Jump to content

Spajdi

użytkownik
  • Content Count

    576
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    3m 51s

About Spajdi

  • Rank
    zielony listek

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie jest czasem tak, że nie padało długi czas, przyszedł lekki deszcz i zrobiła się breja miejscami na jezdni? Zawsze jak jest długo susza to przy pierwszym deszczu jest lodowisko dopóki nie przejdzie porządna ulewa i nie wypłuka. Chociaż miałem raz taką sytuację z Hankookami 3 lata temu jakiś model dostawczy założony do Doblo Maxi i było tak jak opisujesz i to na NOWYCH oponach z przebiegiem ok. 2000 km, jednak wtedy jechałem w tym samym dniu tymi samymi drogami drugim samochodem i nie było ślisko... Ja po tej przygodzie stwierdziłem, że nigdy nie zaryzykuję kupna tego producenta, który się kreuje na pseudo premium. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  2. Spajdi

    Start-stop

    Albo klikasz po każdym rozruchu, albo interfejsem można wyłączyć trwale, w pełni odwracalnie, ale będzie ikonka przekreślonego ss na środkowym wyświetlaczu między zegarami i w informacjach o samochodzie na radiu również będzie informacja. W tym modelu robi się to przez np. ustawienie nierealnych wymaganych parametrów temperatury silnika do aktywacji SS. W poprzednich VAG można było zmodyfikować pracę przycisku, żeby nie cykac co każdy rozruch. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  3. Doliczanie pewnej marży do ceny zakupu części/materiałów jest całkowicie normalną i prawidłową praktyką, to jest tzw. "koszt zakupu" czyli dokładnie to co opisałeś - Twój czas, który poświęcasz na szukanie w katalogach, telefony do hurtowni itp. Jeżeli ktoś uważa, że powinien u mechanika płacić za części dokładnie tyle co najtańsza opcja na Ceneo jeszcze bez przesyłki to jest zwyczajnym "Januszem" w negatywnym tego słowa znaczeniu. Mechanik to zawód jak każdy inny i ma generować zysk. Uczciwość to zupełnie inna kwestia i tego należy wymagać i egzekwować jej brak. Praktycznie w każdej branży usługowej dolicza się jakiś 5-20% do ceny materiału właśnie na pokrycie kosztów przeglądania katalogów, wyjazdów do hurtowni, ewentualnych reklamacji towaru itp. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  4. Proszę: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/474821-12-tsi-%C5%BCre-olej/&share_tid=474821&share_fid=1000340&share_type=t Aczkolwiek to jedyny przypadek poważnej awarii, który znalazłem w internecie, a długo szukałem informacji o 1.2 TSI EA 211 bo chciałem kupić Rapida/Octavię III z tym silnikiem. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  5. Wszystko fajnie, ale podaj przykład takiego warsztatu bo na Śląsku takiego nie znam. Chciałem spróbować polecanego w internecie warsztatu specjalizującego się w grupie VAG. No więc zadzwoniłem raz i po wybraniu odpowiedniego numeru wewnętrznego moje połączenie zostało nagle odrzucone. Spróbowałem drugi raz za kilkanaście minut i sytuacja identyczna - spasowałem, jak warsztat nie potrafi ogarnąć nawet telefonów to tym bardziej samochodów... Oczywiście nikt nie oddzwonił. Inny warsztat, który teoretycznie wyczerpuje definicję warsztatu o którym mówisz również grupy VAG ma takie opinie w Internecie i są takie historie opisane, że strach tam nawet olej wymienić, a kiedyś uchodził za luksus i też certyfikowany itp. itd. To o czym Ty opowiadasz to jakiś mityczny perfekcyjny warsztat i może jest kilka takich w PL, a znalezienie ich graniczy z cudem. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  6. 1.2/1.4 TSI serii EA211 są ok, zdarzają się jakieś pojedyncze przypadki jak tu na AK, że 1.2 się rozleciał no i 1.4 TSI w teście długodystansowym autoswiata też padł po 270kkm, ale na tyle co tego jeździ we flotach i innych leasingach (jdg), a widać tego w ogłoszeniach sporo to raczej nic poważnego się z nimi nie dzieje do 200-250 kkm, a powyżej takich przebiegów to imho ogromny wpływ na żywotność ma eksploatacja od początku życia pojazdu, a mam wrażenie, że nowoczesne silniki są zdecydowanie bardziej czułe na wszelkie zaniedbania serwisowe typu eksploatacja long life. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  7. Samochód prosty, śmiesznie tani w eksploatacji, babki lubią bo się wysoko siedzi, silnik nie ma żadnych wad fabrycznych, pali stosunkowo dużo, jedzie jako tako, dobra charakterystyka do spokojnej jazdy bo nie trzeba go mocno kręcić, ale jak się chce "przycisnąć" to emocje jak na rybach. Bagażnik bardzo ustawny i pojemny jak na swój rozmiar. Nie koroduje nadmiernie. Psuje się nagminnie elektryczne wspomaganie kierownicy, ale można podmienić na używkę za 80 zł i magik za 150 zł musi to "zakodować" do naszego auta, ogarnia to też soft ddt4all z kablem ELM 327, ale w praktyce nie testowałem. Regenerowane i wyzerowane wspomaganie ok. 700 zł więc bez tragedii, wymiana prosta. Do tego co dwa lata warto wyczyścić odpływy wody z podszybia bo inaczej zalewa silnik wycieraczek i trzeba go ratować, dojście banalnie proste, a wycieraczki jako tako schodzą. Fotelik RWF się mieści i ktoś 1,7 m jeszcze z przodu usiądzie względnie komfortowo. Obiektywnie samochód godny polecenia, moja żona sobie chwali, ja go nie cierpię i jazdę nim uważam za męczarnię ze względu na katastrofalny układ kierowniczy, kiepskie wyciszenie, idiotyczną charakterystykę silnika oraz pracę sprzęgła, skrzyni biegów, a także idiotyczną pozycję za kierownicą - nogi za blisko, kierownica za daleko. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  8. Jestem z południa, ale bez wątpienia w okolicy 50-100 km od stolicy jakiś warsztat rozsądny się znajdzie. To na prawdę stosunkowo prosta robota, masę ludzi ogarnia samemu po obejrzeniu tutoriali na necie. Klucz to oryginalne łożyska bodajże Timken wtedy nie trzeba nic mierzyć i kombinować i musi być dobrze, jeżeli obudowa jest OK. Dodatkowo nie trzeba wymieniać łożysk dyfra bo są praktycznie wieczne, ale filozofowie-naciągacze każą wymieniać. Polecam forum Opla, Alfy tam można znaleźć rozsądne namiary na lokalsów. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  9. W EU Subaru Forester łamią się na pół tak są zgnite, a amortyzatory wpadają do bagażnika, mowa o dwóch generacjach coś koło 1995-2005. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  10. Jechał wszystkimi autami czy tylko macaliscie? Jeżeli nie to polecam przejechać się Kia i Seatem przed podjęciem decyzji. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  11. Tanio biorąc pod uwagę czas na jaki odstawiłeś samochód w mojej okolicy za porządną konserwację krzyczą ok. 2500 i to auta w dobrym stanie, ale to może ten warsztat już tak obrósł w piórka, że się tak ceni. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  12. W Holandii i Belgii jadąc przepisowo na 100 km drogi typu ekspresowa/autostrada może dosłownie kilka aut mnie wyprzedziło i to jadąc 5-10 km/h szybciej bo wyprzedzanie trwało wieki. Rażąco przekraczający prędkość zdarzają się, ale niezmiernie rzadko. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  13. Jaki był koszt? Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  14. Fiat Croma 1.9 JTD 16V 150 lub 8V 120, Kupić, zmienić łożyska w M32, rozrząd, sprawdzić czy klapki wirowe usunięte i śmigać. Dwumasy mają wyjątkowo trwałe, dpfy również, niska cena zakupu, przyzwoite koszty eksploatacji. M32 jeżeli nie jest gruzem to wymiana łożysk z częściami i robotą musi się zamknąć w 1200 zł jak ktoś chce więcej to uciekać. Ta skrzynia nie wymaga kosmicznych technologii przy naprawie łożysk jak niektóre serwisy próbują wmawiać publikując mądre filmy na YT... Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  15. Według moich doświadczeń ile zapasu momentu potrzeba, żeby przyśpieszać w miarę dynamicznie bez ryku w kabinie dochodzącego z silnika, który musi pracować w zakresie 4-6 krpm, żeby jakoś jechać. Kiedyś Kolega Polarny fajnie opisywał dlaczego lepiej mieć duży zapas momentu właśnie po to, żeby przyspieszać w ciszy, a nie z rykiem benzyny ze skrzynią cvt czy nawet klasycznym automatem. Osiągi na papierze, a przyjemność i cisza jazdy to zupełnie co innego. Paradoksalnie diesel 2.0 TDI cvt brzmiał dużo lepiej i subiektywnie ciszej niż juke 1.6 benzynowy cvt... Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.