DJGRUBY Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 ...będą pasiły? Testował ktoś takie boczne? tu są takie żarówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > ...będą pasiły? Testował ktoś takie boczne? > tu są takie żarówki mogę jedynie polecić sprzedawce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > ...będą pasiły? Testował ktoś takie boczne? > tu są takie żarówki sprzedawca oK też kiedyś u niego kupowąłem. Ale co do tych żarówek to osobiście nie polecam, a ponadto panowie mogą sie przyczepić te żarówki nie maja homologacji do lamp w uno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 7 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > sprzedawca oK też kiedyś u niego kupowąłem. > Ale co do tych żarówek to osobiście nie polecam, a ponadto panowie > mogą sie przyczepić te żarówki nie maja homologacji do lamp w > uno Zostało mi przetestować. Popróbuje w dzień i wieczorem jako STOP na dzień dobry nie w terenie zabudowanym czy na drodze, ale na polnej ścieżce. Myślę, że jako STOP to chyba by się nie czepiali bardzo, co? Mam w oświetleniu tablicy jedno diodową i niestety niebieską, bo taką miałem pod ręką i często jechali za mną, kontrole miałem (na szczęście nie oświetlenia) i jakoś do tej pory mnie nie chwycili, a wstawiłem bo zwykłe żarówki zaczęły za często padać, aż w końcu nawet pękła w oprawce i był problem z wyjęciem resztek. Szczerze mówiąc to ta niebieska oświetla lepiej niż standardowa. To się zmieni bo już idzie do mnie cztero diodowa do oświetlenia tablicy i w kolorze białym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Zostało mi przetestować. Popróbuje w dzień i wieczorem jako STOP na > dzień dobry nie w terenie zabudowanym czy na drodze, ale na > polnej ścieżce. Myślę, że jako STOP to chyba by się nie czepiali > bardzo, co? Tak czy owak to nie oświetlenie do takich lamp wg panów Daj znac jak to będzie świeciło bo jestem ciekawy jak tak patrzę na to to ta ilość diod mnie zadziwia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 7 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Tak czy owak to nie oświetlenie do takich lamp wg panów > Daj znac jak to będzie świeciło bo jestem ciekawy jak tak patrzę na > to to ta ilość diod mnie zadziwia Też zrobiłem wielkie oczy na 31 diod, ale zobaczę czy i gdzie podpasowałaby najlepiej - może do mgielnych. Plusem tej żarówki jest to, że nie świeci centralnie tylko na boki, bo w Uno to świeciłaby albo na dół, albo w górę - takie mocowanie żarówek niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryan_ab Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 Też czekam na fotki jak to świeci... najlepiej mógłbyś zrobić porównanie na zasadzie: stop ze zwykłymi żarówkami - stop z diodowymi Było by fajnie skoro i tak będziesz zakładać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > ...będą pasiły? Testował ktoś takie boczne? > tu są takie żarówki Jedynie atestowane i homologowane żarówki (a raczej lampy) które można używać w samochodach robi HELLA. Te wszystkie które można kupić to są wyroby w 99% Made in China bez żadnych atestów. LEDowe żarówki nie spełniają norm do lamp. Za jazdę z takimi żarówkami paru klientów już miało spore problemy. Poza tym moc LEDów jest nieporównywanie mniejsza w porównaniu do żarówek tradycyjnych. A tragedia zaczyna się dopiero w jeździe we mgle lub deszczu. Wszystko może być OK do czasu jak ktoś Ci w tył wjedzie - wtedy zaczną się problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Jedynie atestowane i homologowane żarówki (a raczej lampy) które > można używać w samochodach robi HELLA. Te wszystkie które można > kupić to są wyroby w 99% Made in China bez żadnych atestów. > LEDowe żarówki nie spełniają norm do lamp. Za jazdę z takimi > żarówkami paru klientów już miało spore problemy. Poza tym moc > LEDów jest nieporównywanie mniejsza w porównaniu do żarówek > tradycyjnych. A tragedia zaczyna się dopiero w jeździe we mgle > lub deszczu. > Wszystko może być OK do czasu jak ktoś Ci w tył wjedzie - wtedy > zaczną się problemy. Dokładnie - to tak jak byś miał lampy przyciemnione domową robotą zawsze będzie Twoja wina. Tak na marginesie robię swoje mieskanie już jakiś czas i oglądałem takie lampki do sufitu halogenek ma 35W a wyglądający tak samo diodowy HIT ma moc chyba 1000mniejszą czyli zamiast świecić to "świeci się" tak samo jest w przypadku tych diodowych stosowanych w zwykłych refletorach samochodowych nie przystosowanych do tego celu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 a czy jakbym se zrobił gniazda na żarówki w taki sposób jak np. malacz czyli poziomo i z lusterem i wszystko przykryte ładnym kloszem Uniakowym to też by mieli ALE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > a czy jakbym se zrobił gniazda na żarówki w taki sposób jak np. > malacz czyli poziomo i z lusterem i wszystko przykryte ładnym > kloszem Uniakowym to też by mieli ALE jak czytasz to co piszemy?? Nie ma szans, dioda to nie żarówka. Gdyby porównać swiatłość żarówki i strumień świetlny nawet z "żarówką diodową" która miała by 100diod w sobie to nie bedzie mogła się zrównać z żarówką. Diody sa dobre do zastosowania w kontrolkach w liczniku lub do semego podświetlenia licznika - za to nikt nie kara, a na pewno podnosi efekt Lampy w uno są do zwykłych żarówek - na kazdej takiej żarówce jest atest (jakieś tam E) na tych diodowych tego nie ma, może kiedyś jakiś mądry człowiek wymysli takie diody zrobi takie niby żarówki i przejdzie badania atestacyjne i będzie można dawac do zwykłych lamp ale jak na razie jeszcze o tym nie słyszałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > jak czytasz to co piszemy?? > Nie ma szans, dioda to nie żarówka. Gdyby porównać swiatłość żarówki > i strumień świetlny nawet z "żarówką diodową" która miała by > 100diod w sobie to nie bedzie mogła się zrównać z żarówką. Diody > sa dobre do zastosowania w kontrolkach w liczniku lub do semego > podświetlenia licznika - za to nikt nie kara, a na pewno podnosi > efekt > Lampy w uno są do zwykłych żarówek - na kazdej takiej żarówce jest > atest (jakieś tam E) na tych diodowych tego nie ma, może kiedyś > jakiś mądry człowiek wymysli takie diody zrobi takie niby > żarówki i przejdzie badania atestacyjne i będzie można dawac do > zwykłych lamp ale jak na razie jeszcze o tym nie słyszałem koledze pewnie chodzi o poprawe świecenia lamp... i chce to zrobić za pomocą diód a ja zmianą położenia żarówki ŻARÓWKI i zastosowanie lustra czy to jest też pa-pa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > koledze pewnie chodzi o poprawe świecenia lamp... i chce to > zrobić za pomocą diód a ja zmianą położenia żarówki ŻARÓWKI i > zastosowanie lustra czy to jest też pa-pa AA to co innego nie zrozumiałem kolegi. Myślę że do tego nie powinni sie przyczepiac, ale głowy nie dam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 Co do porownywania mocy zarowek i diod juz sie kiedys wypowiadalem. W swiatlach stop sa zarowki 21W, z czego tak na prawde na swiatlo idzie tylko ok. 20% mocy. Rachunek prosty - 4,1W idzie na swiatlo - reszta to cieplo. A od jakiegos czasu mozna dostac diody LED, ktore maja moc 5W i wiecej (tylko ta cena) o sprawnosci ok. 80-90% - wiec pasuje. Te o ktorych jest mowa w poscie moga miec laczna moc ok 3,6W przy sprawnosci >95% - czyli min. 3,4W - troche malo ale blisko. A skad te 3,6W? Prosze bardzo: przecietna dioda led osiaga max jasnosci przy pradzie ok. 10mA, w sumie 30 takich diod bierze 0,3A. Wzor na moc to napiecie przylozone razy pobierany prad - 12Vx0,3A=3,6W. Takze porownujac moc zarowki do mocy diody LED nalezy patrzec na moce ktore ida na swiatlo, a nie na moce pobierane - szczegolnie to sie dotyczy zarowek, ktore jak wczesniej pisalem maja sprawnosc ok. 20%. Ale faktycznie jesli nie maja homologacji, to nie powinno sie ich zakladac, nawet jak swieca tak samo jasno jak seryjne zarowki. I tak jak ktos wczesniej pisal - jak na razie tylko HELLA ma w swojej ofercie swiatla na LED'ach - oczywiscie z homologacja. Tylko ta cena... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 Mnie uczyli w szkole że żarówk ma 3% sprawności więc cos się poprawiło Tu nie chodzi o samą moc ale tez inne parametry - strumień świetlny, i swiatłość i możliwe że coś jeszcze. Tak czy owak nie mozna stosowac diod w lampach na zarówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Mnie uczyli w szkole że żarówk ma 3% sprawności więc cos się > poprawiło E... cos za malo... Ale nawet jesli tak to tym bardziej mozna zarowke zastapic diodami. > Tu nie chodzi o samą moc ale tez inne parametry - strumień świetlny, > i swiatłość i możliwe że coś jeszcze. Dlatego jak pewnie wiekszosc z tutejszych zauwazylo pewnie, ze w nowych samochodach sa cale matryce z diod, a nie tylko zarowki diodowe. > Tak czy owak nie mozna > stosowac diod w lampach na zarówki A HELLA? Przeciez robi nawet reflektory na bialych LED'ach... [EDIT] Fakt - zarowka ma mala sprawnosc: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBar%C3%B3wka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 >> nowych samochodach sa cale matryce z diod, a nie tylko zarowki No własnie > A HELLA? Przeciez robi nawet reflektory na bialych LED'ach... przeicez napisałem Tak czy owak nie mozna stosowac diod w lampach na zarówki co oznacza że w zwykłych lampach. Hella robi całkiem nowy projekt lampy która ma być na diody a nie wkłada tylko kilka diod w miejsce żarówek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > [EDIT] > Fakt - zarowka ma mala sprawnosc: > http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBar%C3%B3wka przecież mówilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > No własnie > przeicez napisałem > Tak czy owak nie mozna stosowac diod w lampach na zarówki > co oznacza że w zwykłych lampach. > Hella robi całkiem nowy projekt lampy która ma być na diody a nie > wkłada tylko kilka diod w miejsce żarówek to już chyba jeździ z tyłu w nowej Jett'cie wersja kombi albo ja się nieznam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 A tu cos na tema LED'ow (tyle ze po angielsku): http://en.wikipedia.org/wiki/LED A co do matryc , to ktos kiedys cos takiego budowal do swiatel stop w swoim Uniaku. Montowac mozna - ale na wlasna odpowiedzialnosc, bo na bank sie przyczepi. Plusy takiej przerobki to mniejszy pobor pradu i wieksza zywotnosc takich swiatel stop. Zarowka pada nie od swiecenia tyko od jej wlaczania i pewnie ilosc wlaczen przecietnej zarowki to kilkanascie tysiecy razy. Natomiast zywotnosc diody LED to kilkadziesiat tys. godzin swiecenia - czyli jak na swiatla stop to w granicach konca swiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > No własnie > przeicez napisałem > Tak czy owak nie mozna stosowac diod w lampach na zarówki > co oznacza że w zwykłych lampach. > Hella robi całkiem nowy projekt lampy która ma być na diody a nie > wkłada tylko kilka diod w miejsce żarówek Ja zrobiłem sobie taki pseudo "układzik" z diodami Na początek wstawiłem tam 50 sztuk Podpiąłem pod lewa lampę w miejsce żarówki "Stop" Założyłem oryginalny klosz i stwierdziłem ze taka ilość (50 szt.) diod led nie jest w stanie dać takiego strumienia światła jak żarówka (Tzn różnica minimalnie niewielka diody słabiej dają) Także dupa zbita Chciałem mieć diodowe lampy tylne ale dałem sobie spokój Poza tym Hella jak produkuje lampy diodowe to zazwyczaj z diody zrobione są kierunki lub pozycje reszta to żarówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Poza tym Hella jak > produkuje lampy diodowe to zazwyczaj z diody zrobione są > kierunki lub pozycje reszta to żarówki Tu sie nie zgodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Tu sie nie zgodze. No i tu mnie oświeciłeś dzięki Właśnie nie bylem pewny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Ja zrobiłem sobie taki pseudo "układzik" z diodami Na początek > wstawiłem tam 50 sztuk Podpiąłem pod lewa lampę w miejsce > żarówki "Stop" Założyłem oryginalny klosz i stwierdziłem ze taka > ilość (50 szt.) diod led nie jest w stanie dać takiego > strumienia światła jak żarówka Także dupa zbita Chciałem mieć > diodowe lampy tylne ale dałem sobie spokój Poza tym Hella jak > produkuje lampy diodowe to zazwyczaj z diody zrobione są > kierunki lub pozycje reszta to żarówki Nowe passaty i chyba jetta tez jak pisał strażak mają diodowe z tyłu. I wiem że pozucyjne i migacz a czy stop to nie wiem ale chyba też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > No i tu mnie oświeciłeś dzięki Właśnie nie bylem pewny http://www.hella.com/produktion/HellaCOM...fe_GB_TT_18.pdf Strona 8-ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > http://www.hella.com/produktion/HellaCOM...fe_GB_TT_18.pdf > Strona 8-ma. Własnie zasysam wszystkie 3 katalogi dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Nowe passaty i chyba jetta tez jak pisał strażak mają diodowe z tyłu. > I wiem że pozucyjne i migacz a czy stop to nie wiem ale chyba > też widziałem kierunek, stop i pozycyjne w akcji kosmos... jak w amerykańskich krążownikach 3w1 niewidziałem wstecznego jak działa... to wszystko widziałem przez szybe uniaka jak stało na światłach aleee to był tylko moment pozycyjne świeci normalnie a stop wymiennie z kierunkiem albo to złudzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > Jedynie atestowane i homologowane żarówki (a raczej lampy) które > można używać w samochodach robi HELLA. Te wszystkie które można > kupić to są wyroby w 99% Made in China bez żadnych atestów. > LEDowe żarówki nie spełniają norm do lamp. Za jazdę z takimi > żarówkami paru klientów już miało spore problemy. Poza tym moc > LEDów jest nieporównywanie mniejsza w porównaniu do żarówek > tradycyjnych. A tragedia zaczyna się dopiero w jeździe we mgle > lub deszczu. Że nie wspomnę co sie dzieje , gdy na takie lampy od tyłu świeci słońce.... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Tak na marginesie robię swoje mieskanie już jakiś czas i oglądałem > takie lampki do sufitu halogenek ma 35W a wyglądający tak samo > diodowy HIT ma moc chyba 1000mniejszą czyli zamiast świecić to > "świeci się" tak samo jest w przypadku tych diodowych > stosowanych w zwykłych refletorach samochodowych nie > przystosowanych do tego celu Może potestujesz taką żarówkę, co? Myślałem o jednym takim zakupie do domu, ale... żarówka do domu P.S. Mam latarkę, która ma 5 diod i świeci o niebo lepiej od latarek żarówkowych. Nie posiada żadnej soczewki powiększającej, bo z taką też się spotkałem i na prawdę jako latarka to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Że nie wspomnę co sie dzieje , gdy na takie lampy od tyłu świeci > słońce.... > pozdr Właśnie byłem ciekaw jak świecą diodowe w dzień. Ostatnio jechałem za jednym unolotem w dzień i jego pozycje świeciły jako tako, ale stop to makabra, a były to standardowe żarówki. Dobrze że mam dodatkowe światło STOP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > takie lampki do sufitu halogenek ma 35W a wyglądający tak samo > diodowy HIT ma moc chyba 1000mniejszą czyli zamiast świecić to > "świeci się" tak samo jest w przypadku tych diodowych > stosowanych w zwykłych refletorach samochodowych nie > przystosowanych do tego celu Dokładnie, tak jak kolega napisał: nie świecą, tylko świecą się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Dokładnie, tak jak kolega napisał: nie świecą, tylko świecą się. eee no Krzysiu popa na paska ma dosyć intensywne te światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 do takiego rozwiąznia są też inne bebechy lampy tzn. lustrzanka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 możesz tylko i wyłącznie używać jako trzeci stop i nic nie mają prawa Ci zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > możesz tylko i wyłącznie używać jako trzeci stop i nic nie mają prawa > Ci zrobić A jak będę tłumaczył że mam trzy razy "trzeci stop"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > A jak będę tłumaczył że mam trzy razy "trzeci stop"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tvardy Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Właśnie byłem ciekaw jak świecą diodowe w dzień. Ostatnio jechałem za > jednym unolotem w dzień i jego pozycje świeciły jako tako, ale > stop to makabra, a były to standardowe żarówki. Dobrze że mam > dodatkowe światło STOP. Polecam wykleić wnętrze czymś odblaskowym mam u siebie coś takiego zastosowane i daje rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fishman Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > ...będą pasiły? Testował ktoś takie boczne? > tu są takie żarówki Jako specjalista od prądu i elektroniki, a początkujący w samochodach, dorzucę parę uwag: Diody - mają wyższą sprawność, przez co przy takim samym poborze prądu świecą jaśniej i mniej się grzeją. Jeżeli ktoś chce zbudować coś takiego samemu, to tylko diody superjasne - zwykłych może nie być widać zza plastiku. Wyglądają bardziej "bajerancko", ale to już kwestia gustu. Z minusów - dobrze widać je tylko przy niewielkim kącie patrzenia. Do tego ich widoczność jest mocno ograniczana przez padające pod podobnym kątem słońce. Z tego względu słabo nadają się na światła pozycyjne czy boczne kierunkowskazy, do tego trzeba by ich światło rozproszyć, co dałoby efekt zbliżony do żarówki, a to czyni grę niewartą świeczki. Dość dobrze spisują się jako tylne kierunkowskazy, czy światła stopu, które z definicji gwałtownie pulsują. Do tego światła te powinny być umieszczone za dużo bardziej przezroczystym kloszem niż żarówki (i tak są fabrycznie montowane), bo typowa plastikowa "tarka", przystosowana do rozpraszania światła żarnika, znacznie degraduje poziom świecenia diod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Jako specjalista od prądu i elektroniki, a początkujący w > samochodach, dorzucę parę uwag: > Diody - mają wyższą sprawność, przez co przy takim samym poborze > prądu świecą jaśniej i mniej się grzeją. Jeżeli ktoś chce > zbudować coś takiego samemu, to tylko diody superjasne - > zwykłych może nie być widać zza plastiku. Wyglądają bardziej > "bajerancko", ale to już kwestia gustu. Z minusów - dobrze widać > je tylko przy niewielkim kącie patrzenia. Do tego ich widoczność > jest mocno ograniczana przez padające pod podobnym kątem słońce. > Z tego względu słabo nadają się na światła pozycyjne czy boczne > kierunkowskazy, do tego trzeba by ich światło rozproszyć, co > dałoby efekt zbliżony do żarówki, a to czyni grę niewartą > świeczki. Dość dobrze spisują się jako tylne kierunkowskazy, czy > światła stopu, które z definicji gwałtownie pulsują. Do tego > światła te powinny być umieszczone za dużo bardziej > przezroczystym kloszem niż żarówki (i tak są fabrycznie > montowane), bo typowa plastikowa "tarka", przystosowana do > rozpraszania światła żarnika, znacznie degraduje poziom > świecenia diod. A jako elektronik (witam ) powinienes jeszcze dodac, ze takie diody w swiatlach tylnych nie sa zasilane pradem ciaglym, tylko impulsowym (zreszta tak jak w pilotach zdalnego sterowania na podczerwien - tam przez diode potrafi plynac prad ok 0,5A i wiecej w krotkim impulsie), co daje wrazenie jeszcze mocniejszego swiecenia. Pulsowanie takiego swiatla jest niewidoczne dla ludzkiego oka - max. czestotliwosc jaka ludzkie oko moze wychwycic to ok. 20Hz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Pulsowanie takiego swiatla jest > niewidoczne dla ludzkiego oka - max. czestotliwosc jaka ludzkie > oko moze wychwycic to ok. 20Hz. Może i niewidocze, ale jeżeli patrzysz na nie statycznie. Jeśli jedziesz za takim autemi podskakujesz na dziurach to masz wrażenie migającego cały czas światła z dużą częstotliwością. Po chwili idzie dostać oczopląsu. W niektórych pilotach do alarmu jak się naciśnie przycisk to dioda świeci. Wystarczy szybko poruszać pilotem i już widzimy, że miga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
theant Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Może i niewidocze, ale jeżeli patrzysz na nie statycznie. > Jeśli jedziesz za takim autemi podskakujesz na dziurach to masz > wrażenie migającego cały czas światła z dużą częstotliwością. Po > chwili idzie dostać oczopląsu. > W niektórych pilotach do alarmu jak się naciśnie przycisk to dioda > świeci. Wystarczy szybko poruszać pilotem i już widzimy, że > miga. Nie wiem na pewno, ale raczej tam sa wyzsze czestotliwosci - od okolo kilkusek Hz do pojedynczych kHz - a tego juz nawet w ruchu nie widac. Ale sie nie spieram... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.