Michal_O Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 Jako ciekawostka dla tych, którzy planują zakup samochodu "nie-niemieckiego". Quote: Niedawno opublikowano zestawienie ADAC dotyczące awarii technicznych samochodów w roku 2005. Wśród aut zarejestrowanych po raz pierwszy w latach 2000-2005 dobre wyniki uzyskały samochody francuskie! Za awarię ADAC uznaje unieruchomienie pojazdu z przyczyn technicznych, ale bez wliczania usterek związanych z oponami. Nie zalicza się do statystyk także błędów kierowców, braku paliwa, zamknięcia kluczyków w aucie, czy kolizji. Zestawienie, którego fragmenty publikujemy niżej, dotyczy samochodów produkowanych masowo (minimum 10 tys. zarejestrowanych modeli w ciągu roku). Cieszy nas zwłaszcza niezła pozycja Renaulta, bo jak wynika z lektury naszego forum samochody tej marki przysparzają Wam nieco problemów. Warto jednakże zwrócić uwagę, iż od roku 2003 Renault wdrożył bardzo rygorystyczną kontrolę jakości i samochody tej marki powinny sprawiać już mniej kłopotów.. Nie można przy tym obiektywnie nie stwierdzić, że zmartwień dostarczają posiadaczom raczej drobne usterki, niż poważne awarie, a czasem pojawiają się one w przypadku nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Cóż nowinki nie zawsze da się wytestować w laboratorium... Przyjrzyjmy się jednak, jakie miejsca zajęły francuskie auta w zestawieniu ADAC. Raport podzielony jest, oczywiście, na klasy aut. Samochody małe: 4. Renault Clio - 3,6 6. Renault Twingo - 4,2 9. Peugeot 206 - 4,5 Samochody kompaktowe: (klasa niższa średnia) 1. Citroën Xsara - 2,8 3. Renault Kangoo - 5,1 4. Renault Megane - 5,4 12. Peugeot 307 - 6,6 14. Citroën Berlingo - 7,8 Klasa średnia: 5. Renault Laguna - 5,7 Vany i minivany: 3. Renault Scenic - 3,4 Wyniki podane przy poszczególnych modelach oznaczają stwierdzoną ilość awarii na każdy tysiąc samochodów. Mamy nadzieję, że te informacje dotarły także do polskojęzycznej prasy motoryzacyjnej i że zostaną tam zauważone. Może powoli zmieni się w Polsce pojmowanie świata motoryzacyjnego, do czego i my się troszeczkę przyczynić zamierzamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > 4. Renault Megane - 5,4 > No dobrze a co z cewkami, ni znam meganki z 16 zaworową benzyną, coby nie miała zmienianej choć jednej cewki Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > No dobrze a co z cewkami, ni znam meganki z 16 zaworową benzyną, coby > nie miała zmienianej choć jednej cewki > Delco Awaria cewki nie unieruchamia auta na drodze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > No dobrze a co z cewkami, ni znam meganki z 16 zaworową benzyną, coby > nie miała zmienianej choć jednej cewki > Delco Na rynek EU (15) montują DENSO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Awaria cewki nie unieruchamia auta na drodze... Fizycznie nie, ale z uwagi na katalizator - niespalona benzyna z jednego cylindra powinno się teoretycznie wzywać lawetę. Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Na rynek EU (15) montują DENSO. Jeżeli jesteś pewny że to prawda to własnie mnie Renault wkurzył... Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 Nie wiem jak to jest ze statystyką, ale znam Renault Megane (2003), które w pierwszym roku eksploatacji 6 razy było na lawecie. Padała non-stop elektronika. Rzecz oczywiście jest subiektywna, ale jakoś nie mam do "francowatych" zaufania... Ale jedną rzecz mają super - design wnętrza (nie dotyczy Renault!), niemieckie czy japońce przy tym wyglądają jak zeznanie podatkowe sołtysa z Koziej Wólki - szare i do d... . Idealnie byłoby - japoński konstruktor, niemieckie wykonanie, francuski design środka, włoski design zewnętrzny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Idealnie byłoby - japoński > konstruktor, niemieckie wykonanie, francuski design środka, > włoski design zewnętrzny Tak to tylko w ERZE Ci dopasują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Tak to tylko w ERZE Ci dopasują Wiesz, pytanie czego oczekujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 Nie będę się czepiał, bo znam takich co są z francuskich samochodów zadowoleni (zwłaszcza właściciele Renault) Ja mam styczność tylko z Peugeot'em 206 SW. Jestem wyleczony z francuzów chyba na zawsze (chociaż nie lubię uogólniać). Auto ma rok z haczykiem, prosto z salonu, obecny przebieg 12 000 km. Wymienione zostało (na szczęście w ramach gwarancji): przednie wahacze, łożyska tylne, tarcze hamulcowe, szczęki z tyłu (piszczały to w serwisie smarem pociągneli idioci ), roleta bagażnika, pas bezpieczeństwa z tyłu. Do tego lewarek zmiany biegów hałasuje niemiłosiernie przy każdej zmianie biegów (podobno TTTM), tylne lampy parują, w środku plastiki zaczynają już wydawać przykre dźwięki: wiecznie coś stuka, puka, popiskuje itp. Chyba tego trochę dużo zwłaszcza, że samochód jest delikatnie eksploatowany, jeżeli ja bym nim jeździł to by się chyba rozpadł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Wiesz, pytanie czego oczekujesz. Obserwując rozwój rynku w ostatnich 20 latach można wnioskować, że za 10-15 lat zostanie trzech producentów - GM, VW i Toyota, którzy to pewnie dojdą do wniosku że nie ma sensu zbijać cen i konkurować i utworzą jeden wielki koncern (albo jak ostatnio modne jest w Polsce - HOLDING). I wtedy będziemy mieć: włoskich konstruktorów, niemiecki design, francuskie wykonanie, polski poziom bezpieczeństwa, amerykańskie wyposażenie (100 schowków i 50 uchwytów na napoje) i japońskie ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Idealnie byłoby - japoński > konstruktor, niemieckie wykonanie, francuski design środka, > włoski design zewnętrzny Wykonanie też wolę japońskie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Wykonanie też wolę japońskie... No to powiedzmy - niemieckie wykonanie z początku lat 90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchamed Napisano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 Nie znam poprzednich notowan ADAC, ale to wyglada tak... radosnie Francuzom gratulujemy notowan Reszte jak zwykle zweryfikuje praktyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 Może powoli > zmieni się w Polsce pojmowanie świata motoryzacyjnego, do czego > i my się troszeczkę przyczynić zamierzamy... jak dla mnie, to pojmowanie moze pozostac, bo dzieki temu, mozna kupic kilkuletni samochod w bardzo dobrej cenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 > No dobrze a co z cewkami, ni znam meganki z 16 zaworową benzyną, coby > nie miała zmienianej choć jednej cewki > Delco zapraszam. auto z fabryki wyjechalo na cewkach denso i przez 6 lat nie padla zadna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 > Obserwując rozwój rynku w ostatnich 20 latach można wnioskować, że za > 10-15 lat zostanie trzech producentów - GM, VW i Toyota, Nie wykluczam, choć nie jestem przekonany, że akurat taki będzie skład Inna sprawa, że oni i tak od lat współpracują ze sobą w pewnym zakresie. > którzy > to pewnie dojdą do wniosku że nie ma sensu zbijać cen i > konkurować i utworzą jeden wielki koncern (albo jak ostatnio > modne jest w Polsce - HOLDING). To jest chyba niemożliwe. Nawet prawnie. > I wtedy będziemy mieć: włoskich > konstruktorów, niemiecki design, francuskie wykonanie, polski > poziom bezpieczeństwa, amerykańskie wyposażenie (100 schowków i > 50 uchwytów na napoje) i japońskie ceny Dziękuję, postoję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.