pit0872 Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam pytanie związane ze zbiotnikiem paliwa. Czy zbiornik jest jakoś odpowietrzany? Ostatnio zatankowałem do pełna, potem jeździlem (kupa kilometrów sami wiecie jak to w UNO jest ) podjechałem z pustym na stacje i jak otwierałem zbiornik to takie pssssyk zrobiło, że mało mnie do zbiornika nie wciągnęło, normalnie mówie wam było słychać jak sie blacha zbiornika prostuje !!! Czy to tak ma być??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam pytanie związane ze > zbiotnikiem paliwa. Czy zbiornik jest jakoś odpowietrzany? > Ostatnio zatankowałem do pełna, potem jeździlem (kupa kilometrów > sami wiecie jak to w UNO jest ) podjechałem z pustym na stacje > i jak otwierałem zbiornik to takie pssssyk zrobiło, że mało mnie > do zbiornika nie wciągnęło, normalnie mówie wam było słychać jak > sie blacha zbiornika prostuje !!! Czy to tak ma być??? Teoretycznie nie ale w praktyce różnie to bywa. Moze masz zatkany zawór odpowietrzający lub coś w podobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit0872 Napisano 11 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Teoretycznie nie ale w praktyce różnie to bywa. > Moze masz zatkany zawór odpowietrzający lub coś w podobie. YYYY... a gdzie sie to to znajduje??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichy Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 To dziwne, ja mam dokladnie na odwrot, jak otwieram bak (prawie pusty) to czuje nie zasysanie ale wyrazny wydmuch oparow benzyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Teoretycznie nie ale w praktyce różnie to bywa. > Moze masz zatkany zawór odpowietrzający lub coś w podobie. u mnie też robi psssssssyt gdzie ten odpowietrznik znaleźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Teoretycznie nie ale w praktyce różnie to bywa. > Moze masz zatkany zawór odpowietrzający lub coś w podobie. Ja mam tak od nowości... W sumie to opary są zasysane przez silnik, a po drodze jest chwytacz oparów, więc takie podciśnienie się tam może tworzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Ja mam tak od nowości... > W sumie to opary są zasysane przez silnik, a po drodze jest chwytacz > oparów, więc takie podciśnienie się tam może tworzyć. czyli ni ma strachu że coś zatkane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > czyli ni ma strachu że coś zatkane Chlera wie, ale jak mam tak od nowości i jeździ i nic się nie dzieje to chyba nie ma strachu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Ja mam tak od nowości... U mnie to samo... Odkad mam Uniaka zawsze przy otwieraniu wlewu jest pssst... Moim zdaniem nie ma sie czym przejmowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Chlera wie, ale jak mam tak od nowości i jeździ i nic się nie dzieje > to chyba nie ma strachu tylko czy to ciśnienie nie ma wpływu na spalanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi20 Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Chlera wie, ale jak mam tak od nowości i jeździ i nic się nie dzieje > to chyba nie ma strachu spokojnie u mnie jest to samo. TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > tylko czy to ciśnienie nie ma wpływu na spalanie? To jest podciśnienie, i jeżeli już to może przez to mniej palić co jest zresztą nieprawdą... W ogóle w chwytaczu oparów jest taki zawór co dopuszcza świeżego powietrza żeby się ten aktywny węgiel oczyszczał. Tak to jest skonstruowane że ma działać Co innego w dieslu - kiedyś mi się bak zapowietrzył w Renault Traffic to zaczęła sadza lecieć z rury, moc spadła stopniowo do zera.... To było w Kielcach - stanąłem na środku estakady, lekko ruch blokując na Kraków ale doszedłem co się stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > tylko czy to ciśnienie nie ma wpływu na spalanie? Hej koledzy, poczytać o ukł. z wtryskiem. Ukł.jest hermetyczny, a pompa paliwa utrzymuje w nim stałe ciśnienie. Układ odpowietrzania włącza się cyklicznie tak że nadciśnienie w układzie jes ciągle. Po wyłączeniu silnika jeszcze przez 1-2 minuty. To psssyk to nadciśnienie, dzięki niemu wtryskiwacz ma co podać od razu. Ma to i złe strony- szybciej kończy się zbiornik paliwa. W najsłabszych miejscach (na zgrzewach pod taką ramką) jest po prostu przedmuchiwany na wylot. Druga rzecz to to, że przy małym uszkodzeniu na postoju nic nie widać, a po wzroście ciśnienia w czasie jazdy normalnie ciurkiem leci. tak że to psssyk to dowód że wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Hej koledzy, poczytać o ukł. z wtryskiem. Ukł.jest hermetyczny, a > pompa paliwa utrzymuje w nim stałe ciśnienie. Układ > odpowietrzania włącza się cyklicznie tak że nadciśnienie w > układzie jes ciągle. Po wyłączeniu silnika jeszcze przez 1-2 > minuty. To psssyk to nadciśnienie, dzięki niemu wtryskiwacz ma Nadciśnienie to jest może w układzie zasilania paliwem, ale w baku panuje podciśnienie powietrza (oparów). Bo jak otwieram korek to powietrze jest zasysane do środka, a nie że opary mi buchają na "huevos" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > Hej koledzy, poczytać o ukł. z wtryskiem. No wlasnie, polecam poczytac... > Ukł.jest hermetyczny, a > pompa paliwa utrzymuje w nim stałe ciśnienie. Cisnienie jest pomiedzy pompa a wtryskiwaczem, a nie w calym ukladzie... > Układ > odpowietrzania włącza się cyklicznie To nie jest uklad odpowietrzania, tylko uklad recyrkulacji par paliwa... > tak że nadciśnienie w > układzie jes ciągle. Uklad recyrkulacji nie ma nic wspolnego z cisnieniem... > Po wyłączeniu silnika jeszcze przez 1-2 > minuty. Zgadza sie, jest utrzymywane cisnienie przez zawor zwrotny pompy... > To psssyk to nadciśnienie, dzięki niemu wtryskiwacz ma > co podać od razu. Nie prawda, to nie jest nadcisnienie, a podcisnienie... Przy otwarciu korka powietrze jest zasysane do wewnatrz... > Ma to i złe strony- szybciej kończy się > zbiornik paliwa. W najsłabszych miejscach (na zgrzewach pod taką > ramką) jest po prostu przedmuchiwany na wylot. Druga rzecz to > to, że przy małym uszkodzeniu na postoju nic nie widać, a po > wzroście ciśnienia w czasie jazdy normalnie ciurkiem leci. tak > że to psssyk to dowód że wszystko jest ok. A to juz jest wg mnie bzdura kompletna... Kolega twierdzi, ze pompa paliwa wytwarza nadcisnienie w zbiorniku paliwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > No wlasnie, polecam poczytac... > Cisnienie jest pomiedzy pompa a wtryskiwaczem, a nie w calym > ukladzie... > To nie jest uklad odpowietrzania, tylko uklad recyrkulacji par > paliwa... > Uklad recyrkulacji nie ma nic wspolnego z cisnieniem... > Zgadza sie, jest utrzymywane cisnienie przez zawor zwrotny pompy... > Nie prawda, to nie jest nadcisnienie, a podcisnienie... Przy > otwarciu korka powietrze jest zasysane do wewnatrz... > A to juz jest wg mnie bzdura kompletna... Kolega twierdzi, ze pompa > paliwa wytwarza nadcisnienie w zbiorniku paliwa... No to przecież tak napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 > No to przecież tak napisałem No przeciez ja nie mowie, ze nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 11 Maja 2005 Udostępnij Napisano 11 Maja 2005 u mnie jest tak od nowości i jakoś nie zwracam na to uwagi bo to dla mnie naturalne psssst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit0872 Napisano 12 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2005 Nie ma sie co wymądrzać z tym wtryskiem bo mój to gaźnikowiec a psyyk jest. Co do tego skraplacza czy recyrkulatora par to u mnie tego chyba nie ma (zdaje sie że, to powinno być w bagażniku), a psyyk jest. Ogólnie to nie wieciw tak na 100% czy to powinno być czy nie. No nie? Psyyk, psyyk, psyyk..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxpaynemm Napisano 15 Maja 2005 Udostępnij Napisano 15 Maja 2005 Panowie zachęcam was do poczytania instrukcji od UNO tam jest wyraźnie napisane że przy otwieraniu korka paliwa może wystąpić odgłos zasysania powietrza, które wynika z tegi iż przy pobieraniu paliwa pompa wytwarza podciśnienie O tym czy ma to jakieś skutki ujemne nietety nie napisali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arttii1986 Napisano 15 Maja 2005 Udostępnij Napisano 15 Maja 2005 > Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam pytanie związane ze > zbiotnikiem paliwa. Czy zbiornik jest jakoś odpowietrzany? > Ostatnio zatankowałem do pełna, potem jeździlem (kupa kilometrów > sami wiecie jak to w UNO jest ) podjechałem z pustym na stacje > i jak otwierałem zbiornik to takie pssssyk zrobiło, że mało mnie > do zbiornika nie wciągnęło, normalnie mówie wam było słychać jak > sie blacha zbiornika prostuje !!! Czy to tak ma być??? dalej zajedziesz na oparach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arttii1986 Napisano 15 Maja 2005 Udostępnij Napisano 15 Maja 2005 > Panowie zachęcam was do poczytania instrukcji od UNO tam jest > wyraźnie napisane że przy otwieraniu korka paliwa może wystąpić > odgłos zasysania powietrza, które wynika z tegi iż przy > pobieraniu paliwa pompa wytwarza podciśnienie O tym czy ma to > jakieś skutki ujemne nietety nie napisali aby paliwo (kanapki) leciały do silnika w przewodzie jest zastosowana zwęzka wenturiego, ktora (pomag/powoduje?) zasysanie paliwa. no napewno sama nie powoduje bo to wymuszane jest przez załaczenia silnika powstaje cisnienie i z tego cisnienia zasysane paliwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.