Lewy20bis Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Jak w temacie, ktoś podpowie sprawdzone miejsce do zakupu ? Czy jest jakieś znaczenie do którego modelu, ewentualnie na co zwrócić uwagę. Za wszelkie info bardzo dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 > Jak w temacie, ktoś podpowie sprawdzone miejsce do zakupu ? Czy jest jakieś znaczenie do którego > modelu, ewentualnie na co zwrócić uwagę. Za wszelkie info bardzo dziękuję trzeba zwrócic uwagę na wszystko. wyposażenie: halogeny, esp, czy wycieraczki manualne czy automat, czy światła manualne czy automat itp a to i tak nie gwarantuje ze wszystko będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 > trzeba zwrócic uwagę na wszystko. > wyposażenie: halogeny, esp, czy wycieraczki manualne czy automat, czy światła manualne czy automat > itp > a to i tak nie gwarantuje ze wszystko będzie działa w takim razie, muszę się zastanowić, czy nie lepiej zainwestować w nowy. Nie planuję odsprzedaży xsary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 > w takim razie, muszę się zastanowić, czy nie lepiej zainwestować w nowy. Nie planuję odsprzedaży > xsary. cena nowego jest kosmiczna od 600 do 1200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 > cena nowego jest kosmiczna od 600 do 1200 fakt, ale czy trafi się na odp i sprawny przełącznik używany to też zagadka. Może być tak, że w perspektywie czasu taniej wyjdzie nówka. Porozglądam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 > fakt, ale czy trafi się na odp i sprawny przełącznik używany to też zagadka. Może być tak, że w > perspektywie czasu taniej wyjdzie nówka. Porozglądam się. Daj VIN zobaczymy ile ta nówka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 > Daj VIN zobaczymy ile ta nówka ? poszło na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 > fakt, ale czy trafi się na odp i sprawny przełącznik używany to też zagadka. Może być tak, że w > perspektywie czasu taniej wyjdzie nówka. Porozglądam się. Do 2 aut kupowałem przełączniki zespolone. W Fiacie Brava, gdzie pełen amperaż przechodził przez włącznik świateł mijania, z czasem się upalał W Citroenie C5, gdzie też jest "pos**ana" konstrukcja i - obstawiam - poprzedni właściciel używał niutonów w złości. Obydwa kupione na allegro i za każdym razem pełen suckes Dodam, że nówka do mojego C5 to ponad 1200zł. Używkę trafiłem poniżej 100zł (sprzedawana jako uszkodzona, po wymianie, ale dokładnie wiedziałem jak banalna jest naprawa tego uszkodzenia), bo sprawne używki to koło 250-350 zł Jakie masz objawy? PS. Kupiłęm nieco "bogatszą" wersję przełącznika niż miałem oryginalnie, ale wszytko śmiga. XP poliftowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 a co w tych przełącznikach się psuje ? ja go praktycznie nie używam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 > a co w tych przełącznikach się psuje ? > ja go praktycznie nie używam Nie uzywasz migaczy i wycieraczek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 > Nie uzywasz migaczy i a po co ? > wycieraczek? no jak pada, dlatego napisałem "prawie wcale" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 > a po co ? > no jak pada, dlatego napisałem "prawie wcale" No dobra, Ty mozesz faktycznie nie uzwyac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 > Do 2 aut kupowałem przełączniki zespolone. > W Fiacie Brava, gdzie pełen amperaż przechodził przez włącznik świateł mijania, z czasem się upalał > W Citroenie C5, gdzie też jest "pos**ana" konstrukcja i - obstawiam - poprzedni właściciel używał > niutonów w złości. > Obydwa kupione na allegro i za każdym razem pełen suckes > Dodam, że nówka do mojego C5 to ponad 1200zł. > Używkę trafiłem poniżej 100zł (sprzedawana jako uszkodzona, po wymianie, ale dokładnie wiedziałem > jak banalna jest naprawa tego uszkodzenia), bo sprawne używki to koło 250-350 zł > Jakie masz objawy? > PS. Kupiłęm nieco "bogatszą" wersję przełącznika niż miałem oryginalnie, ale wszytko śmiga. > XP poliftowa? tak poliftowa, z tempomatem, bez esp. objawy to brak klaksonu a raczej "loteria", problemy z kierunkowskazami, wyłączają sie halogeny, świecąca kontrolka airbag i ostatnio dołączyły do grona zwariowane wycieraczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 > tak poliftowa, z tempomatem, bez esp. objawy to brak klaksonu a raczej "loteria", problemy z > kierunkowskazami, wyłączają sie halogeny, świecąca kontrolka airbag i ostatnio dołączyły do > grona zwariowane wycieraczki no to grubo. Za wyłączanie się kierunków/mijania/halogenów/podświetlania odpowiada jedna mała usterka. Ale z takim pakietem to się nie wypowiadam. Jednak po wymianie rozkładałem z ciekawości całego COM-a na czynniki pierwsze. Generalnie jest to naprawialne. Albo zużywa się mechanicznie (powypalane styczniki ruchome) albo zimne luty. Natomiast z Twoim pakietem niespodzianek to może być uszkodzona taśma-zwijka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 > no to grubo. > Za wyłączanie się kierunków/mijania/halogenów/podświetlania odpowiada jedna mała usterka. > Ale z takim pakietem to się nie wypowiadam. > Jednak po wymianie rozkładałem z ciekawości całego COM-a na czynniki pierwsze. Generalnie jest to > naprawialne. Albo zużywa się mechanicznie (powypalane styczniki ruchome) albo zimne luty. > Natomiast z Twoim pakietem niespodzianek to może być uszkodzona taśma-zwijka. Znalazłem gościa na allegro z Poznania, który zajmuje się przełącznikami. W czwartek da mi znać, czy będzie miał pasujący do mojego XP. Cena 220 pln więc nie są to wielkie pieniądze. Sama taśma 150 pln, ale w moim przypadku do wymiany cały przełącznik. Czy do wymiany potrzebny jest jakiś specjalny fachowiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > Czy do wymiany potrzebny jest jakiś specjalny fachowiec? Zapoznać się z manualem i powinno być w miarę bezboleśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > Znalazłem gościa na allegro z Poznania, który zajmuje się przełącznikami. W czwartek da mi znać, > czy będzie miał pasujący do mojego XP. Cena 220 pln więc nie są to wielkie pieniądze. Sama > taśma 150 pln, ale w moim przypadku do wymiany cały przełącznik. > Czy do wymiany potrzebny jest jakiś specjalny fachowiec? on je regeneruje/naprawia czy tylko nimi handluje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > Czy do wymiany potrzebny jest jakiś specjalny fachowiec? Znajdź manuale, wszystko jest na poziomie raczej łatwym. W każdym razie ja nie miałem żadnego problemu. Zdejmuje się poduchę (niektórzy zalecają odłączenie akumulatora), kierownicę i już masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > Znajdź manuale, wszystko jest na poziomie raczej łatwym. > W każdym razie ja nie miałem żadnego problemu. > Zdejmuje się poduchę (niektórzy zalecają odłączenie akumulatora), kierownicę i już masz. może lepiej samą taśmę wymienić, koszt 150 pln ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > on je regeneruje/naprawia czy tylko nimi handluje ? z tego co pisze i mówi regeneruje je Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > może lepiej samą taśmę wymienić, koszt 150 pln ? Taśmą idzie sygnał klaksonu i poduchy. Taśma nic nie ma do świateł, kierunków i wycieraczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > Taśmą idzie sygnał klaksonu i poduchy. > Taśma nic nie ma do świateł, kierunków i wycieraczek. czyli cały, zregenerowany przełącznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > czyli cały, zregenerowany przełącznik Jeśli koleś się tym zajmuje, to zakładam, że to ogarnia. Natomiast sama wymiana nie jest trudna. Dla wprawnej ręki ok. 30-40 minut lekkiej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Regeneracja com'a na dlugo nie wystarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 > Jeśli koleś się tym zajmuje, to zakładam, że to ogarnia. Ciekawe w jaki sposób regeneruje taśmę ze ściężką w manetce świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 > Ciekawe w jaki sposób regeneruje taśmę ze ściężką w manetce świateł Może w taki w jaki ja zregenerowałem? A może ma lepszy sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 > Regeneracja com'a na dlugo nie wystarcza Myślę, że nie można tego uogólniać. Zależy od wielu czynników 1) co jest spieprzone na wejściu 2) sposób regeneracji 3) jakoś wykonania regeneracji Od siebie mogę powiedzieć, że o ile pierwsze 3 próby naprawy manetki wystarczały na 2-4 miesiące, tak ostatnia próba działa mi już około roku i nie ma żadnych symptomów, żeby miało się kończyć Przy czym robię to tą samą techniką, zmieniłem tylko materiał naprawczy (zamiast lakieru przewodzącego, klej przewodzący). Miałem też pomysł, żeby wytrawić płytkę drukowaną i nakleić w miejsce płaszczyzny taśmy (a w zasadzie niestety krzywizny nie płaszczyzny). Ale wobec tego, że klej zadziałał, dałem spokój. AAA... jeszcze mi się przypomniało. Mając zapasowego zdemontowanego COMa zrobiłem na nim jeszcze inny eksperyment. Mianowicie na ścieżki taśmy nałożyłem stop lutowniczy (potocznie cynę). Użyłem też pasty lutowniczej. I bardzo ładnie i mocno przyległa do ścieżek idealnie je pokrywając i nie wychodząc poza. Natomiast zastygłe "krople" były wypukłe i należało je przyszlifować aby zbliżyć do płaszczyzny, żeby wodzik/zestyk/pierścień mosiężny dobrze chodził. Niestety nie miałem dobrych narzędzi i zbyt brutalne i silne tarcie ordynarnym pilnikiem spowodowały, że urwałem jedną "kroplę" cyny. Ale odeszła wraz ze ścieżką. Gdyby mieć precyzyjną delikatną końcówkę szlifującą na elektronarzędziu, myślę, że to byłby tani i trwały sposób naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 > Jeśli koleś się tym zajmuje, to zakładam, że to ogarnia. > Natomiast sama wymiana nie jest trudna. > Dla wprawnej ręki ok. 30-40 minut lekkiej pracy. Zamówiony. Jutro będzie. Dam znać po zamontowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 > tak poliftowa, z tempomatem, bez esp. objawy to brak klaksonu a raczej "loteria", problemy z > kierunkowskazami, wyłączają sie halogeny, świecąca kontrolka airbag i ostatnio dołączyły do > grona zwariowane wycieraczki Tempomat jest doczepiany wiec śmiało możesz szukać wersji bez i sobie przełożysz stary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Wymieniony Wszystko, co powinno działać o dziwo działa Z ciekawszych rzeczy. Xsara 2005, a przełącznik miała zamontowany z roku 2003 . Gałka zmiany biegów też była z 2003. Coś czuję, że mój egzemplarz ma nieźle nalatane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.