Skocz do zawartości

grubość klocków hamulcowych


automatmariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądalem instrukcje i zadałem pytanie odnośnie sygnalizowania grubości okładzin w kropku(prawdopodobnie nie ma) ,to jak sprawdzić ich przydatność do dalszej jazdy ,znalazłem opinie o firmach i samej jakości tylko nikt nie mówi do ilu (przykładowo) mm jeżdzi ,rozumiem ,ze jedne klocki zachowują swoją skuteczność do 2mm grubości a inne może tylko do8 mm czy macie swoje sposoby na ich sprawdzenie (oby nie tyle innego kropka) love_4.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeglądalem instrukcje i zadałem pytanie odnośnie sygnalizowania

> grubości okładzin w kropku(prawdopodobnie nie ma) ,to jak

> sprawdzić ich przydatność do dalszej jazdy ,znalazłem opinie o

> firmach i samej jakości tylko nikt nie mówi do ilu (przykładowo)

> mm jeżdzi ,rozumiem ,ze jedne klocki zachowują swoją skuteczność

> do 2mm grubości a inne może tylko do8 mm czy macie swoje sposoby

> na ich sprawdzenie (oby nie tyle innego kropka)

zrzucić koło i sprawdzić ile zostało zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest Smieszne

to nie jest śmieszne tylko prawdziwe smirk.gif

> ,ile razy trzeba zrzuciś koło aby wymienić klocki

> , a może jest możliwość zastosowania klocków z sygnalizacją

> grubości

co sezonowa zmiana kół wystarczy żeby regularnie sprawdzać stan klocków. Do tego kontrolka choćby il. płynu hamulcowego...

a żeby zmienić klocki na takie z sygnalizacją to najpierw trzeba mieć do tego instalację, a poza tym sygnalizacja jest bardzo nadgorliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest śmieszne tylko prawdziwe

> co sezonowa zmiana kół wystarczy żeby regularnie sprawdzać stan

> klocków. Do tego kontrolka choćby il. płynu hamulcowego...

> a żeby zmienić klocki na takie z sygnalizacją to najpierw trzeba mieć

> do tego instalację, a poza tym sygnalizacja jest bardzo

> nadgorliwa

Domyslam sie ,wywołałem ten temat bo wiele czytam o tuningu itp ale bezpieczenstwo tez jest wazne ,wiele lat tluklem clio 96 r tam juz byla sygnalizacja i w prosty sposob "samochod" dbal o moje bezpieczenstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Domyslam sie ,wywołałem ten temat bo wiele czytam o tuningu itp ale

> bezpieczenstwo tez jest wazne ,

ameryki nie odkryłeś zlosnik.gif

> wiele lat tluklem clio 96 r tam

> juz byla sygnalizacja i w prosty sposob "samochod" dbal o moje

> bezpieczenstwo

tak sygnalizacja jest od samego początku w Punto, czyli od '93...

sęk w tym, że zazwyczaj nikt tego nie używa, instalacje jest na jednym kole tylko i na jednym klocku, więc opieranie się na niej jest niemiarodajne, więc po co jej używać. Każdy doskonale wie jak jeździ i na ile mu średnio wystarcza kpl klocków, a kontroli wzrokowej i tak żaden czujnik nie zastąpi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ameryki nie odkryłeś

> tak sygnalizacja jest od samego początku w Punto, czyli od '93...

> sęk w tym, że zazwyczaj nikt tego nie używa, instalacje jest na

> jednym kole tylko i na jednym klocku, więc opieranie się na niej

> jest niemiarodajne, więc po co jej używać. Każdy doskonale wie

> jak jeździ i na ile mu średnio wystarcza kpl klocków, a kontroli

> wzrokowej i tak żaden czujnik nie zastąpi

Dzięki tego nie wiedzialem ,to znaczy ktory znaczek informuje o tej grubosci :licznik z asb i na ktorym kole jest instalacja mam abs z ebs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego tez pytam do ilu ty jezdzisz i tak jak tu proponują zwalac

> kolo to ile razy to kolo zwalac

Do 4-3 mm potem musowo zmieniam , co roku przy okazji przeglądu auta sprawdzam osobiście grubość klocków ( na podnośniku z dołu doskonale widać bez zdejmowania koła) i jeżeli sam ich nie zmieniam , to zawsze po montażu sprawdzam , czy mechanik sworzeń i zapinkę prawidłowo założył ok.gif. Ważna też jest dla mnie marka klocków , nie kupuję taniego badziewia odkąd ostatniego lata na zakręcie zabrakło mi hamulca bo się klocki LPR spaliły no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wymieniłem klocki oryginalne po 25k km, klocki jeszcze miały koło

> 5mm grubości ale okładzina odchodziła i bałem sie aby nie

> odpadła podczas gwałtownego hamowania

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi bebe sie do nich stosowal z tym ze mam jeszcze pytanie do Ozarka w sprawie tej sygnalizacji tym bardziej ze nikt inny o tej sygnalizacji nie wspomina w swoich odpowiedziach ,czy ona faktycznie występuje we wszystkich kropkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeglądalem instrukcje i zadałem pytanie odnośnie sygnalizowania

> grubości okładzin w kropku(prawdopodobnie nie ma) ,to jak

> sprawdzić ich przydatność do dalszej jazdy ,znalazłem opinie o

> firmach i samej jakości tylko nikt nie mówi do ilu (przykładowo)

> mm jeżdzi ,rozumiem ,ze jedne klocki zachowują swoją skuteczność

> do 2mm grubości a inne może tylko do8 mm czy macie swoje sposoby

> na ich sprawdzenie (oby nie tyle innego kropka)

To zależy czy dobrze trzyma, ja poniżej 2 mm bym nie ryzykował

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tez sie zastanawiam nad tą sygnalizacja na tyle głosów tylko jeden

> mówi że jest ,a może dokopał sie ktoś do schematów elektrycznych

> w MKII

W MKII/FL zrezygnowano raczej z czujników zużycia , które w MKI miały notorycznie urwany kabelek , w MKII/FL zdaje się nie ma nawet kontrolki przewidzianej do tego typu sygnalizacji hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W MKII/FL zrezygnowano raczej z czujników zużycia , które w MKI

> miały notorycznie urwany kabelek , w MKII/FL zdaje się nie ma

> nawet kontrolki przewidzianej do tego typu sygnalizacji

Dzięki, biorąc te wszystkie uwagi ,które tu były poruszane postaram sie nie sprawdzać hamulców na WASZYCH kropkach IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W MKII/FL zrezygnowano raczej z czujników zużycia , które w MKI

> miały notorycznie urwany kabelek , w MKII/FL zdaje się nie ma

> nawet kontrolki przewidzianej do tego typu sygnalizacji

ta jest, po dzisiejszym konsulium przyznaję się, że w mk2 nie stwierdzono takowych.

ale w mk1 mi nic nie migało, jak jeszcze miałem czujnik włożony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie mam na pewno, Wojtas_BB w swoim 8V też nie.

Ja też nie mam, 8V ELX-ie, a np. brat w Bravie 1.2 16V SX juz ma. Ale nie działa to rewelacyjnie bo jest tylko na jednym klocku(i czasem przy bardzo gwałtownym hamowaniu lubi się zaświecić).

A do tego ceny klocków z czujnikiem i bez sie znacznie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.