Skocz do zawartości

Obsługa, eksploatacja silnki TDI - prosze o wskazówki !


maxx

Rekomendowane odpowiedzi

> Wiatm! Jaka powinna byc obsluga takiego silnika (poza sprawdzaniem

> oleju ) zeby sluzył on jak najdłużej, przeglądy, itd.

podstawowa sprawa: nie gazować na zimnym i odczekać minutę lub dwie z wyłączeniem silnika po ostrej jeździe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podstawowa sprawa: nie gazować na zimnym i odczekać minutę lub dwie z

> wyłączeniem silnika po ostrej jeździe

roznie pisza w instrukcjach. W toyocie pisza ze po jezdzie po miescie mozna wylaczyc od razu. Ja i tak czekam z minute, w koncu nawet jezdzac w miescie czasem zdarzy sie depnac troche mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> roznie pisza w instrukcjach. W toyocie pisza ze po jezdzie po miescie

> mozna wylaczyc od razu. Ja i tak czekam z minute, w koncu nawet

> jezdzac w miescie czasem zdarzy sie depnac troche mocniej.

Robie identycznie jak ty bo juz na gwarancji mi turbinke wymienili ( oczywiscie mojej winy brak bo inaczej musialbym zapłacic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiatm! Jaka powinna byc obsluga takiego silnika (poza sprawdzaniem

> oleju ) zeby sluzył on jak najdłużej, przeglądy, itd.

To Ci się może przydać wink.gifok.gif20.GIFpub2.gifboozing.gifuzbroj_zlo.gif

"10 przykazań dla Diesla:

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa

2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świecy żarowych, rozrusznika i alternatora

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej

5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiam zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć

7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie i konie w las pogonią

8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni

9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa

10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej

Amen

All rights reserved by Baskecior Audi Klub Polska"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie moge bo za mala mam na ten temat wiedze

To ja coś podpowiem - w Polsce próbowano przerabiać diesle na CNG, ale to się nie przyjęło.

Zbyt kosztowne. Diesel od otto się sporo różni.

> Niedawno kumpel spec od diesli opowiadal mi co nieco na ten temat,

> czytalem tez kiedys jakis artykul. Zaraz poszukam.

Jest natomiast pewna metoda zasilania diesli LPG, ale jako dodatek do mieszanki, a nie całkowita zmiana

zasady działania tego silnika. W WB (i gdzieś jeszcze, ale szczegółow nie pomnę) z racji ceny ON oraz

zabaw z ekologią opracowano systemy, które na to pozwalają. LPG miesza się z powietrzem, następnie

taką mieszankę zasysa się do cylindra i wtryskuje się dużą mniejszą ilość ON niż zwykle, by doprowadzić

do zapłonu. Z zasady działania jest to nadal diesel, tylko pozwala na zoszczędzenie na ON. AFAIR sprawdza

się tylko w starszych samochodach ciężarowych. Słyszałem, że podobno w Holandii można było

spotkać osobowe z takim zasilaniem, ale nigdy tego na zywo w osobowym nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest natomiast pewna metoda zasilania diesli LPG, ale jako dodatek do

> mieszanki, a nie całkowita zmiana

> zasady działania tego silnika. W WB (i gdzieś jeszcze, ale szczegółow

> nie pomnę) z racji ceny ON oraz

> zabaw z ekologią opracowano systemy, które na to pozwalają.

Nie dzialaja juz linki w ktorych o tym czytalem. Trafilem cos takiego:

http://www.iwemaenterprise.nl/Diesel_LPG.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to jest to. Jakoś srednio się przyjęło

IMHO z oczywistych wzgledow. Relacja pomiedzy cena i spalaniem ropy i gazu jest duzo mniej korzystna niz w przypadku benzyny i gazu. Jesli do tego dojdzie wyzszy koszt instalacji mamy odpowiedz dlaczego nie robia tego na szersza skale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> roznie pisza w instrukcjach. W toyocie pisza ze po jezdzie po miescie

> mozna wylaczyc od razu. Ja i tak czekam z minute, w koncu nawet

> jezdzac w miescie czasem zdarzy sie depnac troche mocniej.

jazda po mieście nie obciąża tak turbiny jak ostre "butowanie" na trasie, turbina zdąży ochłodzić się podczas np. stania na światłach lub dojazdu do parkingu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jazda po mieście nie obciąża tak turbiny jak ostre "butowanie" na

> trasie, turbina zdąży ochłodzić się podczas np. stania na

> światłach lub dojazdu do parkingu

jasne ok.gif

teraz pytanie w druga strone:

czy za dlugi postoj na odpalonym silniku w celu wychlodzenia turbiny bedzie szkodliwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da sie. robi sie to np. w wozkach widlowych zeby nie kopcily w

> halach. ale taki silnik dizlem raczej juz nie jest bo sie go

> odpreza, zaklada swiece i aparat zaplonowy...

a myslalem ze nadal dziala na zasadzie zaplonu samoczynnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.