Skocz do zawartości

Koszty przegladow


Gość SYSTEM

Rekomendowane odpowiedzi

> No wlasnie, czy ktos z was juz odbyl pierwszy, drugi, a moze trzeci

> przeglad ? Jak wygladaly koszty takiej uslugi ?

pierwszy to jest zdaje się olej, filtr oleju i filtr kabinowy i za coś takiego mówili że coś kole 400 sobie życzą

jak dojdą inne filtry to podejrzewam że moze być i 600

najlepiej zadzwoń do ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie, czy ktos z was juz odbyl pierwszy, drugi, a moze trzeci

> przeglad ? Jak wygladaly koszty takiej uslugi ?

pierwszy przeglad w promocyjnej cenie - cos kolo 420 PLN

drugi przeglad cena juz nie promocyjna - 560 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować koledze taniego serwisu. Ja płacilem zdecydowanie więcej i nie tłumaczy tego ani większy silnik ani gaz.

Przegląd po 15 kkm to było 680 złotych z czego około 50 extra za odgrzybianie klimy.

Po niespełna 30 kkm za przegląd połączony z gazowym zapłąciłem w zaokrągleniu 1 tys pln frown.gif. Z tego 200 zł to gaz. Nadprogramowo doszły też świece - normalnie w silniku 1,8 są wymieniane co 60 kkm ale o przy gazie robią to przy każdym przeglądzie screwy.gif

Ceny z ASO w Swarzędzu pod Poznaniem, z tego co się oreintowałem pozaostałe 2 ASO nie są tańsze frown.gif

Krótko mówiąc byle do końca gwarancji wink.gif

Aha na ceny może wplywać trochę olej ja zalewałem Mobilem 0W40-chyba najdroższy z oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krótko mówiąc byle do końca gwarancji

3 lata na dobre i na złe ok.gifzlosnik.gif

> Aha na ceny może wplywać trochę olej ja zalewałem Mobilem 0W40-chyba

> najdroższy z oferty.

0W40 hmm.gif w książce piszą 5W30 albo 10W30 ... czy i się wydaje ...

będę musiał pomyślec przy wymianie ...

pewnie standardowo zalewają oplowski 5W30 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co zalewają ale taki jak leje mi zaproponowali-na mrozy

> wydawał mi się dobry. Teraz zmienie chyab na Mobile 5W50 -

> trochę tańszy i bardziej gęsty.

poczytaj co piszą w instrukcji

5W50 nie wiem czy byłby odpowiedni ...

muszę też u siebie zajrzeć co zalecają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczytaj co piszą w instrukcji

> 5W50 nie wiem czy byłby odpowiedni ...

> muszę też u siebie zajrzeć co zalecają

nie wiem jak w tych silnikach w chevy ale do matiza od poczatku lalem 5W50

i wszystko bylo w porzadku, nawet ostatnia wymiane przy 110tys km zalalem tym samym olejem

i brat mowi ze nie ma zadnych ubytkow yay.gif

tak wiec mysle ze i do laczkow powinien byc dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie gazu i świec to naprawde warto zmieniać co przegląd ok.gif

czy można swoje materiały na przegląd przynieść hmm.gif, przynajmniej olej bo reszta pewnie nie dostępna i czy u was nie wolno wchodzić na halę napraw hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odnośnie gazu i świec to naprawde warto zmieniać co przegląd

> czy można swoje materiały na przegląd przynieść , przynajmniej olej

> bo reszta pewnie nie dostępna i czy u was nie wolno wchodzić na

> halę napraw

zależy od ASO - u mnie w Nexteamie nie można wchodzić - oddaje się auto do "czarnej dziury" zlosnik.gif

olej pewnie można swój dać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pogratulować koledze taniego serwisu. Ja płacilem zdecydowanie więcej

> i nie tłumaczy tego ani większy silnik ani gaz.

> Przegląd po 15 kkm to było 680 złotych z czego około 50 extra za

> odgrzybianie klimy.

bo z klimą....ja za pierwszy płaciłam poniżej 400zł. + gratisowo oddali niesprawne auto biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5W50

> i brat mowi ze nie ma zadnych ubytkow

> tak wiec mysle ze i do laczkow powinien byc dobry

Witam,

O ubytki w przypadku 5W50 jest cokolwiek trudno, to jest bardzo gesty olej. Samo 5W50 niewiele mowi, ale znajdz lepkosc tego oleju w temp 100C i w nizszej temp. (afair to 30C jeszcze podaja), a potem porownaj z np. 0W40 Castrola, albo 0W30 - mocno sie zdziwisz. Wg. mnie zalewanie 5W50 to lekka przesada, 0W40 jest duzo bardziej optymalny chociaz akurat produkt Mobila tez jest gestszy niz Castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0W40 w książce piszą 5W30 albo 10W30 ... czy i się wydaje ...

To pisza to samo co w ksiazce do Lanosa, do DOHC zalecali 5W30, a w ASO byl lany polsyntetyk 5W30 firmowany przez Isutli (prawdopodobnie jakas mikstura z Mobila). Poniewaz 1.6 z Lacetti i z Lanosa to w zasadzie to samo (inna elektryka) to i zalecenia te same, ale osobiscie to bym raczej sam kupowal i wlewal pelen syntetyk cos z 0W30 / 0W40.

A wiesz moze jaki olej masz w skrzyni biegow ? W Lanosach dawali 80W GL-4, a zdarzaja sie zalane olejem od automatow (Dexron III). Jezeli skrzynka jest ta sama to zima sie przekonasz - bedzie wyraznie ciezej zapiac II bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> O ubytki w przypadku 5W50 jest cokolwiek trudno, to jest bardzo gesty

> olej. Samo 5W50 niewiele mowi, ale znajdz lepkosc tego oleju w

> temp 100C i w nizszej temp. (afair to 30C jeszcze podaja), a

> potem porownaj z np. 0W40 Castrola, albo 0W30 - mocno sie

> zdziwisz. Wg. mnie zalewanie 5W50 to lekka przesada, 0W40 jest

> duzo bardziej optymalny chociaz akurat produkt Mobila tez jest

> gestszy niz Castrol.

JA mam akurat holdenowski 1,8 ale fakt faktem ze w instrukcji wśród kilku dopuszalnych klas aż tak rzadkiego oleum nie ma.

Mam wrażenie że tego 0W40 trochę mi wziął, fakt dużo było autostrad i wysokich obrotów ale nie lubię dolewać oleju do nowego auta nawe jesli jest to pół litra na 10 kkm

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JA mam akurat holdenowski 1,8 ale fakt faktem ze w instrukcji wśród

> kilku dopuszalnych klas aż tak rzadkiego oleum nie ma.

> Mam wrażenie że tego 0W40 trochę mi wziął, fakt dużo było autostrad i

> wysokich obrotów ale nie lubię dolewać oleju do nowego auta nawe

> jesli jest to pół litra na 10 kkm

tym bym się nie przejmował

byle dobrze smarował, chłodził i syfu nie zostawiał

a kontrolowac poziom trzeba ok.gif

a wracając do gestości, to mamy problem hmm.gif

myślałem ze na przeglądzie po prostu zaleję oplowskiego 5W30 u już, a tu trza bedzie pomysleć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy od ASO - u mnie w Nexteamie nie można wchodzić - oddaje się

> auto do "czarnej dziury"

> olej pewnie można swój dać

ja lubie patrzyć tongue.gif , jak nie widzę nto nie jestem przekonany do napray, wymiany itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, wmawiali, że to moja wina

ok.gifhehe.gif ,

przypomniała mi się historia z fiatem uno, w uniaku płyn hamulcowy zmieniali i żona potem pojechała w trasę, jak dojechała do domu to ledwo hamowało auto,w aso przyznali się że maszyna im się zepsuła do odpowietrzania i tyle sciana.gif ,

przynajmniej mogli zadzwonić (tel. mieli bo 5 lat stołowałem się u nich) i poinformować bo groziło crash testem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pisza to samo co w ksiazce do Lanosa, do DOHC zalecali 5W30, a w

> ASO byl lany polsyntetyk 5W30 firmowany przez Isutli

> (prawdopodobnie jakas mikstura z Mobila). Poniewaz 1.6 z Lacetti

> i z Lanosa to w zasadzie to samo (inna elektryka) to i zalecenia

> te same, ale osobiscie to bym raczej sam kupowal i wlewal pelen

> syntetyk cos z 0W30 / 0W40.

> A wiesz moze jaki olej masz w skrzyni biegow ? W Lanosach dawali 80W

> GL-4, a zdarzaja sie zalane olejem od automatow (Dexron III).

> Jezeli skrzynka jest ta sama to zima sie przekonasz - bedzie

> wyraznie ciezej zapiac II bieg.

zalecane oleje i płyny - dane z manuala lacetti z 2004 r.

277610503-lubr.JPG

post-11224-14352474572206_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie oleum było lane jeśli można wiedzieć i w jakim miescie

> znajduje się takie tanie ASO ? Moze podjade bo zaraz kolejny

> przegląd

nie wiem jakie oleum, bo nie patrzyłam na tabliczkę pod maską, a w serwisie to właściwie nie ma z kim rozmawiać, komu innemu "dajesz" auto i zgłaszasz usterki, kto inny "oddaje" auto i nic nie wie...prosisz o określenie ile by nowy pakiecik ubezp. kosztował, to dostajesz informację, że nie zrobią tego teraz bo to za dużo pracy i w ogóle, ale jutro wyliczą i oddzwonią.....jest już po 14 i jakoś telefonu nie ma....ale oni po prostu takimi luzakami są, z zakupem auta też jazdy były....wiesz może są tani, ale nie polecam ze względu na obsługę, która pozostawia wiele do życzenia...owszem są bardzo mili, ale na tym koniec, co do fachowości i rzetelności obsługi to beznadzieja; rok temu oddali mi po przeglądzie niesprawne auto i wmawiali, że to moja wina....wiesz czasami lepiej więcej zapłacić i mieć pewność co do fachowości obsługi, ale niestety w toruniu nie mam wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez to widzialem juz w serwisowce

> i potwierdza sie to co rafik pisal ze plyn chlodzacy jest na bazie

> glikolu a nie krzemianow tak jak w instrukcji obslugi

to jest tabelka z manuala z 2004 r., więc mogło się zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie, czy ktos z was juz odbyl pierwszy, drugi, a moze trzeci

> przeglad ? Jak wygladaly koszty takiej uslugi ?

nie wiem jak jest w innych miastach ale koszty przeglądów aveo 1,2 (te z podstawowego cennika) są równe cenie za przegląd movano. Nawet vectra ma niższą cenę za przegląd. Podstawowy przegląd aveo 1,2 kosztuje 560 zł (1,4 już połowę taniej). Do tego dochodzi wymiana oleju w skrzyni biegów przy pierwszym i potem co drugi przegląd. Za pierwszy zapłaciłem ok 780 za drugi ok 660 (w cenie przegląd LPG i jakiś rabat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez to widzialem juz w serwisowce

> i potwierdza sie to co rafik pisal ze plyn chlodzacy jest na bazie

> glikolu a nie krzemianow tak jak w instrukcji obslugi

właśnie czytam i w instrukcji rzeczwywiście jest zalecany płyn na bazie krzemianów ...

a skąd wiadomo, że zalany jest na bazie glikolu ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie czytam i w instrukcji rzeczwywiście jest zalecany płyn na

> bazie krzemianów ...

> a skąd wiadomo, że zalany jest na bazie glikolu ... ?

rafik tak pisal wczesniej a Ty wrzuciles z serwisowki tabele gdzie jest wyraznie napisane ze mieszanina wody i glikolu

a na moje oko to odkrecilem korek i to wyglada i pachnie jak niebieski plyn chlodzacy z DU

jaki kupowalem do matizka grinser006.gif

dla pewnosci jeszcze spytam przy okazji znajomego z salonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rafik tak pisal wczesniej a Ty wrzuciles z serwisowki tabele gdzie

> jest wyraznie napisane ze mieszanina wody i glikolu

> a na moje oko to odkrecilem korek i to wyglada i pachnie jak

> niebieski plyn chlodzacy z DU

> jaki kupowalem do matizka

> dla pewnosci jeszcze spytam przy okazji znajomego z salonu

serwisówka z 2004 r.

a teraz cytuję instrukcje obsługi mojego auta (auto z 2006 a ksiązka z 2005) gdzie jest napisane że na bazie krzemianów - tak piszą w tabeli płynów do zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> serwisówka z 2004 r.

> a teraz cytuję instrukcje obsługi mojego auta (auto z 2006 a ksiązka

> z 2005) gdzie jest napisane że na bazie krzemianów - tak piszą w

> tabeli płynów do zmiany

wiem bo mam to samo w instrukcji z 2006 wink.gif

jak narazie nie mam potrzeby zeby dolewac ...

a pozniej sie zobaczy co w serwisie powiedza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.