Skocz do zawartości

Na benzynie nie jedzie.


nyepi

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry.

Może ktoś się orientuje dlaczego to na benzynie nie chce jechać, a dzisiaj to już nawet nie zapalił.

Wszystko zaczęło się wczoraj. Jeszcze rano było ok, po przejechaniu ok 200km zaczął tracić moc, dławić się aż w końcu zgasł (po zatrzymaniu się na cpn-ie) z ledwością odpaliłem i po przełączeniu na gaz wszystko ustało icon_eek.gif

Podejrzewam pompę paliwa hmm.gif tylko jak sprawdzić czy ona działa czy nie ? A może to coś innego ?

Gdzieś ten temat chyba już był wałkowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić praktycznie cały układ zasilania zarówno elektrycznego jak i paliwowego

Opcje to nie kontaktuje przekaźnik podwójny

Zapchany filtr

Spalona pompka

Urwany przewód paliwowy przy filtrze bądź przy pompce

Zatkany wtryskiwacz lub uszkodzone jego sterowanie

Zaśniedziałe końcówki na pompie

To tylko tak na szybko parę myśli o przyczynach crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz sprawdzić praktycznie cały układ zasilania zarówno

> elektrycznego jak i paliwowego

> Opcje to nie kontaktuje przekaźnik podwójny

> Zapchany filtr

> Spalona pompka

> Urwany przewód paliwowy przy filtrze bądź przy pompce

> Zatkany wtryskiwacz lub uszkodzone jego sterowanie

> Zaśniedziałe końcówki na pompie

> To tylko tak na szybko parę myśli o przyczynach

icon_eek.gifNo to nie mało oslabiony.gif

Dzięki

Jeśli jakieś sugestie macie jeszcze to pisać śmiało zlosnik.gif

P.S. City a pompkę to jak należy sprawdzić ? Jakimś voltomierzem czy na "ucho" ? Chyba jakieś dźwięki powinna wydawać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. City a pompkę to jak należy sprawdzić ? Jakimś voltomierzem czy

> na "ucho" ? Chyba jakieś dźwięki powinna wydawać ?

tak bedzie ją słychac szczególnie jak uniesiesz fotel za kierowcą waytogo.gif

ale pamietaj oznaka braku jej pracy nie stwierdza w 100% jej uszkodzenia dochodzi jeszcze fakt braku jej sterowania z przekaznika crazy.gif

Wiec mozna sprawdzic voltomierzem czy dostaje zasilanie waytogo.gifwtedy ułatwi Ci to szukanie

278271052-pompkawMK1.JPG

post-37614-14352478255694_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. Jesteś debeściak

> Dzięki serdeczne

> Ide oblukać wskazane punty

Minął tydzień i dalej nic, ciągle nie mogę jechać na benzynie. Pompa paliwa sprawdzona, bezpieczniki też, zalany stp do zbiornika.

Byłem u łapciucha to mi nawet silnik krokowy wyczyści i przepustnice.

[bip] ręce już opadają frown.gif Mądrry magik nie mógł se poradzić z tym to mi linke podciągną tak, że z 1500 na jałowym trzymał, powiedzmy, że to pomogło bo przez te pare dni dawało rade jechać ale dzisiaj znowu jak zaczął się dławić tak szlag go trafił i nie bangla wrrr.gif

Ta wtyczka 15pinowa to droga ? Może to ten przekaźnik hmm.gif Nie wiem już sam ?

Jak ktoś ma sugestie to proszę IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompę wyciągał?

Czyste sitko?

Miałem podobnie. na wolnych, cyk-cyk-cyk, a jak jazda, to 20 na godzinę max.

Powód, przetarty przewód między wlewem a zbiornikiem, a koło napchało mi w ten wąż błota i wody. W ten sposób sitko na pompie oblepione błotem i nie podawała ciśnienia.

Pompę wyciągnąć i obejrzeć sitko (jest pod tym dolnym plastykowym kielichem). I zaraz potem obejrzeć wąż paliwa.

Wąż zakleisz klejem silikonowym w sztyfcie (takie pistolety "glutownice" klejowe na ciepło, jakieś 5-6 PLN w markecie)

A później nadkole żeby nie chlapało na wąż smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minął tydzień i dalej nic, ciągle nie mogę jechać na benzynie. Pompa

> paliwa sprawdzona, bezpieczniki też, zalany stp do zbiornika.

> Byłem u łapciucha to mi nawet silnik krokowy wyczyści i

> przepustnice.

> [bip] ręce już opadają Mądrry magik nie mógł se poradzić z tym to

> mi linke podciągną tak, że z 1500 na jałowym trzymał, powiedzmy,

> że to pomogło bo przez te pare dni dawało rade jechać ale

> dzisiaj znowu jak zaczął się dławić tak szlag go trafił i nie

> bangla

> Ta wtyczka 15pinowa to droga ? Może to ten przekaźnik Nie wiem już

> sam ?

> Jak ktoś ma sugestie to proszę

miałem coś podobnego 270751858-jezyk.gif

sam szukałem przyczyny aż sie poddałem pad.gif

wizyta u gazownika pomogła zlosnik.gif

jakiś sterownik od gazu wszystko kaszanił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry.

> Może ktoś się orientuje dlaczego to na benzynie nie chce jechać, a

> dzisiaj to już nawet nie zapalił.

> Wszystko zaczęło się wczoraj. Jeszcze rano było ok, po przejechaniu

> ok 200km zaczął tracić moc, dławić się aż w końcu zgasł (po

> zatrzymaniu się na cpn-ie) z ledwością odpaliłem i po

> przełączeniu na gaz wszystko ustało

> Podejrzewam pompę paliwa tylko jak sprawdzić czy ona działa czy nie

> ? A może to coś innego ?

> Gdzieś ten temat chyba już był wałkowany ?

Moze komputer benzynowy zlapal blad sondy lambda podczas pracy na gazie? Moze emulator sondy niewlasciwie dziala? Ale w sumie palila by sie kontrolka silnika (pomaranczowa)...

Podjedz na examiner lub do kogos z euroscanem - moze co sie da odczytac z kompa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem coś podobnego

> sam szukałem przyczyny aż sie poddałem

> wizyta u gazownika pomogła

> jakiś sterownik od gazu wszystko kaszanił

A gdyby odpiąć centralke od gazu i wtedy spróbować hmm.gif Albo może odłączyć akumulator ? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A który to przekaznik? układu zapłonowego ????

> No i ponawiam

> Zaszkodzic nie zaszkodzi

No jak to który ? To nie ta wtyczka co mi na zdjęciu pokazałeś ? Źle się być może wyraziłem. Sorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jak to który ? To nie ta wtyczka co mi na zdjęciu pokazałeś ? Źle

> się być może wyraziłem. Sorki.

Niestety nie orientuje sie ile kosztuje przekaznik podwójny sick.gifpoprostu nigdy nie było mi to potrzebne a w Eper-ze nie wiem gdzie on jest -szukałem ale niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie orientuje sie ile kosztuje przekaznik podwójny

> poprostu nigdy nie było mi to potrzebne a w Eper-ze nie wiem

> gdzie on jest -szukałem ale

Miałem uszkodzony ten przekaznik,obeszło sie bez wymiany,elektromagig go naprawil-koszt 70 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> Miałem podobnie. na wolnych, cyk-cyk-cyk, a jak jazda, to 20 na

> godzinę max.

> Powód, przetarty przewód między wlewem a zbiornikiem, a koło napchało

> mi w ten wąż błota i wody. W ten sposób sitko na pompie

> oblepione błotem i nie podawała ciśnienia.

> Pompę wyciągnąć i obejrzeć sitko (jest pod tym dolnym plastykowym

> kielichem). I zaraz potem obejrzeć wąż paliwa.

> Wąż zakleisz klejem silikonowym w sztyfcie (takie pistolety

> "glutownice" klejowe na ciepło, jakieś 5-6 PLN w markecie)

> A później nadkole żeby nie chlapało na wąż

brawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gif

No i maister chyba miałeś racje !

Aczkolwiek przyczyna była też w tym, że nie było paliwa pad.gif ponieważ pływak nie odbija do końca, wskazuje prawie 1/4 a w baku pusto :/ Czyli muszę się pilnować ! Co do Twojej teorii to i owszem mam przetarty ten wąż tuż nad kołem, prawdopodobnie przez baloniaste 14stki na których jeździłem latem i pare razy musiały dobić aż go przetarły, więc i zapewne woda do silnika się dostała frown.gif

Co w związku z tym poczynić ? Szlag go nie trafi przez to ? Dolałem znowu stp i dynksu ale czy to coś pomoże ?

Acha nowość !!!! Po zatankowaniu do pełna zaczęło mi ciec paliwo pad.gif Ja się chyba zajebie z tym autem sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd cieknie Ci to paliwo? To pierwsze pytanie.

Poza tym masz przed sobą dzień smakowania się w gazolince...

A teraz - wyciągnij pompę paliwa i wyczyść jej sitko na miłość boską alien.gif mam nadzieję, że wąż już zaklejony?, jeśli nie - to może z niego cieknie?

Dalej, zrzuć filtr powietrza, i wyciągnij regulator ciśnienia paliwa, sprawdź czy nie jest zardzewiały, jeśli tak to właśnie pojawiły się pierwsze poważne (!) koszty, bo tani to on nie jest, jeśli nie zardzewiał od wody, to wyczyść go...

Idziemy dalej - wyciągasz wtryskiwacz i moczysz w spirycie, a następnie wytrząsasz, a później STP do wtrysku wlewasz delikatnie od strony gdzie przychodzi listwa paliwowa, i wytrząsasz po chwili, gdy spenetruje wnętrze wtryskiwacza (OSTROŻNIE! to nie jest chemia typu pasta do zębów...)

Oczywiście pompy jeszcze nie montujesz, ale odkręcasz przewody paliwowe z wtrysku i... (tfu! to nie będzie miłe) wydmuchujesz cały syf z przewodów (Wskazane wymienić też filtr paliwa przy tej okazji.

Teraz wszystko do kupy złożyć, następnie pół butelki STP do zbiornika i próbuj odpalić... u mnie poszło. Na początku ze dwa 3 razy daj pompie wypchnąć powietrze z przewodów, a potem dopiero kręć. Co prawda u Ciebie jest SPI... to o tyle gorzej, bo u mnie w MPI od razu wszystkie wtryski nie zadziałały, a nie wiem jak będzie w SPI. Może się okazać, że wtryskiwacz do wymiany. Moje odżyły, ale to tylko dzięki temu, że 2 od razu ruszyły i przez pracujący silnik jakoś ciśnienie z listwy dało radę przemyć wtryski.

Ja jeszcze prewencyjnie wylałem całą zawartość zbiornika, nie było to miłe, zwłaszcza, że miałem 3/4 pełnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.