Skocz do zawartości

WIem że było chlapacze


balu

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu warto czy nie

bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu

> warto czy nie

> bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

> a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka

Ja mam i uważam, że warto. Zawsze trochę osłaniają. Są z jakiejś mieszanki gumo-plasto-podobnej smile.gif (jakieś tworzywo - mieszanka). Profilowane, ale pewnie trochę pracują w czasie jazdy i pewnie lakier popęka i poobdzierasz.

Sam założysz w 20 min. wszystkie 4 szt. Prosta sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu

> warto czy nie

> bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

> a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka

ja też mam - prawie od nowego. nie zauważyłem że mi lakier z progu znika ...

Samochód mniej się brudzi

co prawda są dosyć drogie 160 bodajrze zapłaciłem za przód i tył ale i tak opłacało się

sam zakładałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu

> warto czy nie

> bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

> a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka

Ja mam z przodu i naprawdę warto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu

> warto czy nie

> bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

> a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka

Ze względu na sposób mocowania, przednie polecałbym założyć samemu.

Moim zdaniem nie wystarczy po prostu wepchnąć spinki, należałoby jeszcze zastosować podkładki, które zabezpieczą

błotnik przed zdarciem do blachy przez ząb spinki. W ASO pewnie nie bawią się w takie sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu

> warto czy nie

> bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

> a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka

z gumy czarnej i nie dadza sie raczej malowac... imo warto chroni sie narozniki nadkoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze względu na sposób mocowania, przednie polecałbym założyć samemu.

> Moim zdaniem nie wystarczy po prostu wepchnąć spinki, należałoby

> jeszcze zastosować podkładki, które zabezpieczą

> błotnik przed zdarciem do blachy przez ząb spinki. W ASO pewnie nie

> bawią się w takie sprawy.

Dokładnie ok.gif - samemu na pewno zrobi się to lepiej, zwłaszcza że dostęp jest na tyle dobry, że nie jest konieczne zdejmowanie koła (wystarczy je po prostu skręcić).

Najwięcej uwagi trzeba właśnie poświęcić kombinacjom jak założyć te spinki tak, żeby nie podrapać rantu błotnika od wewnątrz zlosnik.gif (a do czego żaden serwis nie będzie przywiązywał uwagi), natomiast cała reszta jest czynnością zupełnie banalną ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie - samemu na pewno zrobi się to lepiej, zwłaszcza że dostęp

> jest na tyle dobry, że nie jest konieczne zdejmowanie koła

> (wystarczy je po prostu skręcić).

> Najwięcej uwagi trzeba właśnie poświęcić kombinacjom jak założyć te

> spinki tak, żeby nie podrapać rantu błotnika od wewnątrz (a do

> czego żaden serwis nie będzie przywiązywał uwagi), natomiast

> cała reszta jest czynnością zupełnie banalną

Przypadkiem nie trzeb wiercić otworów ?

--------------------------------------------------------

Stilo 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypadkiem nie trzeb wiercić otworów ?

Nie trzeba ok.gif - wkręt jest jeden na każdy z chlapaczy i wkręca się go w taki plastik wystający spod nadkola, natomiast do rantów chlapacze przypina się takimi krokodylkami z blachy (po dwa na każdą stronę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu

> warto czy nie

> bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

> a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka

hmmm chlapacze to zlo hehe.gif

a na powaznie, byli juz na forum tacy, co z chlapaczami i odpryski tez mieli. Nawet zdjecia pokazywali

Twoj wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bym polemizował z Tobą

nawet nie probuj zlosnik.gif wyrazilem tylko swoje zdanie i juz

chlapacze mialem w poprzednich autach, w Stilo nie mam

nie zauwazylem, zeby brudzilo sie duzo bardziej niz tamte w chlapaczach....

EOT z mojej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm chlapacze to zlo

> a na powaznie, byli juz na forum tacy, co z chlapaczami i odpryski

> tez mieli. Nawet zdjecia pokazywali

Przednie chlapacze na odpryski przy tych przetłoczeniach z tyłu auta nie pomogą ok.gif (i wiem to po moim egzemplarzu - już zauważyłem drobne ślady), ale na piaskowanie przedniej części progów jak najbardziej. Bez chlapaczy/nakładek progowych na spodniej części progu za przednim błotnikiem prędzej czy później pojawi się korozja - tacy na forum też byli zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bym polemizował z Tobą

Nie polemizuj z JAMI'm, możesz ze mną, mam "chlapacze" od nowości i odpryski na progach i drzwiach tylnych. Zdjecia można sobie obejrzeć w archiwum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalozyles sam = masz po gwarancji na perforacje blotnikow

Wystarczy je zdjąć przed wizytą w ASO zlosnik.gif.

BTW. dziś w ASO zamontują mi brakujący kawałek relingu hmm.gif - przy zgłoszeniu nie otwierano zlecenia, w ogóle żadnych dokumentów nie podpisywałem i tak się zastanawiam czy zapłaci za to FAP, czy serwis hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy je zdjąć przed wizytą w ASO .

Smiem przypuszczac iz jesli ASO jest w stanie ocenic czy auto nie bylo zalane "fabrycznym olejem" rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif to wykrycie faktu nieautoryzowanego montazu chlapaczy to dla niech bulka z maslem hahaha.gif

> BTW. dziś w ASO zamontują mi brakujący kawałek relingu - przy

> zgłoszeniu nie otwierano zlecenia, w ogóle żadnych dokumentów

> nie podpisywałem i tak się zastanawiam czy zapłaci za to FAP,

> czy serwis

Ich problem, wazne ze Ty nie placisz biglaugh.gif

Oni w ogole maja jakies dziwne praktyki...nie wbijaja napraw do ksiazek gwarancyjnych..... o wbicie montazu akcesoriow tez trzeba z nimi walczyc..... pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oni w ogole maja jakies dziwne praktyki...nie wbijaja napraw do

> ksiazek gwarancyjnych..... o wbicie montazu akcesoriow tez

> trzeba z nimi walczyc.....

w tej sprawie to twierdza ze wystarczy miec faktury dolaczone... wiecej powiem lakiernia mi sie oswiadczyla ze nie potrzebne sa przeglady (potwierdzone) lakiernicze, wazne zeby byly wpisy po naprawach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A za ile kolega i gdzie kupił?

> bo w serwisie kca ok 80 PLN za jeden komplet

Koszt:

- tył - 66 zł po negocjacjach (77 zł)

- przód - 70 zł po negocjacjach (80 zł) są dużo mniejsze ale droższe !

Kupowałem w marcu 2003 roku w ASO !!!!!

Numerologia:

Przód wszystkie stilo - anteriore - 50901134

Tył 3-dr. - prosteriore 50900706

Tył 5-dr. - prosteriore 50900944

Tył MW - prosteriore 50901065

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu

> warto czy nie

> bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

> a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka

może i warto tylko niech tak je założą żeby nie ocierały rantu błotnika bo wkońcu ściera się tam cały lakier i trzeba malować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszt:

> - tył - 66 zł po negocjacjach (77 zł)

> - przód - 70 zł po negocjacjach (80 zł) są dużo mniejsze ale droższe

> !

> Kupowałem w marcu 2003 roku w ASO !!!!!

> Numerologia:

> Przód wszystkie stilo - anteriore - 50901134

> Tył 3-dr. - prosteriore 50900706

> Tył 5-dr. - prosteriore 50900944

> Tył MW - prosteriore 50901065

U mnie tyle to kosztowało (5D) :

Chlapacze przód 71,70 zł

Chlapacze tył 69,30 zł

Montaż 43,20 zł

Samochód odebrałem już z chlapaczami, ale drobne piaskowanie już się pojawiło się na koncówce progów (przebieg 20tys).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chciałbym się zapytać właścicieli chlapaczy z tyłu i przodu

> warto czy nie

> bo jak juz stilo stoi w tym serwisie to moze niech chlapaczki załozą

> a z czego są te chlapaczki bo może by je pomalować pod kolorek autka

Już tutaj pisałem o chlapaczch, które miałem zamontowane z przodu. Ja montowałem sam. Te chlapacze oraz sposób ich mocowania są lekko kontrowersyjne. Po zamontowaniu na oryginalnych mocowaniach ten chlapacz podczas jazdy rusza się. Ponieważ pomiędzy błotnik a chlapacz dostaje się piach, więc ruszający się błotnik we współpracy z piachem szlifują lakir na błotniku. U mnie wyszlifowało z jednej strony do gołej blachy. Z drugiej było lepiej ale też porysowane. ASO pomalowało to w ramach gwarancji i nikt się nie pytał kto te chlapacze montował. Ważne, że były oryginalne. Zresztą oni doskonale wiedzą co sie dzieje. Więc tak, chlapacze napewno zabezpieczają przednią część progu przd obijaniem. Niestety nie zabezpieczają tylnej części tuż przed tylnym kołem. I niestety same też powodują uszkodzenia lakieru. Mnie ASO zaproponowało naklejenie specjalnej foli na przednie i tylne części nadwozia w miejscach najbardziej narażonych na uszkodzenia. Folie te są przyklejane w bardzo wielu modelach nowych samochdów różnych marek. Wracając do chlapaczy przednich to moim zdaniem można i warto je zamontować , ale po uprzednim oklejeniu błotnika i progu w miejscu styku chlapacza z lakierowaną blachą np. tą specjalną folią. Radziłbym też spróbować zastosować inny sposób mocowania niż te oryginalne zapinki. Broń boże nie wiercoąc otworów w rancie błotnika i nie przykręcając tego na wkręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie tyle to kosztowało (5D) :

> Chlapacze przód 71,70 zł

> Chlapacze tył 69,30 zł

> Montaż 43,20 zł

> Samochód odebrałem już z chlapaczami, ale drobne piaskowanie już się

> pojawiło się na koncówce progów (przebieg 20tys).

Też mam 5 dr.

Montaż tylnych - 20 zł. Przód sam założyłem. Drobne piaskowanie tylnych progów pokazało mi sie po wariackiej jeździe w Chorwacji po świeżo wyremontowanej drodze posypanej malutkimi kamyczkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy 'montaż' dywaników oryginalnych też trzeba wbić w książkę

> gwarancyjną?

> Trafiłeś na bardzo skrupulatne ASO

Sam o to zabiegałem, na wypadek jak bym kiedyś musiał przedstawić auto do reklamacji w kwestii lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Broń boże nie wiercoąc otworów w rancie błotnika i nie

> przykręcając tego na wkręty.

A moze elementy wykorzystywane do mocowania tylnich chlapaczy beda ok ? Przypomne, ze sa to U-ksztaltne plaskowniki z malym wkrecem - dzialaja na zasadzie imadla.

BTW skoro te chlapacz sie ruszaja to moze w miejscu styku z nadwoziem nalecic na nie 2-stronna tasme (taka gabkowa) ? Jaka duza jest ta przestrzen miedzy chlapaczem a blacha ? 1mm ? wiecej ? mniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze elementy wykorzystywane do mocowania tylnich chlapaczy beda ok

> ? Przypomne, ze sa to U-ksztaltne plaskowniki z malym wkrecem -

> dzialaja na zasadzie imadla.

> BTW skoro te chlapacz sie ruszaja to moze w miejscu styku z nadwoziem

> nalecic na nie 2-stronna tasme (taka gabkowa) ? Jaka duza jest

> ta przestrzen miedzy chlapaczem a blacha ? 1mm ? wiecej ? mniej

> ?

Właśnie myślałem o takim właśnie mocowaniu coś jak określiłeś na zasadzie imadła, ale czy te od tylnych będą pasowały trudno mi powiedzieć. Są dość duże , ale można przymierzyć.

Co do tej szczeliny to to trudno powiedzieć. Ten chlapacz jest mięki i możesz go odcylić od błotnika no nie wiem na ile ok 3 cm, a normalnie to ok 1 mm. Więc napewno taką taśną dwustronną spokojnie tam zmieścisz. Tylko jest jedno ale gdyby Ci się przytrafiło urwać ten chlapacz np na krawężniku no to nie wiem jak to taśma się zachowa, co puści czy np taśma nie oderwie się razem z lakierm. Bo mam w domu taką taśmę i jak coś nią przykleję no to ciężko oderwać. Ja bym postawił na oklejenie błotnika. Też jeszcze nie rozwiązałem tego problemu. Jutro ASO naklei mi tą specjalną folię więc będę mógł więcej powiedzieć.

A może ktoś z kolegów ma jakieś sprawdzone rozwiązanie? Więć prośba o podzielenie się tą wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW skoro te chlapacz sie ruszaja to moze w miejscu styku z nadwoziem

ruszają sie ale bardzo minimalnie

> nalecic na nie 2-stronna tasme (taka gabkowa) ? Jaka duza jest

wręcz nakazują naklejać taką specjalną taśmę. Każdy lakiernik ją posiada.

> ta przestrzen miedzy chlapaczem a blacha ? 1mm ? wiecej ? mniej

> ?

To jest tak spasowane, że aż ciężko to spiąć i to bez dodatkowej taśmy. Ja jej nie mam i nie zauważam żadnych obtarć typu: piaskowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ruszają sie ale bardzo minimalnie

> wręcz nakazują naklejać taką specjalną taśmę. Każdy lakiernik ją

> posiada.

> To jest tak spasowane, że aż ciężko to spiąć i to bez dodatkowej

> taśmy. Ja jej nie mam i nie zauważam żadnych obtarć typu:

> piaskowanie.

A czy masz oklejone błotniki tą taśmą. Jeśli tak to jak to się nazywa, czy jest to ta przezroczysta folia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy masz oklejone błotniki tą taśmą. Jeśli tak to jak to się

> nazywa, czy jest to ta przezroczysta folia

Ja nie mam tej taśmy, ale jeżeli Ci naprawdę zależy na tej informacji to TUTAJ w załączniku jest wyraźnie napisany nr telefonu oraz nazwisko kierownika serwisu - pracuje nadal - i on Ci dokładnie wytłumaczy jaka to taśma ma być założona.

Ja mam do tego serwisu około 9 km, bo on jest po za Stalową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie mam tej taśmy, ale jeżeli Ci naprawdę zależy na tej informacji

> to TUTAJ w załączniku jest wyraźnie napisany nr telefonu oraz

> nazwisko kierownika serwisu - pracuje nadal - i on Ci dokładnie

> wytłumaczy jaka to taśma ma być założona.

> Ja mam do tego serwisu około 9 km, bo on jest po za Stalową.

Serdeczne dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do imadelka to osobiscie przykrecalem je poprzez naklejane

> ciezarki do wywazania felg aluminiowych... wtedy ten szkaradny

> zaostrzony kolek nie wcina sie w blache...

Bombowy pomysł. Zapodam to swojemu stilakowi.

Tak nawiasem mówiąc to Ci spece z ASÓ-w mogliby od czasu do czasu poczytać to forum napewno niejeden wiele by się nauczył.

Nawet konstruktorom aut by się to przydało.

Dzięki,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do imadelka to osobiscie przykrecalem je poprzez naklejane

> ciezarki do wywazania felg aluminiowych... wtedy ten szkaradny

> zaostrzony kolek nie wcina sie w blache...

Ale tak sie dzieje z tylu.

Przednie chlapacze zaslaniaja rant blotnika wiec jesli bedziesz skrecal to "imadlo" to srubka bedzie od strony kola a wiec bedzie dociskala chlapacz do blachy przez chlapacz - zakrecone ale mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bombowy pomysł. Zapodam to swojemu stilakowi.

> Tak nawiasem mówiąc to Ci spece z ASÓ-w mogliby od czasu do czasu

> poczytać to forum napewno niejeden wiele by się nauczył.

> Nawet konstruktorom aut by się to przydało.

> Dzięki,

> Pozdrawiam.

tia, poczytaliby i doszli do wniosku że trzeba na rancie błotnika mocować ciężarki do wyważania kół hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jest jedno ale gdyby Ci się

> przytrafiło urwać ten chlapacz np na krawężniku no to nie wiem

> jak to taśma się zachowa, co puści czy np taśma nie oderwie się

> razem z lakierm.

Nie sadze ... w gruncie rzeczy to ta tasma nie musi byc jakas super mocna - wazne zeby przytyrzymywala chlapacz i chronila blache.

> Jutro ASO

> naklei mi tą specjalną folię więc będę mógł więcej powiedzieć.

To jak juz bedzie to sprawdz czy to jest zwykla jednostronna przezroczysta folia, czy moze jakas dwustronna. No i czy Fiat ma jakis gotowy wzor (nr kat.) czy ASO wycina wg swojego pomyslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sadze ... w gruncie rzeczy to ta tasma nie musi byc jakas super

> mocna - wazne zeby przytyrzymywala chlapacz i chronila blache.

> To jak juz bedzie to sprawdz czy to jest zwykla jednostronna

> przezroczysta folia, czy moze jakas dwustronna. No i czy Fiat ma

> jakis gotowy wzor (nr kat.) czy ASO wycina wg swojego pomyslu.

Z tego co mi mówił mistrz lakierników to wycinali szablon według mojego samochodu. Wcześniej konsultował ze mną gdzie tą folię nakleić. Coś tam wspominał, ale nie był pewny, że jest to ta folia, której używają do naklejania reklam na samochodach tyle, że jest przezroczysta. Jak będzie jakieś badziewie to pogonię i nie dam kleić.

Jeśli chodzi o tą taśmę klejącą to masz rację, że nie musi być zbyt mocna i nawet chyba nie powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sadze ... w gruncie rzeczy to ta tasma nie musi byc jakas super

> mocna - wazne zeby przytyrzymywala chlapacz i chronila blache.

> To jak juz bedzie to sprawdz czy to jest zwykla jednostronna

> przezroczysta folia, czy moze jakas dwustronna. No i czy Fiat ma

> jakis gotowy wzor (nr kat.) czy ASO wycina wg swojego pomyslu.

Są podobno oryginalne folie Fiata do stilo na progi. Taką informacje podał mi sprzedawca w ASO Bieliński. Niestety nie miał ich i nie widziałem tego. Ale podał mi nr kat do 5d.

46840033 - jedna strona

46840032 - druga strona

Cena za stronę ok 9zł.

Natomiast nie wiem czy to jest na tył i na przód, czy tylko na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak cichaczem to my wierzymy ze oni to czytaja... na pewno to czyta

> to przedstawicielstwo FAP ktore z tego miejsca goraco

> pozdrawiamy

Przyłączam się do pozdrowień dla FAP.

Ale tak sobie też myślę, że gdyby czytali, to tyle ile tu cierpkich słów padło pod adresem Carserwisu to chyba dawno by im zamknęli ten przybytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.