Skocz do zawartości

Z mineralnego na półsyntetyk


Gokart

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie zbliża się wymiana oleju teraz jeżdze na mobilu 15W40 mineralny i chciałbym zmienić na jakiś półsyntetyk ale mój mechanik powiedział że nie mogę zmieniać z gęstrzego na rzadszy bo mi się silnik rozszczelni czy to prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie zbliża się wymiana oleju teraz jeżdze na mobilu 15W40

> mineralny i chciałbym zmienić na jakiś półsyntetyk ale mój

> mechanik powiedział że nie mogę zmieniać z gęstrzego na rzadszy

> bo mi się silnik rozszczelni czy to prawda ?

Jak na takim jeździłeś to jeździj dalej i nie kombinuj.

Potem możesz mieć wycieki (możesz, ale nie musisz) itp pierd..

Fabrycznie do 900 jest taki właśnie olej i moim zdaniem niech taki zostanie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie zbliża się wymiana oleju teraz jeżdze na mobilu 15W40

> mineralny i chciałbym zmienić na jakiś półsyntetyk ale mój

> mechanik powiedział że nie mogę zmieniać z gęstrzego na rzadszy

> bo mi się silnik rozszczelni czy to prawda ?

istnieje taka mozliwosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na takim jeździłeś to jeździj dalej i nie kombinuj.

> Potem możesz mieć wycieki (możesz, ale nie musisz) itp pierd..

> Fabrycznie do 900 jest taki właśnie olej i moim zdaniem niech taki

> zostanie !

Wiec zostaje przy mineralce mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie zbliża się wymiana oleju teraz jeżdze na mobilu 15W40

> mineralny i chciałbym zmienić na jakiś półsyntetyk ale mój

> mechanik powiedział że nie mogę zmieniać z gęstrzego na rzadszy

> bo mi się silnik rozszczelni czy to prawda ?

Zależy od przebiegu na mineralnym. Jak auto od dawna jeździ na mineralnym to lepiej już tak zostawić. Ale jak np. tylko od ostatniej wymiany to myśle że możesz zamienić.

Ja swego czasu przy przelocie 50 kkm zmieniłem z półsyntetyka na syntetycznego mobila 5w50. Mechanik straszył że bedzie sie lało, że będzie brał olej itd. ale nic takiego sie nie działo, zużycie pozostało na stałym poziomie a silnik był suchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy od przebiegu na mineralnym. Jak auto od dawna jeździ na

> mineralnym to lepiej już tak zostawić. Ale jak np. tylko od

> ostatniej wymiany to myśle że możesz zamienić.

> Ja swego czasu przy przelocie 50 kkm zmieniłem z półsyntetyka na

> syntetycznego mobila 5w50. Mechanik straszył że bedzie sie lało,

> że będzie brał olej itd. ale nic takiego sie nie działo, zużycie

> pozostało na stałym poziomie a silnik był suchy.

Mam przejechane 20 000 na mineralce wczesniej nie mam informacji na jakim jeżdzono ale pewnie tez na takim a auto ma 97000 km.Nie bede kombinowal i ryzykowal jakis wycieków itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie zbliża się wymiana oleju teraz jeżdze na mobilu 15W40

> mineralny i chciałbym zmienić na jakiś półsyntetyk ale mój

> mechanik powiedział że nie mogę zmieniać z gęstrzego na rzadszy

> bo mi się silnik rozszczelni czy to prawda ?

Ja jeżdzę na minerale i nie narzekam... Smarować smaruje deko między wymianami nie bierze i wogóle nie mam nic do zarzucenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam przejechane 20 000 na mineralce wczesniej nie mam informacji na

> jakim jeżdzono ale pewnie tez na takim a auto ma 97000 km.Nie

> bede kombinowal i ryzykowal jakis wycieków itd.

Faktycznie skoro nie wiesz na jakim wcześniej oleju auto jeździło to ryzyko za duże a konsekwencje mogą być kosztowne. Też bym pozostawił mineralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie tych kąbinacji z olejami nie rozumiem. Jak kupiłem SC 1.1 MPI to był zalany 0W40. Pojeździłem na tym pół roku i zmieniłem na 10W40 czyli taki jaki jest fabrycznie i różnicy nie zauważyłem. Daj dobrej marki 15W/40 i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ogólnie tych kąbinacji z olejami nie rozumiem. Jak kupiłem SC 1.1

> MPI to był zalany 0W40. Pojeździłem na tym pół roku i zmieniłem

> na 10W40 czyli taki jaki jest fabrycznie i różnicy nie

> zauważyłem. Daj dobrej marki 15W/40 i tyle.

proste zdorwszy dla silnika jest polsyntetyk niz minerał, zrob sobie test wlej troszke minerała i połsyntetyka i wstaw do lodowki,zmroz do powiedzmy -10 i zobacz płynnosc obu olejow, bedziesz wiedział dlaczego minerał to zło konieczne i ostateczne.

po pierwsze nieszczelnosci trzeba łatac a nie zmieniac olej, chyba ze silnik juz łyka olej, wtedy mozna zmienic,.

ja powiem na swoim przykładzie, auto od nowosci smigało na polsyntetyku, przy ok 100 tys za namowa olejarzy zmieniono na minerał, i wtedy tez pojawiła sie orkiestra pod maska z popyczaczy.

po 2 miechach zmieniłem na połsyntettyka i wszystko ucichło, tak wiec niech to bedzie dowodem na jakosc minerałów, a raczej ich płynnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki olej wlać przy wymianie jeżeli nie wiadomo na jakim jeździlo

> sie dotychczas, bo poprzedni wlasciciel nie wiedział co mu lano?

> Autko to CC 700. '94, 75kkm

Wlej o takich parametrach jakie zaleca producent !

Jedyne sensowne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie zbliża się wymiana oleju teraz jeżdze na mobilu 15W40

> mineralny i chciałbym zmienić na jakiś półsyntetyk ale mój

> mechanik powiedział że nie mogę zmieniać z gęstrzego na rzadszy

> bo mi się silnik rozszczelni czy to prawda ?

moje sc dlugo jezdzilo na mineralnym ktory byl polecany do tego auta. jakis czas temu zmienilem na polsyntetyk 10w40 Lotos, nic nie leci, nie cieknie, nie bierze go za duzo. skutkow ubocznych brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie nie jest zalecane zeby zamienic mineralny na syntetyk czy polsyntetyk mialem nie tak dawno temu podobny dylemat ale zdecydowalem sie pozstac na mineralnym.Teraz jezdze na MOTUL 2000 MULTIGRADE 15W-40 i naprawde polecam wszystkim ten olej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogolnie nie jest zalecane zeby zamienic mineralny na syntetyk czy

> polsyntetyk mialem nie tak dawno temu podobny dylemat ale

> zdecydowalem sie pozstac na mineralnym.Teraz jezdze na MOTUL

> 2000 MULTIGRADE 15W-40 i naprawde polecam wszystkim ten olej

Ja pozostane przy mineralce mobilu mam nadzieje ze po małej generalce silnika przestanie chlac oleju więcej niż płynu do spryskiwaczy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.