Skocz do zawartości

Fabrycznie zła zbieżność kół?


adiz1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół? Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne). Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżnosci w naszych autach

> trzeba po prostu pilnowac i tyle, nie wiem czemu sie

> rozregulowuje...

"Całe życie'' jeżdzę Fiatem. 125, kilka CC i SC, teraz Panda - nigdy nie zwracałem na zbieżność uwagi bo po prostu nie było problem -oponki zużywały się równomiernie, a tu taki kwiatek no.gif To teraz do diagnosty.... (szkoda,że gwarancja minęła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że

> fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół?

> Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok

> 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas

> pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich

> fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie

> wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne).

> Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków....

No niestety w 80% Pand ma źle ustawioną zbieżność od nowości crazy.gif

Poczytaj archiwum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety w 80% Pand ma źle ustawioną zbieżność od nowości

> Poczytaj archiwum

Popieram!

jeszcze ja z takim autem się nie spotkałem- przednie zawieszenie to totalna porazka!

ja u siebie już ok 5-6 razy ( jak nie więcej ) korygowałem zbiezność.

oczywiście żeby nie było - zaczęło się od pierd...ASO, które wpadło na "wspaniałomyslny" pomysł aby "przekręcić" zbieżnośc w drugą stronę - efekt był do przewidzenia - ścięte opony po obu stronach i totalnie rozjechana regulacja na drążkach( jakiś deb..- bo inaczej tego nie można nazwac) w ASO przy regulacji wykręcił jeden drążek za dużo a drugi mniej - efekt - skrzywiona kierownica tuk.gif

dopiero niezalezny serwis- za 3-cią korekta w miarę sobie z tym poradził!

waytogo.gif

mało- ba- w ASO nawet nie potrafią przeczytać poprawnie parametrów zawieszenia z wydruku komputerowego ( kąty pochylenia kół , wyprzedzenia zwrotnic itd) faint.gif

ja się zastanawiam - kiedy w ASO przestaną psuć autka niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że

> fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół?

> Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok

> 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas

> pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich

> fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie

> wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne).

> Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków....

tez mialem zwalona zbierznosc fabrycznie i na pierwszym przegladzie ja poprawili. Oczywiscie jak bylem w Fiacie na dniu rodzinnymi na lini gosciowi mowilem o zlej zbierznosci to sie wielce oburzyl angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że

> fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół?

> Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok

> 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas

> pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich

> fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie

> wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne).

> Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków....

miałem to samo, z niewielkimi oporami zrobili na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mało- ba- w ASO nawet nie potrafią przeczytać poprawnie parametrów

> zawieszenia z wydruku komputerowego ( kąty pochylenia kół ,

> wyprzedzenia zwrotnic itd)

> ja się zastanawiam - kiedy w ASO przestaną psuć autka

W niektórych ASO to nie mają nawet parametrów w kompie do ustawiania zbieżności.

Patrz tu moja ocena ASO ITAL-MOT w Warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że

> fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół?

> Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok

> 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas

> pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich

> fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie

> wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne).

> Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków....

ja tak mialem - z tym ze efekt byl widoczny juz po sezonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...) czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że

> fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół?

No pewnie zlosnik.gif

> Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok

> 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas

> pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich

> fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie

> wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne).

U mnie wyraźne zużycie pojawiło się po około 4-5 tysiącach km przebiegu sick.gif

Regulacja geometri była płatna pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe. Wielu kolegów użytkujących stilo muiało problemy z pościnanymi oponami. Sam też załatwiłem w ten sposób dwie przednie zimówki. Nie wykonałem zbieżności od razu po zakupie auta i na dystansie 20 kkm starłem dwie zimówki... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj byłem u diagnosty (tylko porozmawiać, regulacja jutro) i potwierdził, że to dość częsty przypadek w Pandach - w kilku już regulował zbieżność . Podobno bierze się to z tego, że niby zbieżność jest w porządku -pomiar trzyma się w jakiejś normie, ale nie jest to idealne ustawienie i często wymaga korekty. confused.gif

Dziękuję za posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj byłem u diagnosty (tylko porozmawiać, regulacja jutro) i

> potwierdził, że to dość częsty przypadek w Pandach - w kilku już

> regulował zbieżność . Podobno bierze się to z tego, że niby

> zbieżność jest w porządku -pomiar trzyma się w jakiejś normie,

> ale nie jest to idealne ustawienie i często wymaga korekty.

Swoja droga chcialbym sie dowiedziec dlaczego w Pandach ta zbieżnośc tak sie rozjezdza. W np SC nie bylo o tym mowy... Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.