setor Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Już myślałem że po wymianie alternatora, akumulatora, zaworu EGR będę cieszyć się sprawną Cromą Ale....nie,teraz z okolic przedniego koła od strony pasażera słychać jakiś dziwny dźwięk, coś podobnego do dźwięku poślizgu, tak jakby coś szorowało o asfalt Dzieje się to przy ruszaniu przy pierwszych biegach i czuć lekkie szarpanie Podejrzewam skrzynię bo Cromę mam w automacie Czy dodanie specyfiku typu LubeGard coś pomoże, olej w skrzyni j był wymieniony latem Gdzie też jest bagnet, korek do sprawdzenia oleju w automatycznej skrzyni i jaki olej wchodzi do 6 biegowego automatu w Cromie, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 3 Marca 2017 Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 A nie czasem koło pasowe? Mówi papa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abramsik Napisano 3 Marca 2017 Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 W naszych Asinach nie ma bagnetu do sprawdzenia poziomu oleju. Ważne czy w trakcie jazdy skrzynia zmienia biegi płynnie, jak zachowuje się przy przejściach z P-R lub P-D czy nie szarpie itp. Podaj jaki masz nalot, kiedy (i czy) zmieniałeś olej w ASB, kiedy zmieniałeś pasek napędów wraz z rolkami, czy podpinałeś pod MESa, czy może na desce zapaliła sie kontrolka SB? Pytań dużo ale m/z skrzynia jest tu ostatnią winną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 3 Marca 2017 Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 cze to szuranie podobne jest do dźwięku klocków hamulcowych? piszą szarpie, to znaczy że odczuwasz gwałtowne, chwilowe przyspieszenie do przodu, czy bardziej bujanie tak jakbyś wjeżdżał na coś raz prawym a raz lewym kołem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 3 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 Zacznę od końca szuranie nie przypomina dźwięku klocków hamulcowych, bardziej przypomina to odgłos szurania opony, coś jakby poślizg Szarpanie jest delikatne bardziej do przodu niż na boki, zresztą hamulce miałem robione latem, wymiana tarczy i klocków Co do skrzyni to właśnie lekkie szarpanie odczuwam przy przyspieszaniu z małej prędkości czyli ruszanie po zmianie świateł, przy wyższych prędkościach czy zmianie biegów P-D lub P-R nie ma żadnego szarpania błędów żadnych od skrzyni nie ma Olej w automacie zmieniałem w zeszłym roku w lato, natłuczone mamy około 185 tyś, żadnych pasków napędów rolek nie zmieniałem Co do sugestii z kołem pasowym, nie ukrywam że brałem taką opcję pod rozwagę Niedawno miałem wymieniany alternator, być może że jest coś źle zamontowane Czasami, nie zawsze słychać taki metaliczny dźwięk coś jakby dzwonienie, rytmiczne dzyń-dzyń Może coś nie tak jest ze sprzęgłem alternatora lub faktycznie z samym kołem pasowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 3 Marca 2017 Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 a sprawdzałeś ERGa i układ dolotowy, może coś się rozszczelniło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 3 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 To może być właśnie to, przy kilkukrotnym montażu i demontażu EGR w końcu szlag trafił jeden z gwintów Miałem nawet kupić zestaw naprawczy do gwintów ale zająłem się wymianą akumulatora Rozszczelnione połączenie może powodować takie sensacje ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 3 Marca 2017 Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 u mnie prze niedokręconym EGR, z pośpiechu nie wszystkie śruby dokręciłem, słychać było w kabinie jakby szum, syczenie. dodatkowo było czuć delikatnie spaliny. auto nie miało odpowiedniej mocy, trochę dziwnie się rozpędzało. nie wyświetlały się żadne błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 3 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 Sprawdzałem EGR czy przez uszczelnienie nie wydostają się spaliny, samych spalin też nie czuć ale może rozszczelnienie jest tak małe że powoduje jedynie takie objawy Zestaw do regeneracji uszkodzonych gwintów kupiłem, jutro dorobię dłuższe szpilki wkręcane głębiej Powinno to pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 17 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 A więc uszkodzone gwinty w kolektorze (okazało się że są uszkodzone 2 ) zregenerowałem za pomocą HeliCoil dopiero dzisiaj Czekałem tak długo bo musiałem dokupić jeszcze nasadkę kątową do wiercenia EGR przykręcony jest tak jak powinien, problem dziwnego odgłosu niestety pozostał Co dziwne ten dzwięk słychać tylko przy około 1900 obrotów, przy większej i niższej wartości już go nie ma Wydaje mi się że słychać go tylko podczas jazdy, na postoju przy uruchomionym silniku na biegu jałowym już go nie słychać, teza o uszkodzonym kole pasowym chyba odpada Brakuje mi pomysłów co jeszcze sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Coraz bardziej skłaniam się niestety ku tezie o uszkodzonym automacie Ten dziwny dźwięk szurania ocierania pojawia się jedynie kiedy następuje redukcja biegów Jeżeli przyspieszam to w granicach 1800- 1900 obrotów pojawia się ten dżwięk, po dodaniu gazu kiedy wskazówka obrotomierza minie 2000 obrotów niknie, po zwolnieniu i redukcji biegów znowu się pojawia przy 1800-1900 obrotów Jeżeli jedzie się spokojnie ze stała prędkością to nawet przy tych 1800-1900 obrotów nic nie słychać, wystarczy jednak przyspieszyć i słychać szuranie Jak dla mnie coś nie tak ewidentnie jest przy zmianie biegów Zauważyłem że od razu po ruszeniu na zimnym silniku tego nie ma, wystarczy trochę rozgrzać samochód i wraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abramsik Napisano 19 Marca 2017 Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Kolego, jeśli nie daje Ci spokoju ASB to podjedź do nich http://autowawer.pl/ i sprawdź. Ja tam wymieniałem dynamicznie olej w skrzyni. Z tego co pamiętam to kompleksowa diagnostyka naszej skrzyni to koszt ok. 200 PLN. Z Legolandu nie masz daleko a m/z lepiej sprawdzić i działać póki jest "co ratować". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sakul Napisano 21 Marca 2017 Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 Witam, a jak wygląda koszt wymiany oleju u nich ?? Byłeś z własnym olejem czy od nich brałeś? Jakby co może być na priv Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abramsik Napisano 22 Marca 2017 Udostępnij Napisano 22 Marca 2017 Z tego co pamiętam koszt dynamicznej wymiany wynosił ok. 1200 PLN z ich olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Prawdopodobnie przyczyną była uszkodzona uszczelka którą uszczelnia dolną rurę dochodzącą do EGR, Zmieniłem tę uszczelkę na inną i ustało poszarpywanie, świsty, jeszcze sporadycznie było słychać ten dziwny dzwiek ale już bez poszarpywania Zamówię nową oryginalną uszczelkę i wszystko powinno być już OK Dziękuję za podpowiedzi i pomoc, najbardziej cieszę się że nie potwierdziły się moje obawy związane z ASB Wczoraj z ciekawości założyłem stary zawór EGR, po odpaleniu silnik zaczął się strasznie telepać i po chwili zgasł Dzisiaj założyłem nowy EGR, inną uszczelkę i jest zdecydowanie lepiej Tak swoją drogą po co zakłada się uszczelkę między kolektor a zawór EGR skoro widziałem rzekomo oryginalną zaślepkę Fiata z uszczelką która w jednym miejscu ma wycięcie rzekomo po to aby wypadała sadza Wydawało mi się że układ ma być szczelny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Marca 2017 Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Ale układ dolotowy gazów do kolektora jest i musi być szczelny... jedyna uszczelka/otwór jaki jest do wywalenia sadzy jest miedzy cewką a samym zaworem i ta niema a raczej nie powinno być cisnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 No właśnie tak mi się zdawało ale widziałem na Allegro rzekomo oryginalny zestaw uszczelek Fiata, uszczelka pomiędzy kolektorem a zaworem EGR miała w części przetłoczenie. mówiąc krótko pomiędzy kolektorem a zaworem była dziura Auto odpala bez problemu, nie telepie silnikiem, nie gaśnie po chwili jak miałem to kiedy założyłem uszkodzony zawór EGR Jedynie co nie daje mi spokoju to ten dziwny dzwięk który niestety daje o sobie znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 27 Marca 2017 Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 co do dźwięku to spróbuj go nagrać, obleć też z Tel i nagraj z kazdej strony na postoju sprawujący silnik, może ktos cos usłyszy co pozwoli wyeliminować dziwne dźwięki. nie wiem dokladnie o jakie przetłoczenia chodzi, ale oryginalne uszczelki maja przetłoczenia, ale żeby poprawić szczelność. Przetłoczenie jest wokół calej uszczelki, w pobliżu zewnętrznej krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Podejrzenie padło na turbinę, pojadę do człowieka który zajmuje się regeneracją turbo niech sam sprawdzi Dźwięk pojawia się po stronie pasażera, na przodzie, tam chyba siedzi turbo jak się nie mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2017 No i po problemie, samochód oddałem do warszatu który polecił mi sąsiad Jak stwierdził mechanik problemem był wadliwie zamontowany alternator i pasek wreszcie jest cisza, nic nie piszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 27 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2017 Jeżeli komuś to pomoże to sprawa wyjaśnia się do końca niestety. Niestety bo uszkodzony jest kolektor ssący z tymi nieszczęsnymi klapami wirowymi Szukając w sieci znalazłem to "ja jestem już po czyszczeniu przepustnicy i wymiany na wyczyszczony kolektor dolotowy z zamontowaną listwą sterującą klapami wszystko robiłem tydzień temu u kolegi jabolkg z vectra klub polska całość trwało 5 godzin ale warto silnik lepiej się zbiera już poniżej 2 tyś. obrotów i płynnie przechodzi przez moment załączenia turbiny i nie mam już szarpnięcia pomiędzy 2000-2100 obrotów (gdzie przedtem występowało a miałem wymieniony EGR na nowy a nie czyszczony) " Tu było podobnie jak u mnie, zaintrygowało mnie to poszarpywanie kiedy załącza się turbo Mechanik potwierdził moje obawy, moim zdaniem silnik nie pracował tak jak powinien, miałem wrażenie że silnik się dławi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.