Skocz do zawartości

Przełącznik zespolony XP gdzie kupić używkę


Lewy20bis

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak w temacie, ktoś podpowie sprawdzone miejsce do zakupu ? Czy jest jakieś znaczenie do którego

> modelu, ewentualnie na co zwrócić uwagę. Za wszelkie info bardzo dziękuję

trzeba zwrócic uwagę na wszystko.

wyposażenie: halogeny, esp, czy wycieraczki manualne czy automat, czy światła manualne czy automat itp

a to i tak nie gwarantuje ze wszystko będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba zwrócic uwagę na wszystko.

> wyposażenie: halogeny, esp, czy wycieraczki manualne czy automat, czy światła manualne czy automat

> itp

> a to i tak nie gwarantuje ze wszystko będzie działa

w takim razie, muszę się zastanowić, czy nie lepiej zainwestować w nowy. Nie planuję odsprzedaży xsary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakt, ale czy trafi się na odp i sprawny przełącznik używany to też zagadka. Może być tak, że w

> perspektywie czasu taniej wyjdzie nówka. Porozglądam się.

Daj VIN zobaczymy ile ta nówka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakt, ale czy trafi się na odp i sprawny przełącznik używany to też zagadka. Może być tak, że w

> perspektywie czasu taniej wyjdzie nówka. Porozglądam się.

Do 2 aut kupowałem przełączniki zespolone.

W Fiacie Brava, gdzie pełen amperaż przechodził przez włącznik świateł mijania, z czasem się upalał

W Citroenie C5, gdzie też jest "pos**ana" konstrukcja i - obstawiam - poprzedni właściciel używał niutonów w złości.

Obydwa kupione na allegro i za każdym razem pełen suckes

Dodam, że nówka do mojego C5 to ponad 1200zł.

Używkę trafiłem poniżej 100zł (sprzedawana jako uszkodzona, po wymianie, ale dokładnie wiedziałem jak banalna jest naprawa tego uszkodzenia), bo sprawne używki to koło 250-350 zł

Jakie masz objawy?

PS. Kupiłęm nieco "bogatszą" wersję przełącznika niż miałem oryginalnie, ale wszytko śmiga.

XP poliftowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do 2 aut kupowałem przełączniki zespolone.

> W Fiacie Brava, gdzie pełen amperaż przechodził przez włącznik świateł mijania, z czasem się upalał

> W Citroenie C5, gdzie też jest "pos**ana" konstrukcja i - obstawiam - poprzedni właściciel używał

> niutonów w złości.

> Obydwa kupione na allegro i za każdym razem pełen suckes

> Dodam, że nówka do mojego C5 to ponad 1200zł.

> Używkę trafiłem poniżej 100zł (sprzedawana jako uszkodzona, po wymianie, ale dokładnie wiedziałem

> jak banalna jest naprawa tego uszkodzenia), bo sprawne używki to koło 250-350 zł

> Jakie masz objawy?

> PS. Kupiłęm nieco "bogatszą" wersję przełącznika niż miałem oryginalnie, ale wszytko śmiga.

> XP poliftowa?

tak poliftowa, z tempomatem, bez esp. objawy to brak klaksonu a raczej "loteria", problemy z kierunkowskazami, wyłączają sie halogeny, świecąca kontrolka airbag i ostatnio dołączyły do grona zwariowane wycieraczki palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak poliftowa, z tempomatem, bez esp. objawy to brak klaksonu a raczej "loteria", problemy z

> kierunkowskazami, wyłączają sie halogeny, świecąca kontrolka airbag i ostatnio dołączyły do

> grona zwariowane wycieraczki

no to grubo.

Za wyłączanie się kierunków/mijania/halogenów/podświetlania odpowiada jedna mała usterka.

Ale z takim pakietem to się nie wypowiadam.

Jednak po wymianie rozkładałem z ciekawości całego COM-a na czynniki pierwsze. Generalnie jest to naprawialne. Albo zużywa się mechanicznie (powypalane styczniki ruchome) albo zimne luty.

Natomiast z Twoim pakietem niespodzianek to może być uszkodzona taśma-zwijka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to grubo.

> Za wyłączanie się kierunków/mijania/halogenów/podświetlania odpowiada jedna mała usterka.

> Ale z takim pakietem to się nie wypowiadam.

> Jednak po wymianie rozkładałem z ciekawości całego COM-a na czynniki pierwsze. Generalnie jest to

> naprawialne. Albo zużywa się mechanicznie (powypalane styczniki ruchome) albo zimne luty.

> Natomiast z Twoim pakietem niespodzianek to może być uszkodzona taśma-zwijka.

Znalazłem gościa na allegro z Poznania, który zajmuje się przełącznikami. W czwartek da mi znać, czy będzie miał pasujący do mojego XP. Cena 220 pln więc nie są to wielkie pieniądze. Sama taśma 150 pln, ale w moim przypadku do wymiany cały przełącznik.

Czy do wymiany potrzebny jest jakiś specjalny fachowiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem gościa na allegro z Poznania, który zajmuje się przełącznikami. W czwartek da mi znać,

> czy będzie miał pasujący do mojego XP. Cena 220 pln więc nie są to wielkie pieniądze. Sama

> taśma 150 pln, ale w moim przypadku do wymiany cały przełącznik.

> Czy do wymiany potrzebny jest jakiś specjalny fachowiec?

on je regeneruje/naprawia czy tylko nimi handluje ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy do wymiany potrzebny jest jakiś specjalny fachowiec?

Znajdź manuale, wszystko jest na poziomie raczej łatwym.

W każdym razie ja nie miałem żadnego problemu.

Zdejmuje się poduchę (niektórzy zalecają odłączenie akumulatora), kierownicę i już masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajdź manuale, wszystko jest na poziomie raczej łatwym.

> W każdym razie ja nie miałem żadnego problemu.

> Zdejmuje się poduchę (niektórzy zalecają odłączenie akumulatora), kierownicę i już masz.

może lepiej samą taśmę wymienić, koszt 150 pln ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regeneracja com'a na dlugo nie wystarcza

Myślę, że nie można tego uogólniać.

Zależy od wielu czynników

1) co jest spieprzone na wejściu

2) sposób regeneracji

3) jakoś wykonania regeneracji

Od siebie mogę powiedzieć, że o ile pierwsze 3 próby naprawy manetki wystarczały na 2-4 miesiące, tak ostatnia próba działa mi już około roku i nie ma żadnych symptomów, żeby miało się kończyć

Przy czym robię to tą samą techniką, zmieniłem tylko materiał naprawczy (zamiast lakieru przewodzącego, klej przewodzący).

Miałem też pomysł, żeby wytrawić płytkę drukowaną i nakleić w miejsce płaszczyzny taśmy (a w zasadzie niestety krzywizny nie płaszczyzny). Ale wobec tego, że klej zadziałał, dałem spokój.

AAA... jeszcze mi się przypomniało.

Mając zapasowego zdemontowanego COMa zrobiłem na nim jeszcze inny eksperyment.

Mianowicie na ścieżki taśmy nałożyłem stop lutowniczy (potocznie cynę). Użyłem też pasty lutowniczej. I bardzo ładnie i mocno przyległa do ścieżek idealnie je pokrywając i nie wychodząc poza.

Natomiast zastygłe "krople" były wypukłe i należało je przyszlifować aby zbliżyć do płaszczyzny, żeby wodzik/zestyk/pierścień mosiężny dobrze chodził.

Niestety nie miałem dobrych narzędzi i zbyt brutalne i silne tarcie ordynarnym pilnikiem spowodowały, że urwałem jedną "kroplę" cyny. Ale odeszła wraz ze ścieżką.

Gdyby mieć precyzyjną delikatną końcówkę szlifującą na elektronarzędziu, myślę, że to byłby tani i trwały sposób naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak poliftowa, z tempomatem, bez esp. objawy to brak klaksonu a raczej "loteria", problemy z

> kierunkowskazami, wyłączają sie halogeny, świecąca kontrolka airbag i ostatnio dołączyły do

> grona zwariowane wycieraczki

Tempomat jest doczepiany wiec śmiało możesz szukać wersji bez i sobie przełożysz stary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony palacz.gif Wszystko, co powinno działać o dziwo działa zlosnik.gif

Z ciekawszych rzeczy. Xsara 2005, a przełącznik miała zamontowany z roku 2003 palacz.gif. Gałka zmiany biegów też była z 2003. Coś czuję, że mój egzemplarz ma nieźle nalatane beksa.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.