aLLien Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Witam Mam rozwalona sworzeń wahacza przedniego . Czy jest on wymienialny . Czy od razu trzeba wymienić cały wahacz.. Z góry dziekuje za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Witam Mam rozwalona sworzeń wahacza przedniego . Czy jest on wymienialny . Czy od razu trzeba wymienić cały wahacz.. Z góry dziekuje za odpowiedz jak auto z końcówki produkcji bodajże od 2006 to masz blaszane wahacze z wymiennymi sworzniami , jak starsze to masz żeliwne wahacze bez wymiennych sworzni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Najprościej to zajrzeć pod samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Jak wyżej, wahacze blaszane mają wymienne sworznie, żeliwne nie. Jeśli będziesz wymieniał cały wahacz to możesz wstawić blaszaka, w przyszłości będzie taniej, a jak chcesz dobry i żeliwny to polecam TRW, 250zł/szt, u mnie pierwszy mały luz pojawił się po 110k km. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aLLien Napisano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Dziękuję za odpowiedzi. Wahacz wymieniłem ale ma nadal problem. Otóż przy skręcie w lewo słuchać walniecie. Mechanik powiedział że to wina sworznia wahacza ( który był luźny ). No ale stukot nie minął więc moje pytanie brzmi czy to może być końcówka drążka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Łożysko macpersona, drążek kierowniczy na tzw.jabłku, przekładnia lub przegub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Witam Mam rozwalona sworzeń wahacza przedniego . Czy jest on wymienialny . Czy od razu trzeba wymienić cały wahacz.. Z góry dziekuje za odpowiedz Również polecam TRW, po wymianie prawego mam już zrobione ponad 120kkm i jest nadal OK. pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg0r Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 a jak wygląda sprawa z wahaczami fast? Kolega kupił parę miesięcy temu ale się nie dogadał z ojcem, który też kupił te wahacze (przód). Jedne wymienił, a drugie mu leżą i chce sprzedać za ciut taniej niż w sklepie. Brać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Fast to to samo co hart, najlepiej wsadzić i sprzedać auto bo długo się na tym nie pojeździ, no chyba że wymieniasz sam (odpadają koszty wymiany), cena atrakcyjna a samochodu używasz tylko w niedzielę to wiadomo że trochę pojeżdżą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szostak Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Co masz nie brać, jak tanio i od znajomego? Pytanie o ile taniej, i czy to dobry znajomy Fast nie jest taki zły, a jak jeszcze masz "zniżkę"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg0r Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Fast to to samo co hart, najlepiej wsadzić i sprzedać auto bo długo się na tym nie pojeździ, no chyba że wymieniasz sam (odpadają koszty wymiany), cena atrakcyjna a samochodu używasz tylko w niedzielę to wiadomo że trochę pojeżdżą A co w nich dokładnie jest nie tak? Jakieś konkretne info? Bo ja się na tym kompletnie nie znam, więc każda informacja jest na wagę złota. Wymieniać będę właśnie z tym kolegą, wiec na tym akurat oszczędzę. No i samochodem jeżdżę regularnie, ale nie codziennie i nie są to długie trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Mogę powiedzieć tyle że w tych zamiennikach to : 1. Sworzeń wytrzyma średnio 40tys albo i więcej.( pod warunkiem że nie wpadniesz gdzieś w dziurę,oczywiście niski profil szybciej go wykończy )(własne doświadczenie) 2. Tulejki gumowe są niskiej jakości tzn. Na poziomej tego nie widać, ale na tylnej pionowej guma potrafi się odkleić od aluminium,lubi pękać. Strasznie szybko sie wyrabia, przez co auto mi pływało.( wymieniłem na febi i spokój 3 lata ) Ogólnie to kolejny zestaw też kupiłem zamienniki "GH" wytrzymają kolejne 40-60 tys. Wymienię tylne tuleje na febi i będę czekał na pukanie swoznia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Jak wyżej, są po prostu niskiej jakości, zaczynają 'stukać' po kilkudziesięciu tyś. km. kolega wyżej pisze 40tyś km, u znajomego w 3D pierwsze stuki pojawiły się po 20tyś km, u mnie na wahaczach TRW pierwszy minimalny luz jeszcze nie wyczuty za kierownicą tylko na przeglądzie pojawił się na prawym sworzniu po 110 tyś km, cała reszta tulejek była w idealnym stanie. Porównując te dane TRW kosztuje 2 razy tyle co fast/hart/gh a wytrzymuje 6 razy tyle, przyjmując nawet te 40tyś to i tak jest 3 razy tyle więc i tak się w teorii nie opłaca brać tanich. ps. Gumcio powyżej napisałe że ma na TRW 120 tyś i nadal żadnego luzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Ewentualnie jest opcja brać blaszaki...nawet te używane. Bo wymienisz sworznie, tuleje i masz spokój na x lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Dodam jeszcze że trw ma inną jakasc materialow gniazda w której jest zakuty sworzeń. Ale każdy wybiera co mu odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Ewentualnie jest opcja brać blaszaki...nawet te używane. Bo wymienisz sworznie, tuleje i masz spokój na x lat ja tak zrobiłem, kupiłem używane ori z bravo2 , wymieniłem tulejkę w wahaczu na tą pasującą do stilo i do dzisiaj śmigają bez luzów wahacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzej_zee Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Dziękuję za odpowiedzi. Wahacz wymieniłem ale ma nadal problem. Otóż przy skręcie w lewo słuchać walniecie. Mechanik powiedział że to wina sworznia wahacza ( który był luźny ). No ale stukot nie minął więc moje pytanie brzmi czy to może być końcówka drążka. końcówka drążka stuka na każdej małej dziurce lub nierówności, żeby to sprawdzić musisz podnieść cały przód auta do góry, tak żeby oba przednie koła były w powietrzu, wtedy (jak zdejmiesz koło) możesz sobie szarpać za końcówki, w poszukiwaniu luzu, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.