Skocz do zawartości

Zmiana oleju + termostat i dym z bagnetu.


akapap

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

fiat stilo 1.9 jtd.; przebieg 260kkm

Do tej pory lałem tylko selenie wr diesel. Tym razem za namową mechanika wlałem valvoline durablend. Przejechałem na tym coś ponad 20kkm i pod koniec tego okresu, zaraz po zimie (wcześniej było okay) zaczęło mi dymić z bagnetu czy korka (po wyciągnięciu). Zbiegło się to z wymianą termostatu bo do tej pory od dłuższego czasu jeździłem na niedogrzanym motorze.

Myślicie, że nowy olej wymył nagar i teraz przez te mikro nieszczelności przedostają się spaliny? A może stało się tak, że olej stracił właściwości i jest za rzadki (pierwszy raz wlałem ten olej).

I co dalej? Wrócić do selenie wr diesel? Dziwna sprawa, kopcić zaczęło mi tak, na przestrzeni 2 miesięcy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z wymianą termostatu bo do tej pory od dłuższego czasu jeździłem na niedogrzanym motorze.

Sprawdź drożność odmy, przy niedogrzanym motorze + latanie na krótkich odcinkach - potrafi sie przyblokować "smalcem". Pod korkiem oleju tego zjawiska nie zauważyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej pisze zapewne odma. Generalnie JTD ma z tym problemy. Można profilaktycznie co roku czyścić. Albo chociaż przepalać go dobrze raz na jakiś czas. Mi raz tak się zatkała, że bagnet podczas odpalania sam wyskoczył i obrzygało wszystko dookoła olejem oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w aucie:

- został wymieniony olej na selenie wr diesel

- przeczyszczony egr

- przeczyszczona odma

Wcześniej coś mi się poplątało, pod korkiem jest czysto. Odma też nie była zapchana. Z bagnegu/korka jak dymiło tak dymi.

Gdzie szukać dalej? Jak ocenić czy to dymi olej czy spaliny? Z samej rury wydechowej idą bezbarwne spaliny.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dym" po odkręceniu korka wlewu oleju to może być najzwyklejsza para wodna - co przy obecnych temperaturach otoczenia nie byłoby niczym nadzwyczajnym. Dla uspokojenia możesz podjechać do serwisu, który posiada testery wykrywające obecność spalin w płynie chłodniczym - obecność spalin wskazywałaby na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Dym" po odkręceniu korka wlewu oleju to może być najzwyklejsza para wodna - co przy obecnych

> temperaturach

Niestety jak nic to są spaliny. Dzisiaj nawet porównywałem co się dzieje w TDI i tam przy podobnym przebiegu cisza.

A może jtd tak ma?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety jak nic to są spaliny. Dzisiaj nawet porównywałem co się dzieje w TDI i tam przy podobnym

> przebiegu cisza.

> A może jtd tak ma?

> Pozdrawiam!

A czy zaczął brać olej? Dobrze było by sprawdzić ciśnienie w cylindrach. możesz mieć zapieczone pierścienie na tłokach i dym w bagnecie będzie się pojawiał.Ale nie można też wykluczyć uszczelki pod głowicą jak i uszczelniaczy na zaworach.

Powodem może być: nagar

który między innymi odkłada jest w wyniku jazdy na krótkich odcinkach

Oraz jakości oleju (ile zawiera popiołów siarczanowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historii ciąg dalszy:

- po przejechaniu 500km ubyło połowę miarki oleju na bagnecie

a jak jechałem dzisiaj do mechanika to:

- zaczęło potężnie dymić z rury wydechowej,

- po chwili sadza po naciśnięciu gazu.

Wygląda to tak jakby było coś z rurą od intercoolera - sadza. Ale skąd biały dym, turbina puszcza olej i przy okazji wszystko co było w rurach przy intercoolerze zostało zassane do silnika?

Dziwna sprawa. Komputer nie raportował żadnych błędów na wyświetlaczu.

Jutro będę wiedział czy rury są w oleju.

A wszystko zaczęło się po zmianie oleju na valveline durabend diesel. Czy to możliwe, że taki zbieg okoliczności?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wszystko zaczęło się po zmianie oleju na valveline durabend diesel. Czy to możliwe, że taki zbieg

> okoliczności?

> Pozdro!

Coś z tymi olejami na rzeczy bo jak rok temu wymieniłem olej z Mobil1 0W40 na Gulf 5W40 to zaczęła mi turbina puszczać olej do intercoolera. I teraz delikatnie pokapuje z łączenia intercooler-rura dolotu. No i zaczęło ubywać w ilości pół bagnetu na 5tyś km.

A to dymienie z pod korka też mam. A przynajmniej miałem jak 2 miesiące temu patrzyłem czy majonezu nie ma smile.gif Ale to raczej wynikało z różnicy temperatur i wilgotności powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.