Skocz do zawartości

O wspomaganiu...


iksiu

Rekomendowane odpowiedzi

...mam kilka pytań biglaugh.gif

Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ?

Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ?

Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do Seicento ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...mam kilka pytań

> Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w

> Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ?

wydaje mię sie ze elektryczne

> Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ?

trzeba troche ukl. kierowniczego powymieniac, ale pewnie spasi, inna jest kolumna kier.

> Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do

> Seicento ?

niewiem.gif

> Pozdrawiam

rowniez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...mam kilka pytań

> Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w

> Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ?

leśtryczne

> Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ?

teoretikly powinno ale ja tam się nie znam biglaugh.gif ja tu tylko kaloryfery maluję biglaugh.gif

> Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do

> Seicento ?

z racji że to było oryginalne wyposazenie MPI albo opcjonalne starszych SC (SPI) więc podejrzewuję że da radę wszczepić i do CC (tak na 95% podejrzewuję) - bo w CC nie było to również jako opcja (przynajmniej nie było wg Epera) więc całkiem możliwe że produkcji Magneti Marelli - bo oni większośc takich elektrycznych dupereli do CC/SC robili

co ciekawe: wg epera: było wspomaganie również do 900-ki biglaugh.gif

co istotne: wg epera: przekładnia kierownicy się różni podobno - czyli nie wystarczy kolumna z elektryką + centralka + wiązka

> Pozdrawiam

ja również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> całkiem możliwe że produkcji Magneti Marelli - bo oni większośc takich

> elektrycznych dupereli do CC/SC robili

No właśnie robili... z drugiej strony wiem jaka firma na kontrakt na elektryczne wspomagania do Fiata od ładnych paru lat wink.gif, i tutaj widzę pewną niekonsekwencję zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co istotne: wg epera: przekładnia kierownicy się różni podobno -

> czyli nie wystarczy kolumna z elektryką + centralka + wiązka

Wystarczy. Przekładnia od wspomagania różni się tylko przełożeniem, czyli mniejszą liczbą obrotów kierownicy między skrajnymi położeniami.

O wiele bardziej istotna wydaje się różnica w końcówkach drążków kierowniczych, bo przy wspomaganiu też są inne.

30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy. Przekładnia od wspomagania różni się tylko przełożeniem,

> czyli mniejszą liczbą obrotów kierownicy między skrajnymi

> położeniami.

acha - to luzik

> O wiele bardziej istotna wydaje się różnica w końcówkach drążków

> kierowniczych, bo przy wspomaganiu też są inne.

no właśnie nie kapowałem o co chodzi temu eperowi z tymi końcówkami drażków biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i pytanie czy konieczna wymiana jest listwy i drążków, czy samo

> wspomaganie i kolumna będzie już coś dawać

Samo wspomaganie bedzie już coś dawać. Przekładnia jest tylko kwestią komfortu. Jeżeli ją zostawisz, to nadal będziesz miał 4 obroty kirownicy między skrajnymi położeniami kół. Jak wymieniesz to zmienia się to bodajże do 2,5 obrotu czy jakoś tak.

Końcówki drążków mają chyba wzmocnione przeguby ze względu na możliowść przenoszenie większych obciążeń.

Acha, jeszcze jedno. Masz CC tzn., że chyba będziesz się musiał zaopatrzyć jeszcze w czujnik obrotów. Taki diwajs, który z jednej strony będzie miał wyjście na linkę prędkościomierza, obok kabelki do podpięcia do kompa wspomagania, a trzecią stroną wkręca się go do skrzyni biegów zamiast linki prędkościomierza. Chyba w SC bez pedału sprzęgła (Citymatic) było takie cuś.

Edit: Nie doczytałem dobrze - to kolega Iksiu ma CCS i do niego ta ostatnia uwaga. A ty masz już elektro-budzik czy to jeszcze SPi? Bo jak masz prędkościomierz na kabelek nie na linkę to wystarczy się podpiąć do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jak działało wspomaganie w Spi ?

tego niewiem ale podobno zegary w spi z wspoma byly elektroniczne, zreszta niewazne problem z zegarem da sie obejsc biglaugh.gif ostatnio tez wlasnie robilem rozeznanie u fachury szarego palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...mam kilka pytań

> Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w

> Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ?

> Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ?

> Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do

> Seicento ?

> Pozdrawiam

wspomaganie jest elektrzcyne..

czy pasuje ??

jak sie popiesci to sie zmiesci biglaugh.gifzlosnik.gif

nie wiem jaka firma robila ale wiem ze bedziesz musial chyba przespawac mocowanie kolumny kierowniczej w CC zeby pasowalo wink.gif bo nawet w SC trzeba czasem to robic o ile masz auto ponizej 99roku (dokladnie nie pamietam)

ale tez slyszalem ze da rade bez spawania wsadzic..

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie robili... z drugiej strony wiem jaka firma na kontrakt na

> elektryczne wspomagania do Fiata od ładnych paru lat , i tutaj

> widzę pewną niekonsekwencję

Jaka firma? Zdradzisz? Może być priv...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka firma? Zdradzisz? Może być priv...

żadna tajemnica... elektryczne wspomaganie z funkcją CITY, które jest np. w Puntach opracował i produkuje Delphi w Tychach... tyle, że jak się chłopaków pytałem o seja to zrobili wielkie oczy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samo wspomaganie bedzie już coś dawać. Przekładnia jest tylko kwestią

> komfortu. Jeżeli ją zostawisz, to nadal będziesz miał 4 obroty

> kirownicy między skrajnymi położeniami kół. Jak wymieniesz to

> zmienia się to bodajże do 2,5 obrotu czy jakoś tak.

> Końcówki drążków mają chyba wzmocnione przeguby ze względu na

> możliowść przenoszenie większych obciążeń.

> Acha, jeszcze jedno. Masz CC tzn., że chyba będziesz się musiał

> zaopatrzyć jeszcze w czujnik obrotów. Taki diwajs, który z

> jednej strony będzie miał wyjście na linkę prędkościomierza,

> obok kabelki do podpięcia do kompa wspomagania, a trzecią stroną

> wkręca się go do skrzyni biegów zamiast linki prędkościomierza.

> Chyba w SC bez pedału sprzęgła (Citymatic) było takie cuś.

> Edit: Nie doczytałem dobrze - to kolega Iksiu ma CCS i do niego ta

> ostatnia uwaga. A ty masz już elektro-budzik czy to jeszcze SPi?

> Bo jak masz prędkościomierz na kabelek nie na linkę to wystarczy

> się podpiąć do niego.

ale w citymaticu w ogóle nie ma linki prędkościomierza, tylko jest kabelek spineyes.gif

ed; małe OT..co ma budzik do wspomagania hmm.gifniewiem.gif..powie mi Ktoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w citymaticu w ogóle nie ma linki prędkościomierza, tylko jest

> kabelek

Pomerdało mnie sie. W zwykłym seju jest tak jak napisałem a w City tak jak Ty 20.GIF

> ed; małe OT..co ma budzik do wspomagania ..powie mi Ktoś

Ano to, że wspomaganie zanika wraz ze wzrostem prędkości auta, żeby zaniknąc powyżej 60 km/h czy jakoś tak. Informację o prędkości auta komp wspomagania dostaje ze skrzyni biegów. Jeżeli jest zamontowany zwykły budzik (na linkę) to potrzeba czujnika który:

- będzie miał wyjście na linkę, żeby działał prędkościomierz,

- będziemiał wyjście elektryczne, żeby informacja o prędkości trafiła do kompa wspomagania.

Liczniki nowego typu dostają informację o prędkości kabelkiem (nie mają linki), więc ten sam sygnał można wykorzystać do wspomagania.

30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomerdało mnie sie. W zwykłym seju jest tak jak napisałem a w City

> tak jak Ty

spoko luz ok.gifzlosnik.gif

> Ano to, że wspomaganie zanika wraz ze wzrostem prędkości auta, żeby

> zaniknąc powyżej 60 km/h czy jakoś tak. Informację o prędkości

> auta komp wspomagania dostaje ze skrzyni biegów. Jeżeli jest

> zamontowany zwykły budzik (na linkę) to potrzeba czujnika który:

> - będzie miał wyjście na linkę, żeby działał prędkościomierz,

> - będziemiał wyjście elektryczne, żeby informacja o prędkości trafiła

> do kompa wspomagania.

> Liczniki nowego typu dostają informację o prędkości kabelkiem (nie

> mają linki), więc ten sam sygnał można wykorzystać do

> wspomagania.

dzięki za wyjaśnienie waytogo.gif ...czyli jak mam Spi, ale z licznikiem na kabelek( ach ten citymatic spineyes.gif ) to nie miałbym dużego proglemu z podłączeniem wspomagania? ... teoretycznie, jakbym kciał założyć rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo wspomaganie musi sie wylaczyc przy pewnej predkosci a skad ono ma

> wiedziec kiedy wlazsnie z czujnika predkosci

dzięki Areczku ok.gif

BTW Ty będziesz wiedział zapewne...chyba wspomaganie w cento jest przy większych prędkościach mniej czułe, jak to z vectry..bo tam to masakra sick.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki Areczku

> BTW Ty będziesz wiedział zapewne...chyba wspomaganie w cento jest

> przy większych prędkościach mniej czułe, jak to z vectry..bo tam

> to masakra

elektryczne we fiatach wylacza sie powyzej 60km/h a jak dzialaja hydrauliczne w oplach to niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> elektryczne we fiatach wylacza sie powyzej 60km/h a jak dzialaja

> hydrauliczne w oplach to nie wiem

Jest jeszcze trzecie wyjście: elektro-hydrauliczne, takie jakie mam w Fabii. Elekryczny silnik napędza pompę hydrauliczną. I też zanika powyżej jakiejś prędkości. Zaleta taka, że pompa działa tylko wtety kiedy kręcisz przy niskich prędkościach a nie działa kiedy nie kręcisz albo jedziesz szybko.

Elektronika w module komfortu (taki komp odpowiedzialny za wszelkie ułatwienia w aucie: centralnny zamek, elektryczne szybki, klima, czas gaśnięcia lampki w środku po zamknięciu drzwi, alarm itp, itd) umożliwia ustawienie trzech poziomów siły tego wspomagania: normalny (wszystkie silniki benzynowe), podwyższony (silniki diesla) i trzeci poziom (handicap - dla osób z upośledzeniem ruchowym!!!).

Kolega który bawił się VAGiem i zminiał sobie te ustawienia twierdzi, że nie ma zbyt odczuwalnej różnicy pomiędzy dwoma pierwszymi pozycjami, natomiast ustawienie "Handicap" powoduje, że kierownicą kręci się prawie bez oporów drive.gif.

Matoły w ASO tweirdzą, że nie ma czegoś takiego a istnienie takich opcji jest opisane w instrukcji obsługi auta sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...mam kilka pytań

> Po pierwsze jaki jest rodzaj wspomagania ukł. kierowniczego w

> Seicento ? To jesthydrauliczne, elektryczne, jakieś inne ?

elektryczne

> Po drugie czy wspomaganie z SC pasuje do CC ?

pasuje ale deski rozdzielczej bez cięcia i to mocnego nie wsadzisz zlosnik.gif

> Po trzecie, wie ktoś jaka firma robiła wspomagania dla Fiata, do

> Seicento ?

> Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.