Skocz do zawartości

Kilka pytań o rozrząd w 1.8


Bednar

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ja sobie autko z silnikiem 1.8. Sprzedający zapewniał, ze rozrząd był wymieniany tuż przed sprzedażą. Kwitów na to żadnych oczywiście nie ma.

Na początku miałem dwa typy: zmienił rozrząd i zobaczył, że coś się sypie, dlatego sprzedał, drugi typ zakładał brak wymiany. No i doszedłem do wniosku, że jednak nie wymieniał.

Teraz tak, przeglądałem wiele wątków w tym temacie i generalnie wszyscy zalecają Dayco. Ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć paska dayco do 1.8. Rouville lub Gates są dostępne zarówno w sklepie, gdzie pytałem, jak i na allegro.

Pytanie pierwsze: zakładał ktoś Rouville? jakieś zastrzeżenia?

Druga sprawa: rolka i napinacz (cokolwiek). Mam zakładać SKF, jak wiele osób napisało. No i sytuacja podobna, w sklepie i na allegro są rolki i napinacze INA.

Drugie pytanie: brać INA (ponoć to niemieckie i dobre), czy szukać SKF?

Ewentualnie gdzie mogę kupić jakiś sensowny zestaw w wawie lub w sprzedaży wysyłkowej? Tzn. nie musi to być zestaw, po prostu poszczególne elementy.

Zbliża się wiosna i wolałbym jednak nie ryzykować pęknięcia paska podczas testowania prowadzenia autka na nowych oponach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ja sobie autko z silnikiem 1.8. Sprzedający zapewniał, ze rozrząd

> był wymieniany tuż przed sprzedażą. Kwitów na to żadnych

> oczywiście nie ma.

> Na początku miałem dwa typy: zmienił rozrząd i zobaczył, że coś się

> sypie, dlatego sprzedał, drugi typ zakładał brak wymiany. No i

> doszedłem do wniosku, że jednak nie wymieniał.

> Teraz tak, przeglądałem wiele wątków w tym temacie i generalnie

> wszyscy zalecają Dayco. Ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć

> paska dayco do 1.8. Rouville lub Gates są dostępne zarówno w

> sklepie, gdzie pytałem, jak i na allegro.

> Pytanie pierwsze: zakładał ktoś Rouville? jakieś zastrzeżenia?

> Druga sprawa: rolka i napinacz (cokolwiek). Mam zakładać SKF, jak

> wiele osób napisało. No i sytuacja podobna, w sklepie i na

> allegro są rolki i napinacze INA.

> Drugie pytanie: brać INA (ponoć to niemieckie i dobre), czy szukać

> SKF?

> Ewentualnie gdzie mogę kupić jakiś sensowny zestaw w wawie lub w

> sprzedaży wysyłkowej? Tzn. nie musi to być zestaw, po prostu

> poszczególne elementy.

> Zbliża się wiosna i wolałbym jednak nie ryzykować pęknięcia paska

> podczas testowania prowadzenia autka na nowych oponach

może być DAYCO, Gates, Ruville

rolki albo oryginalne fiata, albo SKF, o tych INA nie słyszałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może być DAYCO, Gates, Ruville

> rolki albo oryginalne fiata, albo SKF, o tych INA nie słyszałem

No właśnie podobno Dayco ma takie same zęby na pasku, jakie są na rolce prowadzącej, i skoro wiele ludzi go poleca, to mam kaprys zakupu własnie jego wink.gif

Cholera, pomerdało mi się, pasek to nie ruville, tylko contitech...

Jakie zatem są te rolki oryginalne fiata? No i gdzie to można kupić poza ASO? INA(ruville?) właśnie jest na allegro, takie coś na przykład: allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie podobno Dayco ma takie same zęby na pasku, jakie są na

> rolce prowadzącej, i skoro wiele ludzi go poleca, to mam kaprys

> zakupu własnie jego

> Cholera, pomerdało mi się, pasek to nie ruville, tylko contitech...

> Jakie zatem są te rolki oryginalne fiata? No i gdzie to można kupić

> poza ASO? INA(ruville?) właśnie jest na allegro, takie coś na

> przykład: allegro

DAYCO ma takie same półokrągłe zęby jak koła wałków rozrządu....

widziałem wiele pasków gates i miały zęby prostokątne, co mi się osobiśnie nie spodobało.

Rolka i napinacz najlepiej fiatowskie, są w cenach nawet niższych niż SKF....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DAYCO ma takie same półokrągłe zęby jak koła wałków rozrządu....

No właśnie dlatego mam kaprys zakupu DAYCO zeby.GIF

> Rolka i napinacz najlepiej fiatowskie, są w cenach nawet niższych niż

> SKF....

Ok, gdzie to kupić, bo chyba nie w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie dlatego mam kaprys zakupu DAYCO

> Ok, gdzie to kupić, bo chyba nie w ASO?

zapytaj też w ASO bo ponoć strasne obniżki mają.......ktoś na kunciku pisał.

Ja kupiłem oryginały na allegro za 200zł, a z tego co pamiętam padło SKF było droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie podobno Dayco ma takie same zęby na pasku, jakie są na

> rolce prowadzącej, i skoro wiele ludzi go poleca, to mam kaprys

> zakupu własnie jego

> Cholera, pomerdało mi się, pasek to nie ruville, tylko contitech...

> Jakie zatem są te rolki oryginalne fiata? No i gdzie to można kupić

> poza ASO? INA(ruville?) właśnie jest na allegro, takie coś na

> przykład: allegro

ja zakladalem pasek contitecha i napinacz SKF a rolek poszczegolnych juz nie pamietam jakie

i raczej to z tym dopasowanie paska DAYCO do kółek wałków to totalna bzurda - > przeciez kazdy pasek do danego typu rozrzadu musi pasowac do kształtu zbąków wałków i nie moze byc nic innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zakladalem pasek contitecha i napinacz SKF a rolek poszczegolnych

> juz nie pamietam jakie

> i raczej to z tym dopasowanie paska DAYCO do kółek wałków to totalna

> bzurda - > przeciez kazdy pasek do danego typu rozrzadu musi

> pasowac do kształtu zbąków wałków i nie moze byc nic innego

se zobacz a potem pisz.....W warsztacie pokazali mi pasek gates'a i miał inne zęby niż Dayco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widziałem paski do 1.6 gates i dayco i o nich piszę.

no dobra ale tu jest temat o 1.8 ktory ma calkiem inny rozrzad, paski itp. sam napinacz kosztuje niewiele mniej niz caly rozrzad do 1.6

a co do paska to wydaje mi sie to dziwne bo nie widzialem roznych paskow do 1.6 bo nie mam tego motoru ale skoro mowisz ze widziales i to jest jeden typ rozrzadu ktory moga napedzac paski o roznych zebach to moze i tak jest, nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zakladalem pasek contitecha i napinacz SKF a rolek poszczegolnych

> juz nie pamietam jakie

Jak sądzisz, wytrzyma te 60kkm? zeby.GIF

Mój obecny albo jest nowy, albo ma 90kkm... Pomimo 50% szans boję się ryzykować wink.gif

Wysłałem kilka zapytań do sprzedawców z allegro o pasek DAYCO i rolki SKF lub fabryczne. Jutro rano podjadę też do jednego ASO i zapytam o cenę.

Jak nic ciekawego nie będzie, to wezmę takie coś, jak na allegro, czyli contitech+ruville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakie sa ceny do 1,8 (i nie chce mi sie sprawdzac) ale jak robilem w 1,6 to pasek i napinacz w aso byl tanczy niz w moto sklepie zlosnik.gif pasek 60zl a napinacz 129zl , w sklepie pasek bez roznicy o jaki pytalem (dyco, conti-tech i gates) 80zl a napinacz skf 145zl. jedyne co to nie moglem dostac rolki prowadzacej w aso od reki wiec kupilem w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacze mam ciagle skf, innych jakoś nie miałem ochoty próbować, a że dziadostwo potrafią zrobić przekonał mnie napinacz od paska klinowego który się rozsypał po 20 tys,

z pasków raz miałem dayco, teraz mam gatesa od 52 tys. km i dziala (tfu odpukać) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem gdzie widziałeś takie ceny ale komplet do 1.8 kosztuje 264zł

> więc tylko 64zł więcej niż do 1.6....

> Allegro

nie przemądrzaj sie tak, z allegro trzeba umieć korzystać bo inaczej Cie wydymają i syf wcisną który zaraz sie rozleci zlosnik.gif ten link który podales nie wiem czemu jest taki tani ten zestaw ale coś tu jest nie tak

ja kupowalem rok temu to sam napinacz kosztowal cos kolo 180-200zl (mam gdzies paragon to moge znalezc dokladnie) i kupowalem to w sklepie gdzie na półce leżał CAŁY zestaw do 1.6 za ok. 200 pare zł - więc sklep nie jest drogi, a moj komplet tj. napinacz rolka prowadzaca i pasek wyszedł ok. 400zł

takie ceny są w tej chwili w intercarsie wiec wiele sie nie zmieniło

278599992-rolki.JPG

post-73650-14352480558324_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie przemądrzaj sie tak, z allegro trzeba umieć korzystać bo inaczej

> Cie wydymają i syf wcisną który zaraz sie rozleci ten link

> który podales nie wiem czemu jest taki tani ten zestaw ale to

> wielkie syf musi być (mowie o rolkach, bo paski firmowe są)

> ja kupowalem rok temu to sam napinacz kosztowal cos kolo 180-200zl

> (mam gdzies paragon to moge znalezc dokladnie) i kupowalem to w

> sklepie gdzie na półce leżał CAŁY zestaw do 1.6 za ok. 200 pare

> zł - więc sklep nie jest drogi, a moj komplet tj. napinacz rolka

> prowadzaca i pasek wyszedł ok. 400zł

> takie ceny są w tej chwili w intercarsie wiec wiele sie nie zmieniło

Bartek, aleś mu dowalił biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bartek, aleś mu dowalił

nie chodzi o dowalanie, ale jak ktos nie zmienial rozrzadu w 1.8 to nie wie jak jest a doswiadczenia z 1,6 nie koniecznie przekladają sie na inny silnik, ja glupi tez nie jestem i jak zmienialem rozrzad to wydzwanialem wszedzie, patrzylem na allegro, w ASO, itp. i wszedzie rolka napinajaca byla za taką cenę, dodatkowo u mnie wielkie cyrki były z jedną rolką prowadzącą napinacza paska wielorowkowego, która wg. wszelkich katalogów, ASO itp powinna być inna niż ja miałem - a ten napinacz był u mnie oryginalny, wkońcu jakoś ją znalazlem, wiec nie wszystko jest takie oczywiste jak sie wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chodzi o dowalanie, ale jak ktos nie zmienial rozrzadu w 1.8 to

> nie wie jak jest a doswiadczenia z 1,6 nie koniecznie

> przekladają sie na inny silnik, ja glupi tez nie jestem i jak

> zmienialem rozrzad to wydzwanialem wszedzie, patrzylem na

> allegro, w ASO, itp. i wszedzie rolka napinajaca byla za taką

> cenę, dodatkowo u mnie wielkie cyrki były z jedną rolką

> prowadzącą napinacza paska wielorowkowego, która wg. wszelkich

> katalogów, ASO itp powinna być inna niż ja miałem - a ten

> napinacz był u mnie oryginalny, wkońcu jakoś ją znalazlem, wiec

> nie wszystko jest takie oczywiste jak sie wydaje

mi też nie chodziło o dowalanie, tylko przedstawienie faktów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> blisko 3 lata temu sam napinacz do 1,8 kosztował mnie

> 250 złotyc

Więc tak, pojeździłem dzisiaj rano po warszawskich ASO i oryginalne części fiata:

pasek: 162zł

napinacz: 331zł

rolka: 144zł

Jeżeli bym wymieniał również rolki i pasek wieloklinowy oraz uszczelki pod pokrywą zaworów, dodatkowo dochodzi 500zł...

Suma: około 1144zł... Szkoda gadać....

Dostałem ofertę jednego ze sprzedawców na allegro (firma z Płocka, posiadająca również serwis):

pasek Dayco: 50zł (dziwnie tanio)

napinacz SKF: 142zł

rolka SKF: 88zł

Tutaj ceny już są lepsze. Odwiedziłem tez jeden sklep z częściami fiata, na razie dostałem tylko cenę paska Dayco, 70zł. Jutro mam do nich przedzwonić i dowiedzieć się o ceny rolek.

Tak więc sądzę, że jakoś z tego wybrnę. Potrzebuję jednak porady, czy te 50zł za pasek Dayco to jakaś normalna cena? Wydaje mi się strasznie tanio...

Edit: popatrzyłem teraz na ceny innych pasków dayco na allegro i sa własnie w okolicach tych 50zł, tak więc raczej się zdecyduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak, pojeździłem dzisiaj rano po warszawskich ASO i oryginalne

> części fiata:

> pasek: 162zł

> napinacz: 331zł

> rolka: 144zł

> Jeżeli bym wymieniał również rolki i pasek wieloklinowy oraz

> uszczelki pod pokrywą zaworów, dodatkowo dochodzi 500zł...

> Suma: około 1144zł... Szkoda gadać....

mówiłem że jest drożej niż do 1.6...

> Dostałem ofertę jednego ze sprzedawców na allegro (firma z Płocka,

> posiadająca również serwis):

> pasek Dayco: 50zł (dziwnie tanio)

> napinacz SKF: 142zł

> rolka SKF: 88zł

> Tutaj ceny już są lepsze. Odwiedziłem tez jeden sklep z częściami

> fiata, na razie dostałem tylko cenę paska Dayco, 70zł. Jutro mam

> do nich przedzwonić i dowiedzieć się o ceny rolek.

> Tak więc sądzę, że jakoś z tego wybrnę. Potrzebuję jednak porady, czy

> te 50zł za pasek Dayco to jakaś normalna cena? Wydaje mi się

> strasznie tanio...

> Edit: popatrzyłem teraz na ceny innych pasków dayco na allegro i sa

> własnie w okolicach tych 50zł, tak więc raczej się zdecyduję.

raczej cena za pasek jest ok, napinacz mniej wiecej jeśli to jest tanie źródło to tez może być (jak pisalem wczesniej ja rok temu cos kolo 180zl dalem wiec troche moglo ztanieć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i normalna cena tych części, ale lepiej sprawdź pisownię tych

> słów, bo może on ma:

> DAJKO i SCW

Hmm, tego nie wiem, ale skoro to jest serwis i w dodatku mają same pozytywne komentarze, to raczej im zaufam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówiłem że jest drożej niż do 1.6...

No troszeczkę wink.gif I to była cena za same części, pewnie kolejne 500 za robotę...

> raczej cena za pasek jest ok, napinacz mniej wiecej jeśli to jest

> tanie źródło to tez może być (jak pisalem wczesniej ja rok temu

> cos kolo 180zl dalem wiec troche moglo ztanieć)

Cena kompletu jest porównywalna z tymi, które są na allegro, ale to jest właśnie firmowane przez SKF, a na allegro jest jakaś INA.

Dodatkowo szukam jeszcze paska wieloklinowego (czy trzeba tez zmieniać przy nim rolki? Bo tego nie planuję), uszczelek pod pokrywę zaworów oraz termostatu. Chcę wszystko zrobić za jednym razem i liczyć na to, że będzie spokój na jakiś czas icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No troszeczkę I to była cena za same części, pewnie kolejne 500 za

> robotę...

> Cena kompletu jest porównywalna z tymi, które są na allegro, ale to

> jest właśnie firmowane przez SKF, a na allegro jest jakaś INA.

to możesz brać raczej

> Dodatkowo szukam jeszcze paska wieloklinowego (czy trzeba tez

> zmieniać przy nim rolki? Bo tego nie planuję),

pasek wielorowkowy nie jest drogi (jakies 50-60zl), a co do rolek, tam masz jeśli sie nie myle 3 rolki - 2 normalne i jedna rolka na napinaczu tego paska, ja u siebie wymienilem tylko 2, trzecia była bardzo dobra, wymienialem wlasnie tą na napinaczu, z tego co sie orientowalem w ASO wystepuje to jako jedna całość cena ok.200zl, ale da rade dokupić samą rolke za paredziesiąt zł (nie pamietam dokladnie) - te rolki musi Ci ocenić mechanik może jeszcze są dobre - to nie rozrząd wiec jeśli łozyska ładnie chodzą i sama rolka jesli jest plastikowa nie jest wytarta to można zostawić

uszczelek pod

> pokrywę zaworów oraz termostatu.

a co termostat padnięty?

Chcę wszystko zrobić za jednym

> razem i liczyć na to, że będzie spokój na jakiś czas

no powodzenia ale możesz sie przeliczyć biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pasek wielorowkowy nie jest drogi (jakies 50-60zl), a co do rolek,

> tam masz jeśli sie nie myle 3 rolki - 2 normalne i jedna rolka

> na napinaczu tego paska, ja u siebie wymienilem tylko 2, trzecia

> była bardzo dobra, wymienialem wlasnie tą na napinaczu, z tego

> co sie orientowalem w ASO wystepuje to jako jedna całość cena

> ok.200zl, ale da rade dokupić samą rolke za paredziesiąt zł (nie

> pamietam dokladnie) - te rolki musi Ci ocenić mechanik może

> jeszcze są dobre - to nie rozrząd wiec jeśli łozyska ładnie

> chodzą i sama rolka jesli jest plastikowa nie jest wytarta to

> można zostawić

Właśnie tak samo myślałem, kupić pasek, a rolki zostawić do oceny mechanikowi.

> a co termostat padnięty?

Tak sądzę, wskazówka temperatury podczas normalnej jazdy zatrzymuje się w 1/4 skali. Stojąc w korku nagrzewa się bardziej, wentylator tez się włącza trochę powyżej połowy skali. Nie sądzę, aby był układ zapowietrzony, bo poza wskazaniem wszystko jest ok.

> no powodzenia ale możesz sie przeliczyć

Dzięki, może się przydać zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sądzę, wskazówka temperatury podczas normalnej jazdy zatrzymuje

> się w 1/4 skali. Stojąc w korku nagrzewa się bardziej,

> wentylator tez się włącza trochę powyżej połowy skali. Nie

> sądzę, aby był układ zapowietrzony, bo poza wskazaniem wszystko jest ok.

w 1/4 to jest na trasie? ogolnie wskazówka ma nie wchodzic wiele ponad połowe skali - tylko jeszcze pytanie czy masz wskazniki okragłe czy półksięzyce bo moze to nie byc dokladnie to samo we wskazaniu

w kazdym razie przy sprawnym termostacie w korku szybko wskazowka leci 1 kreske ponad polowe i wtedy juz wiatrak chodzi na 2 biegu i wyzej juz nie wchodzi wskaznik, w czasie jazdy na trasie wskazowka jest 2-3 kreski od połowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 1/4 to jest na trasie?

Tak, na trasie. I nie ważne, czy przy 10-cio stopniowym mrozie, czy 10-ci stopniowym "upale" wink.gif

> ogolnie wskazówka ma nie wchodzic wiele

> ponad połowe skali -

Wskazówka wchodzi właśnie niewiele ponad połowę skali i słyszę, że załącza się wiatrak na chłodnicy, co słychać. Poza tym co jest ciekawe, to jak się załączy ten wiatrak, to silnik przez pewien moment jest na takich samcy obrotach przy biegu jałowym, na jakich jest tuż po uruchomieniu zimnego samochodu, około 1500 obr/min.

> tylko jeszcze pytanie czy masz wskazniki

> okragłe czy półksięzyce bo moze to nie byc dokladnie to samo we

> wskazaniu

Mam półokrągłe, ale mimo to, to 1/4 skali to chyba trochę za mało oslabiony.gif

> w kazdym razie przy sprawnym termostacie w korku szybko wskazowka

> leci 1 kreske ponad polowe i wtedy juz wiatrak chodzi na 2 biegu

> i wyzej juz nie wchodzi wskaznik,

W korku dokładnie tak mam...

> w czasie jazdy na trasie

> wskazowka jest 2-3 kreski od połowy

... ale tak już nie mam, spada do 1/4 i sie nie rusza zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 1/4 to jest na trasie? ogolnie wskazówka ma nie wchodzic wiele

> ponad połowe skali - tylko jeszcze pytanie czy masz wskazniki

> okragłe czy półksięzyce bo moze to nie byc dokladnie to samo we

> wskazaniu

> w kazdym razie przy sprawnym termostacie w korku szybko wskazowka

> leci 1 kreske ponad polowe i wtedy juz wiatrak chodzi na 2 biegu

> i wyzej juz nie wchodzi wskaznik, w czasie jazdy na trasie

> wskazowka jest 2-3 kreski od połowy

wskazówka ma być w połowie i nieważne czy jedziesz czy stoisz....jak jest inaczej to termostat nie działa tak jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wskazówka ma być w połowie i nieważne czy jedziesz czy stoisz....jak

> jest inaczej to termostat nie działa tak jak powinien.

ja tak własnie mam czy stoje w miejscu czy jade zawsze jest na połowie jak zaklęta a może my coś mamy nie tak hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja właśnie dzisiaj wymieniłem termostat, bo miałem tak jak ty

> zobaczę, jak teraz wskaźnik będzie sie zachowywał i zdam jutro

> relację

Zatem czekam na relację smile.gif Jak zapomnisz, to Ci przypomnę 270751858-jezyk.gif

Właśnie się rozglądam za tym termostatem, na razie dostałem ofertę 130zł z allegro. Rozglądam się dalej.

Edit:

Termostat zamówiony, vernet, 98zł, jutro ma być. Mimo wszystko na relację czekam z niecierpliwością smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ja sobie autko z silnikiem 1.8. Sprzedający zapewniał, ze rozrząd

> był wymieniany tuż przed sprzedażą. Kwitów na to żadnych

> oczywiście nie ma.

> Na początku miałem dwa typy: zmienił rozrząd i zobaczył, że coś się

> sypie, dlatego sprzedał, drugi typ zakładał brak wymiany. No i

> doszedłem do wniosku, że jednak nie wymieniał.

> Teraz tak, przeglądałem wiele wątków w tym temacie i generalnie

> wszyscy zalecają Dayco. Ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć

> paska dayco do 1.8. Rouville lub Gates są dostępne zarówno w

> sklepie, gdzie pytałem, jak i na allegro.

> Pytanie pierwsze: zakładał ktoś Rouville? jakieś zastrzeżenia?

> Druga sprawa: rolka i napinacz (cokolwiek). Mam zakładać SKF, jak

> wiele osób napisało. No i sytuacja podobna, w sklepie i na

> allegro są rolki i napinacze INA.

> Drugie pytanie: brać INA (ponoć to niemieckie i dobre), czy szukać

> SKF?

> Ewentualnie gdzie mogę kupić jakiś sensowny zestaw w wawie lub w

> sprzedaży wysyłkowej? Tzn. nie musi to być zestaw, po prostu

> poszczególne elementy.

> Zbliża się wiosna i wolałbym jednak nie ryzykować pęknięcia paska

> podczas testowania prowadzenia autka na nowych oponach

witam

INA to producent łożysk LINK

rolki i napinacze z udziałem tych łożysk składa firma LUK LINK

Obydwie firmy należą do grupy SCHAEFFLER GROUP więc wiadomo dlaczego firma LUK używa łożysk INA cool.gif

ja je założyłem 2 tygodnie temu i pasek GATES

sklep CER-MOTOR w WARSZAWIE LINK

tu ich cennik LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobaczę, jak teraz wskaźnik będzie sie zachowywał i zdam jutro

> relację

Ok, zatem zapytowuję się, jak to teraz u Ciebie wygląda wink.gif

Byłem w polecanym przez wielu warsztacie J&M na Szarych Szeregów w Wawie. Za wymianę rozrządu i termostatu chcą 350zł za samą robotę :/ Szukam dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wymienialem rozrzad po 60 tys

> na razie po 20 tys pasek gates i rolki fiatowskie daja rade, aby tak

> dalej

Części już zamówiłem, paski Dayco, rolki SKF. Będą w przyszłym tygodniu. Teraz tylko szukam jakiegoś warsztatu z rozsądnymi cenami oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Części już zamówiłem, paski Dayco, rolki SKF. Będą w przyszłym

> tygodniu. Teraz tylko szukam jakiegoś warsztatu z rozsądnymi

> cenami

termostat wymieniony

i tu zaczyna sie problem:

przed wymianą termostat otwierał sie mniej więcej pośrodku między 1/4 a 1/2 wskazań

po wymianie termostat otwiera sie w zasadzie w połowie wskaźnika, ale po niedługim czasie opada tak do poziomu miedzy 1/4 a 1/2, a nie tak jak myślałem, że ustawi sie w połowie skali

o co w tym wszystkim chodzi? czy termostat coś nie teges czy może źle odpowietrzony układ?

czekam na sugestie. Mam nadzieję, że z tymi zakresami opisanymi przeze mnie wszyscy sobie poradzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> termostat wymieniony

> i tu zaczyna sie problem:

> przed wymianą termostat otwierał sie mniej więcej pośrodku między 1/4

> a 1/2 wskazań

> po wymianie termostat otwiera sie w zasadzie w połowie wskaźnika, ale

> po niedługim czasie opada tak do poziomu miedzy 1/4 a 1/2, a nie

> tak jak myślałem, że ustawi sie w połowie skali

> o co w tym wszystkim chodzi? czy termostat coś nie teges czy może źle

> odpowietrzony układ?

> czekam na sugestie. Mam nadzieję, że z tymi zakresami opisanymi

> przeze mnie wszyscy sobie poradzą

moze masz inny termostat niz wczesniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miał ktoś podobnie, po wymianie termostatu?

> bo nie wiem, czy nie będę musiał go reklamować

ja przy okrągłych zegarach mam po wymianie - latem 2 kreski ponizej polowy zima 3 kreski ponizej polowy a jak bylo wczesniej to nie wiem bo kupilem bravolota z padnietym termo a wtedy to sie tylko podrywal 2 kreski od dna pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja przy okrągłych zegarach mam po wymianie - latem 2 kreski ponizej

> polowy zima 3 kreski ponizej polowy a jak bylo wczesniej to nie

> wiem bo kupilem bravolota z padnietym termo a wtedy to sie tylko

> podrywal 2 kreski od dna

u mnie jest tak po wymianie termostatu jak na obrazku

278628341-wskazniktemp.jpg

zółta kreska - w tym miejscu sie otwiera

niebieska kreska - po otwarciu staje mniej wiecej w tym położeniu

czerwona - jak długo stoję w korkach :-)

post-33656-14352480750253_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.