Jackobik Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Witam! Poszukuję wiedzy/ doświadczenia. Jestem w trakcie kompletnej renowacji Cienkiego i przy okazji zmieniam silnik na 1.2 mpi z punto 1. Od jakiegoś czasu myślę nad skrzynią biegów. Początkowo, myśląc o dłuższych wypadach na zloty itd., miała być c514.510, czyli długa z seicento 1.1. Jednak niedawno byłem pozbawiony swojego auta na 2 dni i jeździłem drugim - torowym sportingiem - który jest nieco podkręcony, ma krótką skrzynię (c514.513) i opony 175/50/13r. Ten z kolei namieszał mi w głowie w drugą stronę... Wiadomo . Jako, że c514.513 jest krótka na trasę, szukam jakiegoś kompromisu. Wiadomo, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego . Myślałem nad .513 ze zmienioną 5tką na dłuższą, żeby po mieście auto miało wigor, a na trasie nie dokuczało hałasem przy normalnych prędkościach przelotowych tj. ok 110km/h. Tutaj pytanie pierwsze: z jakiej skrzyni można wykorzystać zębatkę? Szperając głębiej po fiatowskich skrzyniach natrafiłem na c510.517 z Punto TD, która okazuje się być nieznacznie krótsza na II,II i IV, a dłuższa na V ( I bieg jest ten sam). Na pierwszy rzut oka okazuje się być niemal idealna. Drugie pytanie brzmi: czy skrzynia c510.517 pasuje do CC? Chętnie wysłucham wszelkich sugestii w ramach doboru przekładni do mojego projektu. Auto ma służyć głównie po mieście, weekendowo poza miasto, a wakacyjnie na dłuższe dystanse. Na następne wakacje planuję wybrać się tym Bąkiem do Włoch Zamierzam zamontować na nim opony 165/65/13r. Poniżej zamieszczam moje przeliczenia prędkości teoretycznej dla 3000 i 3500 obr./min. dla poszczególnych skrzyń dla piątego biegu i ww. opon: Skrzynia----->3000obr./min.----->3500obr./min. c514.510----->103.05 km/h----->120.23 km/h c514.513----->88.10 km/h----->102.79 km/h c510.517----->100.60 km/h----->117,36 km/h Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Ostatnio przyglądam się podobnym skrzyniom jak opisana przez Ciebie c510.5.17 występującym szczególnie w klekotach i na oko wygląda, że dzwon nie bardzo podejdzie i trzeba raczej pobawić się w przekładanie wnętrzności. Ale jak w praktyce to wyjdzie przekonam się dopiero po zakupie kilku skrzyń do kombinacji. Mogę na pewno powiedzieć, że przykładowo c510 z Punto II 1.3 ma otwory w innych miejscach (jeden przesunięty o ~1mm, drugi o ~10mm) i zupełnie inaczej montowany rozrusznik. Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez rusala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Proponuje 6 ze stilo lub 5 z sc abarth + wymieniony 5 bieg ze skrzyni Skowej gdzieś nawet był kalkulator i można było popatrzeć co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Popieram kolege wyżej. 6b ze stilo lub punto II (ktoś psał na forum ze to to samo. Z moich obliczeń wynika że przy kole 165/56/13 na 6b będzie tak: 3000rpm>99,27km/h 3500rpm>15,82km/h i na taką skrzynie poluje i chętnie kupie w dobrych pieniądzach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Żeby nie zakładać nowego wątku - czy możliwe jest żeby cc 1.1 miało seryjnie skrzynię na mokrych półosiach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Popieram kolege wyżej. 6b ze stilo lub punto II (ktoś psał na forum ze to to samo. Z moich obliczeń wynika że przy kole 165/56/13 na 6b będzie tak: 3000rpm>99,27km/h 3500rpm>15,82km/h i na taką skrzynie poluje i chętnie kupie w dobrych pieniądzach. to się dobrze składa bo mam taką skrzynie ze stilo 1.2 6b, lezy sobie i czeka, czekała na lepsze czasy ale się nie doczekała Pisz priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackobik Napisano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Żeby nie zakładać nowego wątku - czy możliwe jest żeby cc 1.1 miało seryjnie skrzynię na mokrych półosiach? Tak, z tego co mi wiadomo to pojawiały się obie wersje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Tak, z tego co mi wiadomo to pojawiały się obie wersje. W CC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 W CC ? Pytanie zadałem specjalnie bo buszując wczoraj po mobile znalazłem cc hobby (1.1)i miało drążek, mieszek i gałkę jak 899. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Pytanie zadałem specjalnie bo buszując wczoraj po mobile znalazłem cc hobby (1.1)i miało drążek, mieszek i gałkę jak 899. Poka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Poka Zara muszę się na kompa przerzucić i odnaleźć ogłoszenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 tu:http://www.mobile.de/pl/Samochod/Fiat-Cinquecento-1.1-Hobby/vhc:car,loc:witten%2C%2C+niemcy,rng:100,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:8800_14_/pg:vipcar/231895417.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 przeciez to normalna gałka wciskana jest, na trzy linki, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 przeciez to normalna gałka wciskana jest, na trzy linki, No gdzież...normalna na wciskany to taka jak w ccs. Ja mam taką w 899, i Imo to taka występowała w 1.1 w sejach,ale wlaśnie z tymi mokrymi półosiami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 normalna w 899 to taka okrągła jak w 700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 normalna w 899 to taka okrągła jak w 700nie prawda...to znaczy w podstawowych wersach tak masz rację, zarówno cc jak sc, ale ja miałem taką jak w załączonych linkach w seryjnym sc sx 899 z 99r.( mam dalej bo graty wrzucone do cc), w cc solei, sx też takie były...i były też w sc 1.1 ze skrzyniami na mokrych półosiach. cc sx: http://www.mobile.de/pl/Samochod/Fiat-Cinquecento-0.9-i.e.-SX/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:8800_14_/pg:vipcar/230605470.html cc suite: http://www.mobile.de/pl/Samochod/Fiat-Cinquecento-0.9-i.e.-Suite/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:8800_14_/pg:vipcar/230187199.html cc sx: http://www.mobile.de/pl/Samochod/Fiat-Cinquecento-0.9-Soleil/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:8800_14_/pg:vipcar/231256630.html wczesny suite:http://www.mobile.de/pl/Samochod/Fiat-Cinquecento-0.9-i.e.-Suite/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:8800_14_/pg:vipcar/231135713.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 tu:http://www.mobile.de/pl/Samochod/Fiat-Cinquecento-1.1-Hobby/vhc:car,loc:witten%2C%2C+niemcy,rng:100,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:8800_14_/pg:vipcar/231895417.html Fucktycznie, może kebaba zrobili montując lewarek '900`tkowy' i zmieniająć linkę pod skrzynię C514 :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Fucktycznie, może kebaba zrobili montując lewarek '900`tkowy' i zmieniająć linkę pod skrzynię C514 :D A może jednak pomysł o połączeniu 1.1 ze skrzynią z 899 nie powstał dopiero za czasów seja, a już za cc . Szukam odpowiedzi. Innych 1.1 nie będących ccs nie znalazłem z fotkami wnętrz, ale będę szukał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Witam! Poszukuję wiedzy/ doświadczenia. Jestem w trakcie kompletnej renowacji Cienkiego i przy okazji zmieniam silnik na 1.2 mpi z punto 1. Od jakiegoś czasu myślę nad skrzynią biegów. Początkowo, myśląc o dłuższych wypadach na zloty itd., miała być c514.510, czyli długa z seicento 1.1. Jednak niedawno byłem pozbawiony swojego auta na 2 dni i jeździłem drugim - torowym sportingiem - który jest nieco podkręcony, ma krótką skrzynię (c514.513) i opony 175/50/13r. Ten z kolei namieszał mi w głowie w drugą stronę... Wiadomo . Jako, że c514.513 jest krótka na trasę, szukam jakiegoś kompromisu. Wiadomo, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego . Myślałem nad .513 ze zmienioną 5tką na dłuższą, żeby po mieście auto miało wigor, a na trasie nie dokuczało hałasem przy normalnych prędkościach przelotowych tj. ok 110km/h. Tutaj pytanie pierwsze: z jakiej skrzyni można wykorzystać zębatkę? Szperając głębiej po fiatowskich skrzyniach natrafiłem na c510.517 z Punto TD, która okazuje się być nieznacznie krótsza na II,II i IV, a dłuższa na V ( I bieg jest ten sam). Na pierwszy rzut oka okazuje się być niemal idealna. Drugie pytanie brzmi: czy skrzynia c510.517 pasuje do CC? Chętnie wysłucham wszelkich sugestii w ramach doboru przekładni do mojego projektu. Auto ma służyć głównie po mieście, weekendowo poza miasto, a wakacyjnie na dłuższe dystanse. Na następne wakacje planuję wybrać się tym Bąkiem do Włoch Zamierzam zamontować na nim opony 165/65/13r. Poniżej zamieszczam moje przeliczenia prędkości teoretycznej dla 3000 i 3500 obr./min. dla poszczególnych skrzyń dla piątego biegu i ww. opon: Skrzynia----->3000obr./min.----->3500obr./min. c514.510----->103.05 km/h----->120.23 km/h c514.513----->88.10 km/h----->102.79 km/hrzeba się namachać lewarem jak w szóstce c510.517----->100.60 km/h----->117,36 km/h Pozdrawiam! Ja w swoim pokraku mam skrzynię C.514.5.13 z Lanci Y 1.2 16v, przełożenie główne 15/56 i założony do niej piąty bieg z SC Van. I działa to rewelacyjnie, bo mniej się trzbe namachać niż w dowolnej szóstce, aby mieć większą prędkość na najwyższym biegu, ewentualnie aby mieć niższe obroty przy tej samej prędkości. Do tego 4 pierwze biegi są właśnie dość krótkie, aby pośmigać i bardzo długa piątka do jazdy w trasy, a te robię dość długie, nawet za Budapeszt.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Przy przekładniu 5 biegu należy pamiętać, że występowały dwa rodzaje skrzyni. W jednych poszczególne biegi są umieszczone na wałach bezpośrednio a w innych są umieszczone jeszcze dodatkowo na łożyska giełdowych. Obie skrzynie mają takie samo oznaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Przy przekładniu 5 biegu należy pamiętać, że występowały dwa rodzaje skrzyni. W jednych poszczególne biegi są umieszczone na wałach bezpośrednio a w innych są umieszczone jeszcze dodatkowo na łożyska giełdowych. Obie skrzynie mają takie samo oznaczenie. To jak odróżnić co będzie pasowało do czego? Może po roczniku? Mam już kupiony 5ty bieg z seja 1.1mpi (chyba 2003 rocznik) i zamierzam niebawem zamontować do skrzyni z abartha, myślałem, że nie może być inaczej jak tylko plug&play a tu takie rewelacje zapodajesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.