Skocz do zawartości

OPNY NA LATO.


tadeusz1

Rekomendowane odpowiedzi

> Bardzo prosze o porade.Jakiej firmy zakupić oponki do STILONA.

Polecam Bf Goodrich profiler g-force lub inne tej firmy mam letnie i zimowe i sa naprawde godne polecenia !

278445357-bfGOODRICH.jpg278445357-stilo8.jpgok.gif

post-61299-14352479252812_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy rok i znowu temat o oponach fajnie

> Zbliża sie wiosna to pewnie niedługo będzie temat o olejach

No właśnie !!

Jestem oprzed wymianą oleju. niewiem.gif

To jaki polecasz ?? rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie !!

> Jestem oprzed wymianą oleju.

> To jaki polecasz ??

wtrące się

musi byc tłusty

musi miec słomkową barwę

dla własnego bezpieczeństwa musisz byc przy całym cyklu produkcyjnym, podróbki olei są plagą wink.gif

nie ufaj nkomu, a już na pewno ASO zeby.GIF

bądz czujny

mam nadzieję ,ze streściłem wszystkie wątki w teamcie oleju rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam nadzieję ,ze streściłem wszystkie wątki w teamcie oleju

Tak jest uważam że temat olejów na ten rok został wyczerpany i wszyscy też wiedzą na jakich gumkach śmigać latem rotfl.gif

Tylko lać boozing.gif i jeździć 20.GIF

I wszystko załatwione bez zaśmiecania koncika biglaugh.gif krótko i treściwie wolny czas można przeznaczyć na pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy rok i znowu temat o oponach fajnie

Przecież nowe modele opon wychodzą dosyć często, więc i update tego typu informacji również jest częściej niż inne tematy.

Chociaż z drugiej strony - jest Forum oponiarskie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co myślicie o tej oponce ( YOKOHAMA AVS dB V500).

Zapewne znalazłeś ją ze względu na wysoką ocenę w testach na opony.com.pl. wink.gif Ale:

- tylko 4 opinie, które być może napisali marketingowcy crazy.gif

- opinia gościa z Mercedesa SLK, który przejechał po mieście 100.000 kilometrów rotfl.gif jest powalająca. hehe.gif

- ten sam gość zawyżył ocenę opony, bo dał jej dwie 6 na lodzie i śniegu rotfl.gif

- pozostałe oceny wskazują, że znacznie pogarsza się prowadzenie na mokrym

- yokohama nie jest popularna na polskim rynku i możesz mieć problem z dostaniem opony zastępczej w razie czego

- twoje stilo nie należy do aut klasy średniej ani wyższej 033102bebe_1_prv.gif

Jednym słowem poszukałbym czegoś bardziej popularnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co myślicie o tej oponce ( YOKOHAMA AVS dB V500).

wiarygodna, chociaż pewnie nieobiektywna będzie z pewnoścą opinia jakiegoś użytkownika.

cóż mogę dodać ze swojej strony: Goodyear F1 użytkowałem przez kilka lat w moim poprzednim aucie, Goodyear F1 używam również w obecnym Stilaczu. Jeśli miałbym opony wymienać, kupłbym ponownie ten komplet - czyli jestem zadowolony: spisuje się bardzo dobrze zarówno na suchym jak i na mokrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli miałbym opony wymienać, kupłbym ponownie

> ten komplet

Przy niskich profilach (50 i mniej) jest to wysoce ryzykowne, bo akurat w niskoprofilowych oponach GY (nie tylko F1) bardzo lubi pękać kord i na barku szybko pojawiają się bąble. Zdarzyło mi się to w sporo ponad 60% praktycznie nowych egzemplarzy opon GY, które kupiłem (i dlatego w pewnym momencie z niskoprofilowymi GY dałem sobie spokój zlosnik.gif) - a miałem kilka kompletów - i co gorsza tego rodzaju uszodzenia nie podlegają reklamacji, co jest dosyć wkurzające w przypadku, gdy np. po dwóch miesiącach od zakupu z kompletu opon do dalszego użytku nadaje się jedna. no.gif

Profile 55%, 60% i wyższe do grupy ryzyka nie należą, 50% i poniżej - zdecydowanie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy niskich profilach (50 i mniej) jest to wysoce ryzykowne, bo

> akurat w niskoprofilowych oponach GY (nie tylko F1) bardzo lubi

> pękać kord i na barku szybko pojawiają się bąble. Zdarzyło mi

> się to w sporo ponad 60% praktycznie nowych egzemplarzy opon GY,

> które kupiłem (i dlatego w pewnym momencie z niskoprofilowymi GY

> dałem sobie spokój ) - a miałem kilka kompletów - i co gorsza

> tego rodzaju uszodzenia nie podlegają reklamacji, co jest dosyć

> wkurzające w przypadku, gdy np. po dwóch miesiącach od zakupu z

> kompletu opon do dalszego użytku nadaje się jedna.

> Profile 55%, 60% i wyższe do grupy ryzyka nie należą, 50% i poniżej -

> zdecydowanie tak.

Jest w tym trochę prawdy - bąbel wyskoczył mi na poprzednim, jak i na obecnym komplecie (nie duży, ale jest). Co ciekawe jest to zawsze na prawym przednim kole, w związku z czym zrzucam to na nasze drogi. Prawa strona dróg jest zawsze bardziej zużyta (resztki pobocza, wyrwy, itp) i bardzo prawdodpodobne jest, że akurat w moim przypadku bąble powstały przez takie właśnie wjechanie w jedną z tych "dziurek".

Może inne modele są bardziej wytrzymałem, chociaż Bridgestone Turanza (jakiś tam numerek jeszcze chyba jest) w wozie mojego ojca zyskał sobie również bąbelka od razu po pierwszej trasie - pewnie wpadła w jakąś polską dziurkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> a co myślicie o Barum BRAVURIS 195/65 15?

nie brałbym tego za psa no.gif ale to tylko moje zdanie

Są dość śliskie. Większość skód moich ludzi to miało

i płakali woleli nawet dębice czy stomil byle nie barum

Kup sobie Nokiana NRHi polecam jest super palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie brałbym tego za psa ale to tylko moje zdanie

> Są dość śliskie. Większość skód moich ludzi to miało

> i płakali woleli nawet dębice czy stomil byle nie barum

Potwierdzam, te opony tylko na opał sie nadają no.gif (przynajmniej na mojej wiosce tak sk...robią angryfire.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nokian Z (w moim przypadku 225/40 R18)

> uzywam i polecam

Witam, a jak to jest z rozmiarami tzn. czy moge sobie zalozyc 215/40/17? bo ktos kiedys wspominal ze nie bardzo...a widze ze tutaj koledzy jezdza nawet na 225/40/18 smile.gif wiec jak to jest do konca i od czego zalezy...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, a jak to jest z rozmiarami tzn. czy moge sobie zalozyc

> 215/40/17? bo ktos kiedys wspominal ze nie bardzo...a widze ze

> tutaj koledzy jezdza nawet na 225/40/18 wiec jak to jest do

> konca i od czego zalezy...pozdrawiam

srednica calego kola musi byc taka sama... wiec musisz dobrze dobrac szerokosc/wysokosc oponki...

dla 17" i 215 szerokosci w/g mnie oponka powinna byc 215/50 R17 waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> srednica calego kola musi byc taka sama... wiec musisz dobrze dobrac

> szerokosc/wysokosc oponki...

> dla 17" i 215 szerokosci w/g mnie oponka powinna byc 215/50 R17

No ok...a czy stilo np model schumacher czy jakis inny model '' sportowy'' nie ma oponek 215/45/17? wydaje mi sie ze takie widzialem w salonie ( moge sie mylic ) wiec czy takie mozna zalozyc oponki na 17'' ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ok...a czy stilo np model schumacher czy jakis inny model ''

> sportowy'' nie ma oponek 215/45/17? wydaje mi sie ze takie

> widzialem w salonie ( moge sie mylic ) wiec czy takie mozna

> zalozyc oponki na 17'' ?

hmm.gif

jaka jest standardowa oponka w Stilo? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, a jak to jest z rozmiarami tzn. czy moge sobie zalozyc

> 215/40/17? bo ktos kiedys wspominal ze nie bardzo...a widze ze

> tutaj koledzy jezdza nawet na 225/40/18

Jest lista homologowanych rozmiarów felg i homologowanych rozmiarów ogumienia - powinieneś mieć to w wyciągu ze świadectwa homologacji ok.gif

> wiec jak to jest do

> konca i od czego zalezy...pozdrawiam

Zależy od tego, czy się przejmujesz legalnością, czy nie. Jeśli się przejmujesz, to wybierasz tylko to, co jest na liście rozmiarów homologowanych. Jeżeli nie, to dobierasz tak, żeby średnica koła odbiegała możliwie mało od oryginału: KLIK - kalkulator. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest lista homologowanych rozmiarów felg i homologowanych rozmiarów

No w instrucji fiata jest napisane o rozmiarze 215/45/17

Ktos tez kiedys wspominal o przeklamywaniu licznika itd jak wspomnialem ze chce zalozyc opony 215/40/17 czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w instrucji fiata jest napisane o rozmiarze 215/45/17

> Ktos tez kiedys wspominal o przeklamywaniu licznika itd jak

> wspomnialem ze chce zalozyc opony 215/40/17 czy to prawda?

sciagnij sobie ten programik i porownaj:

http://www.cuoresportivo.pl/_mm/kram/tyr-o-saurus/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uruchomiłeś kalkulator, do którego linka podałem wyżej? Wpisz

> 215x45R17 i 215x40R17 i popatrz na wyniki.

Nie chciala mi dzialac ta stronka frown.gif ale juz jest ok smile.gif ... mam jeszcze pytanko bo widze ze kolega tutaj znawca tematu pad.gifbow.gif a ja nie bardzo sie w tym orientuje niewiem.gif....chce kupic felgi 17'' i do tego oponki 215/45/17 cool.gif....widzialem ze niektore felgi maja wymiar 7,0x17 i ta sama felga ma tez 7,5x17 i jeszcze do tego jest offset 35 lub 38 frown.gif wiec o co w tym do konca chodzi i co mam wybrac zeby bylo dobrze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzialem ze niektore felgi maja wymiar

> 7,0x17 i ta sama felga ma tez 7,5x17 i jeszcze do tego jest

> offset 35 lub 38

Fabryczne felgi 17" mają szerokość 7 cali, więc najlepiej się tego trzymać. ok.gif Offset to parametr, którym mówi, czy felga jest bardziej wysunięta na zewnątrz, czy bardziej w kierunku środka auta - tutaj trzeba uważać, bo niewłaściwie dobrany offset może się skończyć obcieraniem koła o błotnik albo o elementy zawieszenia. Offset dla felg fabrycznych ma wartość 41mm.

Offset mierzony jest względem płaszczyzny symetrii obręczy, więc dla różnych szerokości felg mogą to być różne wartości - na to też warto zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> widze ze podobna rozmiarowka cie intere ( pewno juz je masz).. i stad

> moja prosbencja.. jakbys mogl pare fotosow jak toto wyglada na

> takich kapciuszkach bo sie przymierzam do 225/45/17

Widzę, że nie tylko ja robię zakupy jesienią opon na lato zlosnik.gif Jaki model opony wybrałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo chwale sobie pirelke za twardosc na suchym, mimo ze na mokrym dramaty , i dlatego ja odpuszczam. Klebery dynaxer tez bardzo milo wspominam i przy nich najprawdopodbniej zostane.Dwa razy dalem sie ubrac w continentala i nie polece ich nawet najwiekszemu wrogowi bo to jest padlina a nie opona. "Modne" GY czy inne "jodelki" jakos mnie nie przekonuja. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Modne" GY czy inne "jodelki" jakos mnie nie przekonuja.

GSD3 ma piękny bieżnik, ale ją też odradził mi mój gumiarz tongue.gif Sam na niej jeździ, ale powiedział, że po lekkim zużyciu bieżnika opony trochę hałasują. Poza tym, można trafić na produkcję chińską (GY ma tam fabrykę).

Wybrałem Nokian Z - przekonały mnie opinie o tej oponie i jej wygląd. Zobaczymy co o nich powiem za rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękny, agresywny bieżnik.

z calym szacunem ale dla mnie to jest ostatnia rzecz na jaka bym wpadl wybierajac gumiaka. To ma dzialac.Dla mnie to moga robic rozowe opony zeby.GIF .Byle spelnialy swoje zadanie. Generalnie na 3/4 spraw w samochodzie klade <beep> ale opona jest jednym z niewielu elementow ktore sa dla mnie swietoscia. Jakis paprok mi sprzedal auto z 2005 roku z oponami ...z 2005 shocked.gif . Od lat dziesieciu jestem nauczony ze sezon to nowe butki a nie jakies wymeczone gumiaki z piwnicy. Obecne lato jakos przemeczylem i odpukac jakos poszlo ale bylo kilka chwil grozy, nie dosc ze ja nowym pojazdem nie ujezdzony to jeszcze moj jedyny kontakt z asfaltem powierzam jakiemus dziadostwu z przebiegiem 50 tysi.

Ps.. 215 sa drozsze niz 225. Te uniroyal w wydaniu 225 niedosc ze taniej 120zl /kpl to znosza 70kg wiecej. ok.gif Plotka glosi ze rozmiarowka 225/45/17 sa bardziej popularne stad cena znacznie lepsza. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GSD3 ma piękny bieżnik, ale ją też odradził mi mój gumiarz Sam na

> niej jeździ, ale powiedział, że po lekkim zużyciu bieżnika opony

> trochę hałasują. Poza tym, można trafić na produkcję chińską (GY

> ma tam fabrykę).

> Wybrałem Nokian Z - przekonały mnie opinie o tej oponie i jej wygląd.

> Zobaczymy co o nich powiem za rok.

co Ty wiesz o zabijaniu!

Jeżdżę na F1 od ponad 1,5 roku - niesamowite trzymanie na suchym, na mokrym również złego słowa nie powiem.

W związku ze zużyciem 2szt, wymieniłem je na Nokian NZRi (tył), na letni sezon szykuje się wymiana przodu; jeżeli dostanę w dobrej cenie F1 - takie zakupię biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku ze zużyciem 2szt, wymieniłem je na Nokian NZRi (tył), na

> letni sezon szykuje się wymiana przodu; jeżeli dostanę w dobrej

> cenie F1 - takie zakupię

Wszystko zależy od rozmiaru - w przypadku niskich profili (50 i mniej), czy to wcześniej w GSD2, czy w GSD3 - problem jest ten sam: konstrukcja barku opony pęka, co objawia się mniejszymi czy większymi bąblami na boku. Taka opona nie nadaje się do użytku ze względów bezpieczeństwa - a producent nie uznaje reklamacji twierdząc, że uszkodzenie kordu w barku opony jest skutkiem wjechania w dziurę.

Generalnie to lepiej poszukać czegoś innego. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy od rozmiaru - w przypadku niskich profili (50 i

> mniej), czy to wcześniej w GSD2, czy w GSD3 - problem jest ten

> sam: konstrukcja barku opony pęka, co objawia się mniejszymi czy

> większymi bąblami na boku. Taka opona nie nadaje się do użytku

> ze względów bezpieczeństwa - a producent nie uznaje reklamacji

> twierdząc, że uszkodzenie kordu w barku opony jest skutkiem

> wjechania w dziurę.

> Generalnie to lepiej poszukać czegoś innego.

hmm.gificon_eek.gif nie wiem, nie zauważyłem takich objawów na moich.

Do dzisiaj nie zauważyłem jakichkolwiek wad, a profil mój to 45.

Wpadło się kilka razy w mniejsze czy większe dziury, ale opony przetrwały już 2 sezony i jedyny powód dla którego chcę ich pozbyć - to nierówne zdarcie (po wewnętrznej) spowodowane prawdopodobnie (między innymi) padnięciem wahaczy... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co Ty wiesz o zabijaniu!

Ojj, zdziwiłbyś się zlosnik.gif

> Jeżdżę na F1 od ponad 1,5 roku - niesamowite trzymanie na suchym, na

> mokrym również złego słowa nie powiem.

> W związku ze zużyciem 2szt, wymieniłem je na Nokian NZRi (tył),

zapytam przekronie - dlaczego nie F1? 270635636-JUMP2.gif

na

> letni sezon szykuje się wymiana przodu; jeżeli dostanę w dobrej

> cenie F1 - takie zakupię

To Twój wybór ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.