Blues Napisano 24 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2018 Witam. Czym może grozić przeciążenie motocykla? Załóżmy, że producent podaje "ładowność" 170 kg. Na moto wsiada dwóch gości 100+ i ze 20 kg bagażu. W takim przypadku na pewno wcześniej trzeba myśleć o hamowaniu, inaczej zachowa się w zakrętach. A co z samym motocyklem? Szkodzi mu to jakoś bardzo? Łańcuch mocno obrywa, amory? Czy jakimś sposobem jest wymiana amora na akcesoryjny z regulacją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Tzw. "trzeci świat" jeździ na przeładowanych motocyklach. Ale to może są konstrukcje nie mające nic w papierach nt. ładowności. Uważałbym w 3 sytuacjach: hamowanie, wertepy i zjazdy. Koniecznie sprawdziłbym ciśnienie w oponach, czy nie jest za małe i zadbałbym, żeby było trochę większe, niż standardowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Podziękował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_sz Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 A ja sugeruję, żeby usiadły te dwie osoby, całym swoim ciężąrem, a trzecia osoba niech sprawdzi napięcie łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 Dnia 24.02.2018 o 17:52, Blues napisał: Witam. Czym może grozić przeciążenie motocykla? Załóżmy, że producent podaje "ładowność" 170 kg. Na moto wsiada dwóch gości 100+ i ze 20 kg bagażu. W takim przypadku na pewno wcześniej trzeba myśleć o hamowaniu, inaczej zachowa się w zakrętach. A co z samym motocyklem? Szkodzi mu to jakoś bardzo? Łańcuch mocno obrywa, amory? Czy jakimś sposobem jest wymiana amora na akcesoryjny z regulacją? łańcuchowi nic nie będzie. luz jest zaprojektowany tak aby przy pełnym dobiciu nic mu nie było... chyba ze jest za mocno naciągnięty... amory dobiją najwyżej. dziwię się że nikt nie napisał nic o przyśpieszaniu. hamowanie, wertepy itp - sprawy oczywiste. ale przy przyspieszaniu moment w którym koło przednie traci kontakt jest DUŻO wcześniej niż się wielu zdaje (zależy ofc od motocykla), ale jak moim ZRX (spora krowa) wiozłem plecak (niezbyt ciężki), to bardzo wyraźnie gumowiała kierownica już przy lekkim przyśpieszaniu. usztywnić zawias i dopompować opony pod wariant full załadunek, jak już musi przekraczać normy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 Bedzie sie ciulowato prowadzil, gorzej hamowal. Subframe moze poddac sie. Generalnie trudno przewidziec nie znajac modelu motocykla. Rozne sprzety roznie reaguja. Taki dociazony Transalp bedzie jechal calkiem poprawnie, kwestia rozlozenia masy/. Hamowal bedzie slabo, bo on z samym kierowcą hamuje co najwyzej poprawnie. Zas w jakims sportowym sprzecie dociazenie go 100kg pasazerem ulatwi jedynie wstawanie na kolo, a reszta będzie gorzej niż źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 26 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 Pacjent to Tracer 700 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 27 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2018 Tracery i ładowność to 2 odmienne bieguny ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 16 godzin temu, mops napisał: Tracery i ładowność to 2 odmienne bieguny ;-) w sumie to strach sobie nawet wyobrazić jak 700 vs 220 kg bagażu będzie się odpychać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 5 godzin temu, jimbo22 napisał: w sumie to strach sobie nawet wyobrazić jak 700 vs 220 kg bagażu będzie się odpychać Nie wyściguję się Jeździłem MT 125 (tyle, że solo) czasem po 300 km i dało radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.