KROPKA21 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 robił juz ktos hamulce tarczowe z kredensa/poldasa na tył do CC? moze jakieś podpowiedzi macie, manualik, co potrzebne? w tym tygodniu będę miał jażma z poldasa tył i tarcze dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bfk Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > robił juz ktos hamulce tarczowe z kredensa/poldasa na tył do CC? > moze jakieś podpowiedzi macie, manualik, co potrzebne? > w tym tygodniu będę miał jażma z poldasa tył i tarcze > dzieki za pomoc Poszukaj w archiwum, kiedyś ktoś wrzucał manual z fotkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KROPKA21 Napisano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > Poszukaj w archiwum, kiedyś ktoś wrzucał manual z fotkami szukam i szukam ale tylko o uno T jest mowa, albo ja nie widzę a mnie o hamulce z kredensa/poldas chodzi dajcie prosze jakiegoś linka jak ktoś ma po reką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > robił juz ktos hamulce tarczowe z kredensa/poldasa na tył do CC? > moze jakieś podpowiedzi macie, manualik, co potrzebne? > w tym tygodniu będę miał jażma z poldasa tył i tarcze > dzieki za pomoc Warto to to? Przecież te stare gówna się zapiekają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KROPKA21 Napisano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > Warto to to? Przecież te stare gówna się zapiekają... hmmmm.... miałem kredensa w rodzinie parenascie lat i ani razu sie nie zapiekły - szczęście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > hmmmm.... miałem kredensa w rodzinie parenascie lat i ani razu sie > nie zapiekły - szczęście? ja poloneza meczylem troche i sie nie zapiekalo co innego to trwalosc okladzin co roku wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > hmmmm.... miałem kredensa w rodzinie parenascie lat i ani razu sie > nie zapiekły - szczęście? Peffno szczęście . Po co by potem zmieniali na bębny gdyby tarcze były dobre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KROPKA21 Napisano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > Peffno szczęście . Po co by potem zmieniali na bębny gdyby tarcze > były dobre? po co ? bo polak potrafi... ... utrudnic sibie zycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > Peffno szczęście . Po co by potem zmieniali na bębny gdyby tarcze > były dobre? to tak samo mozna powiedzec ze np. kaszle 700 bisy teoretycznie byly lepsze mocniejsze od 650. I co byla krotka seria i sie skonczyla szybciej niz zaczela. a tak naprawde to pewnie chodzilo o KOSZTY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Ale ja nie mówię, że są złe bo przestali produkować (przykład z bisem itak do mnie nie trafia ). Chciałem zakłądać tarcze na przód od poldka i wszyscy mi odradzali. Podobno zapiekały się maskarycznie. I w końcu założyłem hample od polówki. Wolałem nie ryzykować. Piszę to z życzliwości a nie z nudów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ALIEN_Rally Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 uwazasz,ze bebny sa przystepniejsze i tansze w eksploatacji niz tarcza? w poldach pozniej byly heble lucasa i skonczyly sie problemy z zapiekajacymi sie heblami.mam polda i wiem co mowie.zrobilem porzadnie,to sie nie zapiekaja,ale sila hamowania pozostawia wiele do zyczenia.osobiscie nie zalozylbym starego gowna z majoneza do sejka na tyl.lyudzie zakladaja i jezdza.wiec moze jestem uprzedzony ale coz.bywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > robił juz ktos hamulce tarczowe z kredensa/poldasa na tył do CC? > moze jakieś podpowiedzi macie, manualik, co potrzebne? > w tym tygodniu będę miał jażma z poldasa tył i tarcze > dzieki za pomoc Mialem kiedys 125p i powiem Ci ze hamulce tylne to byla prawdziwa zmora tego samochodu. Wymienialem srednio co max pół roku któryś tylni zacisk bo tak sie zacieraly - no chyba ze masz nówki sztuki z polmozbytu to moze z 2-3 sezony beda sie trzymac - w innym wypadku nawet bym o tym nie myslał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > Mialem kiedys 125p i powiem Ci ze hamulce tylne to byla prawdziwa > zmora tego samochodu. Wymienialem srednio co max pół roku któryś > tylni zacisk bo tak sie zacieraly - no chyba ze masz nówki > sztuki z polmozbytu to moze z 2-3 sezony beda sie trzymac - w > innym wypadku nawet bym o tym nie myslał. to w 125 były z tyłu tarcze???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > to w 125 były z tyłu tarcze???? W kazdym 125p byly z tylu tarcze, w moim egzemplarzu pod maska byl silnik 2.0 8V DOHC i to seryjnie - wtedy to sie nikomu o swapach nie snilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > W kazdym 125p byly z tylu tarcze, w moim egzemplarzu pod maska byl > silnik 2.0 8V DOHC i to seryjnie - wtedy to sie nikomu o swapach > nie snilo wtedy tez bena byłą na kartki i wyzywic takiego smoka to był dramat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > wtedy tez bena byłą na kartki i wyzywic takiego smoka to był dramat Jak ja go mialem to benzyna byla najtansza jak siegne pamiecia - napewno ponizej 2 zl, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > Poszukaj w archiwum, kiedyś ktoś wrzucał manual z fotkami ale z tego co pamietam to manual dotyczyl Uno T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 > robił juz ktos hamulce tarczowe z kredensa/poldasa na tył do CC? > moze jakieś podpowiedzi macie, manualik, co potrzebne? > w tym tygodniu będę miał jażma z poldasa tył i tarcze > dzieki za pomoc z tego co pamietam, to ktos pisal o tych tarczach na tyle, ale bylo to dosc dwano (na pewno wiecej niz pol roku), ale ogolnie wypowiadajacy sie w watku nie polecali tych tarcz, bo ponoc duzo problemow z nimi jest, ale znajac Ciebie i tak zrobisz po swojemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Miałem takie hamulce okolo 2 lata z fiata 125p jak masz dostep do tokarki to prosta sprawa mianowicie 1 w jażmach jest inny rozstaw śrub i trzeba rozwieracac chodzi o mocowania te 4 sruby do belki 2 delikatnie podtoczyc jazmo bo piasta bedzie tarła 3 u mnie pod tarcze musiałem dac mały dystans ok 4-5 mm żeby było OK 4 zeby miec reczny musisz zamontowac prawy zacisk na lewej straonie i odwrotnie to tyle jesli chodzi o montarz plusy satysfakcja że masz tarcze minusy tył bierze szybciej jak przód(tragedia w zimie jak dupa cie wyprzedza na zakręcie) słaby reczny co do trwałaosci ja nie narzekałem raz chyba wymieniłem uszczelniacze za 5 czy 7 pln i to wszystko osobiscie zrezygnowałem mam z przodu od uno T tył bebny brembo i szczęki ferodo i niech tak zostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walec Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Robił coś takiego kol. LuxBart , ale z tego co pamiętam to szybko to rozebrał i sprzedał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobek2 Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 Przeca większość cento już na seryjnych bębnach ma za dużo tylnego hamulca. Słyszałem o skracaniu okładziny ze szczęki co by mniej hamowały w N grupowuch CC/SC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgliwice Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > to w 125 były z tyłu tarcze???? oczywiscie! wszystkie kanciaki i poldki ( do ktoregos rocznika caro - pozniej lucasy mialy z tylu bebny) mialy tarcze na wszystkich 4 kolach. Pamietam ze widzialem kiedys fiaciora w początku produkcji z wyplowiałą nalepką na tylnej szybie : " uwaga ! hamulce tarczowe ze wspomaganiem" - pewnei po to zeby warszawki i syreny nie wjechaly im w d.. jak zaczną hamować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 Uwaga hamulce tarczowe to nalepka z czasów wojennych tylko nie pamiętam co to za sprzęcior je miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgliwice Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > Uwaga hamulce tarczowe to nalepka z czasów wojennych tylko nie > pamiętam co to za sprzęcior je miał i tu sie mylisz: http://www.fiat-furious.pl/html/artykuly/35lecie.htm cytat: " Dotychczasowy układ hamulcowy jednoobwodowy zastąpiono dwuobwodowym z korektorem siły hamowania. Starsi czytelnicy z pewnością pamiętają Polskie Fiaty 125p z umieszczoną na tylnej szybie nalepką "Uwaga! Hamulce tarczowe ze wspomaganiem". Otóż kiedy pojawiły się na polskich drogach, zarówno ich pierwsi użytkownicy jak i kierowcy innych aut zszokowani byli skutecznością hamulców. Niestety przypadło to na czas zimy i częstymi były wypadki, kiedy na bagażniku zatrzymującego się nagle PF 125p hamował inny samochód. Równie często dochodziło do sytuacji obrócenia samochodu na śliskiej drodze. Włoska konstrukcja hamulców tarczowych na 4 koła obliczana była na włoskie warunki, gdzie zimy nie sprawiały tylu kłopotów drogowcom, a drogi były co najwyżej mokre. Siła hamowania tylnej osi na polskie warunki okazywała się zbyt duża. Stąd też prace polskich konstruktorów i w efekcie opracowanie korektora siły hamowania. " i jeszcze kilka linków: http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type=1&id=1019116094 http://www.motonet.com.pl/newshistoria/fullnews.php?id=35 http://autoswiat.redakcja.pl/forum/forum.asp?Artykul=9902 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > i tu sie mylisz: > http://www.fiat-furious.pl/html/artykuly/35lecie.htm > cytat: > " Dotychczasowy układ hamulcowy jednoobwodowy zastąpiono > dwuobwodowym z korektorem siły hamowania. Starsi czytelnicy z > pewnością pamiętają Polskie Fiaty 125p z umieszczoną na tylnej > szybie nalepką "Uwaga! Hamulce tarczowe ze wspomaganiem". Otóż > kiedy pojawiły się na polskich drogach, zarówno ich pierwsi > użytkownicy jak i kierowcy innych aut zszokowani byli > skutecznością hamulców. Niestety przypadło to na czas zimy i > częstymi były wypadki, kiedy na bagażniku zatrzymującego się > nagle PF 125p hamował inny samochód. Równie często dochodziło do > sytuacji obrócenia samochodu na śliskiej drodze. Włoska > konstrukcja hamulców tarczowych na 4 koła obliczana była na > włoskie warunki, gdzie zimy nie sprawiały tylu kłopotów > drogowcom, a drogi były co najwyżej mokre. Siła hamowania tylnej > osi na polskie warunki okazywała się zbyt duża. Stąd też prace > polskich konstruktorów i w efekcie opracowanie korektora siły > hamowania. " > i jeszcze kilka linków: > http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type=1&id=1019116094 > http://www.motonet.com.pl/newshistoria/fullnews.php?id=35 > http://autoswiat.redakcja.pl/forum/forum.asp?Artykul=9902 Nie mogę teraz tego znaleść ale w książce "na czterech kołach" Dobiesława Wielińskiego napewno jest, że pierwsza tego typu lepka była na jakimś starociu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bfk Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > ale z tego co pamietam to manual dotyczyl Uno T od kredensa też ktos robił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgliwice Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > Nie mogę teraz tego znaleść ale w książce "na czterech kołach" > Dobiesława Wielińskiego napewno jest, że pierwsza tego typu > lepka była na jakimś starociu. byc moze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > W kazdym 125p byly z tylu tarcze, w moim egzemplarzu pod maska byl > silnik 2.0 8V DOHC i to seryjnie - wtedy to sie nikomu o swapach > nie snilo To widzę że mamy podobne korzenie ja swoim pierwszym samochodem (fiatem 125p) jeździłem 3,5 roku i jedyne co się działo to stawały mi tłoczki przy heblach z przodu.............. ale fura na tamte czasy była zajebista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > Jak ja go mialem to benzyna byla najtansza jak siegne pamiecia - > napewno ponizej 2 zl, pamietam jak kiedys jezdzilem komarkiem, wtedy za 10zl mozna bylo miec 5l paliwa i jeszcze 1l mixolu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgliwice Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > To widzę że mamy podobne korzenie > ja swoim pierwszym samochodem (fiatem 125p) jeździłem 3,5 roku i > jedyne co się działo to stawały mi tłoczki przy heblach z > przodu.............. > ale fura na tamte czasy była zajebista ja mialem poldka z silnikiem 2000 , bodajze z fiata argenty, 2 walki rozrządu w glowicy... pieknie to chodzilo, problem byl na stacji benzynowej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 13 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2006 poszukaj na fiat and furios jest taka stronka - parafraza fast and f tam do malucha zakladane byly tarcze . pomyssl git tarczki tyl i przod. sam myslalem ale jakos nie mam czasu. jak znajde to zapodam 257 wentyle na przod i serie cc na tyl. powodzenia w modach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgliwice Napisano 13 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2006 > robił juz ktos hamulce tarczowe z kredensa/poldasa na tył do CC? > moze jakieś podpowiedzi macie, manualik, co potrzebne? > w tym tygodniu będę miał jażma z poldasa tył i tarcze > dzieki za pomoc soko ma rację - oto ten artykuł: http://www.fiat-furious.pl/html/tuning_a/ham_tarczowe_126/ham_tarczowe_126.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.