punto 1.4 16V - poleciały po kolei wszystkie cewki w okolicy 140-160 tysięcy kilometrów, przy czym dwie bardzo blisko siebie - dosłownie dzień po podmianie jednej problem wrócił i początkowo nawet myślałem że to ta nowa jest felerna. Także niedomaganie dwóch cewek jest możliwe.

Podmienię, mam nawet nową po akcji 5 lat temu.

 

Mam MESa i jak mogę tam przeprowadzić jakąś dalszą weryfikację to proszę też o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Harp napisał(a):

Podmienię, mam nawet nową po akcji 5 lat temu.

 

Mam MESa i jak mogę tam przeprowadzić jakąś dalszą weryfikację to proszę też o radę.

 

Po podmiance zobaczy, czy błędy są na tych samych cylindrach czy przeniosły się wraz z cewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u ojca i cewki pozamieniałem, wtyczki różne wypiąłem i potraktowałem kontaktem, świece obejrzałem i wszystko wygląda ok. Listwę z paliwem sprawdzałem i tu trochę sprawa podejrzana bo ciśnienie po napompowaniu jakby spada z czasem. Kiedyś był taki problem ale objawy były inne bo wtedy nie wypadły zapłony a spadały łagodnie obroty zamiast rosnąć. 

 

Dzisiaj nie miałem już poweru więc jutro będzie jazda próbna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszej jakości części mogą to być też "nowe" części. Osobiście przejechałem się na przewodach NGK- seicento przerywał w deszczu, wykluczyłem przewody zapłonowe- bo nowe i NGK- a to były właśnie przewody. Zobacz w nocy pod maskę- czy nie ma tam dyskoteki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update. 

 

Skasowałem błędy, odpaliłem, rozgrzałem, pogazowałem i było OK. Więc jazda próbna i gaz w dechę i auto przyspiesza jak na wolnossące 80 KM przystało. Wszystko ok, bez szarpnięć wypadających zapłonów. 

Nie wiem co pomogło. Ojciec ma jeździć i obserwować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2024 o 08:29, Darcolo napisał(a):

Przy dzisiejszej jakości części mogą to być też "nowe" części. Osobiście przejechałem się na przewodach NGK- seicento przerywał w deszczu, wykluczyłem przewody zapłonowe- bo nowe i NGK- a to były właśnie przewody. Zobacz w nocy pod maskę- czy nie ma tam dyskoteki.

Onegdaj mechanik mi mówił. Przewody NGK - nie. Tylko Magnetti Marelli.

Też się na nowych przewodach NGK przejechałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ochkarol napisał(a):

Onegdaj mechanik mi mówił. Przewody NGK - nie. Tylko Magnetti Marelli.

Też się na nowych przewodach NGK przejechałem. 

MM lub Ricambi. Tylko, bo inne szybko padały, nawet 15 lat temu, jak miałem Fiaty. I dobre świece do tego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2024 o 08:29, Darcolo napisał(a):

Przy dzisiejszej jakości części mogą to być też "nowe" części. Osobiście przejechałem się na przewodach NGK- seicento przerywał w deszczu, wykluczyłem przewody zapłonowe- bo nowe i NGK- a to były właśnie przewody. Zobacz w nocy pod maskę- czy nie ma tam dyskoteki.

 

Tam (w 1.2 16V fiata) nie ma przewodów, są "fajkocewki" zakładane bezpośrednio na świece.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.