HellMan Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 Mam okazję kupić felgi 15 o szerokości 7J do golfa III GT tdi. W książce mam napisane zalecane o szerokości 6J. Czy oby nie będą za szerokie te felgi? Czy nigdzie nie będą ocierały? Czy opony 195/55 nie będą do nich zbyt wąskie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 warto pomyslec zanim sie napisze... a jaka bedzie roznica przy zmianie szerokosci o 2,5cm? do golfa wchodzi spokojnie felga 8J x 18 a 15 to sobie mozna zakladac w dowolnej konfiguracji bo to kolka na zime a nie felgi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HellMan Napisano 19 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > warto pomyslec zanim sie napisze... za I prawdę uważam to co jest napisane przez producenta, a tam bylo max. zalecane 6Jx15, więc nie bez przyczyny pytam się czy odstępstwo od normy nie wyjdzie mi na złe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > za I prawdę uważam to co jest napisane przez producenta, a tam bylo > max. zalecane 6Jx15, więc nie bez przyczyny pytam się czy > odstępstwo od normy nie wyjdzie mi na złe. mozesz spokojnie zakladac. nic a nic sie nei stanie. moim zdaniem nawet lepiej bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
briano Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 Oponki nie będą za wąskie i felga też wejdzie bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 > Mam okazję kupić felgi 15 o szerokości 7J do golfa III GT tdi. W > książce mam napisane zalecane o szerokości 6J. > Czy oby nie będą za szerokie te felgi? Czy nigdzie nie będą ocierały? > Czy opony 195/55 nie będą do nich zbyt wąskie? Felga podejdzie a opona będzie za wysoka. No chyba, że do Twojej wersji były dedykowane większe koła. Ja bym raczej proponował 205/50 jeśli już. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 > Mam okazję kupić felgi 15 o szerokości 7J do golfa III GT tdi. Dobre auto > W > książce mam napisane zalecane o szerokości 6J. > Czy oby nie będą za szerokie te felgi? Czy nigdzie nie będą ocierały? NIE > Czy opony 195/55 nie będą do nich zbyt wąskie? szerokoscia dobre, profilem troszke za wysokie - takie kapcie pasowalyby do passata. Oczywiscie mozesz tez zalozyc takie kola do golfa ale licz sie z z tym, ze licznik bedzie przeklamywal troszeczke( dokladne dane znajdziesz TU ). Osobiscie mam i polecam kapcie 195/50/15 (niedawno zreszta nabyte) na feldze 7j. Prowadzenie znacznie lepsze, a i nie wyglada toto przesadnie walcowato. Felge lepiej wybierz najbardziej pancerną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 felgi beda dobre jesli odpowiedni bedzie ET Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 Felge lepiej wybierz najbardziej pancerną a po co? przeciez 195/50 to ma taki balon ze mozna by jezdzic na plastikowych felgach i tez by sie im nic nie stalo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > felgi beda dobre jesli odpowiedni bedzie ET ET 35-43 wszystko w 15 wchodzi do golfa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > Felge lepiej wybierz najbardziej pancerną > a po co? przeciez 195/50 to ma taki balon ze mozna by jezdzic na > plastikowych felgach i tez by sie im nic nie stalo.. Widocznie nie jeździsz prawym pasem Al. Niepodległości w Wawie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > ET 35-43 wszystko w 15 wchodzi do golfa W Variancie mam u tyłu ET38 - 15mm dystansu, czyli ET23 i wszystko bangla ok. 8J17 ET35-15mm też banglało. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > Widocznie nie jeździsz prawym pasem Al. Niepodległości w Wawie... jezdze gdzie sie da i na pewno nie na 50... sa za wysokie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > W Variancie mam u tyłu ET38 - 15mm dystansu, czyli ET23 i wszystko > bangla ok. 8J17 ET35-15mm też banglało. > PZDR spoko, ja nie mowie ze nie da rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > spoko, ja nie mowie ze nie da rady Wiem, wiem. IMO optimum to ET35. Auto nie traci na prowadzeniu. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > jezdze gdzie sie da i na pewno nie na 50... sa za wysokie W takim razie za ostro jeżdżę, bo już jedną felgę prostowałem, Co ciekawe oponie nic nie jest. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 > Wiem, wiem. > IMO optimum to ET35. Auto nie traci na prowadzeniu. > PZDR sugerujesz ze czym mniejsze et tym sie gorzej jezdzi? jest kompletnie odwrotnie, ja polecam et 28 i fele 7j, wtedy dopiero wyglada jak dojcze maszina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HellMan Napisano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > sugerujesz ze czym mniejsze et tym sie gorzej jezdzi? jest kompletnie > odwrotnie, ja polecam et 28 i fele 7j, wtedy dopiero wyglada jak > dojcze maszina Teraz napisze dokładnie co miałem zalecane w książce od VW: Felgi 6Jx15 ET: 45 Opony do tego: 195/50 R15 82V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > W takim razie za ostro jeżdżę, bo już jedną felgę prostowałem, Co > ciekawe oponie nic nie jest. > PZDR no wlasnie, opony sa przewaznie o wiele mocniejsze od felg... najgorsze fagi wloskie... krzywia sie strasznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Wiem, wiem. > IMO optimum to ET35. Auto nie traci na prowadzeniu. > PZDR i lozyska zyja znacznie dluzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > sugerujesz ze czym mniejsze et tym sie gorzej jezdzi? jest kompletnie > odwrotnie, ja polecam et 28 i fele 7j, wtedy dopiero wyglada jak > dojcze maszina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Teraz napisze dokładnie co miałem zalecane w książce od VW: > Felgi 6Jx15 ET: 45 > Opony do tego: 195/50 R15 82V jak zalozysz 7 bedzie ok, jak et zejdzie do 35 bedzie jeszcze lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > no wlasnie, opony sa przewaznie o wiele mocniejsze od felg... > najgorsze fagi wloskie... krzywia sie strasznie. Opona nie ma wyjścia - musi być "twarda". Włoszczyznę omijam z daleka. Jeżdżę na niemieckich. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > i lozyska zyja znacznie dluzej To rzecz wtórna, ale zgadzam się z przedmówcą. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > sugerujesz ze czym mniejsze et tym sie gorzej jezdzi? jest kompletnie > odwrotnie, ja polecam et 28 i fele 7j, wtedy dopiero wyglada jak > dojcze maszina Pomijając problem większych napięć na łożyskach gorzej jest ze skrętnością przy małym ET na przedniej osi. Z tyłu (zwłaszcza w przenionapędówkach) preferuję szeroko rozstawione koła (jak już pisałem: mam 7J15 ET 38 - 15mm dystansu + 195/50/15 i jest to optimum dla mojego stylu jazdy i dróg po których się poruszam). PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Opona nie ma wyjścia - musi być "twarda". > Włoszczyznę omijam z daleka. Jeżdżę na niemieckich. > PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > To rzecz wtórna, ale zgadzam się z przedmówcą. > PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Pomijając problem większych napięć na łożyskach gorzej jest ze > skrętnością przy małym ET na przedniej osi. Przy ET 28, nie ma roznic w owej skretnosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 > Przy ET 28, nie ma roznic w owej skretnosci teoretycznie... a w praktyce kolo nie skreca sie pol osi pionowej tylko toczy wokol tej osi... samochod zachowuje sie na drodze bardzo dziwnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > teoretycznie... a w praktyce kolo nie skreca sie pol osi pionowej > tylko toczy wokol tej osi... samochod zachowuje sie na drodze > bardzo dziwnie Najbardziej odczuwa się to przy ostrych skrętach i przyspieszaniu. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > Najbardziej odczuwa się to przy ostrych skrętach i przyspieszaniu. a bo geometrii na tym nie idzie ustawic dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > i przyspieszaniu. > a bo geometrii na tym nie idzie ustawic dobrze... Lekko OT. Co może być powodem ścinania opon z brzegów? Ciśnienie opon jest ok. Geometria była robiona po wymianie amorów. Problem dotyczy przedniej osi. Zdaniem fachmanów nie ma luzów. Silentbloki wahacza? Końcówki drążków? Sworzeń wahacza? Mocowanie górne MacPersona? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Lekko OT. Co może być powodem ścinania opon z brzegów? > Ciśnienie opon jest ok. Geometria była robiona po wymianie amorów. > Problem dotyczy przedniej osi. Zdaniem fachmanów nie ma luzów. > Silentbloki wahacza? Końcówki drążków? Sworzeń wahacza? Mocowanie > górne MacPersona? > PZDR ostre latanie po zakretach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > ostre latanie po zakretach Aż tak ostro nie latam. W Audioli latałem ostrzej i nie było takiego zużycia. Na zimówkach nie mam zużytych brzegów. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Aż tak ostro nie latam. W Audioli latałem ostrzej i nie było takiego > zużycia. > Na zimówkach nie mam zużytych brzegów. > PZDR a to obiawia sie po obydwoch stronach opony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > a to obiawia sie po obydwoch stronach opony ? Tak. I tylko na przodzie. Co to może być? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Tak. I tylko na przodzie. > Co to może być? > PZDR no pierwsze co by sie nasuwalo to za niskie cisnienie, ale to juz mowisz ze wyeleminowales :/ a moze sprobowalbys jeszcze ciutke dolozyc ? moze i do tego ma rozwniez zanczenie sama opona, pamietem jak u ojczulka bylo, kupil sobie BF Goodrich (czy jak to sie tam piszu) byly tak miekkie niemalze jak zimowki, zjechaly sie w expresowym tempie to i do tego nawet przy duzym cisnieniu zawsze wygladalo jakby byla nie dopompowana (profil 65). PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > no pierwsze co by sie nasuwalo to za niskie cisnienie, > ale to juz mowisz ze wyeleminowales :/ > a moze sprobowalbys jeszcze ciutke dolozyc ? Ile dołożyć? 0,2? 0,5? > moze i do tego ma rozwniez zanczenie sama opona, pamietem jak u > ojczulka bylo, kupil sobie BF Goodrich (czy jak to sie tam > piszu) byly tak miekkie niemalze jak zimowki, zjechaly sie w > expresowym tempie to i do tego nawet przy duzym cisnieniu zawsze > wygladalo jakby byla nie dopompowana (profil 65). No mam właśnie BF Goodrich Profiler G. Profil 50 (195/50/15 zalecane do MKIII). Z tego co pamiętam to poprzednie opony też tak się starły (GoodYear Eagle F1 - poprzedni model). > PzDr PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Ile dołożyć? 0,2? 0,5? o ile to cos da, ale moze jednak sprobuj od 0,2 azeby nie bylo za twardo > No mam właśnie BF Goodrich Profiler G. Profil 50 (195/50/15 > zalecane do MKIII). > Z tego co pamiętam to poprzednie opony też tak się starły (GoodYear > Eagle F1 - poprzedni model). > PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > o ile to cos da, ale moze jednak sprobuj od 0,2 azeby nie bylo za > twardo > > PZDR Spróbuję, ale będę szukał gdzie indziej. Masz inne typy niż opony+ciśnienie? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Spróbuję, ale będę szukał gdzie indziej. Masz inne typy niż > opony+ciśnienie? > PZDR kąty.. ale to juz tez pisales ze bylo robione i tez by nie bardzo pasowalo skoro zbiera z obydwu stron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > kąty.. ale to juz tez pisales ze bylo robione i tez by nie bardzo > pasowalo skoro zbiera z obydwu stron Chyba zmienię warsztat od geometrii. Może korzystają z jakichś niewłaściwych nastawów? Obydwie strony obydwu przednich opon szybciej się ścierają. Może jakieś luzy? Które elementy mogą przede wszystkim powodować takie ścinanie? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 a zapytam - byl pukniety z przodu? czy przy geometrii robili tez tzw wyprzedzenie kola? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Tak. I tylko na przodzie. > Co to może być? > PZDR a ET? kola nie wystaja poza obrys auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Ile dołożyć? 0,2? 0,5? a ile masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 jesli chcesz dobrze zrobic geometrie to na pewno nie na tych elektronicznych urzadzeniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > a zapytam - byl pukniety z przodu? czy przy geometrii robili tez tzw > wyprzedzenie kola? Auto było uszkodzone, ale dokładnej historii nie znam. Pamiętam, że wyszło jakieś przesunięcie (wyprzedzenie to nie było) pomiędzy osiami (wartość poniżej 1% lub 1mm). PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > a ET? kola nie wystaja poza obrys auta? ET38 felga 7'' opona 195/50/15 schowana w nadkolu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > a ile masz? 2,3 lub 2,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saint Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 > Auto było uszkodzone, ale dokładnej historii nie znam. > Pamiętam, że wyszło jakieś przesunięcie (wyprzedzenie to nie było) > pomiędzy osiami (wartość poniżej 1% lub 1mm). > PZDR bo widzisz... z przodem to roznie bywa i wlasnie moze to wylazic przy szerszych kolach / bardziej wysunietych kolach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.