Harp Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca W Fiacie Stilo wystąpiła chyba druga awaria podczas jego długiego życia i jak w tytule - nagle zaczęły wypadać zapłony na cylindrze 1 i 3 podczas przyspieszania, mocniejszego obciążania. Stawiałbym na cewkę jakby nie były to dwa cylindry w tym samym czasie które uległy awarii. 5 lat temu było nieco podobnie ale jednak objawy trochę inne i wtedy winny był zaworek zwrotny w pompie paliwa, który nie trzymał ciśnienia. Ale sprawdzę listwę czy trzyma ciśnienie. Czy ktoś jeszcze poda trop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca 17 minut temu, Harp napisał(a): W Fiacie Stilo wystąpiła chyba druga awaria podczas jego długiego życia i jak w tytule - nagle zaczęły wypadać zapłony na cylindrze 1 i 3 podczas przyspieszania, mocniejszego obciążania. Stawiałbym na cewkę jakby nie były to dwa cylindry w tym samym czasie które uległy awarii. 5 lat temu było nieco podobnie ale jednak objawy trochę inne i wtedy winny był zaworek zwrotny w pompie paliwa, który nie trzymał ciśnienia. Ale sprawdzę listwę czy trzyma ciśnienie. Czy ktoś jeszcze poda trop? A możesz dla testów podmienić cewki albo cewkę? Swego czasu miałem wypadające zapłony w Punto 1.4 16V - poleciały po kolei wszystkie cewki w okolicy 140-160 tysięcy kilometrów, przy czym dwie bardzo blisko siebie - dosłownie dzień po podmianie jednej problem wrócił i początkowo nawet myślałem że to ta nowa jest felerna. Także niedomaganie dwóch cewek jest możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 25 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 10 godzin temu, Majkiel napisał(a): A możesz dla testów podmienić cewki albo cewkę? Swego czasu miałem wypadające zapłony w Punto 1.4 16V - poleciały po kolei wszystkie cewki w okolicy 140-160 tysięcy kilometrów, przy czym dwie bardzo blisko siebie - dosłownie dzień po podmianie jednej problem wrócił i początkowo nawet myślałem że to ta nowa jest felerna. Także niedomaganie dwóch cewek jest możliwe. Podmienię, mam nawet nową po akcji 5 lat temu. Mam MESa i jak mogę tam przeprowadzić jakąś dalszą weryfikację to proszę też o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2 godziny temu, Harp napisał(a): Podmienię, mam nawet nową po akcji 5 lat temu. Mam MESa i jak mogę tam przeprowadzić jakąś dalszą weryfikację to proszę też o radę. Po podmiance zobaczy, czy błędy są na tych samych cylindrach czy przeniosły się wraz z cewką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano Wtorek o 15:04 Udostępnij Napisano Wtorek o 15:04 pozamieniaj cewki - u mnie kiedyś takie objawy powodowała uszkodzona cewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano Wtorek o 21:57 Autor Udostępnij Napisano Wtorek o 21:57 Byłem u ojca i cewki pozamieniałem, wtyczki różne wypiąłem i potraktowałem kontaktem, świece obejrzałem i wszystko wygląda ok. Listwę z paliwem sprawdzałem i tu trochę sprawa podejrzana bo ciśnienie po napompowaniu jakby spada z czasem. Kiedyś był taki problem ale objawy były inne bo wtedy nie wypadły zapłony a spadały łagodnie obroty zamiast rosnąć. Dzisiaj nie miałem już poweru więc jutro będzie jazda próbna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano Czwartek o 06:29 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:29 Przy dzisiejszej jakości części mogą to być też "nowe" części. Osobiście przejechałem się na przewodach NGK- seicento przerywał w deszczu, wykluczyłem przewody zapłonowe- bo nowe i NGK- a to były właśnie przewody. Zobacz w nocy pod maskę- czy nie ma tam dyskoteki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano Piątek o 16:15 Autor Udostępnij Napisano Piątek o 16:15 Update. Skasowałem błędy, odpaliłem, rozgrzałem, pogazowałem i było OK. Więc jazda próbna i gaz w dechę i auto przyspiesza jak na wolnossące 80 KM przystało. Wszystko ok, bez szarpnięć wypadających zapłonów. Nie wiem co pomogło. Ojciec ma jeździć i obserwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano Piątek o 16:36 Udostępnij Napisano Piątek o 16:36 W dniu 27.06.2024 o 08:29, Darcolo napisał(a): Przy dzisiejszej jakości części mogą to być też "nowe" części. Osobiście przejechałem się na przewodach NGK- seicento przerywał w deszczu, wykluczyłem przewody zapłonowe- bo nowe i NGK- a to były właśnie przewody. Zobacz w nocy pod maskę- czy nie ma tam dyskoteki. Onegdaj mechanik mi mówił. Przewody NGK - nie. Tylko Magnetti Marelli. Też się na nowych przewodach NGK przejechałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano Sobota o 05:18 Udostępnij Napisano Sobota o 05:18 12 godzin temu, ochkarol napisał(a): Onegdaj mechanik mi mówił. Przewody NGK - nie. Tylko Magnetti Marelli. Też się na nowych przewodach NGK przejechałem. MM lub Ricambi. Tylko, bo inne szybko padały, nawet 15 lat temu, jak miałem Fiaty. I dobre świece do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 14 godzin temu Udostępnij Napisano 14 godzin temu W dniu 27.06.2024 o 08:29, Darcolo napisał(a): Przy dzisiejszej jakości części mogą to być też "nowe" części. Osobiście przejechałem się na przewodach NGK- seicento przerywał w deszczu, wykluczyłem przewody zapłonowe- bo nowe i NGK- a to były właśnie przewody. Zobacz w nocy pod maskę- czy nie ma tam dyskoteki. Tam (w 1.2 16V fiata) nie ma przewodów, są "fajkocewki" zakładane bezpośrednio na świece. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.