morss Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 Czesc, Sorry, ze znow poruszam temat oleju, ale w archiwum nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. Umowilem sie w ASO na przegladzik (ten taki co 20tys sie robi) na koniec rozmowy powiedzialem ze przywioze swoj olej Mobil 1 Formula 5W50 Syntetyczny, na co reakcja goscia z ASO byla dziwna, powiedzial ze przy moim przebiegu 35tys to on syntetyka nie poleca bo nie wiadomo jak zareaguje silnik??? wiec sie go zapytalem kiedy w takim razie poleca syntetyka??? no i dostalem odpwoiedz ze od nowosci !!! Czy ktos cos wie o takiej teorii, ze nie zmienia sie pol-syntetyka na syntetyk???? Posluchac typa i rzeczywiscie kupic jakis pol-syntetyk 10W40 ???? czy to farmazon i wlewac syntetycznego Mobila 5W50 ktorego sobie upatrzylem???? Z gory dziekuje za szybkie odpowiedzie gdyz przeglad mam na poczatku tygodnia !!! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > Czesc, > Sorry, ze znow poruszam temat oleju, ale w archiwum nie znalazlem > odpowiedzi na moje pytanie. Umowilem sie w ASO na przegladzik > (ten taki co 20tys sie robi) na koniec rozmowy powiedzialem ze > przywioze swoj olej Mobil 1 Formula 5W50 Syntetyczny, na co > reakcja goscia z ASO byla dziwna, powiedzial ze przy moim > przebiegu 35tys to on syntetyka nie poleca bo nie wiadomo jak > zareaguje silnik??? wiec sie go zapytalem kiedy w takim razie > poleca syntetyka??? no i dostalem odpwoiedz ze od nowosci !!! > Czy ktos cos wie o takiej teorii, ze nie zmienia sie pol-syntetyka na > syntetyk???? > Posluchac typa i rzeczywiscie kupic jakis pol-syntetyk 10W40 ???? czy > to farmazon i wlewac syntetycznego Mobila 5W50 ktorego sobie > upatrzylem???? > Z gory dziekuje za szybkie odpowiedzie gdyz przeglad mam na poczatku > tygodnia !!! > Pozdrawiam Olej pólsyntetyczny zostawia podobno wiecej osadu w silniku.. i potem jak go zamienisz na syntetyczny to syntetyczny nie jest w stanie tego osadu rozpuscic, i w zwiazku z tym niektóre elementy silnika moga nie byc nalezycie smarowane... Ja wymienilem swój olej pólsyntetyczny ( Selenie) po 10 tys km.. Kiedys mialem takiego kumpla którey do 8 letniego Nissana Micry który jezdzil na oleju mineralnym, wlal olej syntetyczny. Po 1000 km wywalilo mu odme i caly prawie olej pod wielkim cisnieniem wytrysnal mu z silnika... I stalo sie to pomimo iz mechanik mowil mu o tym ze to moze sie stac, i pomimo wstepnego plukania silnika przed wymiana .... No el to byl Nissan który mial pewnie ze 200 tys km przebiegu.. przy okazji.. strasznie mu sie pssul.... klasyczne zachowanie sie 8 letniego japonca.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STYLON Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 taki olej wczoraj zalałem do mojego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morss Napisano 19 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > taki olej wczoraj zalałem do mojego A wczesniej jezdziles na pol-syntetyku???? jaki masz przebieg???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STYLON Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 wcześniej też był pełny syntetyk catrol magnatec.przebieg 85000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiorek Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 35 kkm to jest "nowe" auto spokojnie mozna wlac syntetyk Gosc próbował Ci wcisnąć Selenie pewnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 spokojnie lej syntetyk, za maly masz przebieg, zeby przejmowac sie rozszczelnieniem silnika jezeli po zalaniu zauwazysz spore ubytki oleju, znaczy trzeba bedzie wrocic do polsyntetyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morss Napisano 19 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > spokojnie lej syntetyk, za maly masz przebieg, zeby przejmowac sie > rozszczelnieniem silnika > jezeli po zalaniu zauwazysz spore ubytki oleju, znaczy trzeba bedzie > wrocic do polsyntetyka W takim razie moze wogle nie zminiac pol-syntetyka jezeli wszystko chodzi jak trzeba i oleju nie ubywa, a po zalaniu syntetyka moga sie zaczac jakies chece??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mad_Mac Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 Ja przy 36kkm 1,5 tygodnia temu zmienilem pol sentetyk na pelen sentetyk mobil 1 0W40. Silniczek zachowuje sie dobrze. Przejechalem juz jakis 1000km i ubytku oleju nie widac. Wczesniej w marei zmienilem na pelen sentetyk po 100kkm i silnik przez nastepne 30kkm chodzil jak zyleta. Potem sprzedalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > Czesc, > Sorry, ze znow poruszam temat oleju, ale w archiwum nie znalazlem > odpowiedzi na moje pytanie. Umowilem sie w ASO na przegladzik > (ten taki co 20tys sie robi) na koniec rozmowy powiedzialem ze > przywioze swoj olej Mobil 1 Formula 5W50 Syntetyczny, na co > reakcja goscia z ASO byla dziwna, powiedzial ze przy moim > przebiegu 35tys to on syntetyka nie poleca bo nie wiadomo jak > zareaguje silnik??? wiec sie go zapytalem kiedy w takim razie > poleca syntetyka??? no i dostalem odpwoiedz ze od nowosci !!! > Czy ktos cos wie o takiej teorii, ze nie zmienia sie pol-syntetyka na > syntetyk???? > Posluchac typa i rzeczywiscie kupic jakis pol-syntetyk 10W40 ???? czy > to farmazon i wlewac syntetycznego Mobila 5W50 ktorego sobie > upatrzylem???? > Z gory dziekuje za szybkie odpowiedzie gdyz przeglad mam na poczatku > tygodnia !!! > Pozdrawiam Jesli masz jakieś wątpliwości to są preparaty do płukania silników (dostpne na CPN i w sklepach motoryzacyjnych)wlewasz taki do starego oleju i zapalasz auto na określony czas(instrukcja na opakowaniu)a następnie wylewasz stary i wlewasz nowy i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > Czesc, > Sorry, ze znow poruszam temat oleju, ale w archiwum nie znalazlem > odpowiedzi na moje pytanie. Umowilem sie w ASO na przegladzik > (ten taki co 20tys sie robi) na koniec rozmowy powiedzialem ze > przywioze swoj olej Mobil 1 Formula 5W50 Syntetyczny, na co > reakcja goscia z ASO byla dziwna, powiedzial ze przy moim > przebiegu 35tys to on syntetyka nie poleca bo nie wiadomo jak > zareaguje silnik??? wiec sie go zapytalem kiedy w takim razie > poleca syntetyka??? no i dostalem odpwoiedz ze od nowosci !!! > Czy ktos cos wie o takiej teorii, ze nie zmienia sie pol-syntetyka na > syntetyk???? > Posluchac typa i rzeczywiscie kupic jakis pol-syntetyk 10W40 ???? czy > to farmazon i wlewac syntetycznego Mobila 5W50 ktorego sobie > upatrzylem???? > Z gory dziekuje za szybkie odpowiedzie gdyz przeglad mam na poczatku > tygodnia !!! > Pozdrawiam A ja sobie pozwolę poruszyć inny problem. Fiat zaleca do Stilo olej SJ 10W40. Na rynku jest masa olejów spełniających tę klasyfikację. Najtańszy to bodajże Orlen (plus minu 70 zł. za 4 l), a najdroższe, syntetyczne kosztują coś koło 170 zł. za 4 l. Więc się tak zastanawiam po co przepłacać dwa razy, skoro taki Orlen wystarczy? Jakie są argumenty za kupieniem droższego oleju. I jeszcze jedna sprawa - zgodnie ze wskazaniami instrukcji nie powinno się używać do Stilo oleju poniżej 5W - taki olej jest zalecany tylko przy dużych mrozach, normalnie wystarczy 10W. Oznacza to, że olej 0W (np. Molbil 1) nie będzie odpowiednio gęsty. Jednocześnie instrukcja nic nie mówi o oleju rzadszym w wyższej temperaturze (np. 5W 50). Wniosek jest chyba taki, że Stilo nie za bardzo lubi rzadkie i syntetyczne oleje. Podsumowując można więc chyba stwierdzić, że olej Orlen 10W 40 klasy SJ półsyntetyczny będzie wystarczająco gęsty dla Stilo i nie ma sensu kupować droższego. Jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie i wyjaśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morss Napisano 19 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > A ja sobie pozwolę poruszyć inny problem. Fiat zaleca do Stilo olej > SJ 10W40. Na rynku jest masa olejów spełniających tę > klasyfikację. Najtańszy to bodajże Orlen (plus minu 70 zł. za 4 > l), a najdroższe, syntetyczne kosztują coś koło 170 zł. za 4 l. > Więc się tak zastanawiam po co przepłacać dwa razy, skoro taki > Orlen wystarczy? Jakie są argumenty za kupieniem droższego > oleju. > I jeszcze jedna sprawa - zgodnie ze wskazaniami instrukcji nie > powinno się używać do Stilo oleju poniżej 5W - taki olej jest > zalecany tylko przy dużych mrozach, normalnie wystarczy 10W. > Oznacza to, że olej 0W (np. Molbil 1) nie będzie odpowiednio > gęsty. Jednocześnie instrukcja nic nie mówi o oleju rzadszym w > wyższej temperaturze (np. 5W 50). Wniosek jest chyba taki, że > Stilo nie za bardzo lubi rzadkie i syntetyczne oleje. > Podsumowując można więc chyba stwierdzić, że olej Orlen 10W 40 klasy > SJ półsyntetyczny będzie wystarczająco gęsty dla Stilo i nie ma > sensu kupować droższego. > Jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie i wyjaśnienie. No kolega cos racji ma ale z drugiej strony to kolega mogl kupic 15 letniego Wartburga, a nie Stilo bo Wartburgowi tez sie kolka kreca, mozna nim dojechac do pracy i zawiesc tesciowa do hipermarkeu, wiec po co przeplacac kilkadziesiat tysiecy i kupowac stilo???? :-) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > No kolega cos racji ma ale z drugiej strony to kolega mogl kupic 15 > letniego Wartburga, a nie Stilo bo Wartburgowi tez sie kolka > kreca, mozna nim dojechac do pracy i zawiesc tesciowa do > hipermarkeu, wiec po co przeplacac kilkadziesiat tysiecy i > kupowac stilo???? :-) > Pozdrawiam Komfort i osiągi to jedno, a koszty eksploatacji to drugie Nie mam w zwyczaju wydawać ani złotówki więcej niż trzeba, moze dzieki temu stać mnie na Stilo z nauczycielskiej pensji? Czekam na merytoryczne uwagi Kolegów w kwestii sensu stosowania droższego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > Komfort i osiągi to jedno, a koszty eksploatacji to drugie Nie mam w > zwyczaju wydawać ani złotówki więcej niż trzeba, moze dzieki > temu stać mnie na Stilo z nauczycielskiej pensji? > Czekam na merytoryczne uwagi Kolegów w kwestii sensu stosowania > droższego oleju. Zgadzam się z tobą, też nie zapłacę za coś więcej co jest zbędne, a wręcz możliwe że parametry rzeczywiste są na poziomie naszego Orlenu czy Lotosu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mich Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 a ja właśnie dzisiaj byłem na 1 przeglądzie w ASO POL-CAR w Poznaniu po 1 roku eksploatacji i przyjmujacy zlecenie sami się pytali czy ma być selenia czy właśnie mobil. Prosiłem żeby zalali mi silnik selenią, no ale oczywiście stało się tak że komuś się pomylliło i zalali mi silnik mobilem 5 W 50. Także skoro w ASO sami juz proponują oleje inne niż zalecane w instrukcji obsługi to muszą być jakieś przyczyny. A tak przy okazji to oczywiście nie obyło się bez połamania zewnętrznej obudowy filtra powietrza do kabiny, o czym nikt z obsługi nie raczył wspomnieć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
payur_gr Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 > Komfort i osiągi to jedno, a koszty eksploatacji to drugie Nie mam w > zwyczaju wydawać ani złotówki więcej niż trzeba, moze dzieki > temu stać mnie na Stilo z nauczycielskiej pensji? > Czekam na merytoryczne uwagi Kolegów w kwestii sensu stosowania > droższego oleju. Sprawa jest prosta: Kto nie smaruje ten nie jedzie. Jak kogoś stać na konia i wóz to stać i na bat. Co do jakości: klasa oleju wymagana przez Fiata to min. SL a nie SJ. Zawsze można zaliczyć semestr na dopkach mozna i na bdb. Pytanie: jak daleko zajdzie uczeń z dopkami jak daleko ten z bdb?? PS. Nieźle płacą w tej szkole jak się belfer wypasionym Stilonem wozi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 > Sprawa jest prosta: > Kto nie smaruje ten nie jedzie. > Jak kogoś stać na konia i wóz to stać i na bat. > Co do jakości: klasa oleju wymagana przez Fiata to min. SL a nie SJ. U mnie w instrukcji pisze SJ - czyżbyśmy znaleźli kolejną nieścisłość Fiata? Zresztą to i tak jest bez znaczenia, bo opisywany przeze mnie olej Orlenu spełnia właśnie klasę SL. Na marginesie: znalazłem wart rozważenia olej syntetyczny XT sprzedawany w sieci Elit. Butelka 4 l. kosztuje 85 zł. Ten sam olej półsyntetyczny o parametrach identycznych z orlenowskimi kosztue 55 zł. Tu już oszczędność jest niewielka i można rozważyć kupienie takiego w pełni syntetycznego. Gęstość obydwu to 10 W 40. > Zawsze można zaliczyć semestr na dopkach mozna i na bdb. Pytanie: jak > daleko zajdzie uczeń z dopkami jak daleko ten z bdb?? Jeden i drugi dostanie dyplom i będzie miał papierek. > PS. > Nieźle płacą w tej szkole jak się belfer wypasionym Stilonem wozi... Promocje też robią swoje .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 > U mnie w instrukcji pisze SJ - Panie nauczycielu, prawidłowa forma brzmi: "jest napisane". sorki, ale zawsze chciałem zwrócić uwagę nauczycielowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 > Panie nauczycielu, prawidłowa forma brzmi: > "jest napisane". > sorki, ale zawsze chciałem zwrócić uwagę nauczycielowi jakieś kompleksy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 Nie mam w > zwyczaju wydawać ani złotówki więcej niż trzeba, moze dzieki > temu stać mnie na Stilo z nauczycielskiej pensji? Moja żona też nauczycielka równiez jeździ stilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 Fiat zaleca do Stilo olej > SJ 10W40. Ale w ASO bez problemu wlali mi M1 0W40 przy przebiegu 7000 > I jeszcze jedna sprawa - zgodnie ze wskazaniami instrukcji nie > powinno się używać do Stilo oleju poniżej 5W napisałem wyzej - taki olej jest > zalecany tylko przy dużych mrozach, normalnie wystarczy 10W. > Oznacza to, że olej 0W (np. Molbil 1) nie będzie odpowiednio > gęsty. Jednocześnie instrukcja nic nie mówi o oleju rzadszym w > wyższej temperaturze (np. 5W 50). Wniosek jest chyba taki, że > Stilo nie za bardzo lubi rzadkie i syntetyczne oleje. > Podsumowując można więc chyba stwierdzić, że olej Orlen 10W 40 klasy > SJ półsyntetyczny będzie wystarczająco gęsty dla Stilo i nie ma > sensu kupować droższego. > Jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie i wyjaśnienie. Tez pojedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 > jakieś kompleksy?? nie, to taki żart... myślałem że kolega zauważy buźki... gdyby ich nie było to mogło by wskazywać na moje kompleksy, a tak... szkoda gadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 > No kolega cos racji ma ale z drugiej strony to kolega mogl kupic 15 > letniego Wartburga, a nie Stilo bo Wartburgowi tez sie kolka > kreca, mozna nim dojechac do pracy i zawiesc tesciowa do > hipermarkeu, wiec po co przeplacac kilkadziesiat tysiecy i > kupowac stilo???? :-) > Pozdrawiam Widze że kolega na etapie komunistycznego myślenia że drogie to musi być dobre ano nie musi a dokładniej tańsze może być też dobre wszystko zależy od kosztów produkcji które jak wiadomo w niektórych krajach są niskie więc popieram niektórych kolegów że po co przepłacać wystarczy polski Lotos i to bez szkody dla silnika bo istotne są normy a nie sentymenty że zachód itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prestidigitator Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 > Widze że kolega na etapie komunistycznego myślenia że drogie to musi > być dobre ano nie musi a dokładniej tańsze może być też dobre > wszystko zależy od kosztów produkcji które jak wiadomo w > niektórych krajach są niskie więc popieram niektórych kolegów że > po co przepłacać wystarczy polski Lotos i to bez szkody dla > silnika bo istotne są normy a nie sentymenty że zachód itp W moim autku po 20 kkm pytali co lać. Ja pytałem a co warto. Na to gość z ASO, że lepiej syntetyk, wybrałem więc Mobil 5W50 co facet z ASO skwitował "to nie był zły wybór". Jeżeli goście z ASO leją 0W40 to ja tego nie rozumiem, bo każdy ze specjalistów twierdzi że 5W50 to max. -------------------------------------------- Stilo 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 > Jeżeli goście z ASO leją 0W40 to ja tego nie rozumiem, bo każdy ze > specjalistów twierdzi że 5W50 to max. Dziwne, nie spotkałem sie z takimi opiniami a w szczególności specjalistów. Niby czemu 0W40 to max? moze i max ale w cieplejszym klimacie, np we Woszech ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trockey Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 Dokladnie tak samo mysle - 0W - za rzadki. Z tego co bylo mówione to silniki 1.8 brały olej przy 0W. Ja leje akurat nie Orlen ale Lotos, pół syntetyczny 10W. W promocji, za 4 l płaci się 60 zł. Do auta wchodzi 2.2 litra, więc olej kosztuje mnie jakieś 35 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brevis Napisano 20 Marca 2005 Udostępnij Napisano 20 Marca 2005 A ja prawie od poczatku uzywam mobilka synt do ropniakow,w sklepach jest drogi ale ja mam dostep do zrodla gdzie litr mnie wychodzi 20 zl.Takze wymiana mnie wychodzi okolo 80 zl z hakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mad_Mac Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 0W 40 czyli sentetyk jest duzo lepszy dla silnika niz pol syntetyk. Auto na takim oleju pozyje dluzej niz na syntetyku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek07 Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 Zalej syntetykiem, wg mnie tylko takie oleje nadaja sie do wymiany co 20 tysiecy. A poza tym Selenia jest droga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > Dziwne, nie spotkałem sie z takimi opiniami a w szczególności > specjalistów. Niby czemu 0W40 to max? moze i max ale w > cieplejszym klimacie, np we Woszech ? Popieram są na świecie różne strefy klimatyczne stąd oleje mają różne zakresy pracy i moe ma żadnego powodu aby stosować w polsce oleje o tak dużym zakresie temperatur mamy klimat raczej umiarkowany więc 5W40 w zupełności wystarczy taki olej produkuje Lotos Syntetic norma API SL/SJ/CF/CD i to jest już Full wypas jak na polske i po co wam Mobile po 170 kiedy lotos 119 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > Popieram są na świecie różne strefy klimatyczne stąd oleje mają różne > zakresy pracy i moe ma żadnego powodu aby stosować w polsce > oleje o tak dużym zakresie temperatur mamy klimat raczej > umiarkowany więc 5W40 w zupełności wystarczy taki olej produkuje > Lotos Syntetic norma API SL/SJ/CF/CD i to jest już Full wypas > jak na polske i po co wam Mobile po 170 kiedy lotos 119 Tak ,ale.........jak wynika z praktyki to ASO decyduje, który olej sie nada. Mi powiedziano w dwóch ASO, ze Mobil moze być zamiast seleni, a inny juz nie bardzo. Nie miałem ochoty przekonywać, że nie maja racji . Zresta M1 kupiłem dość tanio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > Mi powiedziano w dwóch ASO, ze Mobil moze być zamiast > seleni, a inny juz nie bardzo. W ramke i do albumu z cyklu "zlote mysli pracownikow ASO" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > W ramke i do albumu z cyklu "zlote mysli pracownikow ASO" ciekawe dlaczego nie sa tacy mocni jak trzeba cos naprawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
augan Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > Dokladnie tak samo mysle - 0W - za rzadki. Z tego co bylo mówione to > silniki 1.8 brały olej przy 0W. > Ja leje akurat nie Orlen ale Lotos, pół syntetyczny 10W. > W promocji, za 4 l płaci się 60 zł. > Do auta wchodzi 2.2 litra, więc olej kosztuje mnie jakieś 35 zł Do miski silnika i filtra wchodzi 2,8 litra, a do samej miski 2,5 litra, ale chyba filtr też wymieniasz. Czyli koszt zastosowanego przez Ciebie oleju wyniesie 42 zł. Ja jestem wierny Selenii 20K Jutro jadę po filtry i olej Jestem nieco po terminie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 22 Marca 2005 Udostępnij Napisano 22 Marca 2005 W czwartek jadę na przegląd roczny. Limitu 20k nie osiągnąłem. Leję tym razem Helix Ultra 5w40. Mobil mnie jakos nie przekonuje. Jak miałem Punciawkę to po zalaniu Mobilem 5w50 zuzycie wzrosło do ok 1L na 15k. Swego czasu Daniel_I pisał ciekawe rzeczy o Mobilu. Jakos mnie to przekonało. A tak szczerze pisząć, to do Seleni przez te 14k, które przejeżdziłem nie mam zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Algor Napisano 22 Marca 2005 Udostępnij Napisano 22 Marca 2005 Ja chyba wybiore półsyntetyk 10W40 Mobil S (SL), parametry jak Selenia. Krajowe produkty po analizie chemicznej nie nadają się do dużych przebiegów (jeden z parametrów, chyba KOH, odpowiadający za właściwości myjące oleju jest znacznie gorszy niż, np. u Mobila). Ewentualnie jeszcze zastanawiam się nad pełnym syntetykiem Mobil 5W50 - choc nie ma konieczności uzycia oleju o takich parametrach. Po za tym kazdy olej jest dobry jesli jest często zmieniany Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 22 Marca 2005 Udostępnij Napisano 22 Marca 2005 > Ja chyba wybiore półsyntetyk 10W40 Mobil S (SL), parametry jak > Selenia. Krajowe produkty po analizie chemicznej nie nadają się > do dużych przebiegów (jeden z parametrów, chyba KOH, > odpowiadający za właściwości myjące oleju jest znacznie gorszy > niż, np. u Mobila). Może kolega przybliży tematykę innych niż powszechnie podawane właściwości oleju. Sprawdzałem np. KOH dla Orlen Syntetic (11,4), Lotos Syntetic (10), Castrol Magnatec GTX (7,7). Jakie te liczby mają przełożenie na praktykę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Algor Napisano 23 Marca 2005 Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 Jeśli codzi o oleje to tu mozna poczytać: http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plzws Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 A ja dzisiaj kupiłem do swojego Stilona Mobil 1 5W50 w Macro za 151zł + koszulka (promocja ). Rozmawiałem z Panem Wierzejskim z Carserwisu który b. dobrze zaopiniował właśnie ten olej do mojego Stilona. Wymiana oleum po świętach oczywiście w ASO Bieliński. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > A ja dzisiaj kupiłem do swojego Stilona Mobil 1 5W50 w Macro za 151zł > + koszulka (promocja ). > Rozmawiałem z Panem Wierzejskim z Carserwisu który b. dobrze > zaopiniował właśnie ten olej do mojego Stilona. > Wymiana oleum po świętach oczywiście w ASO Bieliński. przypomne po raz kolejny, ze na takim oleju silnikiem 1,6 Fiata przejechalem 125 tys.km i ani kropli oleju nie wzial, a chodzil jak zloto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plzws Napisano 24 Marca 2005 Udostępnij Napisano 24 Marca 2005 > przypomne po raz kolejny, ze na takim oleju silnikiem 1,6 Fiata > przejechalem 125 tys.km i ani kropli oleju nie wzial, a chodzil > jak zloto Nasi górą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 25 Marca 2005 Udostępnij Napisano 25 Marca 2005 > przypomne po raz kolejny, ze na takim oleju silnikiem 1,6 Fiata > przejechalem 125 tys.km i ani kropli oleju nie wzial, a chodzil > jak zloto Moge to samo powiedziec o Seleni na ktorej zrobilem 160 tys w Punto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek07 Napisano 25 Marca 2005 Udostępnij Napisano 25 Marca 2005 Jak to nie wzial kropli oleju? Czyli nie byl w ogole smarowany? A moze benzyna dostawala sie do oleju i go przybywalo Wciaz nie moge zrozumiec skad ta fobia na temat brania oleju. Silnik MUSI zuzywac olej. Z prostej przyczyny. Spala sie film olejowy na sciankach cylindrow. > przypomne po raz kolejny, ze na takim oleju silnikiem 1,6 Fiata > przejechalem 125 tys.km i ani kropli oleju nie wzial, a chodzil > jak zloto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 25 Marca 2005 Udostępnij Napisano 25 Marca 2005 > Wciaz nie moge zrozumiec skad ta fobia na temat brania oleju. > Silnik MUSI zuzywac olej. Z prostej przyczyny. Spala sie film olejowy > na sciankach cylindrow. Otwarta pozostaje kwestia ILE spala tego oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 25 Marca 2005 Udostępnij Napisano 25 Marca 2005 > Otwarta pozostaje kwestia ILE spala tego oleju I co jak co, ale my o tym coś wiemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.