akapap Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Hej, fiat stilo 1.9 jtd.; przebieg 260kkm Do tej pory lałem tylko selenie wr diesel. Tym razem za namową mechanika wlałem valvoline durablend. Przejechałem na tym coś ponad 20kkm i pod koniec tego okresu, zaraz po zimie (wcześniej było okay) zaczęło mi dymić z bagnetu czy korka (po wyciągnięciu). Zbiegło się to z wymianą termostatu bo do tej pory od dłuższego czasu jeździłem na niedogrzanym motorze. Myślicie, że nowy olej wymył nagar i teraz przez te mikro nieszczelności przedostają się spaliny? A może stało się tak, że olej stracił właściwości i jest za rzadki (pierwszy raz wlałem ten olej). I co dalej? Wrócić do selenie wr diesel? Dziwna sprawa, kopcić zaczęło mi tak, na przestrzeni 2 miesięcy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YURY Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > z wymianą termostatu bo do tej pory od dłuższego czasu jeździłem na niedogrzanym motorze. Sprawdź drożność odmy, przy niedogrzanym motorze + latanie na krótkich odcinkach - potrafi sie przyblokować "smalcem". Pod korkiem oleju tego zjawiska nie zauważyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Jak kolega wyżej pisze zapewne odma. Generalnie JTD ma z tym problemy. Można profilaktycznie co roku czyścić. Albo chociaż przepalać go dobrze raz na jakiś czas. Mi raz tak się zatkała, że bagnet podczas odpalania sam wyskoczył i obrzygało wszystko dookoła olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Pod korkiem oleju tego zjawiska nie zauważyłeś? Pod korkiem jest tego trochę, nie aż tak dużo - powiedzmy warstwa 1-2 mm. Znajdę gdzieś w ZTS jak wyczyścić odmę? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Dzisiaj w aucie: - został wymieniony olej na selenie wr diesel - przeczyszczony egr - przeczyszczona odma Wcześniej coś mi się poplątało, pod korkiem jest czysto. Odma też nie była zapchana. Z bagnegu/korka jak dymiło tak dymi. Gdzie szukać dalej? Jak ocenić czy to dymi olej czy spaliny? Z samej rury wydechowej idą bezbarwne spaliny. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 "Dym" po odkręceniu korka wlewu oleju to może być najzwyklejsza para wodna - co przy obecnych temperaturach otoczenia nie byłoby niczym nadzwyczajnym. Dla uspokojenia możesz podjechać do serwisu, który posiada testery wykrywające obecność spalin w płynie chłodniczym - obecność spalin wskazywałaby na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > "Dym" po odkręceniu korka wlewu oleju to może być najzwyklejsza para wodna - co przy obecnych > temperaturach Niestety jak nic to są spaliny. Dzisiaj nawet porównywałem co się dzieje w TDI i tam przy podobnym przebiegu cisza. A może jtd tak ma? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Niestety jak nic to są spaliny. Dzisiaj nawet porównywałem co się dzieje w TDI i tam przy podobnym > przebiegu cisza. > A może jtd tak ma? > Pozdrawiam! A czy zaczął brać olej? Dobrze było by sprawdzić ciśnienie w cylindrach. możesz mieć zapieczone pierścienie na tłokach i dym w bagnecie będzie się pojawiał.Ale nie można też wykluczyć uszczelki pod głowicą jak i uszczelniaczy na zaworach. Powodem może być: nagar który między innymi odkłada jest w wyniku jazdy na krótkich odcinkach Oraz jakości oleju (ile zawiera popiołów siarczanowych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Historii ciąg dalszy: - po przejechaniu 500km ubyło połowę miarki oleju na bagnecie a jak jechałem dzisiaj do mechanika to: - zaczęło potężnie dymić z rury wydechowej, - po chwili sadza po naciśnięciu gazu. Wygląda to tak jakby było coś z rurą od intercoolera - sadza. Ale skąd biały dym, turbina puszcza olej i przy okazji wszystko co było w rurach przy intercoolerze zostało zassane do silnika? Dziwna sprawa. Komputer nie raportował żadnych błędów na wyświetlaczu. Jutro będę wiedział czy rury są w oleju. A wszystko zaczęło się po zmianie oleju na valveline durabend diesel. Czy to możliwe, że taki zbieg okoliczności? Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > A wszystko zaczęło się po zmianie oleju na valveline durabend diesel. Czy to możliwe, że taki zbieg > okoliczności? > Pozdro! Coś z tymi olejami na rzeczy bo jak rok temu wymieniłem olej z Mobil1 0W40 na Gulf 5W40 to zaczęła mi turbina puszczać olej do intercoolera. I teraz delikatnie pokapuje z łączenia intercooler-rura dolotu. No i zaczęło ubywać w ilości pół bagnetu na 5tyś km. A to dymienie z pod korka też mam. A przynajmniej miałem jak 2 miesiące temu patrzyłem czy majonezu nie ma Ale to raczej wynikało z różnicy temperatur i wilgotności powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.