Gość SYSTEM Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Komenda główna policji przedstawiła wczoraj nową koncepcją walki z piratami drogowymi. - To nie akcja - zastrzegł od razu Marek Bieńkowski, szef policji. Oto, co się zmieni: policjanci mają zakaz chowania się z radarem w chaszczach. Patrole mają być widoczne, bo widok radiowozu dyscyplinuje kierowców; kontrolą prędkości zajmą się głównie fotoradary. Będzie ich dwa razy więcej (120 rozmieszczanych rotacyjnie na 600 masztach); patrole oznakowane (ok. 1,4 tys.) mają badać przede wszystkim trzeźwość i stan techniczny pojazdów; na najważniejszych i najniebezpieczniejszych trasach jeździć będzie 120 nieoznakowanych radiowozów z wideoradarami (jest już 110, policja kupuje kolejne 10). Oprócz przekroczeń prędkości mają rejestrować m.in. wyprzedzanie na trzeciego, przekraczanie podwójnej ciągłej. - To musi być dynamiczna kontrola, tego nie da się robić z krzaków - podkreślał Bieńkowski. Przy okazji komendant główny wyśmiał pomysł stołecznej drogówki, by zabierać prawo jazdy kierowcom, którzy dwukrotnie przekroczą dopuszczalną prędkość. http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 niedobrze sie bedzie dzialo, niedobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 I to mi sie podoba. Na takiego posta czekalem od lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
73Marcin Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 nareszcie madre posuniecie a te punkty recznego pomiaru predkosci w warszawie to te same, ktore znam od lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > I to mi sie podoba. > Na takiego posta czekalem od lat. uff, nareszcie nie bede ciagle sie rozgladal po krzakach czy mi wprost pod samochod nie wyskoczy jakis z lizakiem. malo tak jednego czubka we mgle nie trafilem bo za puzno sie zorientowal ze krzaki rosna przy samej jezdni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Komenda główna policji przedstawiła wczoraj nową koncepcją walki z > piratami drogowymi. - To nie akcja - zastrzegł od razu Marek > Bieńkowski, szef policji. > Oto, co się zmieni: policjanci mają zakaz chowania się z radarem w > chaszczach. Patrole mają być widoczne, bo widok radiowozu > dyscyplinuje kierowców; kontrolą prędkości zajmą się głównie > fotoradary. Będzie ich dwa razy więcej (120 rozmieszczanych > rotacyjnie na 600 masztach); patrole oznakowane (ok. 1,4 tys.) > mają badać przede wszystkim trzeźwość i stan techniczny > pojazdów; na najważniejszych i najniebezpieczniejszych trasach > jeździć będzie 120 nieoznakowanych radiowozów z wideoradarami > (jest już 110, policja kupuje kolejne 10). Oprócz przekroczeń > prędkości mają rejestrować m.in. wyprzedzanie na trzeciego, > przekraczanie podwójnej ciągłej. - To musi być dynamiczna > kontrola, tego nie da się robić z krzaków - podkreślał > Bieńkowski. > Przy okazji komendant główny wyśmiał pomysł stołecznej drogówki, by > zabierać prawo jazdy kierowcom, którzy dwukrotnie przekroczą > dopuszczalną prędkość. > http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954 Zapomniał o tym , że w myśl obowiązujących obecnie przepisów patrole dokonujące kontroli prędkości muszą być ustawione w widocznych miejscach Druga rzecz , jeśli mają więcej puszek niż fotoradarów i chcą je przenosić z puszki do puszki to muszą mieć na to nową legalizację . Obawiam się ,że mogą o tym nie wiedzieć W niedługim czasie większe uprawnienia dotyczące kontroli ruchu drogowego otrzymają straże miejskie i wiejskie . Zwłaszcza w przypadku tych ostatnich "żądza pieniądza" dla gmin może spowodować , że zajmą się już na dobre biznesem drogowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
73Marcin Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > W niedługim czasie większe uprawnienia dotyczące kontroli > ruchu drogowego otrzymają straże miejskie i wiejskie . > Zwłaszcza w przypadku tych ostatnich "żądza pieniądza" dla > gmin może > spowodować , że zajmą się już na dobre biznesem drogowym a oni nie musza byc widoczni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954 qrde nawet na działkę spokojnie nie pojadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Gratuluje pomysłu... suszenia na autostradach. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Quote: KI-9. Brzegi / zatoka / - 569 km 9 hm co to jest to 9 hm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Quote: > KI-9. Brzegi / zatoka / - 569 km 9 hm > co to jest to 9 hm? hektometr = 100m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > hektometr = 100m no to ładna plama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Zastanawiają mnie dwa aspekty. Po pierwsze co bedzie jeśli cię złapią za prędkość w miejscu nie wymienionym w tym spisie? Wiadomo że mandat i tak się dostanie a policjantom nic nie zrobią - więc po co ten spis Po drugie przeglądając ten spis to większość to stare dobre miejsca typowo kasowe- nikt tam nie przestrzega ograniczenia (choćby Sobieskiego ogródki działkowe w Wawie) czy Puławska na odcinku gdzie nie ma skrzyżowań, przejść a pasy są oddzielone płotkiem (ograniczenie 50). natomiast nie widzę zadnych nowych miejsc które byłyby miejscami niebezpiecznymi... Tak więc ten spis to pewnie dali z komend rejonowych 'bo góra wymaga' a i tak będzie po staremu... Pozdrawiam Ł. PS. Podobnie zresztą co zrobić jeśli zatrzymał nas patrol chowający się w krzakach, pomimo że im nie wolno???? Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik44 Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Trza będzie uważać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Komenda główna policji przedstawiła wczoraj nową koncepcją walki z > piratami drogowymi. - To nie akcja - zastrzegł od razu Marek > Bieńkowski, szef policji. Nie, to nie akcja, to koncepcja > Oto, co się zmieni: policjanci mają zakaz chowania się z radarem w > chaszczach. Od dawna mieli taki obowiązek... > Patrole mają być widoczne, bo widok radiowozu > dyscyplinuje kierowców; Zawsze tak miało być, a jakoś rzeczywistość yego nie potwierdzała. > kontrolą prędkości zajmą się głównie fotoradary. Aha. Ciekawe gdzie je postawią i jakie ograniczenia tam będa. > Będzie ich dwa razy więcej (120 rozmieszczanych > rotacyjnie na 600 masztach); Na całą Polskę? Rzadko będzie potrzeba zwolnienia > patrole oznakowane (ok. 1,4 tys.) > mają badać przede wszystkim trzeźwość i stan techniczny > pojazdów; Aha - akurat ta trzeźwość i stan techniczny to zasdnicze problemy. > na najważniejszych i najniebezpieczniejszych trasach > jeździć będzie 120 nieoznakowanych radiowozów z wideoradarami > (jest już 110, policja kupuje kolejne 10). Az 110 - no, no, skuteczność zastraszająca. > Oprócz przekroczeń > prędkości mają rejestrować m.in. wyprzedzanie na trzeciego, > przekraczanie podwójnej ciągłej. No proszę - do tej pory tego nie czyniono? Przeciez to jedne z typowych zachowań, powodujących niebezpieczństwo w ruchu. > To musi być dynamiczna > kontrola, tego nie da się robić z krzaków - podkreślał > Bieńkowski. Aha - kamerach nic nie powiedział? O aparatach robiących zdjjęcia przejeżdżającym na żółto/czerownym tez nie? Szkoda. > Przy okazji komendant główny wyśmiał pomysł stołecznej drogówki, by > zabierać prawo jazdy kierowcom, którzy dwukrotnie przekroczą > dopuszczalną prędkość. Samo prekroczenie prędkości nie, ale jest artykuł pod który takie zachowanie może podpadać - nie pamiętam teraz dokładnie który, ale chyba Lycyfer go ostatnio podawał. > http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954 Przejrzałem tę mapę, ale to nic nowego. Stare i stałe punkty suszenia. A co z okolicami szkół itd.? Rozkład tych niebezpiecznych miejsc się nie zmienił? Ehhh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
73Marcin Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Przejrzałem tę mapę, ale to nic nowego. Stare i stałe punkty > suszenia. > A co z okolicami szkół itd.? Rozkład tych niebezpiecznych miejsc się > nie zmienił? > Ehhh. a mnie ciekawi dlaczego tych punktow nie ubywa - jezeli sa niebezpieczne to powinny te miejsca byc przebudowane w sposob, zeby przestaly byc niebezpieczne - jezeli sie myle to mnie popraw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Zapomniał o tym , że w myśl obowiązujących obecnie przepisów patrole > dokonujące kontroli prędkości muszą być ustawione w widocznych > miejscach Dzis juz widzialem tego efekty. Wiocha jakas raptem ze 20 gospodarstw, droga asfaltowa przedkomunistyczna zadnego nawet numeru nie ma, ot taka wiejska tyle ze asfaltowa, na poboczu cywilne mondeo i przez ramie suszy do tylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 1 Września 2006 Udostępnij Napisano 1 Września 2006 > Nie, to nie akcja, to koncepcja Od czegoś trzeba zacząć, czasami od koncepcji, a czasami od antykoncepcji. > Aha - akurat ta trzeźwość i stan techniczny to zasdnicze problemy. Podwyższają statystyki wy(k)rywalności wykroczeń i przestępstw. > No proszę - do tej pory tego nie czyniono? Przeciez to jedne > z typowych zachowań, powodujących niebezpieczństwo w ruchu. Żartujesz. Regularnie widywałem, jak przed nosem radiowozu ludzie odwalają manewry, za katóre na zachodzie od razu by odpaliły bomby, a u nas nawet na nich nie zatrąbią. > Samo prekroczenie prędkości nie, ale jest artykuł pod który takie > zachowanie > może podpadać - nie pamiętam teraz dokładnie który, ale chyba Lycyfer > go > ostatnio podawał. Jeden z pierwszych artykułów KD - "Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie." Na tej podstawie na zachodzie zatrzymują ludziom PJ za idiotyzmy, ale nie u nas, bo ustawodoawca nie zdefiniował, co to jest idiotyzm. A bez definicji nie można > Przejrzałem tę mapę, ale to nic nowego. Stare i stałe punkty > suszenia. I do ściągnięcia w nakładce Automapy. > A co z okolicami szkół itd.? Rozkład tych niebezpiecznych miejsc się > nie zmienił? A po co? > Ehhh. Ano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winyl Napisano 2 Września 2006 Udostępnij Napisano 2 Września 2006 > qrde nawet na działkę spokojnie nie pojadę to masz pecha , grill będzie trwał 7min.12sek. krócej i o tyle samo będzie trzeba szybciej do domku pojechać co by na filmek zdążyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 2 Września 2006 Udostępnij Napisano 2 Września 2006 > Od czegoś trzeba zacząć, czasami od koncepcji, a czasami od > antykoncepcji. Niby fakt > Podwyższają statystyki wy(k)rywalności wykroczeń i przestępstw. Oczywiście. W statystykach i mediach to ładnie bedzie wyglądać, tylko bezpieczeństwa to nie poprawi. > Żartujesz. Regularnie widywałem, jak przed nosem radiowozu ludzie > odwalają manewry, za katóre na zachodzie od razu by odpaliły > bomby, a u nas nawet na nich nie zatrąbią. Ironizuję, ponieważ regularnie widuję takie akcje i nóż mi się w kieszeni otwiera. > Jeden z pierwszych artykułów KD - > "Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są > obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - > szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które > mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu > drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić > spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na > szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie." ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ > Na tej podstawie na zachodzie zatrzymują ludziom PJ za idiotyzmy, ale > nie u nas, bo ustawodoawca nie zdefiniował, co to jest idiotyzm. O to to. Jednak karac można - bez naimniejszego problemu. Tylko trzeba chcieć. > A bez definicji nie można Faktycznie > I do ściągnięcia w nakładce Automapy. Wiem. Cwaniacy i tak jeżdzą z CB +-AM, a przeciętny człowiek wpakuje się na radar, czy fotoradar, ponieważ oznakowanie jest takie, że ni cholery nie wiadomo jak jechać - to jest odniesienie do Twej wcześniejszej wypowiedzi o wrażeniach z 600km po Polsce - ja też o ym pisałem jakiś czas temu. Co ciekawsze - śmiem twierdzić, że nowe oznakowania są gorsze od dotychczasowych. > A po co? No fakt, dzieci chodzą do szkoły tylko przez pierwszy tydzień września > Ano. Ciekawe czego się jeszcze dowiemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 2 Września 2006 Udostępnij Napisano 2 Września 2006 > a mnie ciekawi dlaczego tych punktow nie ubywa - jezeli sa > niebezpieczne to powinny te miejsca byc przebudowane w sposob, > zeby przestaly byc niebezpieczne - jezeli sie myle to mnie > popraw Zasadniczo masz rację. Szczególnie biorac po uwagę budowę autostrad i dróg szybkiego ruchu - całe 6km w przyszłym roku. Mi jedno miesce znikneło - w Łysomicach na 40km/h, jadąc z Gdańska na Grębocin - a może nie zauważyłem. Podejrzewam prędzej, że na chybcika stworzono listę na podstawie stałych punktów rejonowych KP i tyle.Stoja i suszą od lat w tych samych miejscach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 2 Września 2006 Udostępnij Napisano 2 Września 2006 > Niby fakt I czasami jak u Lema, z koncepcji wychodzi antykoncepcja > Oczywiście. W statystykach i mediach to ładnie bedzie wyglądać, tylko > bezpieczeństwa to nie poprawi. A kto tu mówi o obiektywnym poprawianiu bezpieczeńśtwa? Choćby sierżanty i chcieli, przełożony na nich swoje wymusi, bo u nas bezpieczeństwo wyraża się statystykami, a od nich zależy "przydatnmość" i wynagrodzenia policji. > Ironizuję, ponieważ regularnie widuję takie akcje i nóż mi się w > kieszeni > otwiera. No bo taka interwencja jakoś nie mieści się w kanonach działań naszej policji - może za bardzo się to komuś kojarzy z milicją, ktora jednak na takie rzeczy reagowała? > O to to. Jednak karac można - bez naimniejszego problemu. Tylko > trzeba > chcieć. > Faktycznie No i właśnie w tym problem. Na świecie istnieje pojęcie "reckless driving", czyli wprost" jazda bezwzzględna", bez liczenia się z nikim i niczym i za to sądy nawet zabierają czasowo PJ. Problem w tym, że choć u nas od dłuższego czasu pewna grupa ludzi chce to pojęcie wprowadzić, to oponenci w samej policji żadaja definicji "geometrycznej", żeby się dało pod to napisać paragraf. Moim zdaniem art 3.1. w zupełności wystarczy, ale ja mogę tylko mieć swoje zdanie. > Wiem. Cwaniacy i tak jeżdzą z CB +-AM, a przeciętny człowiek wpakuje > się > na radar, czy fotoradar, ponieważ oznakowanie jest takie, że ni > cholery nie > wiadomo jak jechać - to jest odniesienie do Twej wcześniejszej > wypowiedzi > o wrażeniach z 600km po Polsce - ja też o ym pisałem jakiś czas temu. > Co ciekawsze - śmiem twierdzić, że nowe oznakowania są gorsze od > dotychczasowych. Bo robią je coraz więksi teoretycy, za to z coraz ładniejszymi programami graficznymi - jakie ładne miniaturki znaków rysują. A że nie takich jak trzeba i nie tam gdzie trzeba? Cóż, w moim brytyjskim miesięczniku stowarzyszenia inżynierów już rok temu był doskonały artykuł o tym, jak szkodliwe mogą być "ładne" dokumenty. W wypadku Worda imponujący uklad graficzny często ludzi tak oślepia, że nie dostrzegają, że tekst nie ma sensu. Z kolei w Excelu liczby podawane do czwartego miejsca po przecinku sugerują, że wyliczenia są superdokładne, przez co ludzie potrafią "przegapić" kilka milionów funtów. I mowa nie o czytelnikach beletrystyki, a o zarządach korporacji W tym miesiącu o "autocadowcach" też napisali - stary konstruktor mechanik z przerażeniem stwierdził, że jego studenci coraz bieglejsi w obsłusze Autocad Mechanical coraz częściej nie mają podstawowej wiedzy o prawach fizyki - wielu autentycznie nie wie, że materiały zmieniają wymiary pod wpływem zmian temperatury. To na tym musiało polec Volvo i SAAB, gdzie masowo pękały obudowy cewek zapłonowych i sondy lambda. Ale Autocad kontratakuje - wprowadzają teraz moduł analizy termicznej. Czyli zamiast ludzi uczyć, tendencja jest by brać do pracy coraz głupszych, z coraz "mądraśniejszymi" programami, co w końcu doprowadzi do katastrofy. > No fakt, dzieci chodzą do szkoły tylko przez pierwszy tydzień > września Akcja, panie, akcja > Ciekawe czego się jeszcze dowiemy Och, wystarczy tylko chwilę poczekać. Bodaj w środę będzie ciekawa konferencja prasowa w sprawie RD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FazaFazowski Napisano 2 Września 2006 Udostępnij Napisano 2 Września 2006 > Komenda główna policji przedstawiła wczoraj nową koncepcją walki z > piratami drogowymi. - To nie akcja - zastrzegł od razu Marek > Bieńkowski, szef policji. > Oto, co się zmieni: policjanci mają zakaz chowania się z radarem w > chaszczach. Patrole mają być widoczne, bo widok radiowozu > dyscyplinuje kierowców; kontrolą prędkości zajmą się głównie > fotoradary. Będzie ich dwa razy więcej (120 rozmieszczanych > rotacyjnie na 600 masztach); patrole oznakowane (ok. 1,4 tys.) > mają badać przede wszystkim trzeźwość i stan techniczny > pojazdów; na najważniejszych i najniebezpieczniejszych trasach > jeździć będzie 120 nieoznakowanych radiowozów z wideoradarami > (jest już 110, policja kupuje kolejne 10). Oprócz przekroczeń > prędkości mają rejestrować m.in. wyprzedzanie na trzeciego, > przekraczanie podwójnej ciągłej. - To musi być dynamiczna > kontrola, tego nie da się robić z krzaków - podkreślał > Bieńkowski. > Przy okazji komendant główny wyśmiał pomysł stołecznej drogówki, by > zabierać prawo jazdy kierowcom, którzy dwukrotnie przekroczą > dopuszczalną prędkość. > http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954 aaaaaaa rozpisaliście się nic nowego kolejne wydumki ministrów co mabyć to będzie tylko kto to ma to wszystko wcielić w życie jak brak ludzi do pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.