Skocz do zawartości

Zawór EGR.


vito79

Rekomendowane odpowiedzi

W tamtym tygodniu dowiedziałem sie ze cos takiego istnieje. Oczywiscie nie w miłych okolicznosciach. Zapaliła sie kontrolka silnika w moim MJku. Pojechałem do ASO skasowali blad egzaminerem i ok az tu wczoraj znowu to samo. Kazdym razem zapala sie podczas jazdy i juz trzeba sie szykowac na wizyte w ASO. Zawór ten jest do dawkowania powietrza i spalin do silnika. Innymi słowy regulkuje ile w danym momencie silnik ma dostac powietrza a ile spalin bo jak wiadomo teraz wszystko kreci sie koło ekoligii i silnik spala powtórnie jakas czesc spalin. W serwisie jestem umówiony na poniedziałek bo stwierdzili ze niema sensu znowu kasowac błedu tylko trzeba rozmontowac i sprawdzic co sie tam dzieje. Przy pierwszej wizycie mówili mi ze to wina sadzy która przyblokowała zawór na jakis czas. Pobobno to wina złej jakosci paliwa a moze macie jakies inne sugestie??

Dodam ze zawsze tankuje na Neste a raz zatankowałem na BP i po przejechaniu 100km juz wystapiła awaria!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sadzy która przyblokowała zawór na jakis czas. Pobobno to wina

> złej jakosci paliwa a moze macie jakies inne sugestie??

> Dodam ze zawsze tankuje na Neste a raz zatankowałem na BP i po

> przejechaniu 100km juz wystapiła awaria!

a nie elektrozawor EGR - Exhaust Gas Recirculation (aka system recyrkulacji spalin)?? bo o ERB to tez nie slyszalem...

tak czy siak - ciekawe... u mnie, co do tankowania, to 80% na BP - Ultimate ON, 15% - Statoil SupraDiesel, 5% - Shell VPowerON... i nigdy nic innego oraz nigdy problemow jakie opisujesz, a filtr paliwa wymieniany co przeglad i podobno jest czysty (tak mowia w ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie elektrozawor EGR - Exhaust Gas Recirculation (aka system

> recyrkulacji spalin)?? bo o ERB to tez nie slyszalem...

> tak czy siak - ciekawe... u mnie, co do tankowania, to 80% na BP -

> Ultimate ON, 15% - Statoil SupraDiesel, 5% - Shell VPowerON... i

> nigdy nic innego oraz nigdy problemow jakie opisujesz, a filtr

> paliwa wymieniany co przeglad i podobno jest czysty (tak mowia w

> ASO)

No tez właśnie. Też mi to sie widzi na EGR palacz.gif

Sa autka w których to pada nagminnie. Miejmy nadzieję że Panda sie do nich nie zalicza hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mojej szanownej mamuśki w astrze II 1.6 8V też to kiedyś tam padło. nic wspólnego to nie miało z paliwem, tylko pierwszy właściciel (emeryt) nigdy gazu nie naciskał i podobno od tego nie działało to jak trzeba. ale że plaga to prawda bo teraz nawet warszataty 'prowincjonalne' umieją taki zawór oczyścic mimo że ASO zawsze wymienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mojej szanownej mamuśki w astrze II 1.6 8V też to kiedyś tam padło.

> nic wspólnego to nie miało z paliwem, tylko pierwszy właściciel

> (emeryt) nigdy gazu nie naciskał i podobno od tego nie działało

> to jak trzeba. ale że plaga to prawda bo teraz nawet warszataty

> 'prowincjonalne' umieją taki zawór oczyścic mimo że ASO zawsze

> wymienia

Napewno jak emeryt nie jezdze wiec chyba to nie jest ta przyczyna. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak złe paliwo ma wpływ na zawór pozatym dobrze było by go wyjąć i wycześcić napewno będzie "sadza" w śrokdu. Pozatym częstym objawem jest dymienie z kranu na czarno co oznacza że za przydało by sie zerknąć na EGR.

Dziwie się że serwis odrazu go nie rozebrał i nie przeczyścił podejżewam że problem by znikł :-) .

Ja przy każdym przeglądzie staram sie czyścić EGR mimo iż nie miałem z nim nigdy problemów. Jak to sie mówi co nie zaszkodzi to pomoże ;d :-) czy jakoś tak grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak złe paliwo ma wpływ na zawór pozatym dobrze było by go wyjąć i

> wycześcić napewno będzie "sadza" w śrokdu. Pozatym częstym

> objawem jest dymienie z kranu na czarno co oznacza że za

> przydało by sie zerknąć na EGR.

> Dziwie się że serwis odrazu go nie rozebrał i nie przeczyścił

> podejżewam że problem by znikł :-) .

> Ja przy każdym przeglądzie staram sie czyścić EGR mimo iż nie miałem

> z nim nigdy problemów. Jak to sie mówi co nie zaszkodzi to

> pomoże ;d :-) czy jakoś tak

Juz wyczyszczone i dziala ok jak narazie!

Mozesz dokladnie wytłumaczyc na czym polega czyszczenie i czym sie to czysci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Juz wyczyszczone i dziala ok jak narazie!

> Mozesz dokladnie wytłumaczyc na czym polega czyszczenie i czym sie to

> czysci?

WYciągasz zawór z samochodu rozkręcasz go następnie wysypujesz całą sadze i czyścisz np benzyną ekstrakcyjną lub jakimś specyfikiem w srodku.Możesz go także kilka razy poruszać w dół i w góre coby sprawdzić czy sie nie zacina- i po wszystkim żadna filozofia . Z reguły jak jest słabej jakości paliwo to zawór sie zapycha sadzą i wali z róry czarny dym ewentualnie łapie błęda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w którym miejscu jest zawór EGR? Ja w moim Punciaku jeszcze tego

> nie rozbierałem a przejechane juz prawie 90tys km. Niby nic sie

> nie dzieje ale z czystej ciekawosci bym tam zajrzał

W stilo jest tu a w pandzie i punto też mniej wiecej powinien byc w tych okolicach musze zobaczyć jutro :-)

EGR_Valvle_Location_circled2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.