iksiu Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 ...mam kilka pytań Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ? Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ? Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do Seicento ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > ...mam kilka pytań > Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w > Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ? wydaje mię sie ze elektryczne > Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ? trzeba troche ukl. kierowniczego powymieniac, ale pewnie spasi, inna jest kolumna kier. > Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do > Seicento ? > Pozdrawiam rowniez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
docent11 Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Kupowac,zakładac,krecic http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113403998 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113833030 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommek Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 zamontuj te z pandy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > ...mam kilka pytań > Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w > Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ? leśtryczne > Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ? teoretikly powinno ale ja tam się nie znam ja tu tylko kaloryfery maluję > Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do > Seicento ? z racji że to było oryginalne wyposazenie MPI albo opcjonalne starszych SC (SPI) więc podejrzewuję że da radę wszczepić i do CC (tak na 95% podejrzewuję) - bo w CC nie było to również jako opcja (przynajmniej nie było wg Epera) więc całkiem możliwe że produkcji Magneti Marelli - bo oni większośc takich elektrycznych dupereli do CC/SC robili co ciekawe: wg epera: było wspomaganie również do 900-ki co istotne: wg epera: przekładnia kierownicy się różni podobno - czyli nie wystarczy kolumna z elektryką + centralka + wiązka > Pozdrawiam ja również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 10 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > Kupowac,zakładac,krecic To właśnie chodzi o to, żeby nie kupować tylko żeby wytargać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 10 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > całkiem możliwe że produkcji Magneti Marelli - bo oni większośc takich > elektrycznych dupereli do CC/SC robili No właśnie robili... z drugiej strony wiem jaka firma na kontrakt na elektryczne wspomagania do Fiata od ładnych paru lat , i tutaj widzę pewną niekonsekwencję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > co istotne: wg epera: przekładnia kierownicy się różni podobno - > czyli nie wystarczy kolumna z elektryką + centralka + wiązka Wystarczy. Przekładnia od wspomagania różni się tylko przełożeniem, czyli mniejszą liczbą obrotów kierownicy między skrajnymi położeniami. O wiele bardziej istotna wydaje się różnica w końcówkach drążków kierowniczych, bo przy wspomaganiu też są inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 > Wystarczy. Przekładnia od wspomagania różni się tylko przełożeniem, > czyli mniejszą liczbą obrotów kierownicy między skrajnymi > położeniami. acha - to luzik > O wiele bardziej istotna wydaje się różnica w końcówkach drążków > kierowniczych, bo przy wspomaganiu też są inne. no właśnie nie kapowałem o co chodzi temu eperowi z tymi końcówkami drażków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelmax1 Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 i pytanie czy konieczna wymiana jest listwy i drążków, czy samo wspomaganie i kolumna będzie już coś dawać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 trzeba jeszcze miec elektroniczny zegar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > i pytanie czy konieczna wymiana jest listwy i drążków, czy samo > wspomaganie i kolumna będzie już coś dawać Samo wspomaganie bedzie już coś dawać. Przekładnia jest tylko kwestią komfortu. Jeżeli ją zostawisz, to nadal będziesz miał 4 obroty kirownicy między skrajnymi położeniami kół. Jak wymieniesz to zmienia się to bodajże do 2,5 obrotu czy jakoś tak. Końcówki drążków mają chyba wzmocnione przeguby ze względu na możliowść przenoszenie większych obciążeń. Acha, jeszcze jedno. Masz CC tzn., że chyba będziesz się musiał zaopatrzyć jeszcze w czujnik obrotów. Taki diwajs, który z jednej strony będzie miał wyjście na linkę prędkościomierza, obok kabelki do podpięcia do kompa wspomagania, a trzecią stroną wkręca się go do skrzyni biegów zamiast linki prędkościomierza. Chyba w SC bez pedału sprzęgła (Citymatic) było takie cuś. Edit: Nie doczytałem dobrze - to kolega Iksiu ma CCS i do niego ta ostatnia uwaga. A ty masz już elektro-budzik czy to jeszcze SPi? Bo jak masz prędkościomierz na kabelek nie na linkę to wystarczy się podpiąć do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > trzeba jeszcze miec elektroniczny zegar To jak działało wspomaganie w Spi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > To jak działało wspomaganie w Spi ? tego niewiem ale podobno zegary w spi z wspoma byly elektroniczne, zreszta niewazne problem z zegarem da sie obejsc ostatnio tez wlasnie robilem rozeznanie u fachury szarego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 najwazniejsze przy kompletowaniu wszytskiego jest to,aby numer na silniku wspomagania był taki sam jak na module bo inaczej to nie zagra ze sobą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > ...mam kilka pytań > Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w > Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ? > Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ? > Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do > Seicento ? > Pozdrawiam wspomaganie jest elektrzcyne.. czy pasuje ?? jak sie popiesci to sie zmiesci nie wiem jaka firma robila ale wiem ze bedziesz musial chyba przespawac mocowanie kolumny kierowniczej w CC zeby pasowalo bo nawet w SC trzeba czasem to robic o ile masz auto ponizej 99roku (dokladnie nie pamietam) ale tez slyszalem ze da rade bez spawania wsadzic.. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > No właśnie robili... z drugiej strony wiem jaka firma na kontrakt na > elektryczne wspomagania do Fiata od ładnych paru lat , i tutaj > widzę pewną niekonsekwencję Jaka firma? Zdradzisz? Może być priv... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > Jaka firma? Zdradzisz? Może być priv... żadna tajemnica... elektryczne wspomaganie z funkcją CITY, które jest np. w Puntach opracował i produkuje Delphi w Tychach... tyle, że jak się chłopaków pytałem o seja to zrobili wielkie oczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walec Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Dokładnie 3 i 1/4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walec Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Dokładnie. w 99 była zmiana. A przed 99 trzeba zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > Samo wspomaganie bedzie już coś dawać. Przekładnia jest tylko kwestią > komfortu. Jeżeli ją zostawisz, to nadal będziesz miał 4 obroty > kirownicy między skrajnymi położeniami kół. Jak wymieniesz to > zmienia się to bodajże do 2,5 obrotu czy jakoś tak. > Końcówki drążków mają chyba wzmocnione przeguby ze względu na > możliowść przenoszenie większych obciążeń. > Acha, jeszcze jedno. Masz CC tzn., że chyba będziesz się musiał > zaopatrzyć jeszcze w czujnik obrotów. Taki diwajs, który z > jednej strony będzie miał wyjście na linkę prędkościomierza, > obok kabelki do podpięcia do kompa wspomagania, a trzecią stroną > wkręca się go do skrzyni biegów zamiast linki prędkościomierza. > Chyba w SC bez pedału sprzęgła (Citymatic) było takie cuś. > Edit: Nie doczytałem dobrze - to kolega Iksiu ma CCS i do niego ta > ostatnia uwaga. A ty masz już elektro-budzik czy to jeszcze SPi? > Bo jak masz prędkościomierz na kabelek nie na linkę to wystarczy > się podpiąć do niego. ale w citymaticu w ogóle nie ma linki prędkościomierza, tylko jest kabelek ed; małe OT..co ma budzik do wspomagania ..powie mi Ktoś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walec Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > O wiele bardziej istotna wydaje się różnica w końcówkach drążków > kierowniczych, bo przy wspomaganiu też są inne. Gałki są inne?? Jakoś nie umiem nigdzie nic takiego znaleść ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelmax1 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > To jak działało wspomaganie w Spi ? Właśnie no jak wie ktoś bo przecież nie było elektronicznego zegara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > ale w citymaticu w ogóle nie ma linki prędkościomierza, tylko jest > kabelek Pomerdało mnie sie. W zwykłym seju jest tak jak napisałem a w City tak jak Ty > ed; małe OT..co ma budzik do wspomagania ..powie mi Ktoś Ano to, że wspomaganie zanika wraz ze wzrostem prędkości auta, żeby zaniknąc powyżej 60 km/h czy jakoś tak. Informację o prędkości auta komp wspomagania dostaje ze skrzyni biegów. Jeżeli jest zamontowany zwykły budzik (na linkę) to potrzeba czujnika który: - będzie miał wyjście na linkę, żeby działał prędkościomierz, - będziemiał wyjście elektryczne, żeby informacja o prędkości trafiła do kompa wspomagania. Liczniki nowego typu dostają informację o prędkości kabelkiem (nie mają linki), więc ten sam sygnał można wykorzystać do wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > trzeba jeszcze miec elektroniczny zegar wystarczy przelotka z czujnikiem i nie trzeba zmieniac zegarow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > ed; małe OT..co ma budzik do wspomagania ..powie mi Ktoś bo wspomaganie musi sie wylaczyc przy pewnej predkosci a skad ono ma wiedziec kiedy wlazsnie z czujnika predkosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > Pomerdało mnie sie. W zwykłym seju jest tak jak napisałem a w City > tak jak Ty spoko luz > Ano to, że wspomaganie zanika wraz ze wzrostem prędkości auta, żeby > zaniknąc powyżej 60 km/h czy jakoś tak. Informację o prędkości > auta komp wspomagania dostaje ze skrzyni biegów. Jeżeli jest > zamontowany zwykły budzik (na linkę) to potrzeba czujnika który: > - będzie miał wyjście na linkę, żeby działał prędkościomierz, > - będziemiał wyjście elektryczne, żeby informacja o prędkości trafiła > do kompa wspomagania. > Liczniki nowego typu dostają informację o prędkości kabelkiem (nie > mają linki), więc ten sam sygnał można wykorzystać do > wspomagania. dzięki za wyjaśnienie ...czyli jak mam Spi, ale z licznikiem na kabelek( ach ten citymatic ) to nie miałbym dużego proglemu z podłączeniem wspomagania? ... teoretycznie, jakbym kciał założyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > bo wspomaganie musi sie wylaczyc przy pewnej predkosci a skad ono ma > wiedziec kiedy wlazsnie z czujnika predkosci dzięki Areczku BTW Ty będziesz wiedział zapewne...chyba wspomaganie w cento jest przy większych prędkościach mniej czułe, jak to z vectry..bo tam to masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > dzięki Areczku > BTW Ty będziesz wiedział zapewne...chyba wspomaganie w cento jest > przy większych prędkościach mniej czułe, jak to z vectry..bo tam > to masakra elektryczne we fiatach wylacza sie powyzej 60km/h a jak dzialaja hydrauliczne w oplach to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > elektryczne we fiatach wylacza sie powyzej 60km/h a jak dzialaja > hydrauliczne w oplach to nie wiem Jest jeszcze trzecie wyjście: elektro-hydrauliczne, takie jakie mam w Fabii. Elekryczny silnik napędza pompę hydrauliczną. I też zanika powyżej jakiejś prędkości. Zaleta taka, że pompa działa tylko wtety kiedy kręcisz przy niskich prędkościach a nie działa kiedy nie kręcisz albo jedziesz szybko. Elektronika w module komfortu (taki komp odpowiedzialny za wszelkie ułatwienia w aucie: centralnny zamek, elektryczne szybki, klima, czas gaśnięcia lampki w środku po zamknięciu drzwi, alarm itp, itd) umożliwia ustawienie trzech poziomów siły tego wspomagania: normalny (wszystkie silniki benzynowe), podwyższony (silniki diesla) i trzeci poziom (handicap - dla osób z upośledzeniem ruchowym!!!). Kolega który bawił się VAGiem i zminiał sobie te ustawienia twierdzi, że nie ma zbyt odczuwalnej różnicy pomiędzy dwoma pierwszymi pozycjami, natomiast ustawienie "Handicap" powoduje, że kierownicą kręci się prawie bez oporów . Matoły w ASO tweirdzą, że nie ma czegoś takiego a istnienie takich opcji jest opisane w instrukcji obsługi auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > ...mam kilka pytań > Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w > Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ? elektryczne > Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ? pasuje ale deski rozdzielczej bez cięcia i to mocnego nie wsadzisz > Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do > Seicento ? > Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.