Skocz do zawartości

Pochwale sie: zalozylem tempomat w astrze F


bartek_j

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no oczywiście założyłem bezpiecznik w hermetycznej obudowie wink.gif 7,5A.

Tylko bez odcięcia zasilania po wyłączeniu stacyjki.

Kolejna śmieszna rzecz. Dłużej przytrzymując przycisk od przyspieszania można śmiało wyprzedzać: tempomat normalnie dusi gaz. Tak samo z przyciskiem od zwalniania: dłużej przytrzymany całkiem odpuszcza gaz(można przyhamować silnikiem). Ale jak się go puści to auto powraca do zaprogramowanej prędkości.

I tak z kolejnych obserwacji "funkcja przyspieszania" nie działa powyżej 100km/h. Próba wduszenia przycisku przyspieszania powoduje wyłączenie tempomatu.

Dziś kolejne próby food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejna śmieszna rzecz. Dłużej przytrzymując przycisk od

> przyspieszania można śmiało wyprzedzać: tempomat normalnie dusi

> gaz.

Tak, depcze po gazie. U mnie do tego zapamiętujenową prędkość. Niezależnie od prędkości (ok, testowałem gdzieś do 180 km/h wink.gif w Niemczech oszszywiście zlosnik.gifwink.gif )

> Tak samo z przyciskiem od zwalniania: dłużej przytrzymany

> całkiem odpuszcza gaz(można przyhamować silnikiem). Ale jak się

> go puści to auto powraca do zaprogramowanej prędkości.

A u mnie nie.. zapamiętuje nową prędkość...

Czyżby różne tempomaty, z innym oprogramowaniem występowały ?

Aha, podłączyłem się kiedyś z techem (prawdziwym) do tempomatu, z ciekawości (czasem miewam tech na parę godzin "do zabawy" he he). Co ciekawsze można w nim ustawić typ silnika... Pewnie nastawy regulatora PID się zmieniają wink.gif

Ale nie wiem jakie typy można wybrać bo nie miałem stosownej tabelki z kodowaniem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, podłączyłem się kiedyś z techem (prawdziwym) do tempomatu, z

> ciekawości (czasem miewam tech na parę godzin "do zabawy" he

> he). Co ciekawsze można w nim ustawić typ silnika...

no prosze kolega dopiero teraz mówi że miewa dostę do TECH a gdyby zrobił akcje zbiorową i kolegom z Ak i MIDy poprogramował

zeby.GIF

pozdr sklejek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że zrobiło sie ciepełko

tempomat został podłaczony juz na cacy

poniżej moja mała walka

zdjecia kiepskiej jakości bo tylko komórka była pod ręką

widać ze jestem samo wystarczalny energetycznie, pozyteczne urządzenie prztwornica 12/220V zeby.GIF

thumb_ebabf3da.jpg

thumb_fd001bad.jpg

tu widać pierwsze przymiarki do miejsca na serwomotor

thumb_b8725e6f.jpg

thumb_31f27572.jpg

tu za to zamontowany wspornik po przeróbce na miejscu, musze go jeszcze przypiłować i dać otwór u dołu na sprężynę od przepustnicy

thumb_48499ad9.jpg

thumb_7e3f0028.jpg

a tu juz na gotowo podłączenie oraz zamontowanie serwomotoru do mocowania poduszki amortyzatora, lekkie cięcie dremelkiem wyprofilowalo blaszke od obudowy

thumb_2a556cb0.jpg

thumb_25f3ecab.jpg

w trasie odczułem spadek spalania LPG około 1l/100km

duza wygoda odcinek Olsztyn - Warszawka pokonałem praktycznie bez używania hamulca

pozdr sklejek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos sie nie laduja te zdjecia.

> A czemu dales go na kielichu a nie na przegrodzie przedniej?

poprawiłem:D

Dałem na kielich bo te miejsce wydało mi sie najbardziej odpowiednie. Tyle tempomatów mi się przewineło przez ręce że w końcu dobrałem sobie jak najdłuższą linkę jaka występowała, przez co mogłem dać go akurat w tym miejscu.

pozdr sklejek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hejo-ja pisze w zasadzie tylko po to żeby podziękować autorowi tematu i wszystkim innym osobom które przyczyniły się do rozwoju całego tempomatowego dzieła:) U mnie tempomat spisuję się świetnie-założyłem go przed trasą 2000km i bardzo mnie to odciążyło:) DZIEKI bartekj, sklejek i inniD:;P pozdroo należy się Wam: 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie smile.gif

Przyszła kolej i na mnie, tempomat lada dzień do mnie przyjdzie, ale mam pare pytań:

1. mam automat -gdzie wchodzi wtyk "J" nie mogę odczytać ze schematu 207? 287 ?? Ha!... doczytałem schemat jest z Omegi...

2. założyłem kiedyś MID-a, ale mam impulsator który daje dokładnie 2x mniej impulsów drogi -czyli jadę 80km/h pokazuje 40km/h. Czy to kwestia softu MID-a czy może to mieć wpływ na pracę tempomatu speed>30km aby zadziałał ? Ilość impulsów z licznika jest stała ?

3. W moim zestawie niestety nie ma wtyczki, od biedy można polutować frown.gif a może ktoś ma niepotrzebną wtyczkę, albo pasuje od czegoś innego jeszcze ?

Pozdrawiam smile.gif

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednie pytanka to niewiem.gif

> 3. W moim zestawie niestety nie ma wtyczki, od biedy można polutować

> a może ktoś ma niepotrzebną wtyczkę, albo pasuje od czegoś

> innego jeszcze ?

Tutaj jednak pójdę z pomocą. W zwykłym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz końcówki konektorowe. Idealnie pasują do styków wychodzących z serwomotora. Po prostu zapytaj się o końcówki konektorowe do głośników "te mniejsze". Przewody do tego zarobić z koszulką termokurczliwą i po problemie. Brak wtyczki nie przyspoży Ci więcej pracy bo u mnie na przykład przewody wychodzące z wtyczki i tak zaopatrywałem w konektory łączące ją z dokładaną instalacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuję za pomysł z końcówkami, jeszcze tego nie miałem w ręku więc nie miałem jak przypasować! A nie masz tego kawałka schematu -tylko bardziej czytelnego, wszystko inne znalazłem, ale na moich nigdzie nie ma tego wyprowadzenia "J" ? z układziku K14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dziękuję za pomysł z końcówkami, jeszcze tego nie miałem w ręku

> więc nie miałem jak przypasować! A nie masz tego kawałka

> schematu -tylko bardziej czytelnego, wszystko inne znalazłem,

> ale na moich nigdzie nie ma tego wyprowadzenia "J" ? z układziku

> K14

J idzie do selektora przy skrzyni automatycznej. Aby wyłączyć tempomat gdy bieg N wrzucony. Przy maualu nie idzie nigdzie - niepodłaczone wink.gif

A końcówki ja zastosowałem z wtyczki od zasilacza ATX + koszulki termoskurczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> J idzie do selektora przy skrzyni automatycznej. Aby wyłączyć

> tempomat gdy bieg N wrzucony. Przy maualu nie idzie nigdzie -

> niepodłaczone

> A końcówki ja zastosowałem z wtyczki od zasilacza ATX + koszulki

> termoskurczki.

O! to też poszukam jakiegoś w piwnicy chyba lezy padnięte 200W z ATX smile.gif

Może zdążę przed długim weekendem i drogą nad morze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dziękuję za pomysł z końcówkami, jeszcze tego nie miałem w ręku

> więc nie miałem jak przypasować! A nie masz tego kawałka

> schematu -tylko bardziej czytelnego, wszystko inne znalazłem,

> ale na moich nigdzie nie ma tego wyprowadzenia "J" ? z układziku

> K14

Ah, ty masz awtomata, nie zauważyłem wink.gif Wstępnie zostawiłbym niepodłączone, a po udanym uruchomieniu można się zastanowić.

Popatrzałem sobie na schematy i w omedze to idzie do jednego z pinów sterownika skrzyni.

A w astrze G z uatomatem ten pin jest w ogółe nie podłączony, za toten pin który w manualu idzie na czujnik wciśnięcia sprzęgła jest w automacie połączony z selektorem...

A, ty w automacie musisz czujnk wciśnięcia sprzęgła na sztywno do +12V podłączyć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Ello ...

Wiec i ja sie wypowiem coś w tym temacie .... smile.gif

Co do wtyczki do tempomatu to nie problem idealnie pasuje wtyczka od złacza diagnostycznego od Vectry A jedyne co to trzeba miec 2 takie wtyczki aby ją w pełni uzbroić w kable (przełozenie pinów).

Generalnie meczy nie ten dodatkowy kabel do automatu (tez mam astre w automacie) to ze kabelek z czujnika sprzegła w manualu nalezy podlaczyc do selektora pod pozycje "N" sie domyslilem.

Tylko co z tym dodatkowym do sterownika skrzyni rozkminił to ktos pod ktory pin i co zmienia jego podlaczenie lub tez nie podlaczone ?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat stary ale nadal aktualny dla niektórych.

Założyłem tempomat ale niestety nie działa Myślałem, że to wina czujnika prędkości ale powymieniałem elementy, zmierzyłem i działa. Dla pewności kupiłem TID by wyświetlić prędkość co się okazuję prędkość jest mniej-więcej o połowę niższa niż licznikowa. Domyślam się, że muszę wymienić albo licznik albo sam impulsator licznika by prędkość była wyświetlana poprawnie ale czy ma ten impulsator wpływ na działanie tempomatu?

Tempomat działa od 30km/h czyli jeśli dobrze rozumuje muszę jechać ponad 60km/h by zadziałał?

Jak założyć linkę tempomatu? Taśma tempomatu jest całkowicie wciągnięta - przy takim położeniu nie jest w stanie otworzyć przepustnicy? Mam poprawić tak by taśma była wyciągnięta a linka naprężona?

(opel Astra F z silnikiem c20ne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak założyć linkę tempomatu? Taśma tempomatu jest całkowicie wciągnięta - przy takim położeniu nie

> jest w stanie otworzyć przepustnicy? Mam poprawić tak by taśma była wyciągnięta a linka

> naprężona?

Położeniem taśmy nie trzeba się przejmować. Tempomat sam znajdzie po włączeniu odpowiednią dla niej pozycję, czyli ją napnie, a później będzie i tak podciągał i puszczał aby trzymać zaprogramowaną prędkość.

P.S. Jak się ociepli będę zakładał tempomat do drugiej asterki. Może zrobię trochę fotek, które się przydadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tempomat działa od 30km/h czyli jeśli dobrze rozumuje muszę jechać ponad 60km/h by zadziałał?

Tak musisz mieć około 65 km/h. Ja mam u siebie identyczną sytuację. tempomat z omegi pewnie jakieś, gdzie impulsy na obrót koła to coś koło 16000. Sam pytałem o o na forum już. Jeśli coś pokręciłem, to niech mnie ktoś poprawi...Pozdrawiam hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia mile widziane szczególnie jak działa "naprężacz linki" u mnie nie da się go wcisnąć, jakaś taka bez ruchu jest ta dźwigienka.

Czy zdaje się trzeba zmienić licznik na po lifcie lub sam impulsator, chyba on ma już więcej impulsów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem licznik w=1102, prędkość pokazuje już normalnie wszystko działa w liczniku jak powinno, tylko wskazówka paliwa strasznie wolno się podnosi. Podłączyłem tempomat, udało się rozszyfrować napinacz - bezsens bo pisze push zamiast pull i trochę wprowadza w błąd ale tempomat działa smile.gif Super sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Witam

Zamontowałem u siebie tempomat jednak coś nadal mi nie chodzi.

Mid pokazuje mi prędkość wiec sygnał jest.

Problem jest najprawdopodobniej z kablem:

G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty).

Podpiąłem go pod czujnik stopu - bezpośrednio na czujniku - raz przy kablu czarno żółtym, a potem przekręciłem wtyczke o 180 stopni by był przy kablu czarnym.

W obu położeniach nie działa.

Proszę o podpowiedź co mogłem źle zamontować.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.