Skocz do zawartości

Kontrole prędkości - tu będą suszyć...


Gość SYSTEM

Rekomendowane odpowiedzi

Komenda główna policji przedstawiła wczoraj nową koncepcją walki z piratami drogowymi. - To nie akcja - zastrzegł od razu Marek Bieńkowski, szef policji.

Oto, co się zmieni: policjanci mają zakaz chowania się z radarem w chaszczach. Patrole mają być widoczne, bo widok radiowozu dyscyplinuje kierowców; kontrolą prędkości zajmą się głównie fotoradary. Będzie ich dwa razy więcej (120 rozmieszczanych rotacyjnie na 600 masztach); patrole oznakowane (ok. 1,4 tys.) mają badać przede wszystkim trzeźwość i stan techniczny pojazdów; na najważniejszych i najniebezpieczniejszych trasach jeździć będzie 120 nieoznakowanych radiowozów z wideoradarami (jest już 110, policja kupuje kolejne 10). Oprócz przekroczeń prędkości mają rejestrować m.in. wyprzedzanie na trzeciego, przekraczanie podwójnej ciągłej. - To musi być dynamiczna kontrola, tego nie da się robić z krzaków - podkreślał Bieńkowski.

Przy okazji komendant główny wyśmiał pomysł stołecznej drogówki, by zabierać prawo jazdy kierowcom, którzy dwukrotnie przekroczą dopuszczalną prędkość.

http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to mi sie podoba.

> Na takiego posta czekalem od lat.

uff, nareszcie nie bede ciagle sie rozgladal po krzakach czy mi wprost pod samochod nie wyskoczy jakis busted.gif z lizakiem.

malo tak jednego czubka we mgle nie trafilem bo za puzno sie zorientowal ze krzaki rosna przy samej jezdni sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komenda główna policji przedstawiła wczoraj nową koncepcją walki z

> piratami drogowymi. - To nie akcja - zastrzegł od razu Marek

> Bieńkowski, szef policji.

> Oto, co się zmieni: policjanci mają zakaz chowania się z radarem w

> chaszczach. Patrole mają być widoczne, bo widok radiowozu

> dyscyplinuje kierowców; kontrolą prędkości zajmą się głównie

> fotoradary. Będzie ich dwa razy więcej (120 rozmieszczanych

> rotacyjnie na 600 masztach); patrole oznakowane (ok. 1,4 tys.)

> mają badać przede wszystkim trzeźwość i stan techniczny

> pojazdów; na najważniejszych i najniebezpieczniejszych trasach

> jeździć będzie 120 nieoznakowanych radiowozów z wideoradarami

> (jest już 110, policja kupuje kolejne 10). Oprócz przekroczeń

> prędkości mają rejestrować m.in. wyprzedzanie na trzeciego,

> przekraczanie podwójnej ciągłej. - To musi być dynamiczna

> kontrola, tego nie da się robić z krzaków - podkreślał

> Bieńkowski.

> Przy okazji komendant główny wyśmiał pomysł stołecznej drogówki, by

> zabierać prawo jazdy kierowcom, którzy dwukrotnie przekroczą

> dopuszczalną prędkość.

> http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954

Zapomniał o tym , że w myśl obowiązujących obecnie przepisów patrole dokonujące kontroli prędkości muszą być ustawione w widocznych miejscach clown.gif

Druga rzecz , jeśli mają więcej puszek niż fotoradarów i chcą je przenosić z puszki do puszki to muszą mieć na to nową legalizację wazniak.gif. Obawiam się ,że mogą o tym nie wiedzieć zlosnik.gif

W niedługim czasie większe uprawnienia dotyczące kontroli ruchu drogowego otrzymają straże miejskie i wiejskie . Zwłaszcza w przypadku tych ostatnich "żądza pieniądza" dla gmin może spowodować , że zajmą się już na dobre biznesem drogowym sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W niedługim czasie większe uprawnienia dotyczące kontroli

> ruchu drogowego otrzymają straże miejskie i wiejskie .

> Zwłaszcza w przypadku tych ostatnich "żądza pieniądza" dla

> gmin może

> spowodować , że zajmą się już na dobre biznesem drogowym

a oni nie musza byc widoczni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiają mnie dwa aspekty. Po pierwsze co bedzie jeśli cię złapią za prędkość w miejscu nie wymienionym w tym spisie? Wiadomo że mandat i tak się dostanie a policjantom nic nie zrobią - więc po co ten spis smile.gif

Po drugie przeglądając ten spis to większość to stare dobre miejsca typowo kasowe- nikt tam nie przestrzega ograniczenia (choćby Sobieskiego ogródki działkowe w Wawie) czy Puławska na odcinku gdzie nie ma skrzyżowań, przejść a pasy są oddzielone płotkiem (ograniczenie 50).

natomiast nie widzę zadnych nowych miejsc które byłyby miejscami niebezpiecznymi... Tak więc ten spis to pewnie dali z komend rejonowych 'bo góra wymaga' a i tak będzie po staremu...

Pozdrawiam

Ł.

PS. Podobnie zresztą co zrobić jeśli zatrzymał nas patrol chowający się w krzakach, pomimo że im nie wolno????

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komenda główna policji przedstawiła wczoraj nową koncepcją walki z

> piratami drogowymi. - To nie akcja - zastrzegł od razu Marek

> Bieńkowski, szef policji.

Nie, to nie akcja, to koncepcja frown.gif

> Oto, co się zmieni: policjanci mają zakaz chowania się z radarem w

> chaszczach.

Od dawna mieli taki obowiązek...

> Patrole mają być widoczne, bo widok radiowozu

> dyscyplinuje kierowców;

Zawsze tak miało być, a jakoś rzeczywistość yego nie potwierdzała.

> kontrolą prędkości zajmą się głównie fotoradary.

Aha. Ciekawe gdzie je postawią i jakie ograniczenia tam będa.

> Będzie ich dwa razy więcej (120 rozmieszczanych

> rotacyjnie na 600 masztach);

Na całą Polskę? Rzadko będzie potrzeba zwolnienia wink.gif

> patrole oznakowane (ok. 1,4 tys.)

> mają badać przede wszystkim trzeźwość i stan techniczny

> pojazdów;

Aha - akurat ta trzeźwość i stan techniczny to zasdnicze problemy.

> na najważniejszych i najniebezpieczniejszych trasach

> jeździć będzie 120 nieoznakowanych radiowozów z wideoradarami

> (jest już 110, policja kupuje kolejne 10).

Az 110 - no, no, skuteczność zastraszająca.

> Oprócz przekroczeń

> prędkości mają rejestrować m.in. wyprzedzanie na trzeciego,

> przekraczanie podwójnej ciągłej.

No proszę - do tej pory tego nie czyniono? Przeciez to jedne

z typowych zachowań, powodujących niebezpieczństwo w ruchu.

> To musi być dynamiczna

> kontrola, tego nie da się robić z krzaków - podkreślał

> Bieńkowski.

Aha - kamerach nic nie powiedział? O aparatach robiących zdjjęcia

przejeżdżającym na żółto/czerownym tez nie? Szkoda.

> Przy okazji komendant główny wyśmiał pomysł stołecznej drogówki, by

> zabierać prawo jazdy kierowcom, którzy dwukrotnie przekroczą

> dopuszczalną prędkość.

Samo prekroczenie prędkości nie, ale jest artykuł pod który takie zachowanie

może podpadać - nie pamiętam teraz dokładnie który, ale chyba Lycyfer go

ostatnio podawał.

> http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954

Przejrzałem tę mapę, ale to nic nowego. Stare i stałe punkty suszenia.

A co z okolicami szkół itd.? Rozkład tych niebezpiecznych miejsc się nie zmienił?

Ehhh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejrzałem tę mapę, ale to nic nowego. Stare i stałe punkty

> suszenia.

> A co z okolicami szkół itd.? Rozkład tych niebezpiecznych miejsc się

> nie zmienił?

> Ehhh.

a mnie ciekawi dlaczego tych punktow nie ubywa - jezeli sa niebezpieczne to powinny te miejsca byc przebudowane w sposob, zeby przestaly byc niebezpieczne - jezeli sie myle to mnie popraw zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniał o tym , że w myśl obowiązujących obecnie przepisów patrole

> dokonujące kontroli prędkości muszą być ustawione w widocznych

> miejscach

Dzis juz widzialem tego efekty. Wiocha jakas raptem ze 20 gospodarstw, droga asfaltowa przedkomunistyczna zadnego nawet numeru nie ma, ot taka wiejska tyle ze asfaltowa, na poboczu cywilne mondeo i policial.gif przez ramie suszy do tylu screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to nie akcja, to koncepcja

Od czegoś trzeba zacząć, czasami od koncepcji, a czasami od antykoncepcji.

> Aha - akurat ta trzeźwość i stan techniczny to zasdnicze problemy.

Podwyższają statystyki wy(k)rywalności wykroczeń i przestępstw.

> No proszę - do tej pory tego nie czyniono? Przeciez to jedne

> z typowych zachowań, powodujących niebezpieczństwo w ruchu.

Żartujesz. Regularnie widywałem, jak przed nosem radiowozu ludzie odwalają manewry, za katóre na zachodzie od razu by odpaliły bomby, a u nas nawet na nich nie zatrąbią.

> Samo prekroczenie prędkości nie, ale jest artykuł pod który takie

> zachowanie

> może podpadać - nie pamiętam teraz dokładnie który, ale chyba Lycyfer

> go

> ostatnio podawał.

Jeden z pierwszych artykułów KD -

"Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie."

Na tej podstawie na zachodzie zatrzymują ludziom PJ za idiotyzmy, ale nie u nas, bo ustawodoawca nie zdefiniował, co to jest idiotyzm. A bez definicji nie można zlosnik.gif

> Przejrzałem tę mapę, ale to nic nowego. Stare i stałe punkty

> suszenia.

I do ściągnięcia w nakładce Automapy.

> A co z okolicami szkół itd.? Rozkład tych niebezpiecznych miejsc się

> nie zmienił?

A po co?

> Ehhh.

Ano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od czegoś trzeba zacząć, czasami od koncepcji, a czasami od

> antykoncepcji.

Niby fakt smile.gif

> Podwyższają statystyki wy(k)rywalności wykroczeń i przestępstw.

Oczywiście. W statystykach i mediach to ładnie bedzie wyglądać, tylko

bezpieczeństwa to nie poprawi.

> Żartujesz. Regularnie widywałem, jak przed nosem radiowozu ludzie

> odwalają manewry, za katóre na zachodzie od razu by odpaliły

> bomby, a u nas nawet na nich nie zatrąbią.

Ironizuję, ponieważ regularnie widuję takie akcje i nóż mi się w kieszeni

otwiera.

> Jeden z pierwszych artykułów KD -

> "Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są

> obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga -

> szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które

> mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu

> drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić

> spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na

> szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie."

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Na tej podstawie na zachodzie zatrzymują ludziom PJ za idiotyzmy, ale

> nie u nas, bo ustawodoawca nie zdefiniował, co to jest idiotyzm.

O to to. Jednak karac można - bez naimniejszego problemu. Tylko trzeba

chcieć.

> A bez definicji nie można

Faktycznie pad.gif

> I do ściągnięcia w nakładce Automapy.

Wiem. Cwaniacy i tak jeżdzą z CB +-AM, a przeciętny człowiek wpakuje się

na radar, czy fotoradar, ponieważ oznakowanie jest takie, że ni cholery nie

wiadomo jak jechać - to jest odniesienie do Twej wcześniejszej wypowiedzi

o wrażeniach z 600km po Polsce - ja też o ym pisałem jakiś czas temu.

Co ciekawsze - śmiem twierdzić, że nowe oznakowania są gorsze od

dotychczasowych.

> A po co?

No fakt, dzieci chodzą do szkoły tylko przez pierwszy tydzień września frown.gif

> Ano.

Ciekawe czego się jeszcze dowiemy frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mnie ciekawi dlaczego tych punktow nie ubywa - jezeli sa

> niebezpieczne to powinny te miejsca byc przebudowane w sposob,

> zeby przestaly byc niebezpieczne - jezeli sie myle to mnie

> popraw

Zasadniczo masz rację. Szczególnie biorac po uwagę budowę autostrad i dróg szybkiego ruchu

- całe 6km w przyszłym roku. Mi jedno miesce znikneło - w Łysomicach na 40km/h, jadąc z Gdańska

na Grębocin - a może nie zauważyłem.

Podejrzewam prędzej, że na chybcika stworzono listę na podstawie stałych punktów rejonowych KP

i tyle.Stoja i suszą od lat w tych samych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby fakt

I czasami jak u Lema, z koncepcji wychodzi antykoncepcja smile.gif

> Oczywiście. W statystykach i mediach to ładnie bedzie wyglądać, tylko

> bezpieczeństwa to nie poprawi.

A kto tu mówi o obiektywnym poprawianiu bezpieczeńśtwa? Choćby sierżanty i chcieli, przełożony na nich swoje wymusi, bo u nas bezpieczeństwo wyraża się statystykami, a od nich zależy "przydatnmość" i wynagrodzenia policji.

> Ironizuję, ponieważ regularnie widuję takie akcje i nóż mi się w

> kieszeni

> otwiera.

No bo taka interwencja jakoś nie mieści się w kanonach działań naszej policji - może za bardzo się to komuś kojarzy z milicją, ktora jednak na takie rzeczy reagowała?

> O to to. Jednak karac można - bez naimniejszego problemu. Tylko

> trzeba

> chcieć.

> Faktycznie

No i właśnie w tym problem. Na świecie istnieje pojęcie "reckless driving", czyli wprost" jazda bezwzzględna", bez liczenia się z nikim i niczym i za to sądy nawet zabierają czasowo PJ. Problem w tym, że choć u nas od dłuższego czasu pewna grupa ludzi chce to pojęcie wprowadzić, to oponenci w samej policji żadaja definicji "geometrycznej", żeby się dało pod to napisać paragraf. Moim zdaniem art 3.1. w zupełności wystarczy, ale ja mogę tylko mieć swoje zdanie.

> Wiem. Cwaniacy i tak jeżdzą z CB +-AM, a przeciętny człowiek wpakuje

> się

> na radar, czy fotoradar, ponieważ oznakowanie jest takie, że ni

> cholery nie

> wiadomo jak jechać - to jest odniesienie do Twej wcześniejszej

> wypowiedzi

> o wrażeniach z 600km po Polsce - ja też o ym pisałem jakiś czas temu.

> Co ciekawsze - śmiem twierdzić, że nowe oznakowania są gorsze od

> dotychczasowych.

Bo robią je coraz więksi teoretycy, za to z coraz ładniejszymi programami graficznymi - jakie ładne miniaturki znaków rysują. A że nie takich jak trzeba i nie tam gdzie trzeba?

Cóż, w moim brytyjskim miesięczniku stowarzyszenia inżynierów już rok temu był doskonały artykuł o tym, jak szkodliwe mogą być "ładne" dokumenty. W wypadku Worda imponujący uklad graficzny często ludzi tak oślepia, że nie dostrzegają, że tekst nie ma sensu. Z kolei w Excelu liczby podawane do czwartego miejsca po przecinku sugerują, że wyliczenia są superdokładne, przez co ludzie potrafią "przegapić" kilka milionów funtów. I mowa nie o czytelnikach beletrystyki, a o zarządach korporacji smile.gif

W tym miesiącu o "autocadowcach" też napisali - stary konstruktor mechanik z przerażeniem stwierdził, że jego studenci coraz bieglejsi w obsłusze Autocad Mechanical coraz częściej nie mają podstawowej wiedzy o prawach fizyki - wielu autentycznie nie wie, że materiały zmieniają wymiary pod wpływem zmian temperatury. To na tym musiało polec Volvo i SAAB, gdzie masowo pękały obudowy cewek zapłonowych i sondy lambda. Ale Autocad kontratakuje - wprowadzają teraz moduł analizy termicznej. Czyli zamiast ludzi uczyć, tendencja jest by brać do pracy coraz głupszych, z coraz "mądraśniejszymi" programami, co w końcu doprowadzi do katastrofy.

> No fakt, dzieci chodzą do szkoły tylko przez pierwszy tydzień

> września

Akcja, panie, akcja zlosnik.gif

> Ciekawe czego się jeszcze dowiemy

Och, wystarczy tylko chwilę poczekać. Bodaj w środę będzie ciekawa konferencja prasowa w sprawie RD smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komenda główna policji przedstawiła wczoraj nową koncepcją walki z

> piratami drogowymi. - To nie akcja - zastrzegł od razu Marek

> Bieńkowski, szef policji.

> Oto, co się zmieni: policjanci mają zakaz chowania się z radarem w

> chaszczach. Patrole mają być widoczne, bo widok radiowozu

> dyscyplinuje kierowców; kontrolą prędkości zajmą się głównie

> fotoradary. Będzie ich dwa razy więcej (120 rozmieszczanych

> rotacyjnie na 600 masztach); patrole oznakowane (ok. 1,4 tys.)

> mają badać przede wszystkim trzeźwość i stan techniczny

> pojazdów; na najważniejszych i najniebezpieczniejszych trasach

> jeździć będzie 120 nieoznakowanych radiowozów z wideoradarami

> (jest już 110, policja kupuje kolejne 10). Oprócz przekroczeń

> prędkości mają rejestrować m.in. wyprzedzanie na trzeciego,

> przekraczanie podwójnej ciągłej. - To musi być dynamiczna

> kontrola, tego nie da się robić z krzaków - podkreślał

> Bieńkowski.

> Przy okazji komendant główny wyśmiał pomysł stołecznej drogówki, by

> zabierać prawo jazdy kierowcom, którzy dwukrotnie przekroczą

> dopuszczalną prędkość.

> http://www.policja.pl/index.php?dzial=219&id=2954

aaaaaaa rozpisaliście się

nic nowego screwy.gifkolejne wydumki ministrów mlotek.gif

co mabyć to będzie tylko kto to ma to wszystko wcielić w życie jak brak ludzi do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.