Skocz do zawartości

Przeciążenie motocykla


Blues

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czym może grozić przeciążenie motocykla? Załóżmy, że producent podaje "ładowność" 170 kg. Na moto wsiada dwóch gości 100+ i ze 20 kg bagażu.

W takim przypadku na pewno wcześniej trzeba myśleć o hamowaniu, inaczej zachowa się  w zakrętach. A co z samym motocyklem? Szkodzi mu to jakoś bardzo? Łańcuch mocno obrywa, amory? Czy jakimś sposobem jest wymiana amora na akcesoryjny z regulacją?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzw. "trzeci świat" jeździ na przeładowanych motocyklach. Ale to może są konstrukcje nie mające nic w papierach nt. ładowności. 

 

 

Uważałbym w 3 sytuacjach: hamowanie, wertepy i zjazdy. 

Koniecznie sprawdziłbym ciśnienie w oponach, czy nie jest za małe i zadbałbym, żeby było trochę większe, niż standardowo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.02.2018 o 17:52, Blues napisał:

Witam.

Czym może grozić przeciążenie motocykla? Załóżmy, że producent podaje "ładowność" 170 kg. Na moto wsiada dwóch gości 100+ i ze 20 kg bagażu.

W takim przypadku na pewno wcześniej trzeba myśleć o hamowaniu, inaczej zachowa się  w zakrętach. A co z samym motocyklem? Szkodzi mu to jakoś bardzo? Łańcuch mocno obrywa, amory? Czy jakimś sposobem jest wymiana amora na akcesoryjny z regulacją?

 

 

łańcuchowi nic nie będzie. luz jest zaprojektowany tak aby przy pełnym dobiciu nic mu nie było... chyba ze jest za mocno naciągnięty... amory dobiją najwyżej.

 

dziwię się że nikt nie napisał nic o przyśpieszaniu. hamowanie, wertepy itp - sprawy oczywiste. ale przy przyspieszaniu moment w którym koło przednie traci kontakt jest DUŻO wcześniej niż się wielu zdaje (zależy ofc od motocykla), ale jak moim ZRX (spora krowa) wiozłem plecak (niezbyt ciężki), to bardzo wyraźnie gumowiała kierownica już przy lekkim przyśpieszaniu.

 

usztywnić zawias i dopompować opony pod wariant full załadunek, jak już musi przekraczać normy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie sie ciulowato prowadzil, gorzej hamowal. Subframe moze poddac sie. Generalnie trudno przewidziec nie znajac modelu motocykla. Rozne sprzety roznie reaguja.

 

Taki dociazony Transalp bedzie jechal calkiem poprawnie, kwestia rozlozenia masy/. Hamowal bedzie slabo, bo on z samym kierowcą hamuje co najwyzej poprawnie.

Zas w jakims sportowym sprzecie dociazenie go 100kg pasazerem ulatwi jedynie wstawanie na kolo, a reszta będzie gorzej niż źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.