Skocz do zawartości

Wspomaganie seicento


misiekdrupi

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka sąsiady. Poszperałem troszkę w statystykach zlosnik.gif znalazłem 2 numerki czujnika prędkości 46548195, 55187489. Pytanko mam który z nich jest mniej więcej w takiej postaci

fiat1_496.jpg

Chodzi o to, aby podłączyć wspomaganie, ale tak aby licznik dało się dalej podłączyć za pomocą linki. I pytanko jeszcze jedno. Sprzedający wspominał mi coś o zaginionym przełączniku. Chodziło mu zapewne o coś w stylu włącznika CITY tak jak w Punto. Czy coś takiego było montowane przy wspomaganiu w cento. Ze schematu wnioskuję że nie hmm.gif Z góry dzięki za info. boozing.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma zadnego przelacznika.

a ja w anglikach widziałem smile.gif

a co do czujnika impulsatora do skrzyni to będziesz miał problem bo musiał byś wykombinować jakis mechaniczny rozgałęziacz do linki prędkościomierza żeby mieć i to i licznik na lince

wydaje mi się ze idzie to wspomaganie podczepić i bez tego czyli podlaczyc je na krótko tak żeby siła wspomagania była zawsze taka sama

masz tu troszkę schematów może ci pomogą:

fiatzm1.jpg

fiat2221.jpg

fiat1.jpg

pict1080.jpg

pict1081.jpg

materiały udostępnione przez użytkownika kyniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest taki impulsator ktory ma tez wyjscie na linke, to raz a dwa jak

> zrobi na stale to ja nie widze jazdy przy wiekszej predkosci z

> wlaczonym wspomaganiem.

o takim impulsatorze nie wiedziałem a fakt że jazda ze spiętym na stale może być niebezpieczna generalnie tu nie ma co drutować bo można sobie krzywdę zrobić (chyba że włączać tylko na postoju smile.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za schemaciki. Juz to przegladalem na elektrodzie ale dzieki zlosnik.gif. Na krotko nie chce tego drutowac bo to troche lipa przy wieszej predkosci. Czyli wlacznika nie bede szukal na sile spineyes.gif Pozostaje kwestia impulsatora. Eper wskazuje kiiiilka numerow tegoz czujnika. Pytanie ktory zamowic zeby lipy nie bylo hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki bardzo za schemaciki. Juz to przegladalem na elektrodzie ale

> dzieki . Na krotko nie chce tego drutowac bo to troche lipa przy

> wieszej predkosci. Czyli wlacznika nie bede szukal na sile

> Pozostaje kwestia impulsatora. Eper wskazuje kiiiilka numerow

> tegoz czujnika. Pytanie ktory zamowic zeby lipy nie bylo

taki co ma przelot czyli wkręcany w skrzynie i do niego jeszcze linka przykręcana, a tych zwykłych impulsatorów to sam przerabiałem ze 3 modele mam jeszcze 2 w domu ( może chcesz kompletny licznik z MPi z kostkami i impulsatorem?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja w anglikach widziałem

> a co do czujnika impulsatora do skrzyni to będziesz miał problem bo

> musiał byś wykombinować jakis mechaniczny rozgałęziacz do linki

> prędkościomierza żeby mieć i to i licznik na lince

> wydaje mi się ze idzie to wspomaganie podczepić i bez tego czyli

> podlaczyc je na krótko tak żeby siła wspomagania była zawsze

> taka sama

> masz tu troszkę schematów może ci pomogą:

> materiały udostępnione przez użytkownika kyniu

w wersji citymatic było takie rozwiązanie

282312807-citymatic.jpg

post-107458-14352501796379_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki to może inaczej. Jak działa ten czujnik. Czy dobrze rozumuje ze schematu, ze do pewnej predkosci zamyka obwod i podaje napiecie na wspomaganie. Powyzej ustalonej predkosci przerywa obwod i wspomaganie sie wylacza czy jak hmm.gif. Na jeden pin idzie zasilanie na drugi masa.3 to sygnal. Co jest tym sygnalem. przerywany impuls czy ciagly hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki to może inaczej. Jak działa ten czujnik. Czy dobrze rozumuje ze

> schematu, ze do pewnej predkosci zamyka obwod i podaje napiecie

> na wspomaganie. Powyzej ustalonej predkosci przerywa obwod i

> wspomaganie sie wylacza czy jak . Na jeden pin idzie zasilanie

> na drugi masa.3 to sygnal. Co jest tym sygnalem. przerywany

> impuls czy ciagly

On nic nie zamyka. On oblicza prędkość a za osłabienie siły wspomaganie odpowiedzialny jest komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jeden pin idzie zasilanie

> na drugi masa.3 to sygnal. Co jest tym sygnalem. przerywany

> impuls czy ciagly

impuls +12V podawany z czestotliwoscia proporconalna do predkosci. podawany jest caly czas (chyba, ze stoisz) i to komputer jest zaprogramowany kiedy ma sterowac wspomaganiem, a kiedy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Sorry że odkopuje ale na pewno pomogę paru osobom.

Dla leniwych, którzy potrzebują mieć opisane wszystko krok po kroku polecam zakup instrukcji montażu wspomagania na allegro.

Wszystko ze szczegółami. Montaż zajmuje z 5h. Jest też tutorial przeróbki kolumny z anglika co obniża koszt części z 500zł na 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem kiedyś w Fiacie przy fabryce o te dwa nr katalogowe

i z tego co kojarze to żaden nie odpowiadał cześci z obrazka.

Sam doszedłem do wniosku, że szybciej będzie zmienić licznik (60zł na allegro) niż kombinowac z tym na linke.

Ale w sumie zapał mi minął i póki co nie zamontowałem wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi się ze idzie to wspomaganie podczepić i bez tego czyli podlaczyc je na krótko tak żeby

> siła wspomagania była zawsze taka sama

No to by było dupne wspomaganie hehe.gif

Jakbym miał tylko po to montować to wolałbym nic nie montować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytałem kiedyś w Fiacie przy fabryce o te dwa nr katalogowe

> i z tego co kojarze to żaden nie odpowiadał cześci z obrazka.

> Sam doszedłem do wniosku, że szybciej będzie zmienić licznik (60zł na allegro) niż kombinowac z tym

> na linke.

> Ale w sumie zapał mi minął i póki co nie zamontowałem wspomagania.

A ja się przyłącze do wątku:

Poszukuje impulsatora z wyjściem na linkę pasującego d skrzyni ccsa (czyli wyjście i wejście w impulsatorze musi być na tzw łopatkę) Znajdę w ogóle coś takiego? mógłby ktoś ewentualnie podać jakiś numer eper albo jakiś inny namiar na takiego impulsatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam jeszcze inne pytanie.

> Czy silniczek od wspomagania z anglika będzie pasował i czy dobrze będzie działał przy tej naszej

> kolumnie?

Co masz na myśli mówią pasował?

Jego działanie czy fizyczne umieszczenie?

Działać powinien normalnie, ale aby zainstalować kolumne z tym silniczkiem "po angliku" to normalnie musiałbyś zrobić dziure w desce przy konsoli środkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest ten sam, kolumny różnią sie tylko kątem umieszczenia mocowania silnika.

Bez sensu jest kupowanie takiego impulsatora z przelotką na linkę. Po pierwsze jest prawie nie do zdobycia a po drugie i tak trzeba zmieniać linkę bo wejscie w nim jest inne niz w standardzie. Najlepiej jest kupić licznik cyfrowy z mpi albo spi i do tego pasujący czujnik do skrzyni. Liczniki mpi na allegro zaczynają sie od 30zł. Można kupić czujnik u tej samej osoby oszczedzając na przesylce. Czujnik musi miec kwadratowy bolec a nie okrągły. Tak w ogole to jest sporo niuansów i warto kupić tą instrukcję o której pisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest taki impulsator ktory ma tez wyjscie na linke, to raz a dwa jak zrobi na stale to ja nie widze

> jazdy przy wiekszej predkosci z wlaczonym wspomaganiem.

Bez problemu. U Dori w sejaku tak jest i nie odczuwam z tego powodu jakichs anomalii ani ja, ani ona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Impulsator przelotowy 46474809

> Linka 46513096

> Tylko jest to do 900. Do 1,1 eper nie pokazuje takiego impulsatora.

Oki podziękował. A wiesz może w jakich modelach 900 to było montowane? pewnie tylko ze wspomaganiem? (cos mi sie zdaje ze to rarytas nie do zdobycia w normalnych pieniądzach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki podziękował. A wiesz może w jakich modelach 900 to było montowane? pewnie tylko ze

> wspomaganiem? (cos mi sie zdaje ze to rarytas nie do zdobycia w normalnych pieniądzach)

To było montowane w sc citymatic.

Pytanie tylko,co rozumiesz przez pojęcie w normalnych pieniądzach?

Impulsator to koszt rzędu 140zł, linka 60zł.

Nie ma nigdzie adnotacji,że jest to wycofane,więc może można zamówić icon_rolleyes.gif

Dla mnie to są normalne pieniądze.

Nienormalne pieniądze kosztuje np. pas bezpieczeństwa do CC gdzie podają 780zł, podczas, gdy pas z napinaczem do SC kosztuje niecałe 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki podziękował. A wiesz może w jakich modelach 900 to było montowane? pewnie tylko ze

> wspomaganiem? (cos mi sie zdaje ze to rarytas nie do zdobycia w normalnych pieniądzach)

mam kilka takich impulsatorow jak by ktos chcial. we wloszech w pandach ktore tam jezdzily czesto sie to trafia. faktycznie trzeba linke z 900 do tego zakrecic i ma wejscie do skrzyni jak 900/1.1 MPI ale mysle ze jest to do zmodzenia. moge sprawdzic w sumie czy sam naped z 900 nie spasuje do skrzyni fire bo mam wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moge sprawdzic w sumie czy sam naped z 900 nie

> spasuje do skrzyni fire bo mam wszystko.

Sprawdzałem między stricte 900 a 1,1SPI.Nie pasuje.

Ślimak ma inną długość i inny jest zarys wycinka koła.

Ale nie wiadomo czy czegoś nie zmodzili przy skrzyni "dziewięćsetkowej" z MPI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzałem między stricte 900 a 1,1SPI.Nie pasuje.

> Ślimak ma inną długość i inny jest zarys wycinka koła.

> Ale nie wiadomo czy czegoś nie zmodzili przy skrzyni "dziewięćsetkowej" z MPI.

Wymyśliłem ze zrobię to inaczej, wymodzę czujnik obrotowy w liczniku (uprzedzając wypowiedzi typu: to niebezpieczne dodam ze nie będzie to miało zastosowania w wspomaganiu). Mam tylko pytanie jak przekłada się obrót linki na obrót koła czy jest to 1:1 czy jakoś inaczej? ktoś wie taką informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.