Skocz do zawartości

Czy do Lacetti (Nubiry III) kombi podejdą opony 195/65/15?


Bobb

Rekomendowane odpowiedzi

Idzie zima, więc czas na zakup zimówek. Wybór padł na Dunlop Winter Response 2 za nieco ponad 200 zł, i tu pytanie, czy opony o wysokości profilu 65 (oryginalnie 55) nie będą ocierać. Pytam bo wybrane opony nie są dostępne w rozmiarze 195/55/15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil 60 jest, ale już droższy.

 

No dobrze, a czy ktoś z Was w praktyce jeździł na tych o profilu 60, czy to tylko teoretyczne rozważania, bo w żadnym kalkulatorze nie znalazłem zamiennika 60 zamiast 55.

Drugie pytanie - czy na zimę warto zastosować węższe opony (np. 185) bo zgłębiając temat natknąłem się na sprzeczne opinie w tym temacie, że niby z jednej strony mniejsza powierzchnia styku powoduje lepsze wbijanie się w śnieg, ale z drugiej strony powoduje dłuższą drogę hamowania.

Zależy mi na Waszych praktycznych doświadczeniach, nie na teoretycznych rozważaniach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na profilu 60 i jestem zadowolony tak jak pisałem wyżej. Kupiłem też zimowe opony w rozmiarze 185/60 i żałuję. W głębokim śniegu nie jechałem chyba nigdy (gdzie miało by to jakiekolwiek znaczenie), a mimo wszystko czuję różnicę tych 10 mm w porównaniu do 195 jeśli chodzi o pewność prowadzenia w szybkich zakrętach. Zawsze chętnie zmieniam opony na letnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

195/60 wygląda najlepiej na lacetonie. 185/60 też miałem i było OK na stalówkach 6"(idealny rozmiarowo zamiennik fabrycznego rozmiaru 195/55), na alu 6.5" cala już bym nie dawał bo ciut wąskie.

195/65 już kiepsko wygląda (balony wypełniające całe nadkola), trzeć jeszcze nie powinno, ale np. szwagier miał letnie 16tki 205/55 i już przycierały, zmienił na węższe 195

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

195/60 R15 mi obcierały o dodatkowe allegrowe nadkola z tyłu, ale po ich zdemontowaniu jest ok. Prowadzenie i komfort super, to był dobry wybór :oki:

Czy na pewno piszesz o 60-tkach, czy chodziło Ci o 65? Upewniam się, bo z tego co piszą Użytkownicy 195/60 R15 nie powinno ocierać o nadkola (które tez mam zamontowane).

 

 

Ostatnie pytanie - jaką firmę polecacie? Mój wybór padł na Dunlop Winter Response 2 lub Continental Conti Winter Contact (obydwie w klasie premium), ale w serwisie oponiarskim bardzo polecają mi Barum Polaris 3 (klasy ekonomicznej). Nie mam nic przeciwko zaoszczędzeniu kilkuset złociszy, ale z drugiej strony na bezpieczeństwie nie oszczędzam - do wydania mam ok. 800-1000 zł (jeśli trzeba to wyskrobię więcej). Mój styl jazdy - raczej spokojny, choć poza miastem zdarza mi się przycisnąć nawet zimą. Profil użytkowania - ok. 50-60% przebiegu to miasto, 30-40% trasa, reszta to bieszczadzkie i tatrzańskie drogi utrzymane zimą na biało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil 60 jest, ale już droższy.

 

No dobrze, a czy ktoś z Was w praktyce jeździł na tych o profilu 60, czy to tylko teoretyczne rozważania, bo w żadnym kalkulatorze nie znalazłem zamiennika 60 zamiast 55.

 

Jeżdżę od kilku lat na oponach Goodyear Four Season 195/60/15. Nic nie obciera. Moim zdaniem mogłyby być nieco bardziej przyczepne, ale są jakie są.

 

 

Drugie pytanie - czy na zimę warto zastosować węższe opony (np. 185) bo zgłębiając temat natknąłem się na sprzeczne opinie w tym temacie, że niby z jednej strony mniejsza powierzchnia styku powoduje lepsze wbijanie się w śnieg, ale z drugiej strony powoduje dłuższą drogę hamowania.

Zależy mi na Waszych praktycznych doświadczeniach, nie na teoretycznych rozważaniach :-)

 

Tu niewiele pomogę, bo - jak pisałem - jeżdżę na wielosezonowych (tak, wiem, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego). Fakt, że nie poruszam się na granicy przyczepności. Ani zimą, ani latem. Myślę nawet, że Lacettim byłoby to raczej śmieszne.

 

kwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na pewno piszesz o 60-tkach, czy chodziło Ci o 65? Upewniam się, bo z tego co piszą Użytkownicy 195/60 R15 nie powinno ocierać o nadkola (które tez mam zamontowane).

 

Na pewno, ale obcierało tylko jak tył był obciążony i trafiał się jakiś uskok, z powodu którego bujnęło autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na pewno piszesz o 60-tkach, czy chodziło Ci o 65? Upewniam się, bo z tego co piszą Użytkownicy 195/60 R15 nie powinno ocierać o nadkola (które tez mam zamontowane).

 

 

Ostatnie pytanie - jaką firmę polecacie? Mój wybór padł na Dunlop Winter Response 2 lub Continental Conti Winter Contact (obydwie w klasie premium), ale w serwisie oponiarskim bardzo polecają mi Barum Polaris 3 (klasy ekonomicznej). Nie mam nic przeciwko zaoszczędzeniu kilkuset złociszy, ale z drugiej strony na bezpieczeństwie nie oszczędzam - do wydania mam ok. 800-1000 zł (jeśli trzeba to wyskrobię więcej). Mój styl jazdy - raczej spokojny, choć poza miastem zdarza mi się przycisnąć nawet zimą. Profil użytkowania - ok. 50-60% przebiegu to miasto, 30-40% trasa, reszta to bieszczadzkie i tatrzańskie drogi utrzymane zimą na biało.

 

Obydwie droższe opcje będą równie dobre. Więc wybierz te z ładniejszym bieżnikiem  :hehe:

Ja osobiście mam uraz do barumów , bo w innym aucie po 3 latach mi się wykoślawiły i nie dało się ich wyważyć i poleciały do kosza.

 

Bardzo byłem za to zadowolony z Goodyear ultra grip. Na prawdę były to świetne zimówki. I chyba takie kupię do kolejnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z tym obcieraniem o nadkola to dziwne. Ja mam letnie 195/60 R15 na felgach aluminiowych z et39, dodatkowo obniżone zawieszenie o 35 mm na sprężynach H&R i jest wszystko ok. Teraz przymierzam się do zakupu zimówek ale mam dylemat czy 185/65 czy 195/60 ale chyba wybiorę te drugie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z tym obcieraniem o nadkola to dziwne. Ja mam letnie 195/60 R15 na felgach aluminiowych z et39, dodatkowo obniżone zawieszenie o 35 mm na sprężynach H&R i jest wszystko ok. Teraz przymierzam się do zakupu zimówek ale mam dylemat czy 185/65 czy 195/60 ale chyba wybiorę te drugie. Pozdrawiam

 

Mi też nic nigdy nie obtarło na profilu 60. Koledzy którzy to zgłaszają piszą o jakichś dodatkowych plastikowych nadkolach które założyli. Pewnie tutaj jest przyczyna. Bierz 195/60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też nic nigdy nie obtarło na profilu 60. Koledzy którzy to zgłaszają piszą o jakichś dodatkowych plastikowych nadkolach które założyli. Pewnie tutaj jest przyczyna. Bierz 195/60.

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Ostatecznie pomimo posiadania nadkoli zakupiłem dziś Dunlop Winter Response 2 w rozmiarze 195/60/15

 

Korzystając z okazji chciałem podzielić się uwagą że sezon zimowy chyba rozpoczął się na dobre, bo jeszcze tydzień temu w sklepie http://logistykaopon.pl/p/509-dunlop-sp-winter-response-2-19560-r15-88-t-c-b-1-68db czas wysyłki wynosił 1-2 dni a już dziś termin ten wynosi 4-8 dni roboczych, jak mi napisali "ponieważ jest sezon na opony" :-) 

Zamówiłem więc nieco drożej za 269 PLN na http://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop-sp-winter-response-2?gclid=CO2Wo5jF5s8CFYQy0wodkb8Mhg ale z wysyłką już dziś i terminem dostawy na środę.

 

Jeśli zwlekacie więc z zakupem zimówek to nie ma na co czekać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Po 2-ch miesiącach eksploatacji zimówek Dunlop Winter Response 2 w rozmiarze 195/60/15 i przejechaniu kilku tys km mogę śmiało polecić zarówno markę, model jak i rozmiar opon - pomimo posiadania nadkoli nic nie ociera nawet przy znacznym obciążeniu i agresywnym (wyłącznie w celach testowych) najeżdżaniu na progi zwalniające.

 

Jeszcze raz dzięki za wszystkie wypowiedzi w temacie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po 2-ch miesiącach eksploatacji zimówek Dunlop Winter Response 2 w rozmiarze 195/60/15 i przejechaniu kilku tys km mogę śmiało polecić zarówno markę, model jak i rozmiar opon - pomimo posiadania nadkoli nic nie ociera nawet przy znacznym obciążeniu i agresywnym (wyłącznie w celach testowych) najeżdżaniu na progi zwalniające.

 

Jeszcze raz dzięki za wszystkie wypowiedzi w temacie :-)

Kupiłem takie same opony i potwierdzam. Bardzo dobrze się na nich jeździ i bardzo ciche . Swoją droga kupiłem nowe sprężyny na tył bo te co mam już znacznie siadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.