plebi Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 WItam, Zafira B/ 2007 1.9CDTI Kupilem niedawno maszynke - wymienilem filtry, oleje, skasowana INSP (palila sie jak kupowalem) - przebieg miala 75k Zrobilem 5k i dziwne objawy prawie rownoczesnie: 1. Zapalilo INSP 1000 2. Dziwny zapach jakby spalin pojawil sie w kabinie - zwlaszcza gdy wolno jechalem. A moze to smrod od klockow hamulcowych - o czym ponizej ???? 3. Wszystkie tarcze hamulcowe gorace - przednie bardzo, tylne - cieple. Dlaczego tak szybko zapalila sie INSP 1000 ? Wydawalo mi sei ze to problem z hamulcem - zapieczony albo cos takiego - ale oba przednie tak samo i tylne tez podobnie (ale znacznie zimniejsze niz przednie) ??? Wyczytalem ze jak sie chce dopalic filtr DPF - to lepiej to robi przy duzym obciazeniu silnika. Dlatego zastanawiam sie czy uklad sam nie hamuje aby iezej mu bylo ? Zwlaszcza ze wydawalo mi sie ze jeszcze tylna szyba (ogrzewanie) sie zalaczyla...... Troche za duzo jednoczesnie dziwnych objawow... prosze znawcow o wsparcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > przebieg miala 75k a niemiec płakał jak sprzedawał > 1. Zapalilo INSP 1000 Komputer obliczył na podstawie twojej jazdy ( krótkie odcinki, większość na niedogrzanym silniku ) że za 1000km trzeba wymienić olej > 2. Dziwny zapach jakby spalin pojawil sie w kabinie - zwlaszcza gdy wolno jechalem. A moze to smrod od klockow hamulcowych - o czym ponizej ???? Wszystkie tarcze hamulcowe gorace - przednie bardzo, tylne - cieple. przy wypalaniu DPFa jest taki dziwny smród > Wydawalo mi sei ze to problem z hamulcem - zapieczony albo cos takiego - ale oba przednie tak samo i tylne tez podobnie (ale znacznie zimniejsze niz przednie) ??? masz jakiś problem z hamulcami > Wyczytalem ze jak sie chce dopalic filtr DPF - to lepiej to robi przy duzym obciazeniu silnika. Dlatego zastanawiam sie czy uklad sam nie hamuje aby iezej mu bylo ? Nie ma takiej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plebi Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 > a niemiec płakał jak sprzedawał Nie Niemiec - ale BELG. Poza tym sprawdzalem w Bazie OPLA (za kase) wpisy i rok wczesniej mial 64k Zeby nie bylo ze wielka okazja bo a takie nie wierze - byl po rozwalce. Chyba uderzony w jakis slup (nie drzewo - po szkodach jakie mial widac ze to cos zlamac sie musialo albo zgiac). > Komputer obliczył na podstawie twojej jazdy ( krótkie odcinki, większość na niedogrzanym silniku ) > że za 1000km trzeba wymienić olej po 5000km ???? - Jak pamietam z innych samochodow to tam wymiany sa po 30kkm. > masz jakiś problem z hamulcami Czyli INSP 1000 / hamulce / smrod nie maja nic wspolnego ? TO jest przypadek ze tego samego dnia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > Zapalilo INSP 1000 Skasuj. > 2. Dziwny zapach jakby spalin pojawil sie w kabinie - zwlaszcza gdy wolno jechalem. Pewnie wypalany był filtr DPF. Objawem będzie grzanie tylnej szyby i lusterek i na postoju spalanie chwilowe 4-5 ltr/h. Jest też w tym momencie trochę inny dźwięk silnika, ale to będziesz wyczuwał jak trochę pojeździsz. > Wszystkie tarcze hamulcowe gorace - przednie bardzo, tylne - cieple. Na pewno nie powinno tak być, chyba, że sprawdzałeś bezpośrednio po hamowaniu. > Dlaczego tak szybko zapalila sie INSP 1000 ? Inspekcja sama się nie kasuje-po wymianie oleju trzeba ją kasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > Pewnie wypalany był filtr DPF. Objawem będzie grzanie tylnej szyby i lusterek To we wszystkich zafirach tak jest?????? bo w VC tak nie ma > i na postoju spalanie > chwilowe 4-5 ltr/h. Sporo u mnie w VC jest dokładnie 3,6 ltr/h >Jest też w tym momencie trochę inny dźwięk silnika, To się zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > To we wszystkich zafirach tak jest?????? bo w VC tak nie ma Grzeje szyba i lusterka. Po co to chyba sam GM nie wie > Sporo u mnie w VC jest dokładnie 3,6 ltr/h > To się zgadza U mnie dokładnie 4.6 ltr/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 > Grzeje szyba i lusterka. Po co to chyba sam GM nie wie Może po to żeby sobie pod nie podpiąć żaróweczkę i wiedzieć kiedy nie gasić silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 > Może po to żeby sobie pod nie podpiąć żaróweczkę i wiedzieć kiedy nie gasić silnika Są rzeczy, które ciężko pojąć jeśli chodzi o konstruktorów GM. Tak trudno było zrobić kontrolkę do wypalania? A po kiego włącza się grzanie szyby? A czemu nie ma wskaźnika temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > Są rzeczy, które ciężko pojąć jeśli chodzi o konstruktorów GM. > Tak trudno było zrobić kontrolkę do wypalania? A po kiego włącza się grzanie szyby? A czemu nie ma > wskaźnika temperatury? Ciecia kosztow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Ciecia kosztow No to jeśli taki był powód to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > No to jeśli taki był powód to Nawet skoda czy vw nie daje wskaznika temp. I jak dla mnie to porazka totalna. Bo to wg mnie ten wskaznik to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plebi Napisano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Wskaznik temperatury w trybie serwisowym jest - 5s trzymania klawisza SETTINGS i potem BC zmieniamy ekrany - na jednym z nimch (chyba trzecim) jest temperature plynu chlodzacego - u mine po nagrzaniu 85-87C. Podpowiem tez ze mialem problem bo pojawial mi sie komunikat "check coolant level" - cos w tym stylu. I byl to uszkodzony czujnik w termostacie. Masakra przy wymianie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Wskaznik temperatury w trybie serwisowym jest - 5s trzymania klawisza SETTINGS i potem BC zmieniamy > ekrany - na jednym z nimch (chyba trzecim) jest temperature plynu chlodzacego - u mine po > nagrzaniu 85-87C. Naprawdę Tak jest w oplu, w innych może nawet tego nie ma Mowa była o braku wskaźnika na desce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.