zielik Napisano 31 Marca 2009 Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 Nie no oczywiście założyłem bezpiecznik w hermetycznej obudowie 7,5A. Tylko bez odcięcia zasilania po wyłączeniu stacyjki. Kolejna śmieszna rzecz. Dłużej przytrzymując przycisk od przyspieszania można śmiało wyprzedzać: tempomat normalnie dusi gaz. Tak samo z przyciskiem od zwalniania: dłużej przytrzymany całkiem odpuszcza gaz(można przyhamować silnikiem). Ale jak się go puści to auto powraca do zaprogramowanej prędkości. I tak z kolejnych obserwacji "funkcja przyspieszania" nie działa powyżej 100km/h. Próba wduszenia przycisku przyspieszania powoduje wyłączenie tempomatu. Dziś kolejne próby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2009 > Kolejna śmieszna rzecz. Dłużej przytrzymując przycisk od > przyspieszania można śmiało wyprzedzać: tempomat normalnie dusi > gaz. Tak, depcze po gazie. U mnie do tego zapamiętujenową prędkość. Niezależnie od prędkości (ok, testowałem gdzieś do 180 km/h w Niemczech oszszywiście ) > Tak samo z przyciskiem od zwalniania: dłużej przytrzymany > całkiem odpuszcza gaz(można przyhamować silnikiem). Ale jak się > go puści to auto powraca do zaprogramowanej prędkości. A u mnie nie.. zapamiętuje nową prędkość... Czyżby różne tempomaty, z innym oprogramowaniem występowały ? Aha, podłączyłem się kiedyś z techem (prawdziwym) do tempomatu, z ciekawości (czasem miewam tech na parę godzin "do zabawy" he he). Co ciekawsze można w nim ustawić typ silnika... Pewnie nastawy regulatora PID się zmieniają Ale nie wiem jakie typy można wybrać bo nie miałem stosownej tabelki z kodowaniem..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejek Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 > Aha, podłączyłem się kiedyś z techem (prawdziwym) do tempomatu, z > ciekawości (czasem miewam tech na parę godzin "do zabawy" he > he). Co ciekawsze można w nim ustawić typ silnika... no prosze kolega dopiero teraz mówi że miewa dostę do TECH a gdyby zrobił akcje zbiorową i kolegom z Ak i MIDy poprogramował pozdr sklejek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 > no prosze kolega dopiero teraz mówi że miewa dostę do TECH a gdyby > zrobił akcje zbiorową i kolegom z Ak i MIDy poprogramował > pozdr sklejek no może się kiedyś uda zrobić "spota" we Wrocławiu z Techem hehe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejek Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 jako że zrobiło sie ciepełko tempomat został podłaczony juz na cacy poniżej moja mała walka zdjecia kiepskiej jakości bo tylko komórka była pod ręką widać ze jestem samo wystarczalny energetycznie, pozyteczne urządzenie prztwornica 12/220V tu widać pierwsze przymiarki do miejsca na serwomotor tu za to zamontowany wspornik po przeróbce na miejscu, musze go jeszcze przypiłować i dać otwór u dołu na sprężynę od przepustnicy a tu juz na gotowo podłączenie oraz zamontowanie serwomotoru do mocowania poduszki amortyzatora, lekkie cięcie dremelkiem wyprofilowalo blaszke od obudowy w trasie odczułem spadek spalania LPG około 1l/100km duza wygoda odcinek Olsztyn - Warszawka pokonałem praktycznie bez używania hamulca pozdr sklejek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 cos sie nie laduja te zdjecia. A czemu dales go na kielichu a nie na przegrodzie przedniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejek Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 > cos sie nie laduja te zdjecia. > A czemu dales go na kielichu a nie na przegrodzie przedniej? poprawiłem:D Dałem na kielich bo te miejsce wydało mi sie najbardziej odpowiednie. Tyle tempomatów mi się przewineło przez ręce że w końcu dobrałem sobie jak najdłuższą linkę jaka występowała, przez co mogłem dać go akurat w tym miejscu. pozdr sklejek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk94 Napisano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2009 Hejo-ja pisze w zasadzie tylko po to żeby podziękować autorowi tematu i wszystkim innym osobom które przyczyniły się do rozwoju całego tempomatowego dzieła:) U mnie tempomat spisuję się świetnie-założyłem go przed trasą 2000km i bardzo mnie to odciążyło:) DZIEKI bartekj, sklejek i inniD:;P pozdroo należy się Wam: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_wawa Napisano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 Witam Panowie Przyszła kolej i na mnie, tempomat lada dzień do mnie przyjdzie, ale mam pare pytań: 1. mam automat -gdzie wchodzi wtyk "J" nie mogę odczytać ze schematu 207? 287 ?? Ha!... doczytałem schemat jest z Omegi... 2. założyłem kiedyś MID-a, ale mam impulsator który daje dokładnie 2x mniej impulsów drogi -czyli jadę 80km/h pokazuje 40km/h. Czy to kwestia softu MID-a czy może to mieć wpływ na pracę tempomatu speed>30km aby zadziałał ? Ilość impulsów z licznika jest stała ? 3. W moim zestawie niestety nie ma wtyczki, od biedy można polutować a może ktoś ma niepotrzebną wtyczkę, albo pasuje od czegoś innego jeszcze ? Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 Poprzednie pytanka to > 3. W moim zestawie niestety nie ma wtyczki, od biedy można polutować > a może ktoś ma niepotrzebną wtyczkę, albo pasuje od czegoś > innego jeszcze ? Tutaj jednak pójdę z pomocą. W zwykłym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz końcówki konektorowe. Idealnie pasują do styków wychodzących z serwomotora. Po prostu zapytaj się o końcówki konektorowe do głośników "te mniejsze". Przewody do tego zarobić z koszulką termokurczliwą i po problemie. Brak wtyczki nie przyspoży Ci więcej pracy bo u mnie na przykład przewody wychodzące z wtyczki i tak zaopatrywałem w konektory łączące ją z dokładaną instalacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_wawa Napisano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 A dziękuję za pomysł z końcówkami, jeszcze tego nie miałem w ręku więc nie miałem jak przypasować! A nie masz tego kawałka schematu -tylko bardziej czytelnego, wszystko inne znalazłem, ale na moich nigdzie nie ma tego wyprowadzenia "J" ? z układziku K14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 > A dziękuję za pomysł z końcówkami, jeszcze tego nie miałem w ręku > więc nie miałem jak przypasować! A nie masz tego kawałka > schematu -tylko bardziej czytelnego, wszystko inne znalazłem, > ale na moich nigdzie nie ma tego wyprowadzenia "J" ? z układziku > K14 J idzie do selektora przy skrzyni automatycznej. Aby wyłączyć tempomat gdy bieg N wrzucony. Przy maualu nie idzie nigdzie - niepodłaczone A końcówki ja zastosowałem z wtyczki od zasilacza ATX + koszulki termoskurczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_wawa Napisano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2009 > J idzie do selektora przy skrzyni automatycznej. Aby wyłączyć > tempomat gdy bieg N wrzucony. Przy maualu nie idzie nigdzie - > niepodłaczone > A końcówki ja zastosowałem z wtyczki od zasilacza ATX + koszulki > termoskurczki. O! to też poszukam jakiegoś w piwnicy chyba lezy padnięte 200W z ATX Może zdążę przed długim weekendem i drogą nad morze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 24 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2009 > A dziękuję za pomysł z końcówkami, jeszcze tego nie miałem w ręku > więc nie miałem jak przypasować! A nie masz tego kawałka > schematu -tylko bardziej czytelnego, wszystko inne znalazłem, > ale na moich nigdzie nie ma tego wyprowadzenia "J" ? z układziku > K14 Ah, ty masz awtomata, nie zauważyłem Wstępnie zostawiłbym niepodłączone, a po udanym uruchomieniu można się zastanowić. Popatrzałem sobie na schematy i w omedze to idzie do jednego z pinów sterownika skrzyni. A w astrze G z uatomatem ten pin jest w ogółe nie podłączony, za toten pin który w manualu idzie na czujnik wciśnięcia sprzęgła jest w automacie połączony z selektorem... A, ty w automacie musisz czujnk wciśnięcia sprzęgła na sztywno do +12V podłączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 7 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2009 Ello ... Wiec i ja sie wypowiem coś w tym temacie .... Co do wtyczki do tempomatu to nie problem idealnie pasuje wtyczka od złacza diagnostycznego od Vectry A jedyne co to trzeba miec 2 takie wtyczki aby ją w pełni uzbroić w kable (przełozenie pinów). Generalnie meczy nie ten dodatkowy kabel do automatu (tez mam astre w automacie) to ze kabelek z czujnika sprzegła w manualu nalezy podlaczyc do selektora pod pozycje "N" sie domyslilem. Tylko co z tym dodatkowym do sterownika skrzyni rozkminił to ktos pod ktory pin i co zmienia jego podlaczenie lub tez nie podlaczone ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ventura Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Temat stary ale nadal aktualny dla niektórych. Założyłem tempomat ale niestety nie działa Myślałem, że to wina czujnika prędkości ale powymieniałem elementy, zmierzyłem i działa. Dla pewności kupiłem TID by wyświetlić prędkość co się okazuję prędkość jest mniej-więcej o połowę niższa niż licznikowa. Domyślam się, że muszę wymienić albo licznik albo sam impulsator licznika by prędkość była wyświetlana poprawnie ale czy ma ten impulsator wpływ na działanie tempomatu? Tempomat działa od 30km/h czyli jeśli dobrze rozumuje muszę jechać ponad 60km/h by zadziałał? Jak założyć linkę tempomatu? Taśma tempomatu jest całkowicie wciągnięta - przy takim położeniu nie jest w stanie otworzyć przepustnicy? Mam poprawić tak by taśma była wyciągnięta a linka naprężona? (opel Astra F z silnikiem c20ne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Jak założyć linkę tempomatu? Taśma tempomatu jest całkowicie wciągnięta - przy takim położeniu nie > jest w stanie otworzyć przepustnicy? Mam poprawić tak by taśma była wyciągnięta a linka > naprężona? Położeniem taśmy nie trzeba się przejmować. Tempomat sam znajdzie po włączeniu odpowiednią dla niej pozycję, czyli ją napnie, a później będzie i tak podciągał i puszczał aby trzymać zaprogramowaną prędkość. P.S. Jak się ociepli będę zakładał tempomat do drugiej asterki. Może zrobię trochę fotek, które się przydadzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luisiak Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 > Tempomat działa od 30km/h czyli jeśli dobrze rozumuje muszę jechać ponad 60km/h by zadziałał? Tak musisz mieć około 65 km/h. Ja mam u siebie identyczną sytuację. tempomat z omegi pewnie jakieś, gdzie impulsy na obrót koła to coś koło 16000. Sam pytałem o o na forum już. Jeśli coś pokręciłem, to niech mnie ktoś poprawi...Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ventura Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Zdjęcia mile widziane szczególnie jak działa "naprężacz linki" u mnie nie da się go wcisnąć, jakaś taka bez ruchu jest ta dźwigienka. Czy zdaje się trzeba zmienić licznik na po lifcie lub sam impulsator, chyba on ma już więcej impulsów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ventura Napisano 1 Marca 2011 Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 Zmieniłem licznik w=1102, prędkość pokazuje już normalnie wszystko działa w liczniku jak powinno, tylko wskazówka paliwa strasznie wolno się podnosi. Podłączyłem tempomat, udało się rozszyfrować napinacz - bezsens bo pisze push zamiast pull i trochę wprowadza w błąd ale tempomat działa Super sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ventura Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Tu takie fotki z zamontowanego tempomatu. (mocowanie serwo-mechanizmu zmienię to taka wersja doraźna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasmog Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Witam Zamontowałem u siebie tempomat jednak coś nadal mi nie chodzi. Mid pokazuje mi prędkość wiec sygnał jest. Problem jest najprawdopodobniej z kablem: G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty). Podpiąłem go pod czujnik stopu - bezpośrednio na czujniku - raz przy kablu czarno żółtym, a potem przekręciłem wtyczke o 180 stopni by był przy kablu czarnym. W obu położeniach nie działa. Proszę o podpowiedź co mogłem źle zamontować. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.