MaryskaBlue Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 jaki jest dedykowany olej dla silników 1.9 JTD ? full syntetyk czy półsyntetyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > jaki jest dedykowany olej dla silników 1.9 JTD ? full syntetyk czy > półsyntetyk? znajomy który ma brave JTD od nowości miał full syntetyka od fabryki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > jaki jest dedykowany olej dla silników 1.9 JTD ? full syntetyk czy > półsyntetyk? Selenia WR... czyli full... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrabizon Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > jaki jest dedykowany olej dla silników 1.9 JTD ? full syntetyk czy > półsyntetyk? wr 5 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati01 Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Selenia WR... czyli full... Full to nie jest... link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > jaki jest dedykowany olej dla silników 1.9 JTD ? full syntetyk czy > półsyntetyk? 110kkm full syntetyk M1 0w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > jaki jest dedykowany olej dla silników 1.9 JTD ? full syntetyk czy > półsyntetyk? zależy gdzie auto miało jeździć , u nas kiedyś zalecano Selenie syntetyk 5W30 lub Selenie TD półsyntetyk większość z nas jeździ na syntetyku Mobilu 5W50 albo 0W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > jaki jest dedykowany olej dla silników 1.9 JTD ? full syntetyk czy > półsyntetyk? Oryginalnie: SELENIA Turbo Diesel SAE 10W40 (do X.2000) SELENIA WR Diesel SAE 5W30 (od X.2000) Oba to oleje na bazie syntetycznej, czyli potocznie oleje półsyntetyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaryskaBlue Napisano 5 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Oryginalnie: > SELENIA Turbo Diesel SAE 10W40 (do X.2000) > SELENIA WR Diesel SAE 5W30 (od X.2000) > Oba to oleje na bazie syntetycznej, czyli potocznie oleje > półsyntetyczne. Jeśli to prawda to dałem ciala uwierzyłem opiniom podobnym do tych jak odpowiedzi na tego posta i zalałem JTD 0W 40 teraz tylko czekac czy i ile oleju będzie brać. A ponieważ przebieg jest spory to może być nieciekawie. A może od razu teraz wymienic olej na półsyntetyk zanim sie to wszystko nie powypłukiwało ??? Ale z drugiej strony >>> tutaj piszą <<< ,że SAE 5W-30 - ACEA A3/B3/B4 API SL/CF - to FULLY SYNTHETIC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Jeśli to prawda to dałem ciala uwierzyłem opiniom podobnym do > tych jak odpowiedzi na tego posta i zalałem JTD 0W 40 teraz > tylko czekac czy i ile oleju będzie brać. A ponieważ przebieg > jest spory to może być nieciekawie. A może od razu teraz > wymienic olej na półsyntetyk zanim sie to wszystko nie > powypłukiwało ??? szczerze to tak właśnie bym zrobił pół syntetyk mu nie zaszkodzi...a jedynie pomoże... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Jeśli to prawda to dałem ciala uwierzyłem opiniom podobnym do tych jak odpowiedzi na tego posta i zalałem JTD 0W 40 teraz tylko czekac czy i ile oleju będzie brać. > A ponieważ przebieg jest spory to może być nieciekawie. A może od razu teraz wymienic olej na półsyntetyk zanim sie to wszystko nie powypłukiwało ??? to zależy jaki masz przebieg i co było wlane wcześniej - full czy semisyntetic full s. Selenia 5W40 jest obecnie zalecany do JTD jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaryskaBlue Napisano 5 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > to zależy jaki masz przebieg i co było wlane wcześniej - full czy > semisyntetic tia, jakbym wiedział co bylo wlane wcześniej to by nie bylo tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oshi Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > tia, jakbym wiedział co bylo wlane wcześniej to by nie bylo tematu Podsumowując: jeśli nie wiesz co było wlane wcześniej, a auto ma spory przebieg, to może bezpieczniej byłoby zalać półsyntetykiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Full to nie jest... link - tu zobacz http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_s_wr.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati01 Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > - tu zobacz http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_s_wr.htm Widziałem, ale to nie jest olej syntetyczny tylko półsyntetyczny wyprodukowany na bazie składników syntetycznych, zresztą jak wszystkie oleje półsyntetyczne. Ps. tutaj są orginalne karty charakterystyki tego oleju (na dole) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Ale z drugiej strony >>> tutaj piszą Tutaj piszą o Selenii Performer Multipower SAE 5W30, a nie o Selenii WR SAE 5W40. Prawdziwy 100% "Full Synthetic" to oprócz Performera jeszcze Selenia Digitech i Selenia Racing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > full s. Selenia 5W40 jest obecnie zalecany do JTD > jakiś tekst ten "jakiś tekst" dotyczy co prawda właśnie Selenii WR, ale za cholerę nie moge tam wyczytac, ze jest to olej w pełni syntetyczny, czyli Full Synthetic ... Gdzie to wyczytałeś? Możesz zacytować stosowny fragment? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Widziałem, ale to nie jest olej syntetyczny tylko półsyntetyczny > wyprodukowany na bazie składników syntetycznych, zresztą jak > wszystkie oleje półsyntetyczne. > Ps. tutaj są orginalne karty charakterystyki tego oleju (na dole) Dobrze Waść prawisz, ja tez staram się Koleżeństwu wyjaśnić różnicę między: olejem na bazie lub bazach syntetycznych (Lubrificante a basi sintetiche) czyli semisynhetic albo półsyntetycznym oraz olejem w pełni syntetycznym (Lubrificante che grazie alla sua formulazione fully synthetic) czyli Full Synthetic BTW - chyba tylko oleje o lepkości 0W to naprawde fullsyntetyki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaryskaBlue Napisano 6 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Tutaj piszą o Selenii Performer Multipower SAE 5W30, a nie o Selenii > WR SAE 5W40. > Prawdziwy 100% "Full Synthetic" to oprócz Performera jeszcze Selenia > Digitech i Selenia Racing sugerowałem się tym: Quote: Oryginalnie: SELENIA Turbo Diesel SAE 10W40 (do X.2000) SELENIA WR Diesel SAE 5W30 (od X.2000) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > sugerowałem się tym: Quote: > Oryginalnie: > SELENIA Turbo Diesel SAE 10W40 (do X.2000) > SELENIA WR Diesel SAE 5W30 (od X.2000) To jest mój błąd, tzw. literówka - winno być SELENIA WR Diesel SAE 5W40 (od X.2000) co nie zmienia faktu, że jest to olej półsyntetyczny ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > ten "jakiś tekst" dotyczy co prawda właśnie Selenii WR, ale za > cholerę nie moge tam wyczytac, ze jest to olej w pełni > syntetyczny, czyli Full Synthetic ... szczerze mówiąc to nawet na włoskiej stronie nie pisze jednoznacznie że jest to olej w pełni syntetyczny , a na polskiej że jest na bazie wyselekcjonowanych składników syntetycznych , zatem pytanie - pełny syntetyk czy pół ? do tej pory nie spotkałem się z półsyntetykiem 5W40 , 5W30 owszem , np .Texaco , czy wspominany wcześniej olej Selenii WR 5W30 , z drugiej strony oleje półsyntetyczne mają na ogół tylko 30% bazy syntetycznej , za to full syntetyki jakieś 80 - 90% , ten o którym dyskutujemy jest chyba bardziej zbliżony do full niż do semi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati01 Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > szczerze mówiąc to nawet na włoskiej stronie nie pisze jednoznacznie > że jest to olej w pełni syntetyczny , > a na polskiej że jest na bazie wyselekcjonowanych składników > syntetycznych , > zatem pytanie - pełny syntetyk czy pół ? Jest napisane, że jest to olej półsyntetyczny (na pierwszej stronie) link lub link PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Jest napisane, że jest to olej półsyntetyczny (na pierwszej stronie) > link lub link PL link PL raczej tyczy się oleju WR 5W30 , ze względu na podany w zawartości większy procent olejów mineralnych , włoski link jednak wskazuje że np. składu WR 5W40 sporo brakuje do full syntetyka , czyli faktycznie zalicza sie go do półsyntetyków , choć zakres temperatur pracy ma jak pełny syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 7 Września 2006 Udostępnij Napisano 7 Września 2006 > link PL raczej tyczy się oleju WR 5W30 , ze względu na podany w Nie ma wogóle takiego oleju - Selenia WR jest tylko w specyfikacji 5W40 , te 5W30 to był mój błąd - literówka w pierwszym poscie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 7 Września 2006 Udostępnij Napisano 7 Września 2006 > Nie ma wogóle takiego oleju - Selenia WR jest tylko w specyfikacji > 5W40 , te 5W30 to był mój błąd - literówka w pierwszym poscie > ... faktycznie , jest 5W30 ale to Selenia Performer - ten dla odmiany pełny syntetyk , nieźle namieszane z tymi oznaczeniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalp_pl Napisano 7 Września 2006 Udostępnij Napisano 7 Września 2006 > Oryginalnie: > SELENIA Turbo Diesel SAE 10W40 (do X.2000) > SELENIA WR Diesel SAE 5W30 (od X.2000) > Oba to oleje na bazie syntetycznej, czyli potocznie oleje > półsyntetyczne. Hmm - a czy ktoś wie - czym zalewają obecnie JTD? - chodzi mi o to - co może ewentualnie być w mojej Cromie...? silnik JTD m-jet 16V 150KM Teoretycznie - wymiana co 30 tyś albo "gdy komp pokaze że trzeba" , czy możłiwe aby na półsyntetyku dało radę taki przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalp_pl Napisano 7 Września 2006 Udostępnij Napisano 7 Września 2006 Ja jeżdzę maryśką na 0W40 TD od początku - 3000km (te 3000 gdy maryśka jeździła na fabrycznym) i ... nie wiem czy to była dobra decyzja: teoretyznie wszystko OK, nawet teraz mimo 120 tyś przebiegu nic nie trzeba dolewać między wymianami (ubytek - jeśli jest, niezauważalny, na pewno sporo poniżej połowy skali bagnetu). Ale ..gorzej z turbiną... dość szybko (auto miało z 30 tyś) wąż zaczął się pocić - jak to aso określiło - "trochę bardziej niż norma przewiduje". Stawiano na niewłaściwe traktowanie turbiny ale ponieważ ja się zapierałem że to nie może być problem (bo wiem jak ją traktować i stosowałem sie do zasad), skońćzyło się wymianą turbosprężarki (oczywiście na gwarancji). Ale to niewiele pomogło.. szybko problem znów powrócił.. nie kapie, nie jest mokro w środku, ale wąż zapocony - całkiem solidnie. W końcy gdzieś (nie wiem czy nie na tym forum) ktoś mi napisał że 0W40 jest na tyle rozrzedzonym olejem że takie efekty może dawać ( na selenii ponoć by tego nie było). Zignorowałem więc ten fakt, jeżdzę do dziś i .. problemu nie ma. tzn wąż zapaprany, ale oleju nie ubywa, auto chodzi, turbo również ... chyba faktycznie ten 0W40, mimo że wersja TD, siakiś niedostosowany do turbosprężarek Trochę sięprzez to drapię co zrobić teraz z cromą - wymienić też na 0w40 czy utrzymać to co jest.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.