Jump to content

Bartłomiej

użytkownik
  • Posts

    6221
  • Joined

  • Last visited

About Bartłomiej

  • Birthday 02/06/1975

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Name
    Bartek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kampinos
  • Car
    CAPRI Fordever !
  • Motorcycle
    Honda PCX

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bartłomiej's Achievements

mistrz kierownicy

mistrz kierownicy (14/19)

2.4k

Reputation

  1. Porównaj średnice kół, nie samych felg - im większa różnica, tym więcej będzie miał do roboty mechanizm różnicowy, którego zadaniem jest niwelowanie prędkości obrotowych napędzanych kół. Jeśli różnica będzie spora, warto przełożyć na oś napędzaną takie koło, które ma identyczną średnicę. Ale jeśli nie planujesz dużo jechać z zapasówką (typu kilkaset kilometrów) a tylko dojechać do domu bądź do gumiarza - nie masz się czym przejmować. Tylko pamiętaj, mechanizm różnicowy będzie się grzał nieco bardziej, niż przy identycznych kołach, więc warto jechać bez szaleństw. Ale na pewno nie "zmielisz dyfra", jak to tu ktoś napisał. O jednej rzeczy tutaj nie wspomniano, a IMO należałoby. Jeżeli różnica średnic kół będzie większa niż kilka procent, możesz mieć efekt wariującego ABSu. Chodzi mi o to, że przy każdym hamowaniu ABS będzie wykrywał różnicę prędkości obrotowej kół, którą zinterpretuje jako poślizg. Może zatem chcieć interweniować, nawet na suchej nawierzchni, co może znacznie wydłużyć drogę hamowania. Warto zrobić kilka ostrożnych prób, żeby się nie zdziwić, gdy będziesz hamował ze 100km/h. Być może warto wtedy wyłączyć ABS.......
  2. Dzięki. Bardzo cenna propozycja. Prosto w punkt.
  3. Dla mnie elektryk byłby pierwszym samochodem, który by kręcił najwięcej kilometrów. eCitigo by mi nie styknął, bo potrzebuję jeździć w 5 osób. I to codziennie.
  4. Pełna zgoda. Ale ja nie pisałem, że oczekuję, że EV będzie tańsza od spalinówki. Co więcej, do dzisiaj nie wiedziałem, że ten model w ogóle występuje w wersji EV. Po sprawdzeniu jego cen zwyczajnie stwierdziłem, że IMO jest za drogi jak na miejski samochód do przewiezienia 4-5 osób do miasta bądź na zakupy.
  5. Ja patrzę wyłącznie na wersję EV.
  6. Mogłoby być z tego fajne jeździdło na dojazdy do miasta/szkoły/pracy. Ale niestety, przesadzili z ceną. Ja również jestem ciekaw, czy gdyby zmniejszyć moc silnika oraz osiągi, to wpłynęło by to na zasięg bądź na cenę tego modelu.
  7. Pooglądać najlepiej jest na żywo. jakby co, możemy się ustawić jakoś w Wawie, czasami przyjeżdżam również i Capri. Mój profil na c.pl to "Bartłomiej", ale daaaawno już nie wrzucałem tam zdjęć czy opisów. Na priv mogę Ci podesłać link do galerii zdjęć mojego auta. (zabrzmiało trochę narcystycznie )
  8. Wiele lat temu, może z 10+, opisywałem na MK moje Capri i początek jego remontu. ale nie mam pojęcia, czy zostało to przeniesione wraz z przesiadką na nowy engine forum. A co chcesz wiedzieć o moim Capri?
  9. Wiele lat temu, może z 10+, opisywałem na MK moje Capri i początek jego remontu. ale nie mam pojęcia, czy zostało to przeniesione wraz z przesiadką na nowy engine forum. A co chcesz wiedzieć o moim Capri?
  10. No o tym jest ten wątek Ogólnie rzecz biorąc to na razie loteria. A jak chcesz miec jakąś większą pewność, że nie będzie wywalalo błędów, to musisz zdrowo przepłacić za firmowe LEDy. Takie są moje wnioski na razie.
  11. Czyli mam się bawić w oporniki? Słabe to...... jakby się nie dało czegoś takiego wszczepić fabrycznie w LEDa.
  12. Nie mam pojęcia, nie mam Audi ! A tak na serio, to akurat oświetlenie tablicy to dla mnie najmniej istotna sprawa. Ale juz w przypadku stopów, uważam że taki LED retrofit byłby tylko z korzyścią dla bezpieczeństwa - LEDy zapalają się widocznie szybciej, aniżeli klasyczne żarówki. Podobnie z kierunkami - choć tu raczej górę bierze nowoczesność a nie bezpieczeństwo. Ale nie powiem, takie delikatne zmiany pasowały by mi do CL203.
  13. Powiem Ci szczerze, że masz chyba rację. Sprawdziłem ceny żarówek P21W od Osram czy Philipsa - za sztukę trzeba dać kilkadziesiąt złotych, czasami nawet i 60. Dla mnie to szok. Tym bardziej, że na niektórych jest napisane, że nie są homologowane do ruchu drogowego. Że WHAT ??? !!!! Doceniam LEDy za ilość światła, którą są w stanie wygenerować. Doceniam też natychmiastowość włączania, co przyda się przy stopach oraz (trochę) kierunkowskazach. Ale cała reszta to jakiś dramat. Aż dziw bierze, że jeszcze technologia LED nie jest w stanie dać taniego i niezawodnego źródła światła.
  14. Cholery już dostaję! Chciałem sobie powymieniać klasyczne żaróweczki na ich zamienniki LEDowe. Chodzi o takie duperele typu podświetlenie tablicy rejestracyjnej czy oświetlenie bagażnika. Dają one zazwyczaj więcej światła, co w kilku miejscach by się nawet i przydało. Robię to sukcesywnie, jak mi się coś przepali, to szukam "nowoczesnych zamienników". Nieszczęściem moim jest to, że mam samochody z wykrywaniem przepalonych żarówek, więc nie mogę tam wrzucić byle czego, żeby mi nie zapalało komunikatu o przepalonych żarówkach. No i tytułowy szlag mnie już trafia, bo ciągle nie mogę znaleźć porządnych LEDów, które by nie gryzły z 'CANBUS'em w moim leciwym W203. Raz mi się udało takie znaleźć, ale po miesiącu jeżdżenia w roli oświetlenia tablicy szlag je trafił. A inne znowu nie powodują błędu ale za to nobliwie migają z częstotliwością 0.5Hz. Niedawno STOP mi się przepalił, na szczęście tylko jeden. Szukam na alledrogo żarówki P21 i nawet jeśli w opisie jest zaznaczony CANBUS, to znowu w opiniach kupujących widać, że albo się gryzą z ww, albo padają po miesiącu używania. Czy macie może jakieś sprawdzone namiary na LEDy wszelakiej maści, ale uczciwie zrobione i nie powodujące błędu przepalonej żarówki? Please help !!!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.