Skocz do zawartości

stolarz

użytkownik
  • Zawartość

    94
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Normalny

2 obserwujących

O stolarz

  • Tytuł
    nauka jazdy
  • Urodziny 19.01.1991

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    majsterkowanie

Ostatnie wizyty

331 wyświetleń profilu
  1. stolarz

    Fiat uno rzucil palenie

    Kiedyś zmagałem się z tym, że uniak gasł po przejechaniu kilku km i zagrzaniu się, a potem nie dawał się odpalić póki nie ostygł (wcześniej sporadycznie gubił iskrę). Winny był przede wszystkim impulsator, którego zdjęcie jest wyżej - podejrzewam, że z racji wieku już się rozmagnesował, a gdy temp. silnika wzrosła, to rósł też opór elektryczny i przestawało to funkcjonować... W sumie wtedy wymieniłem UFO, impulsator, cewkę (jej wymiana w moim przypadku nie pomogła i okazała się zbędna) i moduł zapłonowy (poprzedni sam uszkodziłem, bo miał uszkodzoną tą masę uszczelniającą, a gdy próbowałem ją usunąć, żeby na nowo uszczelnić, to coś w środku urwałem) Możesz obejrzeć, czy u Ciebie moduł jest szczelny, a jakbyś się decydował na wymianę cewki, to mogę Ci wysłać moje (oryginalną i zamiennik) za jakiś grosik - taniej niż zakup nowej
  2. stolarz

    Fiat uno rzucil palenie

    sygnał dla iskry generowany jest przez czujnik Halla/impulsator umieszczony wewnątrz aparatu zapłonowego, a wygląda tak, jak na zdjęciu. z niego sygnał idzie do modułu zapłonowego (ten mały komputerek na wierzchu dokręcony do aparatu zapłonowego) i stąd dopiero do cewki zapłonowej, z której iskra przekazywana jest na rozdzielacz. Sprawdź iskrę nie z samej cewki, a już za rozdzielaczem z kabli WN. Może być, że sam rozdzielacz (palec albo kopułka) ma już na tyle styki wypalone, że nie daje iskry na cylindry. A jeśli iakrę masz na kablach WN to może jest za słaba lub za rzadko, więc na początek możesz też wymontować ten czujnik, przyczepić do niego dobry magnes (np. z głośnika) i tak przez noc przetrzymać, a następnego dnia złożyć wszystko spowrotem i sprawdzić czy działa.
  3. stolarz

    Sprężyny zawieszenia

    ile pojdzie do gory zależy jeszcze od tego, jaki masz silnik (większa pojemność to większy i cięższy silnik) niecałe półtora roku temu u mnie (przy silniku 999ccm) z przodu wylądowały oryginalne fiatowskie nowe sprężyny od Uno 1.4... P.S. jak starczy mi czasu to mogę je wyjąć i sprzedać, bo przeżyły moją budę
  4. stolarz

    Wiatrak chłodnicy - jak sprawdzić ?

    Jestem przyzwyczajony do miernika bo nie raz muszę wiedzieć nie tylko czy jest prąd, ale też ile go jest A tak to każda metoda dobra jeśli przynosi zamierzone efekty - zależy kto do czego przyzwyczajony... I w tym przypadku rzeczywiście na początek w zupełności wystarczy żarówka. A multimetr w sumie daje więcej możliwości 
  5. stolarz

    Wiatrak chłodnicy - jak sprawdzić ?

    Żeby sprawdzić czy czujnik w chłodnicy jest sprawny czy nie to wystarczy odpiąć od niego wtyczkę, a piny w niej zmostkować na krótko kawałkiem przewodu - UWAGA NA PALCE A jeśli nadal wiatrak nie chce zagadać, to może być np. spalony Warto jeszcze multimetrem sprawdzić czy w ogóle masz prąd w tej wtyczkę od czujnika (albo tej od samego wiatraka) - w którejś z tych dwóch, ale nie pamiętam teraz dokładnie, z której strony jest stałe +12V w tym układzie... No i sprawdzić masę...
  6. stolarz

    Przelotki dla przewodów do drzwi

    Jak kupiłem uniaka, to miał kable od centralnego schowane w odcinki gumowego (sflaczałego) wężyka średnicy ok. 1cm zamiast przelotek i jakoś dawało to radę Myślałem nad zastosowaniem np. czarnych cienkich peszelków od instalacji elektrycznych, tylko nie dopracowałem opcji jak go unieruchomić przy słupku... Do tej pory w innych markach aut widziałem raczej owalne i gumowe, więc ciężko może być coś innego dopasować, ale może ktoś coś wymyśli...
  7. stolarz

    Układy wydechowe

    Katalizatora nie mam, bo w 94r. jeszcze nie obowiązywały. U mnie cały układ wydechowy to 3 elementy: - kolektor - portki razem z rurą długą do okolic lewarka biegów / hamulca ręcznego - reszta z 1 tłumikiem przed tylną osią. Może jak jest układ typu kolektor-portki-pojedyncza_rura-katalizator-(...) może jest inna średnica albo ja się pomyliłem Jak u Ciebie zmodyfikować wydech to się nie wypowiem, bo niestety nie znam się na tym... Sam miałem 3 rozwiązania: - zupełnie fabryczny - totalny przelot z tłumikiem końcowym z fiata 125p jako ostatnim elementem, ale to było zbyt głośne przy ok 2000 rpm - do tylnej osi fabrycznie z tlumikiem, a za tylną osią dodany przelot od 125p Różnic w tzw. mocy nie odczułem, bo ciężko o mocy mówić przy fire na gaźniku ale najbardziej zadowolony byłem z opcji nr 3 - fabryczny tłumik ładnie wyciszał spaliny, a ten przelotowy dawał fajny, niemęczący pomruk
  8. stolarz

    Układy wydechowe

    Z tego co wiem, to w 900 jest jeden tlumik, ale końcowy (za tylna osią) a w 1.0 mam jeden tłumik przed tylną osią. Średnica u mnie - od dwururki do puszki tłumika - to (chyba) 48 mm - tyle co wlot do końcowego tłumika z PF 125p czy Poloneza W wyjście z tłumika w Uno mam jakieś znacznie mniejsze niż wejście...
  9. stolarz

    VIN Ducato

    Z tym nie pomogę niestety. W necie może w ogóle nie być takich informacji, a jedynie w salonie czy u dilera marki, choć i Ci nie zawsze mają wspólną bazę danych
  10. stolarz

    VIN Ducato

    Z darmowych narzędzi dostępnych w necie polecam http://eper.fiatklubpolska.pl/ Tam najprędzej znajdziesz jakieś informacje
  11. stolarz

    silnik 999cm na wtrysku

    Może masz tzw. składak - bywało kiedyś coś takiego normalnie rejestrowane...
  12. stolarz

    silnik 999cm na wtrysku

    Kiedyś diagnosta pytał czy mam katalizator, s na odpowiedź przeczącą zdziwił się, wyjął tabelkę i się upewnił, że w Polsce obowiązują od 95r. i że u mnie jest wszystko ok
  13. Mój też ciągle w ruchu
  14. stolarz

    uszczelki szyb tylnych bocznych Uno 3D

    możesz spróbować w jakimś salonie fiata - mi wyczytali, że mam auto z października-listopada 1993r. a w dowodzie rejestracyjnym jest 1994
  15. stolarz

    silnik 999cm na wtrysku

    moje z 93/94 nadal ma gaźnik
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.