Skocz do zawartości

Czy to ma cos wspolnego z DPF ?


plebi

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

Zafira B/ 2007 1.9CDTI

Kupilem niedawno maszynke - wymienilem filtry, oleje, skasowana INSP (palila sie jak kupowalem) - przebieg miala 75k

Zrobilem 5k i dziwne objawy prawie rownoczesnie:

1. Zapalilo INSP 1000

2. Dziwny zapach jakby spalin pojawil sie w kabinie - zwlaszcza gdy wolno jechalem. A moze to smrod od klockow hamulcowych - o czym ponizej ????

3. Wszystkie tarcze hamulcowe gorace - przednie bardzo, tylne - cieple.

Dlaczego tak szybko zapalila sie INSP 1000 ?

Wydawalo mi sei ze to problem z hamulcem - zapieczony albo cos takiego - ale oba przednie tak samo i tylne tez podobnie (ale znacznie zimniejsze niz przednie) ???

Wyczytalem ze jak sie chce dopalic filtr DPF - to lepiej to robi przy duzym obciazeniu silnika. Dlatego zastanawiam sie czy uklad sam nie hamuje aby iezej mu bylo ? Zwlaszcza ze wydawalo mi sie ze jeszcze tylna szyba (ogrzewanie) sie zalaczyla......

Troche za duzo jednoczesnie dziwnych objawow... prosze znawcow o wsparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przebieg miala 75k

a niemiec płakał jak sprzedawał rotfl.gif

> 1. Zapalilo INSP 1000

Komputer obliczył na podstawie twojej jazdy ( krótkie odcinki, większość na niedogrzanym silniku ) że za 1000km trzeba wymienić olej

> 2. Dziwny zapach jakby spalin pojawil sie w kabinie - zwlaszcza gdy wolno jechalem. A moze to smrod od klockow hamulcowych - o czym ponizej ???? Wszystkie tarcze hamulcowe gorace - przednie bardzo, tylne - cieple.

przy wypalaniu DPFa jest taki dziwny smród

> Wydawalo mi sei ze to problem z hamulcem - zapieczony albo cos takiego - ale oba przednie tak samo i tylne tez podobnie (ale znacznie zimniejsze niz przednie) ???

masz jakiś problem z hamulcami

> Wyczytalem ze jak sie chce dopalic filtr DPF - to lepiej to robi przy duzym obciazeniu silnika. Dlatego zastanawiam sie czy uklad sam nie hamuje aby iezej mu bylo ?

Nie ma takiej opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a niemiec płakał jak sprzedawał

Nie Niemiec - ale BELG. Poza tym sprawdzalem w Bazie OPLA (za kase) wpisy i rok wczesniej mial 64k grinser006.gif

Zeby nie bylo ze wielka okazja bo a takie nie wierze - byl po rozwalce.

Chyba uderzony w jakis slup (nie drzewo - po szkodach jakie mial widac ze to cos zlamac sie musialo albo zgiac).

> Komputer obliczył na podstawie twojej jazdy ( krótkie odcinki, większość na niedogrzanym silniku )

> że za 1000km trzeba wymienić olej

po 5000km ???? - Jak pamietam z innych samochodow to tam wymiany sa po 30kkm.

> masz jakiś problem z hamulcami

Czyli INSP 1000 / hamulce / smrod nie maja nic wspolnego ? TO jest przypadek ze tego samego dnia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapalilo INSP 1000

Skasuj.

> 2. Dziwny zapach jakby spalin pojawil sie w kabinie - zwlaszcza gdy wolno jechalem.

Pewnie wypalany był filtr DPF. Objawem będzie grzanie tylnej szyby i lusterek i na postoju spalanie chwilowe 4-5 ltr/h. Jest też w tym momencie trochę inny dźwięk silnika, ale to będziesz wyczuwał jak trochę pojeździsz.

> Wszystkie tarcze hamulcowe gorace - przednie bardzo, tylne - cieple.

Na pewno nie powinno tak być, chyba, że sprawdzałeś bezpośrednio po hamowaniu.

> Dlaczego tak szybko zapalila sie INSP 1000 ?

Inspekcja sama się nie kasuje-po wymianie oleju trzeba ją kasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie wypalany był filtr DPF. Objawem będzie grzanie tylnej szyby i lusterek

To we wszystkich zafirach tak jest?????? bo w VC tak nie ma

> i na postoju spalanie

> chwilowe 4-5 ltr/h.

Sporo u mnie w VC jest dokładnie 3,6 ltr/h

>Jest też w tym momencie trochę inny dźwięk silnika,

To się zgadza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może po to żeby sobie pod nie podpiąć żaróweczkę i wiedzieć kiedy nie gasić silnika

smile.gif

Są rzeczy, które ciężko pojąć jeśli chodzi o konstruktorów GM.

Tak trudno było zrobić kontrolkę do wypalania? A po kiego włącza się grzanie szyby? A czemu nie ma wskaźnika temperatury?

sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są rzeczy, które ciężko pojąć jeśli chodzi o konstruktorów GM.

> Tak trudno było zrobić kontrolkę do wypalania? A po kiego włącza się grzanie szyby? A czemu nie ma

> wskaźnika temperatury?

Ciecia kosztow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaznik temperatury w trybie serwisowym jest - 5s trzymania klawisza SETTINGS i potem BC zmieniamy ekrany - na jednym z nimch (chyba trzecim) jest temperature plynu chlodzacego - u mine po nagrzaniu 85-87C.

Podpowiem tez ze mialem problem bo pojawial mi sie komunikat "check coolant level" - cos w tym stylu. I byl to uszkodzony czujnik w termostacie.

Masakra przy wymianie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wskaznik temperatury w trybie serwisowym jest - 5s trzymania klawisza SETTINGS i potem BC zmieniamy

> ekrany - na jednym z nimch (chyba trzecim) jest temperature plynu chlodzacego - u mine po

> nagrzaniu 85-87C.

Naprawdę yikes.gif

Tak jest w oplu, w innych może nawet tego nie ma niewiem.gif

Mowa była o braku wskaźnika na desce wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.