automatmariusz Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Przeglądalem instrukcje i zadałem pytanie odnośnie sygnalizowania grubości okładzin w kropku(prawdopodobnie nie ma) ,to jak sprawdzić ich przydatność do dalszej jazdy ,znalazłem opinie o firmach i samej jakości tylko nikt nie mówi do ilu (przykładowo) mm jeżdzi ,rozumiem ,ze jedne klocki zachowują swoją skuteczność do 2mm grubości a inne może tylko do8 mm czy macie swoje sposoby na ich sprawdzenie (oby nie tyle innego kropka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iii Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Grubość okładziny nie ma znaczenia. Ocena wzrokowa,2mm to min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 ze jedne klocki zachowują swoją skuteczność > do 2mm grubości Co to za brednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > Przeglądalem instrukcje i zadałem pytanie odnośnie sygnalizowania > grubości okładzin w kropku(prawdopodobnie nie ma) ,to jak > sprawdzić ich przydatność do dalszej jazdy ,znalazłem opinie o > firmach i samej jakości tylko nikt nie mówi do ilu (przykładowo) > mm jeżdzi ,rozumiem ,ze jedne klocki zachowują swoją skuteczność > do 2mm grubości a inne może tylko do8 mm czy macie swoje sposoby > na ich sprawdzenie (oby nie tyle innego kropka) zrzucić koło i sprawdzić ile zostało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automatmariusz Napisano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > zrzucić koło i sprawdzić ile zostało I to jest Smieszne ,ile razy trzeba zrzuciś koło aby wymienić klocki , a może jest możliwość zastosowania klocków z sygnalizacją grubości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > I to jest Smieszne to nie jest śmieszne tylko prawdziwe > ,ile razy trzeba zrzuciś koło aby wymienić klocki > , a może jest możliwość zastosowania klocków z sygnalizacją > grubości co sezonowa zmiana kół wystarczy żeby regularnie sprawdzać stan klocków. Do tego kontrolka choćby il. płynu hamulcowego... a żeby zmienić klocki na takie z sygnalizacją to najpierw trzeba mieć do tego instalację, a poza tym sygnalizacja jest bardzo nadgorliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automatmariusz Napisano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > ze jedne klocki zachowują swoją skuteczność > Co to za brednie Dlatego tez pytam do ilu ty jezdzisz i tak jak tu proponują zwalac kolo to ile razy to kolo zwalac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rome Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 jeździ się aż się klocki nie skończą tak wygląda klocek wyeksploatowany do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automatmariusz Napisano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > to nie jest śmieszne tylko prawdziwe > co sezonowa zmiana kół wystarczy żeby regularnie sprawdzać stan > klocków. Do tego kontrolka choćby il. płynu hamulcowego... > a żeby zmienić klocki na takie z sygnalizacją to najpierw trzeba mieć > do tego instalację, a poza tym sygnalizacja jest bardzo > nadgorliwa Domyslam sie ,wywołałem ten temat bo wiele czytam o tuningu itp ale bezpieczenstwo tez jest wazne ,wiele lat tluklem clio 96 r tam juz byla sygnalizacja i w prosty sposob "samochod" dbal o moje bezpieczenstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automatmariusz Napisano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > jeździ się aż się klocki nie skończą > tak wygląda klocek wyeksploatowany do końca No to teraz musi to zobaczyc Joe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > Domyslam sie ,wywołałem ten temat bo wiele czytam o tuningu itp ale > bezpieczenstwo tez jest wazne , ameryki nie odkryłeś > wiele lat tluklem clio 96 r tam > juz byla sygnalizacja i w prosty sposob "samochod" dbal o moje > bezpieczenstwo tak sygnalizacja jest od samego początku w Punto, czyli od '93... sęk w tym, że zazwyczaj nikt tego nie używa, instalacje jest na jednym kole tylko i na jednym klocku, więc opieranie się na niej jest niemiarodajne, więc po co jej używać. Każdy doskonale wie jak jeździ i na ile mu średnio wystarcza kpl klocków, a kontroli wzrokowej i tak żaden czujnik nie zastąpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automatmariusz Napisano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > ameryki nie odkryłeś > tak sygnalizacja jest od samego początku w Punto, czyli od '93... > sęk w tym, że zazwyczaj nikt tego nie używa, instalacje jest na > jednym kole tylko i na jednym klocku, więc opieranie się na niej > jest niemiarodajne, więc po co jej używać. Każdy doskonale wie > jak jeździ i na ile mu średnio wystarcza kpl klocków, a kontroli > wzrokowej i tak żaden czujnik nie zastąpi Dzięki tego nie wiedzialem ,to znaczy ktory znaczek informuje o tej grubosci :licznik z asb i na ktorym kole jest instalacja mam abs z ebs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro78 Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Jak będziesz kontrolował klocki wzrokowo to patrz na ten wewnętrzny bo się szybciej zużywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > Dlatego tez pytam do ilu ty jezdzisz i tak jak tu proponują zwalac > kolo to ile razy to kolo zwalac Do 4-3 mm potem musowo zmieniam , co roku przy okazji przeglądu auta sprawdzam osobiście grubość klocków ( na podnośniku z dołu doskonale widać bez zdejmowania koła) i jeżeli sam ich nie zmieniam , to zawsze po montażu sprawdzam , czy mechanik sworzeń i zapinkę prawidłowo założył . Ważna też jest dla mnie marka klocków , nie kupuję taniego badziewia odkąd ostatniego lata na zakręcie zabrakło mi hamulca bo się klocki LPR spaliły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Ja wymieniłem klocki oryginalne po 25k km, klocki jeszcze miały koło 5mm grubości ale okładzina odchodziła i bałem sie aby nie odpadła podczas gwałtownego hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automatmariusz Napisano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > Ja wymieniłem klocki oryginalne po 25k km, klocki jeszcze miały koło > 5mm grubości ale okładzina odchodziła i bałem sie aby nie > odpadła podczas gwałtownego hamowania Dziękuję wszystkim za wypowiedzi bebe sie do nich stosowal z tym ze mam jeszcze pytanie do Ozarka w sprawie tej sygnalizacji tym bardziej ze nikt inny o tej sygnalizacji nie wspomina w swoich odpowiedziach ,czy ona faktycznie występuje we wszystkich kropkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 ja juz w drugim kropku mk1 te sygnalizacje oilalem i podwiazalem kabelek zaizolowany... to dosc niewydazony patent fiata pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 > tak sygnalizacja jest od samego początku w Punto, czyli od '93... Czy jestes pewień Oz W MKII śmiem wątpić, czy jest, no chyba, że w systemach z abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszT Napisano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 > Przeglądalem instrukcje i zadałem pytanie odnośnie sygnalizowania > grubości okładzin w kropku(prawdopodobnie nie ma) ,to jak > sprawdzić ich przydatność do dalszej jazdy ,znalazłem opinie o > firmach i samej jakości tylko nikt nie mówi do ilu (przykładowo) > mm jeżdzi ,rozumiem ,ze jedne klocki zachowują swoją skuteczność > do 2mm grubości a inne może tylko do8 mm czy macie swoje sposoby > na ich sprawdzenie (oby nie tyle innego kropka) To zależy czy dobrze trzyma, ja poniżej 2 mm bym nie ryzykował Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automatmariusz Napisano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 > Czy jestes pewień Oz W MKII śmiem wątpić, czy jest, no chyba, że w > systemach z abs Ja tez sie zastanawiam nad tą sygnalizacja na tyle głosów tylko jeden mówi że jest ,a może dokopał sie ktoś do schematów elektrycznych w MKII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 > Ja tez sie zastanawiam nad tą sygnalizacja na tyle głosów tylko jeden > mówi że jest ,a może dokopał sie ktoś do schematów elektrycznych > w MKII W MKII/FL zrezygnowano raczej z czujników zużycia , które w MKI miały notorycznie urwany kabelek , w MKII/FL zdaje się nie ma nawet kontrolki przewidzianej do tego typu sygnalizacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automatmariusz Napisano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 > W MKII/FL zrezygnowano raczej z czujników zużycia , które w MKI > miały notorycznie urwany kabelek , w MKII/FL zdaje się nie ma > nawet kontrolki przewidzianej do tego typu sygnalizacji Dzięki, biorąc te wszystkie uwagi ,które tu były poruszane postaram sie nie sprawdzać hamulców na WASZYCH kropkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 > Ja tez sie zastanawiam nad tą sygnalizacja na tyle głosów tylko jeden > mówi że jest ,a może dokopał sie ktoś do schematów elektrycznych > w MKII Ja nie mam na pewno, Wojtas_BB w swoim 8V też nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 > W MKII/FL zrezygnowano raczej z czujników zużycia , które w MKI > miały notorycznie urwany kabelek , w MKII/FL zdaje się nie ma > nawet kontrolki przewidzianej do tego typu sygnalizacji ta jest, po dzisiejszym konsulium przyznaję się, że w mk2 nie stwierdzono takowych. ale w mk1 mi nic nie migało, jak jeszcze miałem czujnik włożony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 > Ja nie mam na pewno, Wojtas_BB w swoim 8V też nie. Ja też nie mam, 8V ELX-ie, a np. brat w Bravie 1.2 16V SX juz ma. Ale nie działa to rewelacyjnie bo jest tylko na jednym klocku(i czasem przy bardzo gwałtownym hamowaniu lubi się zaświecić). A do tego ceny klocków z czujnikiem i bez sie znacznie różnią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.