Skocz do zawartości

Felgi 7J zamiast 6J


HellMan

Rekomendowane odpowiedzi

> za I prawdę uważam to co jest napisane przez producenta, a tam bylo

> max. zalecane 6Jx15, więc nie bez przyczyny pytam się czy

> odstępstwo od normy nie wyjdzie mi na złe.

mozesz spokojnie zakladac. nic a nic sie nei stanie. moim zdaniem nawet lepiej bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam okazję kupić felgi 15 o szerokości 7J do golfa III GT tdi. W

> książce mam napisane zalecane o szerokości 6J.

> Czy oby nie będą za szerokie te felgi? Czy nigdzie nie będą ocierały?

> Czy opony 195/55 nie będą do nich zbyt wąskie?

Felga podejdzie a opona będzie za wysoka. No chyba, że do Twojej wersji były dedykowane większe koła.

Ja bym raczej proponował 205/50 jeśli już.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam okazję kupić felgi 15 o szerokości 7J do golfa III GT tdi.

Dobre auto smile.gif

> W

> książce mam napisane zalecane o szerokości 6J.

> Czy oby nie będą za szerokie te felgi? Czy nigdzie nie będą ocierały?

NIE

> Czy opony 195/55 nie będą do nich zbyt wąskie?

szerokoscia dobre, profilem troszke za wysokie - takie kapcie pasowalyby do passata. Oczywiscie mozesz tez zalozyc takie kola do golfa ale licz sie z z tym, ze licznik bedzie przeklamywal troszeczke( dokladne dane znajdziesz TU ). Osobiscie mam i polecam kapcie 195/50/15 (niedawno zreszta nabyte) na feldze 7j. Prowadzenie znacznie lepsze, a i nie wyglada toto przesadnie walcowato. Felge lepiej wybierz najbardziej pancerną grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Felge lepiej wybierz najbardziej pancerną

> a po co? przeciez 195/50 to ma taki balon ze mozna by jezdzic na

> plastikowych felgach i tez by sie im nic nie stalo..

Widocznie nie jeździsz prawym pasem Al. Niepodległości w Wawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, wiem.

> IMO optimum to ET35. Auto nie traci na prowadzeniu.

> PZDR

sugerujesz ze czym mniejsze et tym sie gorzej jezdzi? jest kompletnie odwrotnie, ja polecam et 28 i fele 7j, wtedy dopiero wyglada jak dojcze maszina wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sugerujesz ze czym mniejsze et tym sie gorzej jezdzi? jest kompletnie

> odwrotnie, ja polecam et 28 i fele 7j, wtedy dopiero wyglada jak

> dojcze maszina

Teraz napisze dokładnie co miałem zalecane w książce od VW:

Felgi 6Jx15 ET: 45

Opony do tego: 195/50 R15 82V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie, opony sa przewaznie o wiele mocniejsze od felg...

> najgorsze fagi wloskie... krzywia sie strasznie.

Opona nie ma wyjścia - musi być "twarda". wink.gif

Włoszczyznę omijam z daleka. Jeżdżę na niemieckich.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sugerujesz ze czym mniejsze et tym sie gorzej jezdzi? jest kompletnie

> odwrotnie, ja polecam et 28 i fele 7j, wtedy dopiero wyglada jak

> dojcze maszina

Pomijając problem większych napięć na łożyskach gorzej jest ze skrętnością przy małym ET na przedniej osi.

Z tyłu (zwłaszcza w przenionapędówkach) preferuję szeroko rozstawione koła (jak już pisałem: mam 7J15 ET 38 - 15mm dystansu + 195/50/15 i jest to optimum dla mojego stylu jazdy i dróg po których się poruszam).

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teoretycznie... a w praktyce kolo nie skreca sie pol osi pionowej

> tylko toczy wokol tej osi... samochod zachowuje sie na drodze

> bardzo dziwnie

Najbardziej odczuwa się to przy ostrych skrętach i przyspieszaniu.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i przyspieszaniu.

> a bo geometrii na tym nie idzie ustawic dobrze...

Lekko OT. Co może być powodem ścinania opon z brzegów?

Ciśnienie opon jest ok. Geometria była robiona po wymianie amorów. Problem dotyczy przedniej osi. Zdaniem fachmanów nie ma luzów.

Silentbloki wahacza? Końcówki drążków? Sworzeń wahacza? Mocowanie górne MacPersona?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lekko OT. Co może być powodem ścinania opon z brzegów?

> Ciśnienie opon jest ok. Geometria była robiona po wymianie amorów.

> Problem dotyczy przedniej osi. Zdaniem fachmanów nie ma luzów.

> Silentbloki wahacza? Końcówki drążków? Sworzeń wahacza? Mocowanie

> górne MacPersona?

> PZDR

ostre latanie po zakretach confused.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. I tylko na przodzie.

> Co to może być?

> PZDR

no pierwsze co by sie nasuwalo to za niskie cisnienie,

ale to juz mowisz ze wyeleminowales :/

a moze sprobowalbys jeszcze ciutke dolozyc ?

moze i do tego ma rozwniez zanczenie sama opona, pamietem jak u ojczulka bylo, kupil sobie BF Goodrich (czy jak to sie tam piszu) byly tak miekkie niemalze jak zimowki, zjechaly sie w expresowym tempie to i do tego nawet przy duzym cisnieniu zawsze wygladalo jakby byla nie dopompowana (profil 65).

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no pierwsze co by sie nasuwalo to za niskie cisnienie,

> ale to juz mowisz ze wyeleminowales :/

> a moze sprobowalbys jeszcze ciutke dolozyc ?

Ile dołożyć? 0,2? 0,5?

> moze i do tego ma rozwniez zanczenie sama opona, pamietem jak u

> ojczulka bylo, kupil sobie BF Goodrich (czy jak to sie tam

> piszu) byly tak miekkie niemalze jak zimowki, zjechaly sie w

> expresowym tempie to i do tego nawet przy duzym cisnieniu zawsze

> wygladalo jakby byla nie dopompowana (profil 65).

hmm.gif No mam właśnie BF Goodrich Profiler G. Profil 50 (195/50/15 zalecane do MKIII).

Z tego co pamiętam to poprzednie opony też tak się starły (GoodYear Eagle F1 - poprzedni model).

> PzDr

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile dołożyć? 0,2? 0,5?

o ile to cos da, ale moze jednak sprobuj od 0,2 azeby nie bylo za twardo wink.gif

> No mam właśnie BF Goodrich Profiler G. Profil 50 (195/50/15

> zalecane do MKIII).

> Z tego co pamiętam to poprzednie opony też tak się starły (GoodYear

> Eagle F1 - poprzedni model).

> PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile to cos da, ale moze jednak sprobuj od 0,2 azeby nie bylo za

> twardo

> > PZDR

Spróbuję, ale będę szukał gdzie indziej. Masz inne typy niż opony+ciśnienie?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kąty.. ale to juz tez pisales ze bylo robione i tez by nie bardzo

> pasowalo skoro zbiera z obydwu stron

Chyba zmienię warsztat od geometrii. Może korzystają z jakichś niewłaściwych nastawów?

Obydwie strony obydwu przednich opon szybciej się ścierają.

Może jakieś luzy? Które elementy mogą przede wszystkim powodować takie ścinanie?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zapytam - byl pukniety z przodu? czy przy geometrii robili tez tzw

> wyprzedzenie kola?

Auto było uszkodzone, ale dokładnej historii nie znam.

Pamiętam, że wyszło jakieś przesunięcie (wyprzedzenie to nie było) pomiędzy osiami (wartość poniżej 1% lub 1mm).

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto było uszkodzone, ale dokładnej historii nie znam.

> Pamiętam, że wyszło jakieś przesunięcie (wyprzedzenie to nie było)

> pomiędzy osiami (wartość poniżej 1% lub 1mm).

> PZDR

bo widzisz... z przodem to roznie bywa i wlasnie moze to wylazic przy szerszych kolach / bardziej wysunietych kolach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.