Skocz do zawartości
Tilok

Co będzie szybsze D5 czy ecoboost?

Rekomendowane odpowiedzi

Co będzie szybsze ze startu zatrzymanego do prędkości około 180km/h: Volvo 2,4 D5 215KM czy Ford 2,0 EB 243 KM?

Oba auta to suvy, 4x4, automaty. W volvo max. moment to 440 Nm przy 1500-3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1s,

Ford max. moment to 366 Nm przy 3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4s.

Wiadomo są to dane teoretyczne, ale może da się określić co powinno być szybsze :phi:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Trudno zgadnąć. Tutaj dużo może zależeć od skrzyni. Z manualem szybszy był by ford

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Jaruga napisał:

Trudno zgadnąć. Tutaj dużo może zależeć od skrzyni. Z manualem szybszy był by ford

W volvo nie wiem co siedzi, w fordzie 6-biegowy zwykły hydraulik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sobie na zeperfs.com

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Piotrus napisał:

Poszukaj sobie na zeperfs.com

Forda nie ma na liście :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 100km/h liczy się już głównie moc. Dlatego auto z wyższą mocą wygra ten pojedynek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Top speed:

238 km/h / 148 mph

(theor. without speed governor)

 

Accelerations:

 

0-80 km/h (sec):

4.5

0-100 km/h (sec):

6.9

0-160 km/h (sec):

17.3

0-200 km/h (sec):

33.1

0-300 km/h (sec):

 

http://www.automobile-catalog.com/car/2016/1596785/ford_fusion_2_0l_ecoboost_awd.html

A volvo to sobie sam znajdz :phi: 

 

IMO Ford szybszy one troszku parametrow nie trzymaja przydalby sie wiekszy IC i program wtedy bedzie jakies 260KM. A jak SUV to sobie wyszukaj na stronce alvo dodaj z 10% za bude.

 

 

 

Edytowane przez wujekcybul

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tilok napisał:

Co będzie szybsze ze startu zatrzymanego do prędkości około 180km/h: Volvo 2,4 D5 215KM czy Ford 2,0 EB 243 KM?

Oba auta to suvy, 4x4, automaty. W volvo max. moment to 440 Nm przy 1500-3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1s,

Ford max. moment to 366 Nm przy 3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4s.

Wiadomo są to dane teoretyczne, ale może da się określić co powinno być szybsze :phi:

 

Wróżenie z fusów na AK to tak, ale oficjalne dane już ble?! 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, Tilok napisał:

Co będzie szybsze ze startu zatrzymanego do prędkości około 180km/h: Volvo 2,4 D5 215KM czy Ford 2,0 EB 243 KM?

Oba auta to suvy, 4x4, automaty. W volvo max. moment to 440 Nm przy 1500-3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1s,

Ford max. moment to 366 Nm przy 3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4s.

Wiadomo są to dane teoretyczne, ale może da się określić co powinno być szybsze :phi:

Wystarczy podzielić moc przez wagę auta i na podstawie współczynnika określić które będzie szybsze. A przynajmniej te, które wygra. 

 

Ogólnie jest tak, że hmm podam taki mój łopatologiczny przykład. Mamy 2 auta o identycznej bryle/lini nadwozia -  jedno waży 1000kg i ma moc 100KM a drugie wazy 2000kg i ma 200KM niech będzie że te lżejsze ma podobny przebieg momentu w granicach np 200Nm a drugi 400Nm. Obydwa mają ten sam współczynnik 0.1KM/kg czyli będą przyspieszać identycznie do punktu w którym zaczną rosnąć mocno opory powietrza i odjedzie dalej (wygra) ten któremu zostanie więcej mocy)momentu do dyspozycji w tym przypadku te cięższe.

 

Często tak jest że małe lekkie auta są szybkie powiedzmy do tych150-180km/h bo mają lepszy współczynnik mocy do masy ale za chwilę te duże kolosy mające podobny współczynnik mają jednak tej mocy i momentu więcej co widać właśnie przy wysokich prędkościach. 

 

A opór powietrza będzie jednakowy bo są identyczne linie nadwozia więc waga nie ma tu znaczenia aż tak dużego. 

Edytowane przez michalkl1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Tilok napisał:

Co będzie szybsze ze startu zatrzymanego do prędkości około 180km/h: Volvo 2,4 D5 215KM czy Ford 2,0 EB 243 KM?

Oba auta to suvy, 4x4, automaty. W volvo max. moment to 440 Nm przy 1500-3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1s,

Ford max. moment to 366 Nm przy 3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4s.

Wiadomo są to dane teoretyczne, ale może da się określić co powinno być szybsze :phi:

Przyjedz to sprawdzimy, ale stawiam na Forda :)

Nie napisałeś jakie Volvo, ale zwykle to ciężkie auta, mój waży 1,8t.

Mam dokładnie 215KM, ale rakietą te auto nie jest, AFAIR producent deklarował coś deko poniżej 9s

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, sherif napisał:

Przyjedz to sprawdzimy, ale stawiam na Forda :)

Nie napisałeś jakie Volvo, ale zwykle to ciężkie auta, mój waży 1,8t.

Mam dokładnie 215KM, ale rakietą te auto nie jest, AFAIR producent deklarował coś deko poniżej 9s

XC 60 2014 rok. Mam się z kim sprawdzić bo kumpel właśnie takie zakupił i zaproponował żeby przetestować i nie wiem czy przygotowywać się na ewentualną porażkę czy wygraną ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Tilok napisał:

XC 60 2014 rok. Mam się z kim sprawdzić bo kumpel właśnie takie zakupił i zaproponował żeby przetestować i nie wiem czy przygotowywać się na ewentualną porażkę czy wygraną ;]

Ma ok 8.3s do setki, ile ma twój ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, sherif napisał:

Ma ok 8.3s do setki, ile ma twój ?

W internetach podają że 7,4s, ale osobiście nie sprawdzałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Tilok napisał:

W internetach podają że 7,4s, ale osobiście nie sprawdzałem.

czyli spora różnica, więc powinno być dobrze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, sherif napisał:

czyli spora różnica, więc powinno być dobrze :)

Napiszę jak będzie po wszystkim :skromny:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I koniecznie opisz warunki, w jakich się ścigaliście. Moim zdaniem najwięcej będzie zależeć od tego, jakie miejsce sobie znajdziecie do tego ścigania: tor, ulicę, autostradę itp? I co to będzie za wyścig: 0-100, 0-Vmax, 60-Vmax? Gdzie wy takie miejsce znajdziecie do takich wyścigów?

relacja z kamerki mile widziana 😉

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Bartłomiej napisał:

I koniecznie opisz warunki, w jakich się ścigaliście. Moim zdaniem najwięcej będzie zależeć od tego, jakie miejsce sobie znajdziecie do tego ścigania: tor, ulicę, autostradę itp? I co to będzie za wyścig: 0-100, 0-Vmax, 60-Vmax? Gdzie wy takie miejsce znajdziecie do takich wyścigów?

relacja z kamerki mile widziana 😉

Mamy w pobliżu Moto Park Ułęż i tam wstępnie planowany jest wyścig bo dodatkowo chciałbym się trochę podszkolić i pobawić autem :ok:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.