vito79 Napisano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 W tamtym tygodniu dowiedziałem sie ze cos takiego istnieje. Oczywiscie nie w miłych okolicznosciach. Zapaliła sie kontrolka silnika w moim MJku. Pojechałem do ASO skasowali blad egzaminerem i ok az tu wczoraj znowu to samo. Kazdym razem zapala sie podczas jazdy i juz trzeba sie szykowac na wizyte w ASO. Zawór ten jest do dawkowania powietrza i spalin do silnika. Innymi słowy regulkuje ile w danym momencie silnik ma dostac powietrza a ile spalin bo jak wiadomo teraz wszystko kreci sie koło ekoligii i silnik spala powtórnie jakas czesc spalin. W serwisie jestem umówiony na poniedziałek bo stwierdzili ze niema sensu znowu kasowac błedu tylko trzeba rozmontowac i sprawdzic co sie tam dzieje. Przy pierwszej wizycie mówili mi ze to wina sadzy która przyblokowała zawór na jakis czas. Pobobno to wina złej jakosci paliwa a moze macie jakies inne sugestie?? Dodam ze zawsze tankuje na Neste a raz zatankowałem na BP i po przejechaniu 100km juz wystapiła awaria! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > sadzy która przyblokowała zawór na jakis czas. Pobobno to wina > złej jakosci paliwa a moze macie jakies inne sugestie?? > Dodam ze zawsze tankuje na Neste a raz zatankowałem na BP i po > przejechaniu 100km juz wystapiła awaria! a nie elektrozawor EGR - Exhaust Gas Recirculation (aka system recyrkulacji spalin)?? bo o ERB to tez nie slyszalem... tak czy siak - ciekawe... u mnie, co do tankowania, to 80% na BP - Ultimate ON, 15% - Statoil SupraDiesel, 5% - Shell VPowerON... i nigdy nic innego oraz nigdy problemow jakie opisujesz, a filtr paliwa wymieniany co przeglad i podobno jest czysty (tak mowia w ASO) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > a nie elektrozawor EGR - Exhaust Gas Recirculation (aka system > recyrkulacji spalin)?? bo o ERB to tez nie slyszalem... > tak czy siak - ciekawe... u mnie, co do tankowania, to 80% na BP - > Ultimate ON, 15% - Statoil SupraDiesel, 5% - Shell VPowerON... i > nigdy nic innego oraz nigdy problemow jakie opisujesz, a filtr > paliwa wymieniany co przeglad i podobno jest czysty (tak mowia w > ASO) No tez właśnie. Też mi to sie widzi na EGR Sa autka w których to pada nagminnie. Miejmy nadzieję że Panda sie do nich nie zalicza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > No tez właśnie. Też mi to sie widzi na EGR > Sa autka w których to pada nagminnie. Miejmy nadzieję że Panda sie do > nich nie zalicza np w Oplach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > np w Oplach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > np w Oplach Nie chcę się wymądrzać ale to chyba te same silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > Nie chcę się wymądrzać ale to chyba te same silniki nie mowie tu o dizlach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > nie mowie tu o dizlach A o czym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 > A o czym Jakbys miał Opla jak ja to byś wiedział A tak na poważnie to jest jedna z najczęstrzych awari w silnikach Oplowskich niezależnie czy to dizel czy benzyna a w 1.0 12V to juz plaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek127 Napisano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2007 u mojej szanownej mamuśki w astrze II 1.6 8V też to kiedyś tam padło. nic wspólnego to nie miało z paliwem, tylko pierwszy właściciel (emeryt) nigdy gazu nie naciskał i podobno od tego nie działało to jak trzeba. ale że plaga to prawda bo teraz nawet warszataty 'prowincjonalne' umieją taki zawór oczyścic mimo że ASO zawsze wymienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 13 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 Małe sprostowanie: Zawór EGR za bład przepraszam i prosze moda o zmiane tytułu watka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 13 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 > u mojej szanownej mamuśki w astrze II 1.6 8V też to kiedyś tam padło. > nic wspólnego to nie miało z paliwem, tylko pierwszy właściciel > (emeryt) nigdy gazu nie naciskał i podobno od tego nie działało > to jak trzeba. ale że plaga to prawda bo teraz nawet warszataty > 'prowincjonalne' umieją taki zawór oczyścic mimo że ASO zawsze > wymienia Napewno jak emeryt nie jezdze wiec chyba to nie jest ta przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2fast Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 Tak złe paliwo ma wpływ na zawór pozatym dobrze było by go wyjąć i wycześcić napewno będzie "sadza" w śrokdu. Pozatym częstym objawem jest dymienie z kranu na czarno co oznacza że za przydało by sie zerknąć na EGR. Dziwie się że serwis odrazu go nie rozebrał i nie przeczyścił podejżewam że problem by znikł :-) . Ja przy każdym przeglądzie staram sie czyścić EGR mimo iż nie miałem z nim nigdy problemów. Jak to sie mówi co nie zaszkodzi to pomoże ;d :-) czy jakoś tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 > Tak złe paliwo ma wpływ na zawór pozatym dobrze było by go wyjąć i > wycześcić napewno będzie "sadza" w śrokdu. Pozatym częstym > objawem jest dymienie z kranu na czarno co oznacza że za > przydało by sie zerknąć na EGR. > Dziwie się że serwis odrazu go nie rozebrał i nie przeczyścił > podejżewam że problem by znikł :-) . > Ja przy każdym przeglądzie staram sie czyścić EGR mimo iż nie miałem > z nim nigdy problemów. Jak to sie mówi co nie zaszkodzi to > pomoże ;d :-) czy jakoś tak Juz wyczyszczone i dziala ok jak narazie! Mozesz dokladnie wytłumaczyc na czym polega czyszczenie i czym sie to czysci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 A w którym miejscu jest zawór EGR? Ja w moim Punciaku jeszcze tego nie rozbierałem a przejechane juz prawie 90tys km. Niby nic sie nie dzieje ale z czystej ciekawosci bym tam zajrzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2fast Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 > Juz wyczyszczone i dziala ok jak narazie! > Mozesz dokladnie wytłumaczyc na czym polega czyszczenie i czym sie to > czysci? WYciągasz zawór z samochodu rozkręcasz go następnie wysypujesz całą sadze i czyścisz np benzyną ekstrakcyjną lub jakimś specyfikiem w srodku.Możesz go także kilka razy poruszać w dół i w góre coby sprawdzić czy sie nie zacina- i po wszystkim żadna filozofia . Z reguły jak jest słabej jakości paliwo to zawór sie zapycha sadzą i wali z róry czarny dym ewentualnie łapie błęda :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2fast Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 > A w którym miejscu jest zawór EGR? Ja w moim Punciaku jeszcze tego > nie rozbierałem a przejechane juz prawie 90tys km. Niby nic sie > nie dzieje ale z czystej ciekawosci bym tam zajrzał W stilo jest tu a w pandzie i punto też mniej wiecej powinien byc w tych okolicach musze zobaczyć jutro :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrian666 Napisano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2007 TO prawda ze Ople mają z tym problemy- to jest jeden z najpopularniejszych chyba wątków na forum astry, miałem astrę II i dokładnie ten sam problem, zatkałem zawór i po kłopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 26 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2007 > TO prawda ze Ople mają z tym problemy- to jest jeden z > najpopularniejszych chyba wątków na forum astry, miałem astrę II > i dokładnie ten sam problem, zatkałem zawór i po kłopocie Jak sie go zatyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2fast Napisano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2007 > Jak sie go zatyka? Wkładasz kawałek blaszki zatykając łączenie silnilnika z zaworem i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 27 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2007 > Wkładasz kawałek blaszki zatykając łączenie silnilnika z zaworem i po > sprawie. Dzieki. Jak mi nawali po gwarancji to napewno tak zrobie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.