Skocz do zawartości

po wizycie w serwisie


marcin77

Rekomendowane odpowiedzi

falujący pedał gazu - przepustnica sterowana elektronicznie więc tak będzie (gdzieś ktoś na naszym forum to pisał chyba)

chrobotanie sprzęgła rano przez kilka km (garażuje) - nie stwierdzono

trzaski w podszybiu po stronie kierowcy - zawias maski poluzował się (naprawiony)

źle wchodząca 2,3,5 - nie stwierdzono, ten typ tak ma (pan stwierdził że przy sportowej jeździe możliwe hehe.gif )

z mojej strony prosiłem o wyważenie kół bo mam wibracje na kole kierownicy - wyważono gratis yikes.gif - jaki skutek to dowiem się jak będę jechał w trasie ok.gif a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> źle wchodząca 2,3,5 - nie stwierdzono, ten typ tak ma (pan

> stwierdził że przy sportowej jeździe możliwe )

Nie wiem jaki olej jest w lacetti w skrzyni biegow i czy nie przewiduje sie wymiany. W lanosie nie przewidywali wymiany... po wymianie (syntetyk castrola) problemy ustapily. To samo mialem w Aveo, wymienilem i nie ma problemu. Z drugiej strony to troche dziwne w 1.2 zalecaja wymiane w 1.4 nie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> falujący pedał gazu - przepustnica sterowana elektronicznie więc tak

> będzie (gdzieś ktoś na naszym forum to pisał chyba)

> chrobotanie sprzęgła rano przez kilka km (garażuje) - nie

> stwierdzono

> trzaski w podszybiu po stronie kierowcy - zawias maski poluzował się

> (naprawiony)

> źle wchodząca 2,3,5 - nie stwierdzono, ten typ tak ma (pan

> stwierdził że przy sportowej jeździe możliwe )

> z mojej strony prosiłem o wyważenie kół bo mam wibracje na kole

> kierownicy - wyważono gratis - jaki skutek to dowiem się jak

> będę jechał w trasie a

do sprzegła i biegów ASO nie przyznaje się zlosnik.gif

przepustnica sterowana elektronicznie .... ciekawe bo ja tam linke widze .... czyżby dodatkowy silnik, tylko po co ???

w Astrze była elektryczna, ale już linki nie było smile.gif

ja wybieram się po nowym roku z amorkiem i z niepłynnym przejściem do hamowania silnikiem zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o wymiane oleju w skrzyni w silniku 1,2 w aveo to sie zgadza jako jedy silnik w chevim ma taka wymiane bo tak naprawde ten silnik i skrzynia jest rozwinieciem silnika suzuki czy inaczej mówiąc silnika 0,8 z matiza a tam sie wymienia olej co 30kkm o ile dobrze pamietam. Natomiast jeśli chodzi o olej w skrzyni to moim zdaniem warto sobie wymienic na taki jaki leje sie do opla astry II, akurat ten olej oplowi sie udał i jest on lepszy a skrzynia inaczej pracuje , a juz na pewno lepiej w zimie, fabrycznie zalane skrzynie sa olejem który niestety przy niskich temperaturach bardzo gestnieje ja tak zrobiłem w aveo i w nubirze oraz kiedyś w lanosie i jest poprawa nie powiem ze znaczna ale w zimie naprawde leiej sie jeździ szczególnie na zimnym silniku. Jesli natomiast chodzi o przepustnice to jest zastosowane ciekawe rozwiąznie bo została zastosowana elektroniczna przepustnica ale działająca na "impuls" pochodzący od linki gazu a nie od elektronicznego pedału. Sami mechanicy chwalili takie rozwiazanie poniewaz w oplach jest pełna elektronika i czasami zawodzi a tu ta przepustnica jednak zostanie mechanicznie "pobudzona"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skrzyni to moim zdaniem warto sobie wymienic na taki jaki leje

> sie do opla astry II, akurat ten olej oplowi sie udał i jest on

> lepszy a skrzynia inaczej pracuje , a juz na pewno lepiej w

> zimie, fabrycznie zalane skrzynie sa olejem który niestety przy

> niskich temperaturach bardzo gestnieje ja tak zrobiłem w aveo i

> w nubirze oraz kiedyś w lanosie i jest poprawa nie powiem ze

> znaczna ale w zimie naprawde leiej sie jeździ szczególnie na

> zimnym silniku.

Skrzynia nie grzeszy kulturą pracy ... moze trza będzie kiedyś ten olej zmienić

Jesli natomiast chodzi o przepustnice to jest

> zastosowane ciekawe rozwiąznie bo została zastosowana

> elektroniczna przepustnica ale działająca na "impuls" pochodzący

> od linki gazu a nie od elektronicznego pedału. Sami mechanicy

> chwalili takie rozwiazanie poniewaz w oplach jest pełna

> elektronika i czasami zawodzi a tu ta przepustnica jednak

> zostanie mechanicznie "pobudzona"

no bambuła spora z tej przepustnicy ... ciekawostaka

kiedyś trza będzie się do niej dobrać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

po tygodniu trzaski znowu pojawiły się (z podszybia) ale podobno zawias maski tak skrzypi

opony przyzwoicie wyważone - powyżej 130 dopiero coś czuje na kole kierownicy , ale już jestem negatywnie nastawiony do fuldy no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po tygodniu trzaski znowu pojawiły się (z podszybia) ale podobno

> zawias maski tak skrzypi

> opony przyzwoicie wyważone - powyżej 130 dopiero coś czuje na kole

> kierownicy , ale już jestem negatywnie nastawiony do fuldy

u mnie nic nawet nie drgnie

może trza wyważyć na aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie nic nawet nie drgnie

> może trza wyważyć na aucie

u mnie to samo - testowalem tylko do 160 km/h

jeszcze szybciej nie jechalem tym autkiem swiety.gif

moze w przyszlym sezonie letnim wyprobuje ale nie na naszych drogach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie to samo - testowalem tylko do 160 km/h

> jeszcze szybciej nie jechalem tym autkiem

> moze w przyszlym sezonie letnim wyprobuje ale nie na naszych drogach

> ...

drogi jak drogi, ale wiatru bocznego nie może być zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak załadujesz worek pyrów do bagażnika to i wiatr niestraszny

to fakt

ostatnio woże w bagażniku opony letnie z samochodu żony i cośtam jeszcze i nawet ładnie zachowuje się przy wietrze jaki teraz mamy ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to fakt

> ostatnio woże w bagażniku opony letnie z samochodu żony i cośtam

> jeszcze i nawet ładnie zachowuje się przy wietrze jaki teraz

> mamy

jeszcze teściowa na tylnej kanapie i rekord prędkości można bić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to fakt

> ostatnio woże w bagażniku opony letnie z samochodu żony i cośtam

> jeszcze i nawet ładnie zachowuje się przy wietrze jaki teraz

> mamy

testuj dziś w nocy ok.gif, dziś będzie wiało coś koło 100km/h rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> falujący pedał gazu - przepustnica sterowana elektronicznie więc tak

> będzie (gdzieś ktoś na naszym forum to pisał chyba)

LAcetti ma elektronicza przepustnice ? Reke bym dal sobie uciac, ze widac linke od gazu na korpusie przepustnicy. A falowanie to pewnie raczej brudny krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LAcetti ma elektronicza przepustnice ? Reke bym dal sobie uciac, ze

> widac linke od gazu na korpusie przepustnicy. A falowanie to

> pewnie raczej brudny krokowy.

w nowym samochodzie raczej nie mozliwe zeby byl brudny grinser006.gif

a w laczku jest elekroniczna przepustnica ale sygnal do przepustnicy jest przekazywany mechanicznie

i jest to podobno lepsze rozwiazanie niz w oplach ale na ten temat niech sie wypowie nasz modek bo on rozmawial w serwisie o tym zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nowym samochodzie raczej nie mozliwe zeby byl brudny

> a w laczku jest elekroniczna przepustnica ale sygnal do przepustnicy

> jest przekazywany mechanicznie

> i jest to podobno lepsze rozwiazanie niz w oplach ale na ten temat

> niech sie wypowie nasz modek bo on rozmawial w serwisie o tym

ja hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywołany zostałem hehehe.. jeszcze raz piszę ze w laczettim jest specyficzny rodzaj połączenia elektronicznej przepustnicy z linka gazu, a co ciekawe w moim kalosie/aveo 1,4 16v silnik ten sam co w lacettim dalej zastosowali stary silniczek krokowy. Ale opisywany problem jest w falujacych obrotach, nie chce tutaj wychodzic przed szereg i lepiej pojechać do serwisu moze w tym przypadku bedzie inna przyczyna. Juz kiedys o tym pisałem , że ten problem dotyczy lacetti i aveo z silnikiem 1,4 16v i jest to tzw wypadanie zapłonu spowodowane nierówną praca/spalaniem silnika. Przyczyna było zbieranie sie nagaru na gniazdach zaworowych co powodowało niedomykanie sie zaworów w gniazdach i w początkowym okresie objawem tego zjawiska było falowanie obrotów. to zbieranie nagaru jest spowodowane malymi przebiegami samochodu oraz dodatkowo na małych prędkościach obrotowych silnika plus nie najlepsze nasze paliwo, inaczej potocznie mówiac "nie przegonieniem samochodu"(tyle powie serwis, choć trochę prawdy w tym jest)a faktyczną przyczyna jest/był zły stop metalu z którego sa zrobione pierścienie, które przepuszczaja olej, problem ten dotyczył silników (choć nie we wszystkich to jest)w samchodach z roku modelowego 04 i tu nie pamietam dokladnie ale w roku modelowym 05 usunieto ten problem. Jedyna rada przegonić samochodzik co jakis czas na 5-6 tys obr. ja mam ten silnik i tego problemu nie mam, ale moze dlatego ze mam rok modelowy 05. Problem ten jest problemem 'oplowskim" bo w astrach II tez to przerabiali. AAAAA doczytałem -przepraszam- ze chodzi o falujący pedał gazu a nie o obroty, a jeli chodzi o to to tak będzie i jest to dowód na elektroniczną przepustnice, sprawdź proszę lekko naciskając na pedał (a właściwie tylko trzymać stopę na pedale)włączyć np światła lub inny odbiornik prądu o dużym poborze i wtedy powinien lekko drgnąć pedał. Ja w aveo tego nie mam ale nie mam elektronicznej przepustnicy. Kiedyś jak jeździłem skodą to tez tak miała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wywołany zostałem hehehe.. jeszcze raz piszę ze w laczettim jest

> specyficzny rodzaj połączenia elektronicznej przepustnicy z

> linka gazu, a co ciekawe w moim kalosie/aveo 1,4 16v silnik ten

> sam co w lacettim dalej zastosowali stary silniczek krokowy. Ale

> opisywany problem jest w falujacych obrotach, nie chce tutaj

> wychodzic przed szereg i lepiej pojechać do serwisu moze w tym

> przypadku bedzie inna przyczyna. Juz kiedys o tym pisałem , że

> ten problem dotyczy lacetti i aveo z silnikiem 1,4 16v i jest

> to tzw wypadanie zapłonu spowodowane nierówną praca/spalaniem

> silnika. Przyczyna było zbieranie sie nagaru na gniazdach

> zaworowych co powodowało niedomykanie sie zaworów w gniazdach i

> w początkowym okresie objawem tego zjawiska było falowanie

> obrotów. to zbieranie nagaru jest spowodowane malymi przebiegami

> samochodu oraz dodatkowo na małych prędkościach obrotowych

> silnika plus nie najlepsze nasze paliwo, inaczej potocznie

> mówiac "nie przegonieniem samochodu"(tyle powie serwis, choć

> trochę prawdy w tym jest)a faktyczną przyczyna jest/był zły

> stop metalu z którego sa zrobione pierścienie, które

> przepuszczaja olej, problem ten dotyczył silników (choć nie we

> wszystkich to jest)w samchodach z roku modelowego 04 i tu nie

> pamietam dokladnie ale w roku modelowym 05 usunieto ten problem.

> Jedyna rada przegonić samochodzik co jakis czas na 5-6 tys obr.

> ja mam ten silnik i tego problemu nie mam, ale moze dlatego ze

> mam rok modelowy 05. Problem ten jest problemem 'oplowskim" bo

> w astrach II tez to przerabiali. AAAAA doczytałem -przepraszam-

> ze chodzi o falujący pedał gazu a nie o obroty, a jeli chodzi o

> to to tak będzie i jest to dowód na elektroniczną przepustnice,

> sprawdź proszę lekko naciskając na pedał (a właściwie tylko

> trzymać stopę na pedale)włączyć np światła lub inny odbiornik

> prądu o dużym poborze i wtedy powinien lekko drgnąć pedał. Ja w

> aveo tego nie mam ale nie mam elektronicznej przepustnicy.

> Kiedyś jak jeździłem skodą to tez tak miała.

o to właśnie chodzi, z poborem prądu ok.gif, tak tłumaczono w serwisie i wspominali o elektronicznej przepustnicy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nowym samochodzie raczej nie mozliwe zeby byl brudny

w Lanosach po 5-7kkm juz byl wyraznie brudny.

> a w laczku jest elekroniczna przepustnica ale sygnal do przepustnicy

> jest przekazywany mechanicznie

to w jakim sensie jest elektroniczna ? elektroniczna przepustnica to taka, gdzie pedal gazu jest "opornikiem" i podaje sygnal do ECU, a ten z kolei podaje sygnal na silnik krokowy, ktory odpowiednio otwiera przepustnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź proszę lekko naciskając na pedał (a właściwie tylko

> trzymać stopę na pedale)włączyć np światła lub inny odbiornik

> prądu o dużym poborze i wtedy powinien lekko drgnąć pedał. Ja w

> aveo tego nie mam ale nie mam elektronicznej przepustnicy.

> Kiedyś jak jeździłem skodą to tez tak miała.

ZE CO boje_sie.gifrotfl.gif Jaka Skoda tak ma ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o to właśnie chodzi, z poborem prądu , tak tłumaczono w serwisie i

> wspominali o elektronicznej przepustnicy itp.

szczerze mowiac odnosze wrazenie, ze serwis robi was w jajo bo sam nie wie co i jak, a przepustnica wyglada tak:

throttle147pj.png

Widac linke ? Widac. To gdzie ta jej elektronicznosc ? Tam jest jedynie TPS - tak samo jak w Nubirach i Lanosach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze mowiac odnosze wrazenie, ze serwis robi was w jajo bo sam

> nie wie co i jak, a przepustnica wyglada tak:

> Widac linke ? Widac. To gdzie ta jej elektronicznosc ? Tam jest

> jedynie TPS - tak samo jak w Nubirach i Lanosach.

niestety nie znam się na mechanice, podaje tak jak w serwisie mówili, w domu mam gdzieś manual do laczka to trzeba obadać temat ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie znam się na mechanice, podaje tak jak w serwisie mówili,

> w domu mam gdzieś manual do laczka to trzeba obadać temat

To jest wlasnie z Chevrolet Service Manual - jak planowalem zakup Lacetti to sobie zorganizowalem te instrukcje. Jak dla mnie to jest tam ten sam uklad co w poprzednich silnikach Daewoo, linka+TPS i "krokowy" odpowiedzialny za obroty jalowe, ktory ma tendencje do brudzenia sie bo jakis ekolog puscil odme w dolot za filtrem, a nie przed (moze tak juz nie mozna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest wlasnie z Chevrolet Service Manual - jak planowalem zakup

> Lacetti to sobie zorganizowalem te instrukcje. Jak dla mnie to

> jest tam ten sam uklad co w poprzednich silnikach Daewoo,

> linka+TPS i "krokowy" odpowiedzialny za obroty jalowe, ktory ma

> tendencje do brudzenia sie bo jakis ekolog puscil odme w dolot

> za filtrem, a nie przed (moze tak juz nie mozna).

Na schemacie elektrycznym i w opisie czujników można wyczytać, ze jest właśnie TPS throttle position sensor i MTIA - main throttle idle actuator - czyli zapewne coś w rodzaju silniczka krokowego.

I dalej mamy wyjaśnienie, że MTIA napędza przepustnicę dla małych kątów wychyleń dla biegu jałowego, a potem działa juz tylko linka smile.gif

The aim of the MTIA (Main Throttle Idle Actuator) is to control

the idle speed with the throttle body itself. The throttle

is motorized for low opening angle (0°C, 19°C). The characteristics

of the airflow are not the same for low and high

opening angles. As a matter of fact, the gradient of the

mass air flow function of TPS is lower for small angles that

permits to be more precise during the idle speed control.

Out of idle speed the throttle is actuated mechanically by

a classical bowdencable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na schemacie elektrycznym i w opisie czujników można wyczytać, ze

> jest właśnie TPS throttle position sensor i MTIA - main throttle

> idle actuator - czyli zapewne coś w rodzaju silniczka krokowego.

> I dalej mamy wyjaśnienie, że MTIA napędza przepustnicę dla małych

> kątów wychyleń dla biegu jałowego, a potem działa juz tylko

> linka

o wlasnie, czyli nie ma takiej "typowej" elektronicznej przepustnicy, MTIA to (z wysokim prawdopowobienstwem mozna stwierdzic) nic innego jak znany z Daewoo IACV (Idle Air Control Valve), dlaczego zmienili nazwe podzespolu pozostaje zagadka, ale zasada dzialana pozostaje ta sama. Wykrecal ktos z was ten zaworek ? Ciekaw jestem jak wyglada. W DU byl na dwoch srubkach wkrecony w obudowe przepustnicy (srubki moga byc Torx).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja sie pytam a gdzie tam widzisz silniczek krokowy, w lanosach,

> nubirach moim aveo z tylu jest krokowy a tu tylko moduł

> elektroniczny.

A co w tym module ? Zapewne silnik krokowy, kazdy producent ma inny design, to ze teraz jest np. w kwadratowej obudowie o niczym nie swiadczy. Poza tym obecnosc linki jednoznacznie okresla, ze przepustnica jest klasyczna, a ponizej rwIcik zacytowal producenta i tez jasno wynika, ze jest "na druta".

> Pisałem ze ona nie jest tak na 100% elektorniczna

> ale inna niz w lanosach nubirach czy aveo

Albo jest elektroniczna albo nie jest. Porownaj sobie np. z ukladem Bosch Motronic ME 7 i pozniejszymi, tam jest E-GAS (typowe drive-by-wire).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie rozbieralem tego ustrojstwa ale rozbierali je mechanicy i przekazuje ich opinie, a ze jest linka to o niczym nie świadczy. Jakakolwiek by ona nie była to i tak spisuje sie lepiej w porównaniu do znanych mi elektroncznych przepustnic stosowanych w oplach czy skodzie(tutaj tylko moge powiedziec ze we fabii gdzie paru znajomych mialo problemy z nimi, a i koledzy w serwisie potwierdzali to)Nasze klopoty z silniczkami krokowymi wynikały głownie z zastosowania instalacji gazowych i to one skracaly zycie temu silniczkowi , a gdyby była instalacja IVgeneracji czyli sekwencja pewnie by dłużej popracował. Jeśli chodzi o TIS na który sie powołujesz z rysunku to ja naprawde bym był ostrożny bo juz spotkałem sie w GM ze nie do końca podaja stan faktyczny.Przykład ostani może z EPC ale obrazujacy stan rzeczy -otwieram sobie EPC i chce zobaczyć jaki numer zaślepki na wkręt w podłokietu jest podany do nubiry jedynki (ale nowy numer bo stary mam ale w GM juz nie funkcjonuja stare numery tylko te na 96......)wchodze w nubire I i co rysunki i cała reszta nubira II i co i lipa.Ale jeśli chodzi o ten silniczek krokowy czy elektroniczna przepustnice to najlepszym sposobem sprawdzenia bedzie "osobiste"sprawdzenie lub tego tylko problem w tym ze nie mam gdzie i u kogo a na złość w moim aveo jest silniczek krokowy taki jak w nubirach. I jeszcze jedno jak wytłumaczysz drganie pedału gazu przy włączeniu jakiegokolwiek odbiornika pradu np świateł, ten sam objaw masz przy elektronicznych przepustnicach w oplach, skodach, a w starym silniczku krokowy nie ma tego.

Prawde powiedziawszy to i tak w GM nie mogłem sie niczego dowiedzieć bo dla nich chevrolety to była czarna magia , jeden facet na pokazie nowego aveo zachwycał sie nowościa jaką dla niego był czujnik drogi a o ile dobrze pamietam to w nubirze było stosowane. I tak to wyglądąło w GM jak sam nie sprawdziłeś to sie nie dowiedziałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest wlasnie z Chevrolet Service Manual - jak planowalem zakup

> Lacetti to sobie zorganizowalem te instrukcje. Jak dla mnie to

> jest tam ten sam uklad co w poprzednich silnikach Daewoo,

> linka+TPS i "krokowy" odpowiedzialny za obroty jalowe, ktory ma

> tendencje do brudzenia sie bo jakis ekolog puscil odme w dolot

> za filtrem, a nie przed (moze tak juz nie mozna).

no tak, osprzęt jest z daewoo ale silnik 1.4 16v to już chyba nie rozwiązanie daewoo hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja sie pytam a gdzie tam widzisz silniczek krokowy, w lanosach,

> nubirach moim aveo z tylu jest krokowy a tu tylko moduł

> elektroniczny. Pisałem ze ona nie jest tak na 100% elektorniczna

> ale inna niz w lanosach nubirach czy aveo

zapewne ma silnik krokowy, ale troche inny kształtem i już

elektryczna ptrzepustnica też ma krokowca - ale tak jak np. w Astrze ten krokowiec jest schowany w obudowie i steruje przepustnicą w pełnym zakresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, osprzęt jest z daewoo ale silnik 1.4 16v to już chyba nie

> rozwiązanie daewoo

a czyje ?

zajrzyj mocno pod maske silnika i na grodzi zobacz jak firma jest producentem auta

to ze Holden do spóły z Suzuki to kupili i dają różne znaczki na rózne rynki, to nie znaczy że macierzysta firma zniknęła smile.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silniczek krokowy czy elektroniczna przepustnice to najlepszym

to nie ma znaczenia

silnik krokowy i tak występuje w każdym rozwiązaniu smile.gif

kwestia tylko czy steruje w pełnym zakresie, czy tylko na jałowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest silniczek krokowy taki jak w nubirach. I jeszcze jedno jak

> wytłumaczysz drganie pedału gazu przy włączeniu jakiegokolwiek

> odbiornika pradu np świateł, ten sam objaw masz przy

> elektronicznych przepustnicach w oplach, skodach, a w starym

> silniczku krokowy nie ma tego.

Mam model Skody wlasnie z elektroniczna przepustnica (uklad wtryskowy Motronic ME 7.5, model silnika AUM) i NIE MA ZADNEGO DRGANIA pedalu gazu obojetnie co wlacze, bo nie ma prawa byc ! Jak moze drgac opornik suwakowy ? Nie wiem w ktorej Fabii jest ta elektroniczna przepustnica, moze podasz typ silnika ?

Co do elektronicznej przepustnicy w Lacetti to faktycznie najfajniej byloby rozebrac, a na opinii mechanikow to raczej bym nie polegal - potrafia takie bzdury gadac, ze uszy wiedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do elektronicznej przepustnicy w Lacetti to faktycznie najfajniej

> byloby rozebrac, a na opinii mechanikow to raczej bym nie

> polegal - potrafia takie bzdury gadac, ze uszy wiedna.

jeszcze troche i pierwszym Lacetti skończy się gwarancja i moze wreszcie ktoś coś zaczenie rozbierać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, osprzęt jest z daewoo ale silnik 1.4 16v to już chyba nie

> rozwiązanie daewoo

Daewoo na 99% - musialbym zobaczyc silnik "na golasa". A powiedz mi jeszcze czy zlacze diagnstyczne (nie chce mi sie szukac w tym manualu) jest nadal ALDL czy cos zmienili ? Jezeli jest nadal ALDL i sa tzw. kody blyskowe usterek to pewnie uzyli pochodnej komputera z dawnego 1.6/1.4 a tam wydaje mi sie raczej ciezko by bylo upchnac czysto elektroniczna przepustnice bo filozofia dzialania tamtego ukladu (pochodna GM Multec, nie wiem jak sie nazywa dokladnie) jest oparta o TPS, ladowanie drugiego silniczka krokowego tylko do sterownia przepustnica byloby z pkt. widzenia Daewoo nieekonomiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze troche i pierwszym Lacetti skończy się gwarancja i moze

> wreszcie ktoś coś zaczenie rozbierać

Podejrzewam, ze wystarczy zdjac te plastikowa maskownice i przyjrzec sie dokladnie korpusowi przepustnicy - wtedy bedzie chwila prawdy. A od siebie dodam, ze tam sie bardzo brudzi - przez odme, jej wlot w dolot jest tuz przed przepustnica i caly opar olejowy tam leci, do tego drobiny ktorych filtr nie zablokowal i mamy piekny brudek w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam, ze wystarczy zdjac te plastikowa maskownice i przyjrzec

> sie dokladnie korpusowi przepustnicy - wtedy bedzie chwila

> prawdy. A od siebie dodam, ze tam sie bardzo brudzi - przez

> odme, jej wlot w dolot jest tuz przed przepustnica i caly opar

> olejowy tam leci, do tego drobiny ktorych filtr nie zablokowal i

> mamy piekny brudek w srodku.

wiem coś o tym

podobnie było w Astrze

przepustnice mozna było czyścić co 2000km zlosnik.gif

zapychał się szczególnie kanalik obejściowy

ale to IMHO też była wina oleju

szczególnie wredny był Mobil 5W50

na Lotosie Traffic 5W40 można było 20-30tkm robić i było przyzwoicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czyje ?

> zajrzyj mocno pod maske silnika i na grodzi zobacz jak firma jest

> producentem auta

> to ze Holden do spóły z Suzuki to kupili i dają różne znaczki na

> rózne rynki, to nie znaczy że macierzysta firma zniknęła

a to nie przeczę ok.gif, jest pełno pasków z logo daewoo i na podzespołach również te logo jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli chodzi o skode to we fabi wystepowalo to drganie w 1,9 SDI i

> chyba w benzynie(ale zabij nie pamietam)chyba 1,4 16v i w octavi

> tez dieslu

A w dieslu to jak wyglada przepustnica i jej polaczenie w pedalem gazu ? W Fabii 1.4 16v jest elektroniczny uklad motronic 7.5 (tak sam jak u mnie) pedal sie nie rusza na 100% bo jezdzilem taka Fabia, nie rusza sie tez w HTP. Jedyny pojazd w jakim pedal sie ruszal to byl pf125p i ruszal sie dlatego bo mialem cos takiego jak "reczny gaz" (taki tempomat epoki prehistorycznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> falujący pedał gazu - przepustnica sterowana elektronicznie więc tak

> będzie (gdzieś ktoś na naszym forum to pisał chyba)

oooo u mnie pojawiły się drgania pedału jak się puszcza powoli pedał, to przy końcu czuć drgania oink.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.