Jump to content

Bartłomiej

użytkownik
  • Posts

    6019
  • Joined

  • Last visited

About Bartłomiej

  • Birthday 02/06/1975

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Name
    Bartek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kampinos
  • Car
    CAPRI Fordever !
  • Motorcycle
    Honda PCX

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bartłomiej's Achievements

mistrz kierownicy

mistrz kierownicy (14/19)

2.2k

Reputation

  1. Ja usiłowałem teraz dodać samochód do tej apki i proces wywalił się na potwierdzeniu dodania źródła płatności. Miałem dostepną jedynie płatność w poczet karty. ktoś wie, o co cho? EDIT: Dowiedziałem się w mBanku, że mają kłopot z przyjęciem transakcji 3d-secure od Mastercarda, zatem nie ja jeden miałem kłopot z włączeniem sobie tej funkcji w apce SkyCash. Rozwiązanie problemu jest planowane na 25.07 (czyli jakiś dev jest potrzebny).
  2. No to gratuluję. Farta z zakupem i dobrego auta. Moim zdaniem TT ma duże szanse na youngtimera; ale trzeba poczekać tak z 10 lat.
  3. Czy uważasz, że koniecznie trzeba szukać wersji quattro, czy do zwyczajnej jazdy "rozrywkowej" wystarczy napęd na jedną oś? Kupowałeś w PL, czy za granicą?
  4. Kurcze, w zasadzie zapomniałem, że istnieje cos takiego jak Audi TT. Nie ma za wiele tych aut na ulicach. Napisz pls coś więcej o tym modelu. Czy silnik 1.8T w każdej wersji jest OK, czy jednak trzeba się którychś wystrzegać? Jakieś typowe bolączki modelu? Skomplikowane zawieszenie albo kłopoty z elektryką? Jak tam dach - przecieka, usterki mechanizmu? Czy warto się rozglądać za wersją polift (po 2003), czy to bez znaczenia? Zauważyłem, że sporo egzemplarzy ma powypalane piksele na wyświetlaczach. Czy to się łatwo naprawia / wymienia? Egzemplarze za mniej niż 20 tysięcy wyglądają na zmęczone życiem, więc chyba trzeba w garść wziąć tak z +5 tysięcy więcej, żeby myślec o zakupie, co?
  5. automat, im więcej biegów, tym lepiej mocny silnik tempomat auto-klima + porządny nawiew na tył jak najlepsze światła - to dla mnie b. ważne fotele z dobrym trzymaniem bocznym el. fotele z pamięcią ustawień czujniki parkowania przód + tył (nie musi być kamery) czujniki martwego pola przyzwoite audio hak (wożę rowery, czasami ciągam przyczepkę/lawetę) a panoramicznego dachu to bym nie chciał (grzeje w dyńkę, potrafi przeciekać po czasie)
  6. Może i fajne, ale ponoć koszmarne w naprawach. Mechanik albo pogoni, albo skasuje idiotyczne pieniądze. Szukałbym lekko podwyższonego autka, żeby się wygodnie wsiadało/wysiadało. A na Jazz'a patrzyłeś? Albo na Note'a? (nie wiem tylko, jak z budżetem) Ogólnie teraz to nie jest najlepszy czas na kupowanie niedużych i tanich wozidełek - bardzo podrożały w czasie pandemii.
  7. Lej to, co zaleca producent. Pilnuj specyfikacji oleju. I wymieniaj co 10-15 tys km, to będzie w sam raz. I nie wydziwiaj z wymianami na inną specyfikację, bo to nie ma sensu. Ja do swojego francuza 5W30 biorę z Totala, zgodnie z reko Citroena.
  8. Ecosport ? - brzyyyyyyyydal !!!!! 😉 100x bardziej podoba mi się Puma ale oczywiście to małżonce musi się podobać
  9. Mercedes, w przypadku modelu w203, zaleca wymianę oleju w automacie po.... 30 tysiącach km. A potem już nie ma żadnych zaleceń dotyczących wymiany (sic!) Wiem, bo sam się dowiadywałem w centrali na ul. Daimlera w Wawie. Ja w swoim w203 wymieniłem po 175kkm i zamierzam wymieniać co 60kkm. Do tego jeszcze olej w dyfrze.
  10. Mój (nienowoczesny) klasyczny automat hydraulik 6b podłączony do diesla 2.0 163KM i opakowany 1.8t minivanem spala 8.3l ON po mieście. Miasto to Warszawa. Im więcej biegów (teściowie mają 9b automat w Mercu), tym optymalniej dobiera biegi do pracy diesla. I nadal można oszczędnie.jeździć.
  11. Kilka lat temu stałem twardo na stanowisku, że "manual, bo mam kontrolę". Potem dostałem szkołę od Mazdy MPV z dieslem i 5b skrzynią manualną - jazda takim zestawem w warszawskich korkach doprowadzała mnie do szewskiej pasji. Obecnie mam jeden duży samochód z 6b automatem oraz od niedawna zwykły miejski samochód również z automatem. Wygoda - zwłaszcza w mieście - rewelacyjna. I nic nie zamula, i nauczyłem się mieć kontrolę nad zmianami biegów, i wcale nie ma wyższego zużycia paliwa. A w trasie - automat w towarzystwie tempomatu to wręcz idealna para. Natomiast..... stare, proste, prymitywne wręcz Capri wolę z manualem (aniżeli z 50-letnim 3-biegowym automatem).
  12. Nieco chichszej i równiejszej pracy. Ale z doświadczenia widzę, że w sumie nie ma na co liczyć. albo mam tak zdrowe silniki, że takie preparaty nie są im potrzebne.
  13. OK, ale zgodzisz się, że to dość szczególny i wcale nie często spotykany przypadek, kiedy się ciąga ciężką przyczepę. Ja w swojej karierze kierowcy przyczepę ciągałem może ze 2-3 razy, najczęściej była to laweta, raz wiozłem 300km swoje Capri od blacharza. czekaj czekaj, jest jeszcze koło dwumasowe, które potrafi głębiej sięgnąć do kieszeni. Miałem kiedyś Mazdę MPV z dieslem - koszt wymiany K2M poza ASO to było 4.5 tysiąca. Są też i tańsze dwumasy, tak samo jak są też i niezawodne skrzynie automatyczne, w których wystarczy wymieniać olej i na wiele km masz spokój.
  14. No to i ja dołożę swoje 3 grosze - Archoil AR9100, modyfikator tarcia - stosowany do silników diesla (PSA, MB) w miarę nowoczesnych nie przyniósł jakiś spektakularnych rezultatów. Ale za to zaaplikowany do skrzyni biegów w Celice Vgen, gdzie nagminnym problemem były haczące synchronizatory II i III biegu - tutaj poprawa pojawiła się po około 3-4 tysiącach km. Redukcje z III na II oraz zmiany I na II przy mocnym pałowaniu przestały wiązać się ze zgrzytaniem. I jeszcze - w moim wiekowym Capri, AR9100 wlany do dyfra w tylnym moście (razem z nowym olejem, żeby nie było) spowodował jego wyczuwalne wyciszenie. W przypadku przekładni - jeśli nie masz zmęczonych łożysk bądź uszkodzonych trybów - takie środki są w stanie spowodować poprawę pracy mechanizmów. W przypadku silników - nie mam takiej pewności, ale może przy starszych konstrukcjach można liczyć na coś więcej.
  15. Nie dorabiam żadnej ideologii - wyczytałes więcej, aniżeli napisałem. Ad rem - liczniki umieszczone po środku wcale nie dyskwalifikują samochodu. Ich ergonomia jest na prawdę spoko, różnicę odczuwa się przez pierwsze 50km jazdy (nie żaden milion, gdzie Ty to wyczytałeś?). Potem wzrok naturalnie odnajduje wskazania, zero problemów. Uwierz mi, nie warto skreślać samochodu tylko ze względu na centralne zegary. A jeśli chodzi o automat - IMO najfajniejszy zestaw to skrzynia 8b w zestawieniu z mocnym dieslem (im więcej przełożeń, tym fajniej wykorzystany moment obrotowy). U mnie jest 6b ale jeździłem Mercem GLC teściów z automatem 9b - jest dużo fajniej. Manual...... nie widzę zalet przy obecnym zaawansowaniu automatów.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.