Skocz do zawartości

Psyyyyk.......


pit0872

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam pytanie związane ze zbiotnikiem paliwa. Czy zbiornik jest jakoś odpowietrzany? Ostatnio zatankowałem do pełna, potem jeździlem (kupa kilometrów sami wiecie jak to w UNO jest grinser006.gif) podjechałem z pustym na stacje i jak otwierałem zbiornik to takie pssssyk zrobiło, że mało mnie do zbiornika nie wciągnęło, normalnie mówie wam było słychać jak sie blacha zbiornika prostuje !!! Czy to tak ma być??? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam pytanie związane ze

> zbiotnikiem paliwa. Czy zbiornik jest jakoś odpowietrzany?

> Ostatnio zatankowałem do pełna, potem jeździlem (kupa kilometrów

> sami wiecie jak to w UNO jest ) podjechałem z pustym na stacje

> i jak otwierałem zbiornik to takie pssssyk zrobiło, że mało mnie

> do zbiornika nie wciągnęło, normalnie mówie wam było słychać jak

> sie blacha zbiornika prostuje !!! Czy to tak ma być???

Teoretycznie nie ale w praktyce różnie to bywa.

Moze masz zatkany zawór odpowietrzający lub coś w podobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie nie ale w praktyce różnie to bywa.

> Moze masz zatkany zawór odpowietrzający lub coś w podobie.

u mnie też robi psssssssyt

gdzie ten odpowietrznik znaleźć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie nie ale w praktyce różnie to bywa.

> Moze masz zatkany zawór odpowietrzający lub coś w podobie.

Ja mam tak od nowości...

W sumie to opary są zasysane przez silnik, a po drodze jest chwytacz oparów, więc takie podciśnienie się tam może tworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam tak od nowości...

> W sumie to opary są zasysane przez silnik, a po drodze jest chwytacz

> oparów, więc takie podciśnienie się tam może tworzyć.

czyli ni ma strachu że coś zatkane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko czy to ciśnienie nie ma wpływu na spalanie?

To jest podciśnienie, i jeżeli już to może przez to mniej palić wink.gifwink.gif co jest zresztą nieprawdą...

W ogóle w chwytaczu oparów jest taki zawór co dopuszcza świeżego powietrza żeby się ten aktywny węgiel oczyszczał.

Tak to jest skonstruowane że ma działać ok.gif

Co innego w dieslu - kiedyś mi się bak zapowietrzył w Renault Traffic to zaczęła sadza lecieć z rury, moc spadła stopniowo do zera.... To było w Kielcach - stanąłem na środku estakady, lekko ruch blokując na Kraków spineyes.gif ale doszedłem co się stało ok.gifok.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko czy to ciśnienie nie ma wpływu na spalanie?

20.GIF Hej koledzy, poczytać o ukł. z wtryskiem. Ukł.jest hermetyczny, a pompa paliwa utrzymuje w nim stałe ciśnienie. Układ odpowietrzania włącza się cyklicznie tak że nadciśnienie w układzie jes ciągle. Po wyłączeniu silnika jeszcze przez 1-2 minuty. To psssyk to nadciśnienie, dzięki niemu wtryskiwacz ma co podać od razu. Ma to i złe strony- szybciej kończy się zbiornik paliwa. W najsłabszych miejscach (na zgrzewach pod taką ramką) jest po prostu przedmuchiwany na wylot. Druga rzecz to to, że przy małym uszkodzeniu na postoju nic nie widać, a po wzroście ciśnienia w czasie jazdy normalnie ciurkiem leci. tak że to psssyk to dowód że wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej koledzy, poczytać o ukł. z wtryskiem. Ukł.jest hermetyczny, a

> pompa paliwa utrzymuje w nim stałe ciśnienie. Układ

> odpowietrzania włącza się cyklicznie tak że nadciśnienie w

> układzie jes ciągle. Po wyłączeniu silnika jeszcze przez 1-2

> minuty. To psssyk to nadciśnienie, dzięki niemu wtryskiwacz ma

Nadciśnienie to jest może w układzie zasilania paliwem, ale w baku panuje podciśnienie powietrza (oparów). Bo jak otwieram korek to powietrze jest zasysane do środka, a nie że opary mi buchają na "huevos" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej koledzy, poczytać o ukł. z wtryskiem.

No wlasnie, polecam poczytac... cfaniaczek.gif

> Ukł.jest hermetyczny, a

> pompa paliwa utrzymuje w nim stałe ciśnienie.

Cisnienie jest pomiedzy pompa a wtryskiwaczem, a nie w calym ukladzie... smirk.gif

> Układ

> odpowietrzania włącza się cyklicznie

To nie jest uklad odpowietrzania, tylko uklad recyrkulacji par paliwa... ok.gif

> tak że nadciśnienie w

> układzie jes ciągle.

Uklad recyrkulacji nie ma nic wspolnego z cisnieniem... smirk.gif

> Po wyłączeniu silnika jeszcze przez 1-2

> minuty.

Zgadza sie, jest utrzymywane cisnienie przez zawor zwrotny pompy... ok.gif

> To psssyk to nadciśnienie, dzięki niemu wtryskiwacz ma

> co podać od razu.

Nie prawda, to nie jest nadcisnienie, a podcisnienie... smirk.gif Przy otwarciu korka powietrze jest zasysane do wewnatrz... smirk.gif

> Ma to i złe strony- szybciej kończy się

> zbiornik paliwa. W najsłabszych miejscach (na zgrzewach pod taką

> ramką) jest po prostu przedmuchiwany na wylot. Druga rzecz to

> to, że przy małym uszkodzeniu na postoju nic nie widać, a po

> wzroście ciśnienia w czasie jazdy normalnie ciurkiem leci. tak

> że to psssyk to dowód że wszystko jest ok.

A to juz jest wg mnie bzdura kompletna... cfaniaczek.gif Kolega twierdzi, ze pompa paliwa wytwarza nadcisnienie w zbiorniku paliwa... icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie, polecam poczytac...

> Cisnienie jest pomiedzy pompa a wtryskiwaczem, a nie w calym

> ukladzie...

> To nie jest uklad odpowietrzania, tylko uklad recyrkulacji par

> paliwa...

> Uklad recyrkulacji nie ma nic wspolnego z cisnieniem...

> Zgadza sie, jest utrzymywane cisnienie przez zawor zwrotny pompy...

> Nie prawda, to nie jest nadcisnienie, a podcisnienie... Przy

> otwarciu korka powietrze jest zasysane do wewnatrz...

> A to juz jest wg mnie bzdura kompletna... Kolega twierdzi, ze pompa

> paliwa wytwarza nadcisnienie w zbiorniku paliwa...

No to przecież tak napisałem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sie co wymądrzać z tym wtryskiem bo mój to gaźnikowiec a psyyk jest. Co do tego skraplacza czy recyrkulatora par to u mnie tego chyba nie ma (zdaje sie że, to powinno być w bagażniku), a psyyk jest. Ogólnie to nie wieciw tak na 100% czy to powinno być czy nie. No nie? Psyyk, psyyk, psyyk.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zachęcam was do poczytania instrukcji od UNO tam jest wyraźnie napisane że przy otwieraniu korka paliwa może wystąpić odgłos zasysania powietrza, które wynika z tegi iż przy pobieraniu paliwa pompa wytwarza podciśnienie ok.gif O tym czy ma to jakieś skutki ujemne nietety nie napisali skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam pytanie związane ze

> zbiotnikiem paliwa. Czy zbiornik jest jakoś odpowietrzany?

> Ostatnio zatankowałem do pełna, potem jeździlem (kupa kilometrów

> sami wiecie jak to w UNO jest ) podjechałem z pustym na stacje

> i jak otwierałem zbiornik to takie pssssyk zrobiło, że mało mnie

> do zbiornika nie wciągnęło, normalnie mówie wam było słychać jak

> sie blacha zbiornika prostuje !!! Czy to tak ma być???

dalej zajedziesz na oparach hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie zachęcam was do poczytania instrukcji od UNO tam jest

> wyraźnie napisane że przy otwieraniu korka paliwa może wystąpić

> odgłos zasysania powietrza, które wynika z tegi iż przy

> pobieraniu paliwa pompa wytwarza podciśnienie O tym czy ma to

> jakieś skutki ujemne nietety nie napisali

aby paliwo (kanapki) leciały do silnika w przewodzie jest zastosowana zwęzka wenturiego, ktora (pomag/powoduje?) zasysanie paliwa. no napewno sama nie powoduje bo to wymuszane jest przez załaczenia silnika powstaje cisnienie i z tego cisnienia zasysane paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.