Matizu Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 Witam w związku z tym, ze w domku mam dwa autka, z czego jednym jest Omega, która jeździ mój rodziciel, a "naprawiam" ja zdarza mi się zagladac po sąsiedzku do Was z kącika Matiza i podpytać conieco. Ślicznie dziękuję za pomoc, którą zawsze otrzymuję Jeśli mogę chciałabym znów poprosić o pomoc i zapytać o olej który byłby najlepszy do silnika 2.0 ecotec. Jutro autko jest odstawiane do mechanika w celu wymiany wszystkich płynów, filtrów itd i mam malutki problem z olejem własnie. Do tej pory Meźka jeździła na półsynetycznym Mobil1. Za wszelka pomoc i podpowiedzi będę ogromnie wdzięczna. Pozdrawiam Ania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 po pierwsze mobil 1 to syntetyk a nie półsyntetyk. Półsyntetyk to jest chyba mobil super s czy jakoś tak. Skoro jeździsz na półsyntetyku to przy nim pozostań, mniejsza o producenta, bo praktycznie każdy dobry, począwszy od lotosa semisyntetic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 Zachowaj lepkość SAE jak w poprzednim oleju: syntetyk: 0W40, 5W40, 5W30 i podobne półsyntetyk: 10W40, 10W30 i podobne mineralny: 15W40 i podobne. Jeśli masz wycieki oleju lub chcesz zaoszczędzić pieniądze, możesz zmienić lepkość "na gęstszy", np. z syntetyka na półsyntetyk, odwrotnie nie polecam. Ale należy się wtedy liczyć z nieznacznym wzrostem spalania oraz oporów przy rozruchu, zwłaszcza zimą. Co do marki, ja ostatnio słyszałem, że tylko Mobil, Castrol i Shell warto kupować, a reszta to shit, na czele właśnie z Lotosem. Wystarczy spojrzeć jakie marki mają najwyższe wskaźniki jakościowe API, ACEA. Jeśli chodzi o Mobil, to "1" syntetyczny, "Super S" półsyntetyczny, a "Super M" to mineralny. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matizu Napisano 28 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 No super, dziekuję W sumie nie wiem czemu rodziciel zmienia olej, no ale... Jego autko, Jego wybór. Matizek jeździ od poczatku na syntetycznym Magnatec`u i myslę że już przy tym zostanie, bo z tego co wiem m. in. dobry olej to podstawa Jesli mogę jeszcze "pomeczyć" prosiłabym o odpowiedź co się może dziać z autkiem po zmianie z mineralnego oleju na pólsyntetyk Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 > Jesli mogę jeszcze "pomeczyć" prosiłabym o odpowiedź co się może > dziać z autkiem po zmianie z mineralnego oleju na pólsyntetyk Przy nie zuzytym silniku nic sie nie będzie działo niekorzystnego. Ale jeśli silnik ma nieszczelności, to podczas długotrwałej eksploatacji na oleju mineralnym zostały one częściowo zatkane i jest ok. Po zmianie oleju na semisyntetyczny lub syntetyczny nieszczelności te zostają przeczyszczone przez dodatki zawarte w tych olejach i zaczyna wyciekać olej, głównie na uszczelnieniach wału, popychaczy zaworów, pod głowicą, gdzie panuje wyższe ciśnienie, mniej na uszczelkach misy, możliwe jest także spalanie oleju, a co za tym idzie będą częste "dolewki" i związane z tym koszty. Dodatkowe wycieki są spowodowane również tym, że oleje syntetyczne sa rzadsze od mineralnych, więc łatwiej się "przeciskają" przez najmniejsze nieszczelności. Oczywiście olej nie leje się strumieniami, ale zużycie może zbliżyć się bardzo do dopuszczalnego przez Opla 1 litr/1000 km, a nawet w skrajnych przypadkach przekroczyć. Jeśli przy przebiegu ok. 1500 km na miesiąc dolewamy 1 litr syntetyka za 160 zł/bańka 4 l, to wychodzi nam nawet 60 zł miesięcznie dodatkowych kosztów + koszt zmiany oleju z gorszego na lepszy raz na 15000 km. Podsumowując w skrócie: po prostu tego się nie robi. PS. Rodziciel zmienia olej, bo należy zmieniać co 15000 km na nowy. Natomiast zmiana rodzaju oleju.... decyduje właściciel na własne ryzyko. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matizu Napisano 28 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 > PS. Rodziciel zmienia olej, bo należy zmieniać co 15000 km na nowy. > Natomiast zmiana rodzaju oleju.... decyduje właściciel na własne > ryzyko. Pozdr. Hehehe... no wiem wiem, ze olej się zmienia, sama to nawet robię z Matisku , po prostu nie rozumiem zmiany rodzaju, ale... tak jak napisałam nie moje autko... . Ale dziekuję za wyjaśnienie, bardzo obszerne z resztą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 a jaki masz przebieg bo to ważne jak duży to lej minerała no chyba że nie bierze to semi wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 minerała nie polecam do 16v. trochę za gesty jednak. dopóki nie pali nadmiernie dużo oleju to minimum semisyntetyka lać i to niezależnie od przebiegu!!! Znam takich co mają ponad 300tkm i ciągle na semi śmigaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 boszsz... co za bzdura, przy decyzji jaki olej zalać (syntetyk, semi, czy minerał) nie decyduje przebieg, a to ile oleju danego silnik bierze, przy czym do silników z hydraulicznymi kompensatorami nie zaleca się ponoć minerała, natomiast - jeśli żłopie dużo syntetyka, lejesz półsyntetyka itd. ja mam w Omie nakulane 188kkm i leje (o zgrozo) full syntetyk Mobil 1 5W50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matizu Napisano 28 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 > a jaki masz przebieg bo to ważne jak duży to lej minerała no chyba że > nie bierze to semi wystarczy Autko `96 ma przejechane ponad 198kkm i z tego co sie dopytałam ojca nie bierze ani deczka oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 jak nie bierze, to lać dobry olej tej klasy jakiej jest, nie zmieniać na minerała (o ile już nie jest ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matizu Napisano 28 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 > jak nie bierze, to lać dobry olej tej klasy jakiej jest, nie zmieniać > na minerała (o ile już nie jest ) Wniosek nasuwa się więc jeden... nie zmieniamy rodzaju a jedynie producenta Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 polecam Mobila 1 i Castrola Magnateca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matizu Napisano 28 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 > polecam Mobila 1 i Castrola Magnateca Syntetycznego Magnatec`a używam w Matisku , a na Mobilu śmiga Meźka, więc jak widzę... wszystko w jak najlepszym porządku jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.