adiz1 Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół? Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne). Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 Witam, u mnie było to samo, z tego co czytałem na AK innym osobom tez sie to zdarzało. To "normalne". Zbieżnosci w naszych autach trzeba po prostu pilnowac i tyle, nie wiem czemu sie rozregulowuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiz1 Napisano 5 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 Zbieżnosci w naszych autach > trzeba po prostu pilnowac i tyle, nie wiem czemu sie > rozregulowuje... "Całe życie'' jeżdzę Fiatem. 125, kilka CC i SC, teraz Panda - nigdy nie zwracałem na zbieżność uwagi bo po prostu nie było problem -oponki zużywały się równomiernie, a tu taki kwiatek To teraz do diagnosty.... (szkoda,że gwarancja minęła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że > fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół? > Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok > 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas > pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich > fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie > wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne). > Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków.... No niestety w 80% Pand ma źle ustawioną zbieżność od nowości Poczytaj archiwum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > No niestety w 80% Pand ma źle ustawioną zbieżność od nowości > Poczytaj archiwum Popieram! jeszcze ja z takim autem się nie spotkałem- przednie zawieszenie to totalna porazka! ja u siebie już ok 5-6 razy ( jak nie więcej ) korygowałem zbiezność. oczywiście żeby nie było - zaczęło się od pierd...ASO, które wpadło na "wspaniałomyslny" pomysł aby "przekręcić" zbieżnośc w drugą stronę - efekt był do przewidzenia - ścięte opony po obu stronach i totalnie rozjechana regulacja na drążkach( jakiś deb..- bo inaczej tego nie można nazwac) w ASO przy regulacji wykręcił jeden drążek za dużo a drugi mniej - efekt - skrzywiona kierownica dopiero niezalezny serwis- za 3-cią korekta w miarę sobie z tym poradził! mało- ba- w ASO nawet nie potrafią przeczytać poprawnie parametrów zawieszenia z wydruku komputerowego ( kąty pochylenia kół , wyprzedzenia zwrotnic itd) ja się zastanawiam - kiedy w ASO przestaną psuć autka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że > fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół? > Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok > 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas > pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich > fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie > wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne). > Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków.... tez mialem zwalona zbierznosc fabrycznie i na pierwszym przegladzie ja poprawili. Oczywiscie jak bylem w Fiacie na dniu rodzinnymi na lini gosciowi mowilem o zlej zbierznosci to sie wielce oburzyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michals Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że > fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół? > Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok > 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas > pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich > fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie > wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne). > Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków.... miałem to samo, z niewielkimi oporami zrobili na gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oczkolek Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > mało- ba- w ASO nawet nie potrafią przeczytać poprawnie parametrów > zawieszenia z wydruku komputerowego ( kąty pochylenia kół , > wyprzedzenia zwrotnic itd) > ja się zastanawiam - kiedy w ASO przestaną psuć autka W niektórych ASO to nie mają nawet parametrów w kompie do ustawiania zbieżności. Patrz tu moja ocena ASO ITAL-MOT w Warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > Witam . No właśnie , czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że > fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół? > Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok > 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas > pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich > fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie > wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne). > Panda ma sprawne zawieszenie, żadnych luzów, stuków.... ja tak mialem - z tym ze efekt byl widoczny juz po sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomr Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > (...) czy możliwe jest (może ktoś ma to samo), że > fabrycznie nowe auto mogło mieć źle ustawioną zbieżność kół? No pewnie > Sprawa wyszła na jaw niedawno - w 3 roku użytkowania autka (ok > 40 tys.km, autko nie było bite, w 100% sprawne), podczas > pierwszej sezonowej wymiany opon zauważyłem na letnich > fabrycznych Continentalach (przednia oś) wyraźne zużycie > wewnętrznej krawędzi (dlatego nie było wcześniej widoczne). U mnie wyraźne zużycie pojawiło się po około 4-5 tysiącach km przebiegu Regulacja geometri była płatna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobik Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 > U mnie wyraźne zużycie pojawiło się po około 4-5 tysiącach km > przebiegu > Regulacja geometri była płatna Miałem podobnie ale nie zapłaciłem za ustawienie geometrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 Możliwe. Wielu kolegów użytkujących stilo muiało problemy z pościnanymi oponami. Sam też załatwiłem w ten sposób dwie przednie zimówki. Nie wykonałem zbieżności od razu po zakupie auta i na dystansie 20 kkm starłem dwie zimówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiz1 Napisano 7 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2006 dzisiaj byłem u diagnosty (tylko porozmawiać, regulacja jutro) i potwierdził, że to dość częsty przypadek w Pandach - w kilku już regulował zbieżność . Podobno bierze się to z tego, że niby zbieżność jest w porządku -pomiar trzyma się w jakiejś normie, ale nie jest to idealne ustawienie i często wymaga korekty. Dziękuję za posty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2006 > dzisiaj byłem u diagnosty (tylko porozmawiać, regulacja jutro) i > potwierdził, że to dość częsty przypadek w Pandach - w kilku już > regulował zbieżność . Podobno bierze się to z tego, że niby > zbieżność jest w porządku -pomiar trzyma się w jakiejś normie, > ale nie jest to idealne ustawienie i często wymaga korekty. Swoja droga chcialbym sie dowiedziec dlaczego w Pandach ta zbieżnośc tak sie rozjezdza. W np SC nie bylo o tym mowy... Ech... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.